Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71001) #89309696 válasza harry (#70999) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ezek nem azok, a fő testelési pontok bazi széles rézkábelek, amit Robi is mutatott. Ilyen háló szerűen befont széles lapos rézkábel, sokszor be sincs burkolva.
Ezek a vékony kábelek más kisebb egységek negatív pontjai csak.

(#71002) emre


emre
veterán

Urak!

Scenic 1/2 balra kanyarodásnál jobb elől nyikorgó, recsegő hangnak, mintha a kerék beleérne valamibe mi lehet a forrása?
Féltengely harang, trapéz szilent, kormányösszekötő ép, én a stab szilentre gondolok.

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#71003) harry válasza #89309696 (#71001) üzenetére


harry
veterán

Igen gondolom ilyesmi: link Ellenben nem látom : \

Viszont most néztem, hogy ha ráadom a gyújtást, nem világít a töltés-visszajelző lámpa. Ennek viszont kéne, nem? Most nem akartam ráindítani, de úgy emlékszem akkor sem világított tegnap.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71004) rob210 válasza harry (#71003) üzenetére


rob210
Topikgazda

Érdekes, de a tűzfal és a motor között ne is keresd azt nem mondtad, hogy neked már nem az ablak alatt van az aksi :)
Viszont amiket megtaláltál a képen azokat tessék szépen levenni megcsiszolni visszatenni.
A generátoron a kis fehér vezeték az jelkábel, de igen fontos, a csati egy körmös megoldás benyomod kiakad a köröm és utána tudod lehúzni.

Renault power

(#71005) emre válasza emre (#71002) üzenetére


emre
veterán

Közben olvastam ezt:

"A balra kanyarodasnal fura hangot adott az auto, amiota nalam van: gombfejek, kerekdob-lemez cserelve, futomu beallitva, de meg mindig csinalta. Ma viszont a motortarto bak megigazitasaval megszunt a gond, meg csak probakort sem kellett mennunk az autoval, egybol rajott."

Itt is ezzel lehet a probléma?

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#71006) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

nah mit hozott a posta?
:)

[ Szerkesztve ]

(#71007) rob210 válasza emre (#71005) üzenetére


rob210
Topikgazda

Simán lehet az is, hogy kidurrant a zselépatron. Le kell ellenőrizni.
De lehet fékhiba is.

Renault power

(#71008) Nordik


Nordik
őstag

Mit gondoltok csereltessek komplett kuplungot, kinyomocsapaggyal vagy várjak? A lényeg az, hogy már második éve visit leginkább 10 fok körül és alatta a kinyomocsapagyam úgy 10 percig ugye míg be nem melegszik. Egyik szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele majd bontsuk akkor ha kuplung is rossz, másik szerint amíg csak télen van hangja addig még azért elmegy de nyilván foglalkozni kellene vele. Nem kis költség, viszont már azért zavar, nem akarom szethulljon a kinyomo. Szerintetek?

(#71009) DeFranco


DeFranco
nagyúr

sziasztok! vezettem a hétvégén egy clio IV grandtourt a 0.9 tce motorral.

azt vettem észre, hogy 2-esben és 3-asban valami rángatta a váltókart, határozottan éreztem ahogy rátettem az ujjam. nem finom remegés volt, hanem a holtjáték két vége között tikk-takkolt a kar, terhelésváltláskor mindenképp, de volt, hogy folyamatosan haladva is.

1-esben 4-esben nem csinálta.

ez egy új tesztautó volt, kereskedésből hoztuk el egy körre.

mennyire normális vagy általános ez ennél a váltónál vagy ennél a típusnál? nem volt valami bizalomgerjesztő így elsőre.

(#71010) emre válasza rob210 (#71007) üzenetére


emre
veterán

Köszi! :R

A fék jó. Milyen zselépatron?

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#71011) Gombinyó válasza DeFranco (#71009) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nem tudom mennyire különbözik a 900as tce váltója az 1.2 szívótól, de én hasonlót se érzek clio 4 grandtourban.

(#71012) DeFranco válasza Gombinyó (#71011) üzenetére


DeFranco
nagyúr

alapból - ugye - nem fogdosod a váltókart menet közben, nem is egészséges, én sem tudom miért tettem rá az ujjam (bár nyilván csináltam szokatlan dolgokat, lévén próbakör volt, ez volt a cél), de nem csak én éreztem hanem az utastárs is ha rátette a kezét.

elképzelhető hogy ez véletlen (akár hiba, bár egy bemutató autón...) de ismerős megjegyezte, hogy peugeot-ban is tapasztalt hasonlót.

