Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Lejszi
senior tag
Én sem vennék vadi uj feher mercit.....(mert nincs rá csentóm... )
Lejszi
senior tag
Nekem nem tetszenek a feher kocsik.
Szerintem az ezust(metal) szinuek jol neznek ki, és minden kocsinal jol mutat.
Louies
tag
igen és nem is igényes.
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
plömplöm
őstag
ma rendeltem meg:
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
nemma
addikt
Dacia? Milyen motort kértél hozzá? Ebben nem a régi 8 szelepes Renault motor van?
plömplöm
őstag
1.6 16V benya
dácsia, de nem akarok külön topikot, remélem van annyira rönó hogy elférjek itt ezután is
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
nemma
addikt
Nah, örülök, hogy nem azt az ótvart kérted hozzá Ez akkor rendes, nem a 10 évvel ezelőttről megmaradt. Száztizenegynéhány paci, ugye?
Érdekel majd, hogy mik lesznek vele a problémák, illetve, hogy a románok hogy szerelnek össze autót
tkazmer
addikt
azt hogyan lehet megtudni, hogy egy új (2.0 benzines 170le) espace-on mennyi a regadó illetve az áfa, valamint a cé, a bé és a défa? (úgyértem: pontosan mennyi rajta a különbözők adókból rárákódó összeg)
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
plömplöm
őstag
ha nem is száztizenegynéhány, de 104 azért van, 5750-nél, szóval nincs széjjelhegyezve, és 148Nm 3750-nél. vannak furcsaságai, pld az 50literes üzemanyagtartályt keveslem, de ez van, ennyi pénzért ne akarjom sokat az ember
románok éppen nem szerelnek autót, ha jól értesültem akkor sztrájk van
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
nemma
addikt
Akkor az mégiscsak a régi motor, az előző szériás Mégane 1.6-os motorja
Mindegy, az rossz nem lesz, meg kell tapasztalni, hogy hol húz és akkor nem hagy ott.
Szintén a Mégane-t hoznám példának, ott is asszem 60 literes a tank, úgyhogy az 50 nem is olyan kevés
Ezek szerint mindenhol sztrják van Egyébként módosítanám az előző hsz-emet. Érdekelne, hogy a románok hogy raknak össze autót 2008-ban!
Jah, és tkazmer kérdésére tud valaki választ? Nehogy ezért ne vegye meg az Eszpászt
Na, még valami. Leírnád, hogy milyen extrákat kértél és hogy mennyibe került. Vagy biztos van neve a felszereltségi szintnek...
[ Szerkesztve ]
tkazmer
addikt
igazából egy "Espace Grand Initiale 2,0T 170LE", néhány extrával, 12.6m.
amiért fontos ez a mindenféle adóteher, az a következő:
lehetőség van külföldi hosszúbérletre, amivel meg lehetne spórolni a regadót, és az itthoni(bérleti díj utáni) áfát, mert az autóbérlést a cégek mint költséget elszámolhatják. a vétel utáni áfa annyiban játszik be, hogy ha jól tudom, mivel egy külföldi cég veszi, ezért nem itt fizet áfát, hanem a bejegyzése szerinti országban, kevesebbet.(tehát ennyivel is kedvezőbb a bérleti díj)
ezen kívül a magánemberhez képest mégegy komoly előnye van a dolognak, nem 20milliót kell keresni egy 10milliós autóhoz. tehát a lényeg a lényeg, nagyjából a magyar adókat ki lehet iktatni(helyettük persze a külföldieket be kell fizetni, de egyértelmű okonál fogva ez olcsóbb).
