Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7001) Füge007 válasza g.gergo (#6998) üzenetére


Füge007
senior tag

Szétkopott a motor, és felújítás klőve, egyszerűen nem éri meg!

Füge

(#7002) g.gergo válasza Ebit (#6999) üzenetére


g.gergo
senior tag

Az én lakóhelyemen lévő Renault szervíz soha nem javítgat semmit. Mindjárt cserélni akarnak mindent.

(#7001) Füge007: Mennyi km volt benne?

[ Szerkesztve ]

(#7003) forceberg válasza Füge007 (#7001) üzenetére


forceberg
veterán

Nagyon sajnálatos ezt olvasni... :( Mi kopott el pontosan, és voltak esetleg előjelei? Hány km? Tuti annyi volt benne? Milyen olaj esetleg adalék volt használva?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7004) Füge007 válasza g.gergo (#7002) üzenetére


Füge007
senior tag

218.000

Mindenhol ez van, csere drága gyárira. Amivel nem is volna gond, ha normális fizetések lennének kishazánkban.

Füge

(#7005) g.gergo válasza Füge007 (#7004) üzenetére


g.gergo
senior tag

Pedig ez nem is annyira sok. Még ugyanennyit simán ki kellett volna bírnia. Egészen pontosan mi a baja?

(#7006) Füge007 válasza forceberg (#7003) üzenetére


Füge007
senior tag

Nem volt előjele! Az olajcserét, szűrőcserét én végeztem el, így nem azzal volt a gond!

Helix Diesel Plus 10W-40 olajat használok, nem adalékolom.

A motor túlhúzott, sok paci nagy forgatónyomaték, a motor nem bírta. Konstrukciós hiba, nem egyedi elszgetelt esetről beszélhetünk!

Füge

(#7007) forceberg válasza Füge007 (#7006) üzenetére


forceberg
veterán

Ez a 100-as volt, ugye? Esetleg chippelve colt? És a 110-esek? Azok ugye még jobban meg vannak rángatva... Mondjuk szerintem a vezetési stílus sokat számít ezeknél a kihegyezett - itt-ott esetleg alul méretezett -motoroknál...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7008) Füge007 válasza forceberg (#7007) üzenetére


Füge007
senior tag

101 Le. Gyárilag emelve 120 Le-re.

Nem azzal van a gond, ez a hiba bármelyik dCI-nél előjöhet. Nagyon is tisztában vannak ezzel, hiszen kaphatják a viszajelzéseket. Angol, német, francia fórumokon is panaszkodnak.

Nagyon normális módon volt vezetve.

De rájöttem egy darabig nem lesz dizelem, 2.0 vagy nagyobb verda benzin -gáz üzemmel. No turbó, magasnyomású szivattyú, befecskendezőszelep, stb.......... :DDD

Füge

(#7009) aero. válasza Füge007 (#7004) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Jó hamar megadta magát ... leállítás előtti turbó hűtés megvolt?

[ Szerkesztve ]

(#7010) Füge007 válasza aero. (#7009) üzenetére


Füge007
senior tag

Persze. Eredeti szakmám gépjármű technikus, s bár nem abban dolgozom jóval többet tudok a kocsikról mint egy átlag sofőr, mint említettem az alap szervízt én csináltam rajta, még szükkeb is volt az intravallum mint az előírt!

Ez még bírta is, volt a szerelőnél egy Megan 68.000 kikönyökölt a dugattyú :U

Füge

(#7011) aero. válasza Füge007 (#7010) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Okés, gondoltam megkérdezem, mert annyian használják így a dízelüket, hogy inkább ne is beszéljünk róla, legalább vásárláskor lehetne tájékoztatni az embereket.

Akkor ezt most jól kifogtad.

(#7012) Füge007 válasza aero. (#7011) üzenetére


Füge007
senior tag

Ezért most igen körültekintően választom ki a következő autóm. Ami benzines lesz, gázinjektorral. Olcsó alkatrész, kevés meghibásodás.