[ Szerkesztve ]

(#71013) #89309696 válasza emre (#71010) üzenetére


#89309696
törölt tag

A motortartó bak ha zselével van kitöltve.

(#71014) Gombinyó válasza DeFranco (#71012) üzenetére


Gombinyó
őstag

Holnap megnézem, ahogy írtad, ha gondolod.

(#71015) harry válasza DeFranco (#71012) üzenetére


harry
veterán

Náluk is rákérdezhetsz, engem érdekelne mit mondanak.

Nálam (Megane1) minden fokozatban billen egy picit a váltó ha elveszem a gázt, volt ugyan tartóbak / billenésgátló cserélve, de nem igazán lett különbség. Mondjuk ha csak némelyik fokozatnál van, ráadásul egy kvázi új autón (ez meg 16 éves :) ) , az azért fura.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71016) harry válasza rob210 (#71004) üzenetére


harry
veterán

Tudom is én ki-hol tartja az aksiját :D 2003-as Megane Classic, motortér: kép

Sajnos nemrég értem haza, így most már valószínűleg egy szervizre hárul a feladat holnap : \ Jelkábel hova megy, ECU? Indítás után mekkora feszültséget kéne mérnem rajta? Bár valószínűleg ezt sem tudom megnézni már, bár ennyi időm lehet lesz meló előtt...

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71017) DeFranco válasza Gombinyó (#71014) üzenetére


DeFranco
nagyúr

megköszönném.

@harry: akkor kellett volna mondanom, nem hiszem hogy visszamegyünk mostanában (vidéki kereskedés volt, szerencsénk volt, egyedül volt az eladó, kezünkbe nyomta a kulcsot kártyát, hogy ő nem hagyhatja itt a boltot de menjünk vele egy kört. nagy kör lett :DDD) sajnos későn értünk vissza zárás közelében és már sietett ő is mi is, elmaradt, hogy megbeszéljem vele.

(#71018) rob210 válasza Nordik (#71008) üzenetére


rob210
Topikgazda

Most esett szét egy quashqai alatt a kuplung menet közben, nem volt vicces, hogy a fék is elment és kézifékkel kellett megállni, leállított motor és sebességberakás kombóval. Iszonyat mázlija volt a srácnak. Ha átszakad a kinyomó elfossa a teljes fékfolyadék tartály tartalmát!
Én biztos nem mernék vele játszani, de nem akarok riogatni senkit.

Renault power

(#71019) rob210 válasza DeFranco (#71009) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem normális, ott valami nem volt jó.

Renault power

(#71020) rob210 válasza emre (#71010) üzenetére


rob210
Topikgazda

A nagy jobbos fenti bakban van egy zselépatron az a gumi izé az egy olajos vagy zselés anyaggal van feltöltve. (gyártófüggő, hogy melyikkel.) Ha az kiszárad, ne adj isten kireped és elfossa magát akkor lejjebb kerül az egész motorblokk, ami szemre nem mondható meg, de amikor kanyarodsz és oda kerül a terhelés simán tud ilyen hibát okozni, mert már nem tart annyit amennyit kell.

Renault power

(#71021) rob210 válasza harry (#71015) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ne hasonlítsd össze az egy 6 fokozatú bovdenes kapcsolású váltó, a tiéd meg egy rudazatos sokkal direktebb kapcsolású váltó. Semmi közük egymáshoz ;)

Renault power

(#71022) rob210 válasza harry (#71016) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ecuba igen.
Hiszen az önellenőrzési tesztet az alapján futtatja le.
Ha minden oké nem gyújtja ki a töltés lámpát, ha nem akkor meg kigyújtja.

Renault power

(#71023) DeFranco válasza rob210 (#71018) üzenetére


DeFranco
nagyúr

más típust nem ismerek, de focusoknál teljesen tipikus a hidegen nyikorgó kinyomócsapágy, 10 évet is simán elnyikorog ettől semmi baja nem lesz ha egyébként jól működik, az enyém megvételkor már nyikorgott 9 évesen, 14 évesen adta meg magát, akkor kellett kuplungot cserélni alatta.

annak is voltak előjelei, azért lett tréler, mert azt hittem még egy hetet kibír amíg egyébként is megyek a szerelőhöz. a hetet kibírta, a szerelőhöz menet esett szét a ház előtt a parkolóból kitolatáskor.