Nehogy ezért ne vegye meg az Eszpászt sokkal inkább az ára aggasztó, a végéről néhány 0-t levehetnének egyébként sajnos még csak a viszonylag távoli jövőben várható a csere, de nyilván a költségeket jobb mielőbb tudni, az adóterhek csökkenésére pedig nem fogadnék...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
plömplöm
őstag
nemtom minek a motorja, de nem is nagyon foglalkoztat. "F" motor jó lett volna, de az ezekben nincs. lagunából ülök át, abban megszoktam a 66literes tankot, bár ez meg kevesebbet fog inni szóval végülis nagyjából ugyanolyan gyakran kell majd itatnom. "Lauréate" felszereltség, plusz kértem még hátsó villanyablakot, légkondit, metálfényt, felsőpolcot, csomagtértakarórolót, biztonsági csomagot. most az 5 év garancia ajándék. a legvége kereken 3ésfél milla lett.
amúgy itt az info ezügyben.
espace meg nagyon szép dolog, de ennyi pénzért én inkább vennék mégegy egy lakást, az tuti. na jó, ha ezt már megtettem volna mondjuk 5ször, akkor jöhetne egy espace.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
tkazmer
addikt
de ennyi pénzért én inkább vennék mégegy egy lakást, az tuti.
a jelen gazdasagi helyzetben ez valoban megfontolando, hasonlo okok miatt nincs meg lecserelve a jelenlegi.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
plömplöm
őstag
nem tudok elképzelni olyan gazdasági helyzetet, hogy tizenmilliókat költsek egy egyszerű használati tárgyra, amin 100% hogy bukok, és nem is kicsit. najó, száztizenmilliós lottónyeremény esetén esetleg igen, de ennek viszont semmi köze a "gazdasági helyzet"-hez
nem véletlenül mondtam egyébként hogy "mégegy", nekünk sikerült úgy kiköltöznünk a belvárosból a kertes vonzáskörzetbe hogy nem kellett megválnunk attól a kecótól, és bár néha macerás a dolog de azért mégiscsak hozogatja havonta a pénzecskét. pedig az árából pont kijönne egy laguna apának, egy tália anyának és a lentemlített mcv amikor családilag mocorgunk, és aztán ezeken többet lehetne bukni mint a kecón nyerni, és aztán az egészet rá lehetne fogni a gazdasági helyzetre
de ez már off volt a négyzeten, szorri, éljenek a rönók és a leányvállalat-termékek
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
tkazmer
addikt
konkrétan arról beszélek, hogy a gazdasági helyzet miatt az autó finanszírozása több problémába ütközik, mint tette volna mondjuk 3 éve.
amit írtam, az pedig autóbérlés, ott tuti, hogy ilyen szemmel nézve 'buksz' a dolgon - és mégis jobban megéri, mint megvenni. azért ez vicces szerintem.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Lejszi
senior tag
Nekem ennél a Dacia-nál is el kell telni pár évnek, mire megbarátkozok vele, mint ahogy volt ez a Suzukival. A régi (I.-es és II.-es) SWIFT köztudott hogy "papír"-ból van és hiába nagyon jó a motorja, életveszélyes. Az új (2004-től gyártott) Swift már jobban tetszik és a törésteszteken is ha jól tudom **** -ot kapott, ami sztem nem rossz eredmény és azért nem olyan puritán mint elődei.
Nah vhogy ugyan így vagyok a Dacia-val is, még bennem él, hogy anno a szabad ég alatt raktár össze Romániában és még a Dizájn-on is van mit csiszolniuk, de majd csak kialakul De mivel felkarolta a Renault ez előbb-utóbb meg fog történni
[ Szerkesztve ]
nemma
addikt
Szerintem 2005-től van Swift
Viszont én ezzel a Daciaval sem bírok megbarátkozni, kb annyira Renault, mint a Thalia. Csak az a baj, hogy most már az új Clio Grandtourt is ott szerelik össze
Szóval ezért veszek inkább régi 5-öst
plömplöm
őstag
hmm, van "régi 5-ös"ből 7személyes?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
nemma
addikt
Jól van, akkor régi Espace-t
De hát természetesen mindenki azt vegye, amire szüksége van, ha már Renault motor van benne, nem veszünk össze
plömplöm
őstag
túl régit. pld ez kerül ugyanennyibe. 120ezer km, mindjárt 4 éves, köszönöm de kihagyom
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Topiccsendőr
addikt
Ezt az életveszélyes dolgot kimutatta valami törés teszt is, vagy csak közszájon forgó legenda? Ugyanis nem baj, ha papír, van gyűrődőzónája. Gondolom a mérnökök úgy tervezték meg, hogy ott gyűrödjön ahol kell. Szóval törésteszten - ahol nem a haver mondja, hogy papír a karosszéria - azé' ki is próbálják
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Lejszi
senior tag
Utána olvashatsz gugliba, sztem találsz teszteket, de saját tapasztalatból is mondom. 2002-ben a kocka ladámmal bele mentem egy SWIFT-be (nem mentem gyorsan kb 30-al).
