Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#89309696
törölt tag
Ezek nem azok, a fő testelési pontok bazi széles rézkábelek, amit Robi is mutatott. Ilyen háló szerűen befont széles lapos rézkábel, sokszor be sincs burkolva.
Ezek a vékony kábelek más kisebb egységek negatív pontjai csak.
emre
veterán
Urak!
Scenic 1/2 balra kanyarodásnál jobb elől nyikorgó, recsegő hangnak, mintha a kerék beleérne valamibe mi lehet a forrása?
Féltengely harang, trapéz szilent, kormányösszekötő ép, én a stab szilentre gondolok.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
harry
veterán
Igen gondolom ilyesmi: link Ellenben nem látom : \
Viszont most néztem, hogy ha ráadom a gyújtást, nem világít a töltés-visszajelző lámpa. Ennek viszont kéne, nem? Most nem akartam ráindítani, de úgy emlékszem akkor sem világított tegnap.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Érdekes, de a tűzfal és a motor között ne is keresd azt nem mondtad, hogy neked már nem az ablak alatt van az aksi
Viszont amiket megtaláltál a képen azokat tessék szépen levenni megcsiszolni visszatenni.
A generátoron a kis fehér vezeték az jelkábel, de igen fontos, a csati egy körmös megoldás benyomod kiakad a köröm és utána tudod lehúzni.
Renault power
emre
veterán
Közben olvastam ezt:
"A balra kanyarodasnal fura hangot adott az auto, amiota nalam van: gombfejek, kerekdob-lemez cserelve, futomu beallitva, de meg mindig csinalta. Ma viszont a motortarto bak megigazitasaval megszunt a gond, meg csak probakort sem kellett mennunk az autoval, egybol rajott."
Itt is ezzel lehet a probléma?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
angyalpc2
aktív tag
rob210
Topikgazda
Simán lehet az is, hogy kidurrant a zselépatron. Le kell ellenőrizni.
De lehet fékhiba is.
Renault power
Nordik
őstag
Mit gondoltok csereltessek komplett kuplungot, kinyomocsapaggyal vagy várjak? A lényeg az, hogy már második éve visit leginkább 10 fok körül és alatta a kinyomocsapagyam úgy 10 percig ugye míg be nem melegszik. Egyik szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele majd bontsuk akkor ha kuplung is rossz, másik szerint amíg csak télen van hangja addig még azért elmegy de nyilván foglalkozni kellene vele. Nem kis költség, viszont már azért zavar, nem akarom szethulljon a kinyomo. Szerintetek?
DeFranco
nagyúr
sziasztok! vezettem a hétvégén egy clio IV grandtourt a 0.9 tce motorral.
azt vettem észre, hogy 2-esben és 3-asban valami rángatta a váltókart, határozottan éreztem ahogy rátettem az ujjam. nem finom remegés volt, hanem a holtjáték két vége között tikk-takkolt a kar, terhelésváltláskor mindenképp, de volt, hogy folyamatosan haladva is.
1-esben 4-esben nem csinálta.
ez egy új tesztautó volt, kereskedésből hoztuk el egy körre.
mennyire normális vagy általános ez ennél a váltónál vagy ennél a típusnál? nem volt valami bizalomgerjesztő így elsőre.
emre
veterán
Köszi!
A fék jó. Milyen zselépatron?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Gombinyó
őstag
Nem tudom mennyire különbözik a 900as tce váltója az 1.2 szívótól, de én hasonlót se érzek clio 4 grandtourban.
DeFranco
nagyúr
alapból - ugye - nem fogdosod a váltókart menet közben, nem is egészséges, én sem tudom miért tettem rá az ujjam (bár nyilván csináltam szokatlan dolgokat, lévén próbakör volt, ez volt a cél), de nem csak én éreztem hanem az utastárs is ha rátette a kezét.
elképzelhető hogy ez véletlen (akár hiba, bár egy bemutató autón...) de ismerős megjegyezte, hogy peugeot-ban is tapasztalt hasonlót.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
A motortartó bak ha zselével van kitöltve.
Gombinyó
őstag
Holnap megnézem, ahogy írtad, ha gondolod.
harry
veterán
Náluk is rákérdezhetsz, engem érdekelne mit mondanak.
Nálam (Megane1) minden fokozatban billen egy picit a váltó ha elveszem a gázt, volt ugyan tartóbak / billenésgátló cserélve, de nem igazán lett különbség. Mondjuk ha csak némelyik fokozatnál van, ráadásul egy kvázi új autón (ez meg 16 éves ) , az azért fura.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
harry
veterán
Tudom is én ki-hol tartja az aksiját 2003-as Megane Classic, motortér: kép
Sajnos nemrég értem haza, így most már valószínűleg egy szervizre hárul a feladat holnap : \ Jelkábel hova megy, ECU? Indítás után mekkora feszültséget kéne mérnem rajta? Bár valószínűleg ezt sem tudom megnézni már, bár ennyi időm lehet lesz meló előtt...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
DeFranco
nagyúr
megköszönném.