Füge

(#7013) tkazmer válasza aero. (#6989) üzenetére


tkazmer
addikt

megyeget, de annyira indirekt és steril a kormányzás (gyakorlatilag kitörhetne a kerék egy kátyúban, az se jönne fel a kormánykerékig), hogy nem egy élményautó. meg aztán 170LE még nem a világ teteje, főleg egy ekkora dobozban:)

(#7011) aero.
amúgy komoly, hogy még mindig nem alap dolog a dízeleknél egy leállítás után is járó hűtés?

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#7014) mycso válasza vallas (#6993) üzenetére


mycso
Topikgazda

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#7015) aero. válasza tkazmer (#7013) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Szerintem nem, amerre járok és megáll egy dízel, egyből állítják le. :(

(#7016) mycso válasza aero. (#7015) üzenetére


mycso
Topikgazda

Mondjuk ez is sok mindentől függ, pl. én is, ha csak a városba szaladgálok ide-oda 2000-től nagyobb fordulatot nem is lát, akkor én sem szoktam 1-2 percet járatni....lehet a környékeden lakók is, csak így használják. :K

Egyébként még az a szép (akár benzineseknél is), amikor télen reggel (meg egyébként bármikor), beül a paraszt, oszt adjad neki fullgázzal....(rengeteg ilyet láttam/látok a munkahelyem parkolójában... :( )

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#7017) tkazmer válasza mycso (#7016) üzenetére


tkazmer
addikt

de gondolom az újak már ezt is letiltják nem? a volvo 2005-ös d5-ös dízele is tudja már mindkettőt (előfűtés + fordulatszám-leszabályozás hidegindításnál illetve hűtés a motor leállítását követően), ez csak nem olyan bonyolult funkció, hogy mondjuk a renaultkba ne építsék bele...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#7018) aero. válasza mycso (#7016) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Igen, lehetséges, bár a mostani dízelek már 1500-1700-tól építenek fel nyomást, ha nem is nyélgázon közlekednek vele, félpercet megér a művelet.

(#7019) vallas válasza mycso (#7014) üzenetére


vallas
őstag

THNX

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#7020) t-bali3 válasza rob210 (#7000) üzenetére


t-bali3
senior tag

A kiegyenlítőtartályból fogy a víz, valamint néha buborékolást hallok, de a hűtővíz nem forr. Most vagy levegős a rendszer, vagy hengerfejes szerintem, bár én nem értek hozzá :B

A szaki holnap hív mi a helyzet...

Termosztátcsere nemrég volt. Ha csak nem baxtak el valamit, akkor annak rendben kellene lennie.

[ Szerkesztve ]

(#7021) rob210 válasza t-bali3 (#7020) üzenetére


rob210
Topikgazda

A tartályból fogyhat máshol is a víz nem csak a hengereken belül.
Ha olajos a víz vagy habos az olaj akkor biztosra veheted a hengerfejet.
Csak lehet hogy még nem szakadt át teljesen.

Renault power

(#7022) Bubee82 válasza Bubee82 (#6966) üzenetére


Bubee82
őstag

Na, tegnap leadtam Egérkét, ma elhoztam.

Csak a baloldali kerékcsapágy volt csere érett :)

(#7023) rob210


rob210
Topikgazda

Tegnap méregettem egy kicsit a fogyasztást.
Ez az adalék dolog tényleg működik.
6.4 lett a fogyim a 6.9-ről és pont annyi amennyit megjósoltak 0.5 literrel lett kevesebb.

Renault power

(#7024) rob210 válasza Bubee82 (#7022) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na akkor az öröm boldogság.
És most nem is morog nem is zörög?
Mibe fájt a csere?

Renault power

(#7025) Bubee82 válasza rob210 (#7024) üzenetére


Bubee82
őstag

Nem morog és kopog :)

Anyagköltség: 13.000
Munkadíj: 8000 / 2 h (ebből nem tudom mennyi volt a kerékcsapágy cseréje)

Ezen felül még cseréltek egy szakad gumiharangot a váltónál, ami erősen szükséges volt, lévén h elfolyt a fele olaj. Plusz utána is töltötték a váltóolajat. Ja és észrevették, amiről már tudtam én is, h szintén a váltónál az egyik szimmering csere érett, ott is folyik el a váltóolaj, igaz a harangnál sokkal jobban folyt. De ennek a cseréjéhez totál szét kell kapni a váltót, majd' fogaskerék szintre. Erre 40.000-et mondott sacra. Nyilván nem lesz ez megejtve, hanem majd mindig utána töltünk.