A Suzuki állt (épp az út szélén parkolt)
A két autó sérülései az ütközés után:
SUZUKI SWIFT:
- gazdasági totál kár
- a motorháztető és a tető is behorpadt elég rendesen, gyakorlatilag a kaszni rogyott meg. Nem értem hogy a motorháztető miért hiszen hátulról mentem bele.
- A csomagtartó a hátuljával együtt mejdhogynem eltünt.
- 2 ajtót nem lehettt kinyitni
Summa summarum: Elég csúnyán nézett ki.
A LADA 2105 sérülései:
- bal első lámpa csere (3ezer Ft)
- bal első sárvédő csere (9 ezer Ft)
- futóműbeállítás (2ezer Ft)
Szóval festés nélkül megúsztam 14e Ft-ból és még a kerekem se durrant el. Az ütközés után a kocsim a "saját lábán" ment haza.
A Ladának csak a bal eleje sérült, a motorházető és csak egy nagyon kicsit (ezért nem is írtam a sérülés listára, mert az tényleg nagyon pitin sérült.)
Sok minden került már forgalomba aminek nem szabadott volna
Én csak annyit szerettem volna közölni, hogy a régi szuzi egy cseppet sem biztonságos, hiába a jó motor.
Lejszi
senior tag
bocsi, igazad van, tényleg 2005-től gyártják.
A szabad ég alatti össze szerelés még Csaucseszku (faxom tudja hogy kell leírni a nevét, útálom a románokat) idejében volt
Egyszer volt szerencsém egy 5-öshöz, benzines volt és turbós...hmmmm...elég cool volt, mondjuk zabált is már 110km/h-nál
Topiccsendőr
addikt
Ehh. Ha teljesen széttörik az nem baj, az a jó, mert kiszállsz belőle. Példának okáért, ha egy Ladának meg lefejezi az utastérbe beszabaduló motorháztatője az utasokat de nem törik, akkor melyik jobb? Ez óriási nagy tévhit, hogy páncélautókkal biztonságban vagyunk. Az a jó, ha törik, ugyanis a nagy sebességnél a gyűrődőzóna nagysága határozza meg, hogy mekkora úton lassulsz le egy ütközés esetén x km/h ról 0-ra. És az a nem mindegy, mert ugye a belső szerveid nem bírnak ki bármilyen g-t. Nem kampányolok a Suzuki mellett, Renault-óm van. Csak egy törésteszt sokkal megbízhatóbb, mint az, amikor a paraszt nem előírt helyen emeli meg a Suzukit és a lemez meg elhajlik, és akkor megy a tévhit terjesztés, hogy mennyire szar autó.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Lejszi
senior tag
Tisztában vagyok vele , hogy energiát vminek el , de a suzuki akkor is egy rakás fos a törés és biztonság szempontjából, ezt akárki megmondja. Nem tudom miért erősködsz, és próbálod megcáfolni az ellenkezőjét....
Én csak egy lájtos példát mondtam ezzel. a tény attól még tény marad.
Nah, sztem váltsunk témát, mert ez Renault topic. hiába az offolás
ABnormal
őstag
segítséget kérek:
ezekben az 1.2-es renault motorokban (konkrétan twingó) van hidrotőke? vagy kézzel kell állítani a szelephézagot? ,ha kézzel kell akkor tudja valaki,hogy olyan kis hézagoló lemezkékkel vagy hogyan?
nat
senior tag
Milyen motor?