@harry: akkor kellett volna mondanom, nem hiszem hogy visszamegyünk mostanában (vidéki kereskedés volt, szerencsénk volt, egyedül volt az eladó, kezünkbe nyomta a kulcsot kártyát, hogy ő nem hagyhatja itt a boltot de menjünk vele egy kört. nagy kör lett ) sajnos későn értünk vissza zárás közelében és már sietett ő is mi is, elmaradt, hogy megbeszéljem vele.
rob210
Topikgazda
Most esett szét egy quashqai alatt a kuplung menet közben, nem volt vicces, hogy a fék is elment és kézifékkel kellett megállni, leállított motor és sebességberakás kombóval. Iszonyat mázlija volt a srácnak. Ha átszakad a kinyomó elfossa a teljes fékfolyadék tartály tartalmát!
Én biztos nem mernék vele játszani, de nem akarok riogatni senkit.
Renault power
rob210
Topikgazda
Nem normális, ott valami nem volt jó.
Renault power
rob210
Topikgazda
A nagy jobbos fenti bakban van egy zselépatron az a gumi izé az egy olajos vagy zselés anyaggal van feltöltve. (gyártófüggő, hogy melyikkel.) Ha az kiszárad, ne adj isten kireped és elfossa magát akkor lejjebb kerül az egész motorblokk, ami szemre nem mondható meg, de amikor kanyarodsz és oda kerül a terhelés simán tud ilyen hibát okozni, mert már nem tart annyit amennyit kell.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ne hasonlítsd össze az egy 6 fokozatú bovdenes kapcsolású váltó, a tiéd meg egy rudazatos sokkal direktebb kapcsolású váltó. Semmi közük egymáshoz
Renault power
rob210
Topikgazda
Ecuba igen.
Hiszen az önellenőrzési tesztet az alapján futtatja le.
Ha minden oké nem gyújtja ki a töltés lámpát, ha nem akkor meg kigyújtja.
Renault power
DeFranco
nagyúr
más típust nem ismerek, de focusoknál teljesen tipikus a hidegen nyikorgó kinyomócsapágy, 10 évet is simán elnyikorog ettől semmi baja nem lesz ha egyébként jól működik, az enyém megvételkor már nyikorgott 9 évesen, 14 évesen adta meg magát, akkor kellett kuplungot cserélni alatta.
annak is voltak előjelei, azért lett tréler, mert azt hittem még egy hetet kibír amíg egyébként is megyek a szerelőhöz. a hetet kibírta, a szerelőhöz menet esett szét a ház előtt a parkolóból kitolatáskor.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Igen ezt tudom, hogy a focus típushibája.
Viszont a meganenál, a belső csúszó felület nyikorog, ami ilyenkor ha kicsit is tovább kopik akkor elkezdi engedni a folyadékot.
Az meg nem vicc.
Renault power
harry
veterán
Azzal akkor lehet valami gond, mert gyújtásnál nem világít a töltés lámpa, pedig akkor még kéne : \
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Akkor ellenőrizd a szakadást, illetve a kontaktot.
Renault power
harry
veterán
Próbáltam mozgatni a vezetéket s közben figyelni a műszerfalon a lámpát, de nem villant fel (jó még az is lehet kiégett...), sajnos többet nem tudtam most megnézni, leadtam a kocsit, majd alakul valahogy.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
LamerGyuri
senior tag
Nem ég ki; LED-es az óracsoportod már neked is, ha minden igaz.
Tetess már be egy képet évjárattal az összefoglalóba
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Kieghet az is.
Everybody lies.
Nordik
őstag
Akkor azthiszem nem várok vele. Egyébként is meg gyári kuplung lehet benne, 15 évesen már az is csereerett lesz lassan.
harry
veterán
LED-es? Jó hát erre még nem jártam
Kép: akartam volna javítani pár festékhibát, csinálni egy szép mosást és waxolást rajta, de aztán csak nem jutottam idáig, szóval most ez a legjobb képem róla (így is mosás után, szép állapotban legalább).
Megkérnék egy topikgazdát, hogy vegye fel az összefoglalóba, köszi
Renault Megane Classic 2003 1.4 16V benzin, Budapest link
PH!-ra feltöltött kép: [kép]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
LamerGyuri
senior tag
Nyilván, de nem ez a jellemző. Bár egy Renault-nál sosem tudni
Múltkori sztori, de csak ha nem röhögtök
Ugye automata, ez a típus csak P-ben indul, ha a váltóban a rögzítőfék is pozícióban van. Beülök, indítóz...csak köszörül. Gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz...csak köszörül. Mi a fákk? Na még egyszer ugyanez....köszörül...áááá Ülök, nézek bután, indulni kéne melóba persze, busz már rég elment...Áhh, még egy próba...gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz (ekkor már nem voltam nyugodt), nem indul....de közben valamilyen sugallat hatására elkezdtem működtetni, amit csak értem, az indítózás közben, ÉS a jobb oldali ablakemelő lefelé működtetésére beröffent az autó
Azóta sem fordult elő. Ki érti ezt...
