Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#77001) atosan válasza rob210 (#77000) üzenetére


atosan
addikt

Igen, ez egy kombi, tárcsafékkel elöl hátul. Tudtommal az 1.6-okat így adták ki.
Mikor szabadon gurul, mintha fogna picit közben. Pedál is feljebb harap. Bosch pofákat rakott bele a szaki.
Sajna nincs elég szerszámom, ezért nem vágok bele egyedül.

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#77002) Kornelius07


Kornelius07
csendes tag

Sziasztok.
L3 elektromos kézifék gombjában a mikrokapcsolo javítható / cserélhető, vagy új gomb után kellene néznem? Az automatikus rögzítés és oldás működik, de a gombra nem reagál. Hibajelzés volt, a gomb villogott műszerfali hibaüzenettel, diag (elm+py) szerint kapcsoló hiba van.

(#77003) rob210 válasza Kornelius07 (#77002) üzenetére


rob210
Topikgazda

(#77004) rob210 válasza atosan (#77001) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem akarlak elkeseríteni, de az nyereg berohadás lesz.
A kézifék a nyergen nagyon csúnyán be tud rohadni, ha sérül a gumiporvédő.

Renault power

(#77005) atosan válasza rob210 (#77004) üzenetére


atosan
addikt

Akkor féknyereg csere? Vagy van más megoldás?

Maine coon

(#77006) Kornelius07 válasza rob210 (#77003) üzenetére


Kornelius07
csendes tag

Köszi! Jövő héten úgyis komplett fékcsere lesz, akkor ez lesz a ráadás.

(#77007) rob210 válasza atosan (#77005) üzenetére


rob210
Topikgazda

Felújítás is lehet megoldás, de azt kevés szerelő vállalja be.

Renault power

(#77008) atosan válasza rob210 (#77007) üzenetére


atosan
addikt

Köszi! :R

Maine coon

(#77009) polonic válasza rob210 (#77003) üzenetére


polonic
félisten

GS3-ban is ilyen a kapcsoló. Akkor várhatom én is?

(#77010) rob210 válasza polonic (#77009) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ott is szokott, de a korai példányokban.
Nem árt, ha berendelsz egyet, mert akkor csak kikatt bekatt, ha tönkremegy. A lagunánál valamiért sűrűbben fordul elő.

Az is lehet sose lesz rá szükséged.
De ha kell akkor ez nincs polcról és nagy galibát tud okozni.

Renault power

(#77011) KTU


KTU
addikt

Sziasztok!

Szükségem lenne kis segítségre.
Renault Megane MK2 Ph1 szedán.
Előző tulajnál tönkrement a tankajtó központizár motor, egyszerűen kivette, és rakott bele egy hosszú egyenes drótot, amit a jobb hátsó lámpától lehet mozgatni. :(
Pedig egyszerűen lehetett volna javítani.

Vettem új gyári Renault központizárat, (mivel a régit nem kaptam meg)
kérdésem, mi hiányzik még ehhez hogy be tudjam szerelni?
Mi fogja a karosszériához az egységet?
Felül vagy alul van a zárórúd?
Hogy áll ez egyáltalán normálisan helyén?
Belülről ezt látom, (az egységet csak próbaképp csatlakoztattam, hogy működik-e, működik, vezetéket nem vágta le :D )
Amiket jelöltem a képeken, ki kell vennem?

Köszönöm

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#77012) hz0917 válasza KTU (#77011) üzenetére


hz0917
tag

Sziasztok!
KTU, amit belülről látsz, azon kívülről rá van rozsdálva az anya és a volt tulaj egyszerűen letörte, mert nem boldogult vele. Nekem is eltört mikor cseréltem. Annak a helyére kell tenni az újat egy új anyával.

[ Szerkesztve ]

(#77013) rob210 válasza KTU (#77011) üzenetére


rob210
Topikgazda

Be volt rohadva a régi és leforgott a csavar.
Az újat oda kell tenni a helyére, de ahhoz még le kell varázsolni a régi darabjait. Azaz meg kell csinálni a helyét.

Renault power

(#77014) KTU


KTU
addikt

Köszönöm a válaszokat.

Ez a nagy darab műanyag hogy jön ki?
3db csavart kivettem, de nem nagyon akar kijönni, eléggé bele van gyógyulva.
Kiütöttem óvatosan gumikalapáccsal.
Így hozzáférek az anyához a régi központizár motor végén.