Az ok,hogy 1.2,de 16v vagy mennyi ló.
Valszeg kézi állítás csavarhúzó hézagmérővel.
Ha nem csináltál ilyet,akkor ne is fogj hozzá.
Lejszi
senior tag
Én tudok Egerben egy jó autószerelőt.
Ha jol tudom Kövesdi vagy....
Füge007
senior tag
Szia!
Nekem erős a gyanum, hogy ezek már hidrotőkések! De ha nem is , ha még nem csináltál szelephézag állítást ne kezdj bele, legalábbis ne szakamber felügyelete nélkül! Ha nem jól csinálod nem kis kárt okozhatsz a vezérlési rendszeredben, konkrétan beég a szelep.
De ha beszélek a renaultos ismerősömmel konkrét választ adok. Mikori a Twingi?
[ Szerkesztve ]
Füge
Topiccsendőr
addikt
manual szerint csavarhúzós-hézagmérős. De nem tom, hogy 16v vagy melyik blokkhoz tartozik. Mivel kezdődik a blokkszámod? Első négy karakter?
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
ABnormal
őstag
köszönöm a válaszokat kedves fórumtársak,balga módon nem adtam meg minden infót,pótolom:
D7F-es a motor,2000-ben gyártották a kis 8szelepest.
az infóra azért van szükség,hogy kalkulálni tudjam a javítás időtartamát,sajnos a szerelőm még soha sem szedett szét twingó mocit,nem volt rá szükség soha de engem nagyon zavar az a kis szelephang amit néha hallok...
az nagyon jó lenne ha simán csavarhúzóval lehetne állítani hézagmérővel a szelephézagot és nem kellene a renault-tól rendelni olyan kis hézagoló alátéteket...
előre is köszönök minden infót....
ABno
nat
senior tag
A df7-en belül is van 4féle motor,amit 2000-ben gyártottak.
df7-700 44KW
df7-701 44KW
df7-702 43KW
df7-706 43KW
Ha hézagmérős-csavarhúzós megoldás,akkor kb.1ó.
Ha korongos,akkor függ a beszerzés időtartalmától.
Vagyis leméri(1/2ó),kiszámolja(3perc),utána elmegy megveszi(1ó-1nap) kicseréli(2ó).
[ Szerkesztve ]
ABnormal
őstag
df7-700 44KW - ilyen a moci,köszi a segítséget!
...mostmár csak azt kell kiderítenem,hogy ez a tipus milyen...
Lejszi
senior tag
ABnormal!
Sikerult megoldani a dolgot?
Csak azert kerdem mert nem jelentkeztel a CD-ért.
nemma
addikt
Sziasztok!
Még mindig nézegetem az autókat, de van is időm, mert jogsim sincs( ) és először az 5-össel szemeztem, de most megtetszett a 19-es is!
Van valami ismert hibája, vagy esetleg panaszok rá? Egész korrekt(130k körüli) km-es modelleket látni a használt piacon.
Esetleg azt tudjátok, hogy melyik a megbízhatóbb? A 19-es vagy az utód Mégane?
Lejszi
senior tag
A 19-esből es a Megane-bol is rengeteget eladtak, szerintem mind a ketto jo valasztas, bar en a Megane mellett andam le a voksomat, mert mar az I.-es megane-ok mar korrekt aron vannak, viszont ha benzinest veszel akkor csakis 1.6-osat vegyel.
Ne dőlj be annak, hogy az 1.4-es mekkora jo valasztas, mert kisebba motor és kevesebb lesz majd a fogyasztasa is. Ez tévhit....
Ráadásul köztudott, hogy az 1.4-es motor jobban erőlködik ugyanakkora kasznin, mint egy 1.6-os.
Jó nézelődést!!!