[ Szerkesztve ]

(#71024) rob210 válasza DeFranco (#71023) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen ezt tudom, hogy a focus típushibája.
Viszont a meganenál, a belső csúszó felület nyikorog, ami ilyenkor ha kicsit is tovább kopik akkor elkezdi engedni a folyadékot.
Az meg nem vicc.

Renault power

(#71025) harry válasza rob210 (#71022) üzenetére


harry
veterán

Azzal akkor lehet valami gond, mert gyújtásnál nem világít a töltés lámpa, pedig akkor még kéne : \

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71026) rob210 válasza harry (#71025) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor ellenőrizd a szakadást, illetve a kontaktot.

Renault power

(#71027) harry válasza rob210 (#71026) üzenetére


harry
veterán

Próbáltam mozgatni a vezetéket s közben figyelni a műszerfalon a lámpát, de nem villant fel (jó még az is lehet kiégett...), sajnos többet nem tudtam most megnézni, leadtam a kocsit, majd alakul valahogy.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71028) LamerGyuri válasza harry (#71027) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Nem ég ki; LED-es az óracsoportod már neked is, ha minden igaz.
Tetess már be egy képet évjárattal az összefoglalóba :)

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#71029) Pttypang válasza LamerGyuri (#71028) üzenetére


Pttypang
veterán

Kieghet az is.

Everybody lies.

(#71030) Nordik válasza rob210 (#71024) üzenetére


Nordik
őstag

Akkor azthiszem nem várok vele. Egyébként is meg gyári kuplung lehet benne, 15 évesen már az is csereerett lesz lassan.

(#71031) harry válasza LamerGyuri (#71028) üzenetére


harry
veterán

LED-es? Jó hát erre még nem jártam :)
Kép: akartam volna javítani pár festékhibát, csinálni egy szép mosást és waxolást rajta, de aztán csak nem jutottam idáig, szóval most ez a legjobb képem róla (így is mosás után, szép állapotban legalább).

Megkérnék egy topikgazdát, hogy vegye fel az összefoglalóba, köszi :R

Renault Megane Classic 2003 1.4 16V benzin, Budapest link
PH!-ra feltöltött kép: [kép]

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71032) LamerGyuri válasza Pttypang (#71029) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Nyilván, de nem ez a jellemző. Bár egy Renault-nál sosem tudni ;]

Múltkori sztori, de csak ha nem röhögtök :U
Ugye automata, ez a típus csak P-ben indul, ha a váltóban a rögzítőfék is pozícióban van. Beülök, indítóz...csak köszörül. Gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz...csak köszörül. Mi a fákk? Na még egyszer ugyanez....köszörül...áááá :W Ülök, nézek bután, indulni kéne melóba persze, busz már rég elment...Áhh, még egy próba...gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz (ekkor már nem voltam nyugodt), nem indul....de közben valamilyen sugallat hatására elkezdtem működtetni, amit csak értem, az indítózás közben, ÉS a jobb oldali ablakemelő lefelé működtetésére beröffent az autó :Y
Azóta sem fordult elő. Ki érti ezt... :N

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#71033) CactuS válasza LamerGyuri (#71032) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Nekem reggel nem akarta az igazat valamiért, elindulás után mintha kissé dús üzemanyagot kapott volna és átment egyfajta átmenetbe egy V8 és egy 3 hengeres daráló között. Egy pici gázra magához tért, de remélem most egy picit nyugton lesz. Nemrég jött vissza a srácoktól, cserélni kellett a hűtőt, az eresztett (valószínűleg kavics) és hála az égnek a hörcsögben "okosan" egyben van a két hűtő, szóval "olcsó" volt.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#71034) Xantomas válasza emre (#71010) üzenetére


Xantomas
őstag

A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a belső kerékjárati ívet takarót, és pont a motortartó alatt van egy kivágás a kasztnin, hogy ellenőrizni tudd a bak zseléjét. Megnyomod a gumimembránt, és ha azt érzed, hogy mellette kidudorodik, és zselésen "elleállása" van, akkor jó. Ha nem, akkor már nem zárt a patron.