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
CactuS
Arcképgyáros
Nekem reggel nem akarta az igazat valamiért, elindulás után mintha kissé dús üzemanyagot kapott volna és átment egyfajta átmenetbe egy V8 és egy 3 hengeres daráló között. Egy pici gázra magához tért, de remélem most egy picit nyugton lesz. Nemrég jött vissza a srácoktól, cserélni kellett a hűtőt, az eresztett (valószínűleg kavics) és hála az égnek a hörcsögben "okosan" egyben van a két hűtő, szóval "olcsó" volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Xantomas
őstag
A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a belső kerékjárati ívet takarót, és pont a motortartó alatt van egy kivágás a kasztnin, hogy ellenőrizni tudd a bak zseléjét. Megnyomod a gumimembránt, és ha azt érzed, hogy mellette kidudorodik, és zselésen "elleállása" van, akkor jó. Ha nem, akkor már nem zárt a patron.
Bár a konkrét videózott bak megane 2-ből van, de az elv ugyan az.
video
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Pecc
őstag
Szép Végre egy olyan színű szedán a fórumon, mint az enyém
mycso
Topikgazda
beraktalak
“The Night is Dark and Full of Terrors”
harry
veterán
mycso, Pecc: köszi
Igen, bár sajna csak 1.4, de már megbarátkoztam vele.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
MC Pite
veterán
Csattogott is vagy csak alig ment a 4 henger?
Nekem a vezmódosító mikor csattogott indulás után bő egy másodpercig, akkor utána így járt. Újraindítás után rendesen.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Jaded
senior tag
Nálam Megane 2 1.5dci-nél bólogatott, a 4-esnél (1.6) ugyanez. Ez ennyit tud szerintem. Az hogy a nyelestengely "csörög" üresben, csak hab a tortán. Jeleztem a szervíznek, azt mondták ez ilyen.
Renault Megane IV Limited
forceberg
veterán
Annak a csörgésnek milyen a hangja pontosan?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Jaded
senior tag
Mintha a kuplungtárcsa zörögne, mikor kezdi magát megadni. Ahhoz tudnám hasonlítani. Fb csoportban, akinek ugyanez a motor van, azt mondta neki is ilyen.
Renault Megane IV Limited
forceberg
veterán
Alapjáraton ha jól figyelek hallható némi búgó hang, ha jól emlékszem gázadásra megszűnik, majd jobban meghallgatom, de az egyik bak is kilehet, mert néha beráz szintén alapjáraton.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Nordik
őstag
Kuplung mellé rendelek ablaktorloket is. Milyen legyen? Bosch vagy Valeo?
harry
veterán
Pár korábbi vélemény: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Gombinyó
őstag
Megnéztem, de abszólút nem tapasztaltam, amit írtál. Minimális váltó mozgás akkor van mikor teljesen lelépek a gázról pl harmadikban és elkezd motorfékezni az autó. Olyankor kb egy milit hátrébb ugrik a váltó,majd ha rálépek a gázra akkor vissza. Ezen kívül nem mozog/rezeg. Direkt rajta tartottam az ujjam :) Abban továbbra se vagyok biztos, hogy a 0.9 tce váltója megegyezik e az enyémmel.
DeFranco
nagyúr
köszi szépen hogy megnézted.
Pecc
őstag
Nem hiszem, hogy a nagyobb motorokhoz képest olyan óriási egetverő különbség lehet normál felhasználás mellett.
emre
veterán
Köszi!
Ezzel van a baj.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
#89309696
törölt tag
Nagy a különbség, az 1.4 alulmotorizált a Megane méretű kasznihoz. Közlekedőedénynek alkalmas, de nagyobb forgalmú pörgősebb helyen élve elég kényelmetlen már. Nyomatékszegény főleg normál fordulatszám tartományban használva. De ez minden rövid löketes nem vezérelt 16 szelepesre igaz, ez nem a Renault hibája.
eTrade
tag
Azért lehet mindenhol közlekedni azzal az 1.4 16v 95LE motorral ha az ember ismeri a nyomatékgörbét és kipörgeti a lelkét, pörgetve csak úgy suhannak csak azok a pacik.
Nyílván az 1.6 16v (főleg az okoskerekes) nyomatékosabb motor de azért az sem egy versenygép csupán kicsit dinamikusabb közlekedésre alkalmasabb... lámpánál jobban ugrik vele a kocsi.
[ Szerkesztve ]