Ezt maguktól, észrevétel alapján.

A gumiharang volt 4700, az olajra most nem emlékszem.

Mindösszesen 32.000 volt.

Remélem most már végére értem a kálváriának :) De az is lehet h csak most fog kezdődni :D De akkor eladom a pi@ába :D

[ Szerkesztve ]

(#7026) rob210 válasza Bubee82 (#7025) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát első észrevétel ne menj többet ehhez a szerelőhöz.

A csapágy ára még ha 95 ös vagy a körüli a kocsi akkor azt mondom oké.
De a munkadíj? Ne vicceljünk már egymással.
Levette a kereket 4 csavar, levette a dobot 1 rögzítő anya meg egy sasszeg, kicserélte a dobban a csapágyat visszatette és csókolom.
20 perces munka. még ha a dob össze van rohadva akkor is.

A váltónál a perem szimeringhez meg valóban le kell a váltót venni, ami nagy munka, de a perem szimering a legjobb minőségű is 2600.- viszont ha a váltót lekapod akkor az valószínüleg kuplung cserés is lesz.
(érdemes egy szétszedéssel megúszni.) Persze csak ha kopott!

Úgy cakli pakli tehát szimering kuplung cserével együtt munka díjal együtt 40e

Az viszont, hogy utána töltünk, az nem megoldás, mert amikor a szimering elhagyja magát teljesen akkor fogsz csodálkozni elfolyik az olajad és mehetsz a bontóba váltót venni.
Részemről a szimering cserét javaslom amíg még lehet.

Sajnos renaultnál a váltó szimering az típushiba.
Lassan nekem is el kell majd játszanom a gondolattal, hogy lekapom a váltót és kicserélgetem a szimeringeket és etc.etc gumi alkatrészeket.
:R

Renault power

(#7027) Bubee82 válasza rob210 (#7026) üzenetére


Bubee82
őstag

97-es a kocsi.

És véleményed szerint az egész javítással - nem csak a csapágy - semmiképp nem lehetett 2 óra munka? Sokan ajánlják ezt a manust. Nekem az sokkal fontosabb jelen esetben h minőségi munkát kapjak h nyugodtan vezethessem az autót. Éppen azért nem az eddigi szerelőhöz vittem, mert nem voltam elégedett. Olyanok ajánlják egyébként, akik ismerik nagyon jól.

Igazad lehet, de most nem tudok 40 rongyot rááldozni. Viszont ebben az esetben nem sokat fogok vele várni, csak amennyit nagyon muszáj.

Köszönöm amúgy az írásod!

(#7028) Ebit válasza Füge007 (#7006) üzenetére


Ebit
addikt

A motor túlhúzott, sok paci nagy forgatónyomaték, a motor nem bírta. Konstrukciós hiba, nem egyedi elszgetelt esetről beszélhetünk!

Pontosan mi a gondja a motornak, és nem jellemző a meghibásodás.

(#7029) rob210 válasza Bubee82 (#7027) üzenetére


rob210
Topikgazda

El lehet szüttyögni vele 2 órát én az összeget sokallom.
Amit elkértek érte.

A váltóban pedig nem 40e a szimering csere, csak ha kuplungot is kell cserélni akkor.
És ez a komplett kuplung kinyomó csapágyal tárcsával szerkezettel együtt.
Szóval a szimeringcsere maga megvan mondjuk egy 10esből.
Főleg, ha a két darabból álló szimeringet veszed amit egy óra alatt ki lehet cserélni.

A váltórudnál folyik az olajod ugye?

Renault power

(#7030) Füge007 válasza Ebit (#7028) üzenetére


Füge007
senior tag

Jó akkor azt kívánom neked, csak ilyen nem jellemező meghibásodásos autód legyen sokáig :DDD

Füge

(#7031) Bubee82 válasza rob210 (#7029) üzenetére


Bubee82
őstag

Evvan :)

Igen, ha jól rémlik ott van a folyás.