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#77015) Jimmy8 válasza rob210 (#76985) üzenetére


Jimmy8
senior tag

Nos valószínűleg megvan a bűnös. Még sem szerelési hiba (csak egy picit). A fékbetéthez adott rugót szinte kézzel le tudom venni, illetve vissza tudom akasztani. Alig feszít valamit. A betétet meg én vettem-vittem (mondjuk ha ők adják, ugyanezt rakják bele csak drágábban :DDD ). Felrakáskor azért ezt érezniük kellett volna... Most veszek külön rugót, csak nem tudom melyik gyártmány legyen :F . Ahol venném ott nincs ATE. Bosch jó lehet?

[ Szerkesztve ]

(#77016) hz0917 válasza KTU (#77014) üzenetére


hz0917
tag

Ne azt vedd ki. A jobb hátsó kerék levétele után hozzáférsz az anyához, csak belülről (csomagtartóból) valakinek ellent kell tartani. Valószínű el fog törni a csavar, de csak így tudod kivenni.

(#77017) rob210 válasza Jimmy8 (#77015) üzenetére


rob210
Topikgazda

A rugót cserélni kell, ha már nem feszes, ezek szerint nem tették meg.
Bármelyik jó, de komolyan, a legolcsóbb is ugyan azt tudja, a betét élettartalmát mindegyik kiszolgálja és filléres tétel.

Renault power

(#77018) rob210 válasza KTU (#77014) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ahogy hz írja...

Renault power

(#77019) Jimmy8 válasza rob210 (#77017) üzenetére


Jimmy8
senior tag

Kicserélték, mert szép fényes a jelenlegi. A korábbi már elég használt volt. Szerintem is egyformának kellene lenniük, de ezek szerint ez a ferodo mellé csomagolt rugó nem a legjobban sikerült darab. Masszívan kellene tartania, de éppen hogy csak minimálisat feszít.
Veszek egy BOSCH-t aztán majd beszámolok a fejleményekről :)

(#77020) gabor9991


gabor9991
őstag

Féktárcsán [ilyen] kipattogással találkozott már valaki?
Febi tárcsa Zimmermann betéttel nincs válla, van benne vagy 10-15 ezer.
Nem ráz, de azért ezek a kráterek nem annyira megnyugtatóak.Mitől lehet ez?

(#77021) rob210 válasza gabor9991 (#77020) üzenetére


rob210
Topikgazda

Febi tárcsa.....

Renault power

(#77022) gabor9991 válasza rob210 (#77021) üzenetére


gabor9991
őstag

Nem jó? :B

(#77023) rob210 válasza gabor9991 (#77022) üzenetére


rob210
Topikgazda

De csak ilyen.
Nem te vagy az első tulaj aki anyaghibára panaszkodik.

Renault power

(#77024) Bálint OS


Bálint OS
tag

Sziasztok,
Nem réégóta vagyok tulaja egy Clio 1.5 dci nek. Voltak kezdeti nehézségek füstölt mint az állat aztán megtaláltam az EGR-en van egy gumi tömités az előrre menő oldalon és ott fals levegőt szívott meg apró cseprőbb bajok) Ezeket orvosoltam és látszolag jó is lett viszont 1500km után most egy olyat csinál hogy hosszú menetnél mintha nem akarna tölteni a turbo ha odalépek neki. Olyankor gáz elvétel újra megnyom és azonnal seggrakéta. Valakinek valami tippje. SZétszedem ma a szívó oldalt átnézem újra hátha kosz fals levegő vagy valami hasonló. Turbó nem lóg, résolaj szint 5-5,2ml. Fogyasztása is 4,1-4,3l. Nincs kormolás se hibakód. :U

(#77025) rob210 válasza Bálint OS (#77024) üzenetére


rob210
Topikgazda

gázpedál jeladó lesz.
Diagot rá kéne akasztani.

Renault power

(#77026) gabor9991 válasza rob210 (#77023) üzenetére


gabor9991
őstag

[Ennek] a cseréje gyakori thaliákon?
Olajos kívülről, azt mondja a szerelő, hogy el szokott szakadni és akkor elfolyik a váltóolaj.

(#77027) gabor9991 válasza gabor9991 (#77026) üzenetére


gabor9991
őstag

Van ebből különböző méret úgy látom, [ez] és [ez], honnan lehet tudni melyik kell nekem?Le kell mérni a régit vagy van valami más lehetőség?

(#77028) rob210 válasza gabor9991 (#77026) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez minden jbs- váltónál előfordul, gyakorinak nem nevezném, de 6-7 évente cserélni kell.
Ha kiszakad valóban elfolyik a váltóolaj nem mondott hülyeséget, de nem szokott kiszakadni, a benne lévő csapágy előbb megadja magát és elkezdi ereszteni az olajat, ha valaki lesz@rja és jár tovább vele akkor szokott kiszakadni. Utána meg vakarhatja a fejét a váltócsere miatt.