...de mindenek elott a jogositvany
De tényleg. Mostansag mennyiert szerezhet vki jogsit? Nekem anno (8éve) 70e Ft-omba kerult, ez is csak azert mert a KRESZ-em masodjara lett meg, a tobbi elsore.
nemma
addikt
Azért kérdeztem, mert mintha valahol azt hallottam volna, hogy a 19-es kiforrottabb, mint az utána lévő Mégane, mert azt csak a modellfrissítésnél(ugye 99-ben) pofozták rendbe
Na, én ezt nem így gondolom, 1.6-osat semmiképp nem vennék, ugye pont ott van a határ a biztosításnál, 1500 köbcentitől drágább, kb egy 20-assal, úgyhogy én kihagynám
Hát a jogsi úgy összességében szvsz 100 körül jön ki, nekem kiszámolták, hogy akkor ez 74k, de ugye jönnek még rá olyanok, hogy KRESZ-vizsga díj, Eü tanfolyam, vizsgadíj, meg ha olcsóbb iskolát választasz, előfordulhat, hogy megbuktatnak direkt, hogy vegyél még órákat és fizess mégegyszer vizsgadíjat
Lejszi
senior tag
Hát szerintem 20e Ft kicsit soknak tűnik.....
A másik meg ha egy 1.4-es bele ültetsz 4embert a 70-75L csak erőlködik, de akkor is ez van ha 2-3 ember +csomagok.
A használtauto.hu-n nem véletlenül van sokkal több 1.4-es autó mmint 1.6-os (ugy általaban), mivel az emberek azt hiszik az 1.4-essel jobban jarnak....
Több a biztositas, de az a kts a későbbiekben kiegyenlítődik sztem.
Bár ez az én szubjektív véleményem, de tiéd a döntés
nemma
addikt
Kiszámoltam, negyedévenként kb 3000-rel több az 1.6-osra a biztosítás, akkor az évi +12rongy, ugye Tényleg nem 20k...
Általában egyébként egyedül mennék, max barátnőmmel, ő meg nem kövér, úgyhogy kijönnénk abból a 75LE-ből, úgyhogy amin lehet, azon spórolok
Lejszi
senior tag
Ahogy érzed....
nemma
addikt
Bárcsak ott tartanék már, hogy döntenem kellene
Neked egyébként Clio-d van? Vagy eladod, mert valami rémlik... Mire cserélsz?
Lejszi
senior tag
Szia!
Már nem eladó, meggondoltam magam
Rájöttem, hogy tök fölösleges úgy eladnom, úgy hogy az ég egyadta világon semmi baja sincs.
Motorikusan is tökéletes, szervizben is csak olaj cserekor volt meg mikor a Xenont rakták bele, illetve téli-nyári gumi cserekor.
Úgy hogy marad. Most amúgy is lakás projekt van!...
plömplöm
őstag
hogy oldották meg a lámpások magasságállítását? a lámpamosód fűtött is?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Lejszi
senior tag
A magasság állítással semmi gixer nem volt, minden működik ahogy az szokott.
lámpamosó?micsoda?
Ezt nem ertem
Ha érdekel készíthetek fotókat a témával kapcsolatban....
plömplöm
őstag
a xenon-hoz szükséges automata magasságállításra gondoltam. a lámpamosó szintén kell. neked van?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Lejszi
senior tag
lámpamosóról nem tudok.
tkazmer
addikt
espace-nál egy kis fekete valami, nem kifejezetten észrevehető, ami, ha bekapcsolt lámpánál ablakot mosol, előremegy és spricceli a lámpát. habár ez gyári rendszer....
[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
plömplöm
őstag
ami xenon-hoz kötelező legutolsó információim szerint, pont ugyanúgy mint az automata lámpásmagasságosállítós. meglepne ha egy klióban benne lenne
de hagyjuk, mert a xenon olyan trendi manapság
szerk: mielőtt belémkötne valaki: tudom hogy milyen jó egy xenonnal látni az utat magamelőtt, de azt is tudjuk mindannyian hogy az milyen jó amikor semmitsem látsz magadelőtt a szembejövő gagyixenon miatt
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
kornél1
aktív tag
remélenm nem bénjátok ha ez beszurom ide, szerintem szép (1,5dci 106Le monaco)
[ Szerkesztve ]