Majd ha aktuális lesz a csere, akkor újra beszélem vele h mennyit kérne el érte. Amit írtál azt észben tartom, aztán megmondom neki h valahogy így gondoltam a 40k-t. Max. elküld máshoz.

Mellesleg neki a 40k valahogy úgy jöhetett ki, h a munkadíj az eget veri, hiszen szét kell bombázni a váltót, ami nem 30 perces meló. Annyit biztos h nála a munkadíj többe kerülne, mint az anyagköltség. Vagy nem tudom.

(#7032) FRENK1988


FRENK1988
veterán

MII 1.4 16-s 98 lovas verziójába mikor és milyen gyújtógyertyát kell venni?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#7033) rob210 válasza Bubee82 (#7031) üzenetére


rob210
Topikgazda

NEm 30 perces meló mert 1 óra sacc per kábé.
Haverom most cserélte egy hónapja.

Más:
Na ma előszőr viccelt meg a kis autó.
Bár inkább a meleg viccelt meg mint a kisautó.

Konkrétan ma mentem cseréltetni a forgalmit meg a rendszámot matricáztatni.
Bementem az okmányirodába.
Elintéztem amit kellett 10-12 perc volt.
Beül a család és nem indul a kocsi szépen forgat de nem kap benzint.
Parkolóban gyorsan légszűrőház le.
Indít a párom nézem nem jön a benzin.
NA fasza tanakodtam mi lehet, mondom nem nyit ki a szelep, na mindegy megnézem levettem a szelep fedelét és egy rohadt nagy szisszenés.
Visszacsavarozotam és minden szépen ment mint a karikacsapás.
Valószínüleg a melegtől több benzin párolgott el mint kellett volna és a túlnyomás miatt a membrán nem tudott felemelkedni.

NA mindegy így jártam, hát ha másnak is lesz ilyen gondja, mert a megoldás 5 perc ha tudja az ember hogy mit keressen így 40 percembe tellett míg rájöttem.
:R :B

Renault power

(#7034) Louies válasza FRENK1988 (#7032) üzenetére


Louies
tag

Beru vagy Denso az ajánlott. Sagemet kerüld el.

''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''

(#7035) FRENK1988 válasza Louies (#7034) üzenetére


FRENK1988
veterán

50ezernél kell cserélni vagy ha csak probléma van vele?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#7036) Bubee82 válasza rob210 (#7033) üzenetére


Bubee82
őstag

NEm 30 perces meló mert 1 óra sacc per kábé.

:F :D

(#7037) vallas


vallas
őstag

majdnem egy hetet kibírt az indexem.... :W

megint bexart...

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#7038) Josi válasza Louies (#7034) üzenetére


Josi
aktív tag

Gyertyát kérdezett, nem gyújtótrafót :)
csere javasolt 60 e km
EYQUEM RFN58LZ
NGK NGK4619
BERU
BOSH
itt nézelődhetsz:
http://www.fridcar.hu/webaruhaz/renault/megane/2004/16916/gyujtasizzitas/gyujtogyertya/
Az évjáratot csak találomra irtam.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#7039) rob210


rob210
Topikgazda

Szívás II.-ik ütemben:

Na folytatta a nem indul az autó című projektet a kis renault:(
Átszakadt a membrán amit már írtam.
Ezek szerint a tegnapi csak a meghibásodás előszele volt.
A nagyobbik baj, hogy nem lehet kapni ilyen membránt.
Így komplett injektor cserét javasolnak.
Na hát az nem lesz:D
Holnap nekiállok megméregetem a membránt méretek erősség ilyenek és szépen legyártom magamnak.
2-3 órát biztos el fogok vele szarakodni, mire azonos nyomásértékűt sikerül csinálnom, de nem fogok egész injektort cserélni egy ki pöcs alkatrész miatt.
Na mindegy majd beszámolok a fejleményekről.
:B

Renault power

(#7040) mycso


mycso
Topikgazda

Egyik barátom nemrég vett egy 2001-es 1.4 16v ötajtós megane-t. Jó is, szép is, keveset futott és tényleg megkímélt.
Városi fogyasztást tudnátok mondani, akiknek ilyen motor van a gépében? Neki, úgy, hogy nem forgatja, óvatosba jár vele 7-7.2 a fogyasztása, ezt picit sokallja.