Magyarán illik cserélni, ha ereszt.
Thalianal viszont nem tudom fejből a méretet.
2 féle van valóban emlékeim szerint a szűkebb a thalia clio a nagyobb a megane.
De alváz alapján kikeresik neked. (a legtutibb meg az, ha megméred egy tolómérővel, kb. 2 perces mutatvány.)

Renault power

(#77029) gabor9991 válasza rob210 (#77028) üzenetére


gabor9991
őstag

SKF vagy löbro legyen amit veszek?

(#77030) rob210 válasza gabor9991 (#77029) üzenetére


rob210
Topikgazda

mind a kettő jó.
gumi legyen arra figyelj.

Renault power

(#77031) gabor9991 válasza rob210 (#77030) üzenetére


gabor9991
őstag

Ennek, hogy a féltengely [így excentrikusan] forog a féltengely mi lehet az oka?Megrángattam rendesen, nem lóg.

(#77032) printer71


printer71
csendes tag


Nos , megvolt a tesztút a Megannal ( DCI 82 LE ) , nagyrészt országúton , takarékosan 80-110-el ahol lehet , persze jópár előzést eszközölve , fogyasztás 3,5 , és levonva a következtetést , hogy ez a motor nekem éppen elég .
Tehát minden rendben , csordogálok hazafele a balatonparton a több mint 1000 km-es túráról , családdal hallgatjuk a Retro rádiót , persze ehhez a 10 éves lány hátulról pofákat vág mert nem tetszik neki a zene :) , előzékenyen engedem át a gyalogosokat a zebrán , amikor kapunk egy akkora ütés hátulról , hogy pár pillanatig nem is tudom mi történtt .
Nos apuci 20 éves kisfia , aki megkapta a volt rendőrségi Octaviat fékezés nélkül belénkzúgott . Először fékhibára , majd némi telefonálgatás után elbambulásra hivatkozott .
Nos a Megane nagyon jól vizsgázott karcolásokkal kis horpadásokkal megúszta . Igaz ebben segített a vonóhorog is :)

Viszont azóta világít a légzsák és a SERVICE lámpa is . Nos a légzsákról már tudom , hogy az ülés alatt kell keresni a csatlakozót , és azt megnyomkodni , de mit jelenthet a Serv. lámpa . Ha megoldódik a légzsák akkor eltűnik a Serv. lámpa is ? A csattanásig semmi jelzés nem volt . Én hazajöttem az autóval , a működésén nem venni észre semmit

[ Szerkesztve ]

(#77033) molnarpeter válasza printer71 (#77032) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Betétlap van? Csomiajtó is kapott, ha jól látom. Fordított esetben ugyanez lett volna kb, elöl van gyűrődési zóna, hátul kevésbé. Nade le kéne venni a lököst, és megnézni mögötte az ütközés elnyelő elemet - a műanyag rugalmas, az viszont kaphatott. Egy pillantást megér a horog bekötési pontja, ilyenkor néha több kárt csinál, mint hasznot.

Gépre kell dugni, akkor egyértelmű lesz ;)

Érdemes lehet színre azonos bontott cuccokat nézni, úgy lenne a legolcsóbb.

[ Szerkesztve ]

(#77034) Atti777 válasza molnarpeter (#77033) üzenetére


Atti777
senior tag

Meg a lemezeket is érdemes megnézni, mert hasonló esetben volt olyan, hogy látszólag nem volt sérülés, de a pótkereket nem lehetett kivenni, mert rányomódott a lemez (nem Renault volt)

Путин, иди нахуй!

(#77035) Steven


Steven
addikt

kaszni nem tud elcsavarodni vonó horogtól ?

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#77036) printer71 válasza molnarpeter (#77033) üzenetére


printer71
csendes tag

Persze ezek megvoltak , betétlap , beismerés , kiérkeztek a rendőrök , ők adtak betétlapot , segítettek kitölteni . Persze , csomagtartó ajtó sérűlt , a vonóhorgot felhajlította a rendszámra , meg a lökhárítón látszanak a kitüremkedések ahol a lökhárító mögött vannak valamilyen műanyagok , vagy fémek , amire ilyenkor felfekszik a lökhárító .