Bár a konkrét videózott bak megane 2-ből van, de az elv ugyan az.
video

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#71035) Pecc válasza harry (#71031) üzenetére


Pecc
őstag

Szép :) Végre egy olyan színű szedán a fórumon, mint az enyém :)

(#71036) mycso válasza harry (#71031) üzenetére


mycso
Topikgazda

beraktalak

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#71037) harry


harry
veterán

mycso, Pecc: köszi :)
Igen, bár sajna csak 1.4, de már megbarátkoztam vele.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71038) MC Pite válasza CactuS (#71033) üzenetére


MC Pite
veterán

Csattogott is vagy csak alig ment a 4 henger?
Nekem a vezmódosító mikor csattogott indulás után bő egy másodpercig, akkor utána így járt. Újraindítás után rendesen.

<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#71039) Jaded válasza Gombinyó (#71014) üzenetére


Jaded
senior tag

Nálam Megane 2 1.5dci-nél bólogatott, a 4-esnél (1.6) ugyanez. Ez ennyit tud szerintem. Az hogy a nyelestengely "csörög" üresben, csak hab a tortán. Jeleztem a szervíznek, azt mondták ez ilyen. :U

Renault Megane IV Limited

(#71040) forceberg válasza Jaded (#71039) üzenetére


forceberg
veterán

Annak a csörgésnek milyen a hangja pontosan?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#71041) Jaded válasza forceberg (#71040) üzenetére


Jaded
senior tag

Mintha a kuplungtárcsa zörögne, mikor kezdi magát megadni. Ahhoz tudnám hasonlítani. Fb csoportban, akinek ugyanez a motor van, azt mondta neki is ilyen.

Renault Megane IV Limited

(#71042) forceberg válasza Jaded (#71041) üzenetére


forceberg
veterán

Alapjáraton ha jól figyelek hallható némi búgó hang, ha jól emlékszem gázadásra megszűnik, majd jobban meghallgatom, de az egyik bak is kilehet, mert néha beráz szintén alapjáraton.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#71043) Nordik


Nordik
őstag

Kuplung mellé rendelek ablaktorloket is. Milyen legyen? Bosch vagy Valeo?

(#71044) harry válasza Nordik (#71043) üzenetére


harry
veterán

Pár korábbi vélemény: link

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#71045) Gombinyó válasza DeFranco (#71017) üzenetére


Gombinyó
őstag

Megnéztem, de abszólút nem tapasztaltam, amit írtál. Minimális váltó mozgás akkor van mikor teljesen lelépek a gázról pl harmadikban és elkezd motorfékezni az autó. Olyankor kb egy milit hátrébb ugrik a váltó,majd ha rálépek a gázra akkor vissza. Ezen kívül nem mozog/rezeg. Direkt rajta tartottam az ujjam :) Abban továbbra se vagyok biztos, hogy a 0.9 tce váltója megegyezik e az enyémmel.

(#71046) DeFranco válasza Gombinyó (#71045) üzenetére


DeFranco
nagyúr

köszi szépen hogy megnézted. :R

(#71047) Pecc válasza harry (#71037) üzenetére


Pecc
őstag

Nem hiszem, hogy a nagyobb motorokhoz képest olyan óriási egetverő különbség lehet normál felhasználás mellett.

(#71048) emre válasza Xantomas (#71034) üzenetére


emre
veterán

Köszi! :R
Ezzel van a baj.

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#71049) #89309696 válasza Pecc (#71047) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nagy a különbség, az 1.4 alulmotorizált a Megane méretű kasznihoz. Közlekedőedénynek alkalmas, de nagyobb forgalmú pörgősebb helyen élve elég kényelmetlen már. Nyomatékszegény főleg normál fordulatszám tartományban használva. De ez minden rövid löketes nem vezérelt 16 szelepesre igaz, ez nem a Renault hibája.

(#71050) eTrade válasza #89309696 (#71049) üzenetére


eTrade
tag

Azért lehet mindenhol közlekedni azzal az 1.4 16v 95LE motorral ha az ember ismeri a nyomatékgörbét és kipörgeti a lelkét, pörgetve csak úgy suhannak csak azok a pacik. :D
Nyílván az 1.6 16v (főleg az okoskerekes) nyomatékosabb motor de azért az sem egy versenygép csupán kicsit dinamikusabb közlekedésre alkalmasabb... lámpánál jobban ugrik vele a kocsi.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.