Egyébként ezek hol esznek jól alacsonyabb fordulatonn, vagy inkább picit forgatva kell használni?

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#7041) Josi válasza mycso (#7040) üzenetére


Josi
aktív tag

Szia!
Nekem ilyen van csak 1 évvel öregebb :(
Sajna városban tényleg benyakalja a 7 litert.
Az enyémben vagy fedlzeti computer , így ott szoktam nézni a pillanatnyi fogyasztást.
Sajna a sok leállás indítás, gyorsítás teszi ezt a fogyasztást.
Elinduláskor nem ritka a 16-18l pillanatnyi. ha folyamatosan lehet 50nel haladni 4-ben, akkor viszont 5l körül fogyaszt.
Országuton simán ki lehet jönni 6l alatt. Pl Bp meg vissza autópályával, klímával 5,8-6 között jártam meg.
Időnként viszont ki kell pörgetni mert ellustul a motor.
Ezek szeretik ha néha pörgetik 6500-ig. (ott már leszabályoz :) )

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#7042) Ebit válasza Füge007 (#7030) üzenetére


Ebit
addikt

Nekem kettő ilyen van/ hibátlanok/, és elég sokkal találkoztam már.

Az általad leirt hibával, meg nem igazán.

(#7043) rob210 válasza rob210 (#7039) üzenetére


rob210
Topikgazda

NA megszületett az eredmény a két membrán réteget palmatex erős ragasztóval össze préseltem.
Ez ugye rugalmas maradt így de nem engedi a két réteget külön mozogni, csak egyben.
Szerintem jó lett most 200Km-mentem vele és nincs baja.

Renault power

(#7044) lsc válasza rob210 (#7043) üzenetére


lsc
nagyúr

A palmatexet oldja a benzin, nem lesz tartós.

Az élet kegyetlen .

(#7045) nemma válasza mycso (#7040) üzenetére


nemma
addikt

Ne már, hogy egy 1.4-es motortól sok a városi hét literes fogyasztás??

Nem a kocsi fogyaszt sokat, hanem a benzin drága... :U

(#7046) rob210 válasza lsc (#7044) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pedig ezen rajta van hogy benzin és sav álló ragasztást képez:D

Akkor most mi van :F

Renault power

(#7047) aphra2 válasza rob210 (#7046) üzenetére


aphra2
aktív tag

A hsz-nál: az első mondat a gyártói marketing :D
A második pedig kiderül 1-2 héten belül,.. hogy igaz vagy sem :))

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#7048) Füge007 válasza Ebit (#7042) üzenetére


Füge007
senior tag

Azért mert te nem találkoztál vele, még létezik. De ha nem hiszed el szívesen látlak és megmutogatom a számlákat amit költöttem rá, sőt elviszelek a szerelőmhőz is aki már látott pár motorhibás dci-t. Sőt a hibás motort neked adom, remélem akkor elhiszed.

Füge

(#7049) Josi válasza Ebit (#7042) üzenetére


Josi
aktív tag

Sajna az 1.5 Dci 106LE változatánál nem egynél volt már hajtókarcsapágy probléma. :(
Nézz körül a Meganeklub fórumán.
Többeknek volt ilyen gondja 150-200 e km között.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#7050) rob210


rob210
Topikgazda

Nézzétek csak mit találtam a renault befecskendezőkhöz:-)

Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:

A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.
A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.

Itt jöjjön a közhely:
Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.
Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.
A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.
(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a
350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).
A delphi injektorok javítása viszont nyitott kapu. Van hozzá alkatrész és technológia.

Hibák:

Magas résolaj:
Fúvóka, illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba. A kapcsolószelep okosabb, jobb megoldás mint a bosch golyófészkes, nyomópálcás rendszere.
Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:
Fúvóka illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba.
Injektor felújítási árak: Új fúvókával és új kapcsolószeleppel, kódgenerálással nettó 45 000Ft .

Szivattyújavítás: nettó 100 000-160 000Ft .

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.