Igazad van , akkor látszanának a dolgok ha levennők a lökhárítót , de addig szerintem nem tanácsos megbontani míg a szemle nincs meg . Alulról . és belülről a pótkerék felől nem látszik szemre sérülés , a vonóhorog nem csak felfekszik a hátfalra , hanem van két hoszzú nyúlvány is amiket az oldalfalra csavaroztak . Annak a műanyag " tálcának " van megrepedve a két sarka amiben a pótkerék van . A lökhárító két sarka van ide csavarozva , ezek a nagy lökéstől megrepedtek

A " sima " Vag-com OBD 2 amivel a VW csoport autóit lehet olvasni jó lehet , vagy csak a Renault olvasója ?

(#77037) printer71 válasza Steven (#77035) üzenetére


printer71
csendes tag

Eléggé merőlegesen kapta a Renault az ütést , a vonó pedig több ponton van felfogatva , szemre nem látszik ilyen probléma . úgy néz ki , hogy elnyelte a kasztni a pofont . Minden ajtó könnyedén csukódik-nyílik , a csomagtéré is

(#77038) KTU


KTU
addikt

Ismét köszönöm a válaszokat!

Szombat du. kicseréltem.

A tankajtó műanyagot (amit 3 csavar fog és kiütöttem), csak kibillentettem, a csukló része nem akart kiférni, nem erőltettem, cső el ne törjön.
Csak a sárgával jelölt műanyagot kell kihúzni, persze belül van "bepattanója", azt összenyomni, ahogy bent van, felül és alul, (ez így nem fér ki, csak szemléltetésképpen visszaraktam). Ez gyakorlatilag egy cső, amin van még egy szivacsos jellejű másik cső, simán csak rácsúsztatva, ezek így egyben védik a tankajtó központizár motor rúdját.
A tankajtó központizár motor ottmaradt menetes részét kivettem, csomagtartó felől 10-es kulcs, kerékdobba 16-os vagy 17-es (amilyen kulcsnyílású anyát épp ráraktak), két személyes, próbáltuk lazítani, persze eléggé rá gyógyul az anya, egyszer csak sikerült elszakítani.

Új tankajtó központizár motor berakása.
Tankajtó műanyagot helyére berakni, központizár motort szintén becsavarozni, (gyárit vettem, de a doboz bontott volt, nekem csak és kizárólag a motor volt benne ami biztos új volt, mert a sarukon nem látszott még csatlakoztatás nyoma).
Kellett hozzá még hatlapú M10-es önzáró anya metrikus normál menettel, plusz egy nagy 10-es "fakötésű" laposalátét, amit a kerékdob felől raktam az anya alá.
A központizár motor zárórúdja nem megfelelő helyre mutat, ugyan össze lehet így rakni, de a rúd nagyon nehezen mozog, van hogy nem is működik. Gondolom a régi központizár motor lefeszegetésétől.
Kellett egy tizenpárcenti hosszú csavar és sok nagy 10-es "fakötésű" laposalátét, meg persze egy anya, hogy a lemezt a megfelelő irányba állítsam.
Elsőnek csak 3 - 3 db alátétet raktam, de a csavart így elgörbítettem, a bak belső részét használtam erőkar növelőnek.
Ezt a beállítást érdemes pontosan megcsinálni, rászánni az időt, hogy a központizár motor hosszú életű legyen és nem mellesleg télen is kinyíljon az ajtó.

Kereket nem vettem le, sőt a "lábán" állt végig az autó, a kezem simán befért (pedig nem vékony), szerintem a kerék is gyári méret 195/65R15.

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#77039) Morales72


Morales72
csendes tag

Szia Rob!

Mivel te autó szerető ember vagy, gondoltam, hátha van tipped, amivel segíteni tudnál egy bajba került barátomnak, aki nem tud hazamenni Litvániába, bár az autó nem Renault, bár talán a PSA fejlesztette ezt a motort, ha jól tudom.

Van egy 2007-es V50-es Volvója, 2 literes dízel, 100kw. A tünetek a következők, Autópályán kb 100-nál elment a turbónyomás, az autó lelassult. Félreállt az autóval, leállította, újraindította, de az autó azonnal leállt. Valahogy sikerült beindítania, és 10km-et tudott még menni vele a szállásáig. Az utolsó pár km-en fehér füst jött a kipufogóból. Azóta nem lehet beindítani az autót.

Az autó nagy szervizen esett át indulás előtt, és sajnos a barátom valami Gold nevű injektortisztítót töltött az autóba, amit nagyon nem gondolt ált.

Tipp?

Előre is nagyon köszönöm a választ!

[ Szerkesztve ]

"I'm too old for this sh.t..."

(#77040) rob210 válasza gabor9991 (#77031) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát ez jó kérdés, ilyet még nem láttam.
:F

Renault power

(#77041) rob210 válasza Morales72 (#77039) üzenetére


rob210
Topikgazda

ha fehér füst jött az sajnos nem jó jel.
Ez utcán nem megoldható hiba. :(
Diagot kell rátenni, ha a turbó értékei jók és amúgy minden oké, akkor sajnos hengerfejgyanús.
Kell mérni egy kompressziot és veszteséget, valamint résolajat.
Ha ezek megvannak akkor el kell dönteni, hogy hengerfej le vagy merre tovább.

Fehér füst álltalában a víz elégéséből keletkezik, ami diesel autónál, akár repedés is lehet, de ha mákja van akkor csak egy hengerfej tömítés.

Egyik ismerős járt így neki iszonyat szerencséje volt, román kúton tankolt és utána 50km múlva elkezdett fehéren füstölni, igaz neki azonnal dobott hibakódot is meg elment az erő.
Kiderült, hogy pancsolt volt az üzemanyag, teljes leengedés szűrőcsere, megtankolás, mindez a határtól 30km-re jó móka volt.

Renault power

(#77042) Morales72 válasza rob210 (#77041) üzenetére


Morales72
csendes tag

Köszi a választ, Rob, továbbítom.
Székesfehérváron jó szerelőt tudsz?

"I'm too old for this sh.t..."

(#77043) gabor9991 válasza rob210 (#77040) üzenetére


gabor9991
őstag

A szivárgás mértékét tekintve cserélnéd a harangot vagy inkább most még nem nyúlnál hozzá?

(#77044) Morales72 válasza rob210 (#77041) üzenetére


Morales72
csendes tag

Annyi új infó van, hogy az autó már szerelőnél van, de nevezzük csak embernek, mert még nem tudni, hogy tényleg szerelő-e az illető, vagy csak űzi az ipar. Amikor az ember ráadta a gyújtást, az EGR szelep zúgott, mintha meg lenne szorulva, és turbó alultöltés hibakódott dobott a diag. Élő diagot nem tudtak még nézni, mivel az autó nem indult be. Ma tud vele foglalkozni az autóval az ember.

"I'm too old for this sh.t..."

(#77045) Baalaagee


Baalaagee
csendes tag

Sziasztok! Valaki találkozott már az alábbi jelenséggel? Kizárólag hidegindításnál ha nem megy pár órát, napot a kocsi, hosszasan teker az önindító és csak utána indul be (érdekes mód gyertya/légszűrőcsere előtt nem volt ilyen problémája soha, nem tudom lehet-e összefüggés), Clio 2 1.4 16V benzines, előre is köszi a tippeket! :R

(#77046) KTU válasza Baalaagee (#77045) üzenetére


KTU
addikt

Üzemanyagszűrő volt mostanában cserélve?
Ha nem, az a baj, ha igen, akkor is. :D
:)

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#77047) Baalaagee válasza KTU (#77046) üzenetére


Baalaagee
csendes tag

Köszi, egyik tippem az volt pont (az AC pumpán kívül), mivel nem tudni volt-e benne már egyáltalán cserélve, csak azt nem mertem házilag babrálni, gondoltam rákérdezek nézelődjek-e más fele amihez könnyebben hozzáférek, ennél a tipusnál írták körülményes helyen van ez a szűrő. De akkor megnézetem. :R

(#77048) KTU válasza Baalaagee (#77047) üzenetére


KTU
addikt

Megane 1-nél, 1,4 benzin, 2003, a jobb hátsó ajtó alá kell befeküdni,
a csatlakozásoknál össze kell nyomni és lehúzni a csövet, meg talán van egy bilincs ami tartja a szűrőt.
Szerintem a Clio-ba is ilyen lehet.
Melegbe csináld, hogy könnyű legyen összenyomni a csatlakozókat.
Gyorsan megvan.

YT videó cseréről [link]
Ugyan így kell cserélni Megan-nál is.

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#77049) ati05 válasza KTU (#77038) üzenetére


ati05
aktív tag

Szia!

Nem elég a három csavar kitekerése, a csövet nekem még egy csavar tartotta, amit ha kitekertem könnyedén ki- és beszerelni lehet a tankajtót.
Sajnos annyira már nem emlékszem hogy ez a csavar hol van az biztos hogy a kerékdobon keresztül kellett mókolni :)

(#77050) KTU válasza ati05 (#77049) üzenetére


KTU
addikt

Köszönöm.

Igen, azt a csavart megtaláltam, de nem vettem ki, mivel elég volt kibillenteni az ajtót.
:)

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.