Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-26 18:03:20

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

1. AliExpress regisztráció

Egy kis segítség a regisztrációhoz ezen a linken.

2. Vásárlás folyamata az AliExpressen, EU raktáras keresés és a szállítási módok

Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik, milyen szállítási módok állnak rendelkezésre, valamint tipp EU raktáras eladó kereséshez.
Az AliExpress alapdevizája USD, más devizára ők konvertálnak és nem egészen jó az árfolyamuk, így USD-ben célszerű fizetni.

A leírás ezen a linken olvasható.

Szállítási módok
Többféle fizetős és ingyenes, nyomkövetéses és nyomkövetés nélküli, lassú vagy gyors és postai vagy futáros kézbesítésű áll rendelkezésre.
Van amikor ezek a szállítás közben megváltoznak vagy az eladó nem azzal küldi ami ki lett fizetve.
Lényeges szempont hogy a Magyar Posta a hozzájuk EU-n kívülről érkező küldemények esetén vámolási tevékenységet végez (adminisztrációs kötelezettsége van) és ezért díjat kér. Itt néha még áfa beszedése is szóba jöhet, bővebben lejjebb a 7. pontban.
Ha a Magyar Posta EU-n belülről kapja meg (EU-s nyomkövetési számmal) akkor persze nincs vámolás téma és díj.
A szállításnál egy alapértelmezett szállítást írnak ki, jobbra a More options v-re kattintva látható lesz a többi rendelkezésre álló, ha van több.
Ha futár cég hozza Kínából ott is van vámolás és kezelési díj, több mint a Magyar Posta díjai.

A szállítási mód lista folyamatosan változik, próbálom követni, az EU-n raktárak szállítása nem esnek vámolás alá és általában valamelyik futár cég lesz a kézbesítő, így azokat nem részletezem.
Azonfelül változhat az adott mód elnevezése, de a lényegi típus meghatározás az meg maradhat, pl Aliexpress Selection Super Economy Global = Cainiao Super Economy Global

És még egy lényeges dolog, az eladó és a Cainiao logisztikai központja meg tudja változtatni a szállítás módját, nem az általunk kiválasztottal küldik el. Néha ez kellemetlen lehet.

AliExpress szállítási módok Kínából (From China)

A nyomkövetés opció a terméklapon kiírt, de az adott számokat valahol, valameddig lehet követni, a „nyomkövetők” felsorolása lejjebb az 5. pontnál.

AliExpress Saver Shipping - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, de szokott kapni EU-s postai nyomkövetési azonosítót és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.
AliExpress Standard Shipping - Nyomkövetés biztosítva, általában Express One vagy MPL kézbesítésű, de szokott kapni EU-s postai nyomkövetési azonosítót, így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.
Aliexpress Selection Standard - Nyomkövetés biztosítva, általában Express One vagy MPL kézbesítésű, de szokott kapni EU-s postai nyomkövetési azonosítót, így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.
Aliexpress Selection Saver - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, EU-s postai nyomkövetési azonosító és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.

AliExpress Premium Shipping - Nyomkövetés biztosítva, ez 50% posta vagy 50% valamelyik futár (DHL, FedEx, UPS vagy TNT), fizetős.
Cainiao Super Economy Global - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, EU-n kívüli postai azonosító, postai díjas.
Aliexpress Selection Super Economy Global - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, EU-n kívüli postai azonosító, postai díjas.
Cainiao Super Economy - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, EU-s postai nyomkövetési azonosító és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj.A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.
Aliexpress Selection Super Economy - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, EU-s postai nyomkövetési azonosító és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.
Cainiao Super Economy for Special Goods - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, EU-n kívüli postai azonosító, postai díjas.
Cainiao Heavy Parcel Line - Nyomkövetés biztosítva, EU-s postai nyomkövetési azonosító és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj., ha holland az azonosító akkor néha posta fizetős lehet, mert úgy küldik ide, hogy megadják azt, hogy eredetileg Kínából indult. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.
Cainiao Standard For Special Goods - Nyomkövetés biztosítva, EU-s postai nyomkövetési azonosító és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik.

China Post Registered Air Mail - Nyomkövetés biztosítva, EU-n kívüli postai azonosító, postai díjas.
Seller's Shipping Method - Nyomkövetés nincs biztosítva a kézbesítésig, az eladó bármivel küldheti, csak a feladás után derül ki, hogy pontosan mi is lesz, vagy EU-n kívüli azonosító, postai díjas vagy EU-s azonosító így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj..
SunYou - Nyomkövetés biztosítva, EU-s postai nyomkövetési azonosító és így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik. A kézbesítés történhet Foxpost automatába is, ha tőlük kapsz értesítést célszerű ráellenőrizni itt a nyomkövetési azonosítóra.

Van olyan, hogy bizonyos összeghatár felett összevonják a küldeményeket egy adott szállítási mód alá, így szokták írni: for orders over US $10.56, Combined Delivery via AliExpress Saver Shipping.
Ahol a hirdetésnél ilyet látsz 15 day delivery az az esetek többségében Express One kézbesítésű és ha több ilyen van egyidejűleg vásárolva akár egybe csomagolt szállítás is lehet.
Az is előfordul, hogy ha egyidőben több csomagod fut össze a logisztikai cégnél az AliExpress Standard Shipping vagy AliExpress Saver Shipping fajtákból, akkor egybecsomagolják és egy Express One csomagszámon fogják kézbesíteni.

Az alábbiak drágább futáros kézbesítésűek:
EMS - Nyomkövetés biztosítva, Kínai posta és Magyar Posta.
DHL - Nyomkövetés biztosítva
Fedex IP - Nyomkövetés biztosítva
Fedex IE - Nyomkövetés biztosítva
UPS Express Saver - Nyomkövetés biztosítva
UPS Expedited - Nyomkövetés biztosítva

3. Ha valaki ECSCCA0001......... kezdetű küldemény azonosítót kap és gondja van a kézbesítési idővel

Ez az azonosító egy logisztikai küldemény azonosító, nem postai azonosító, a nyomkövető programok mutatják a logisztikai cégek azonosítóinak a mozgását is.
Ez egy Budapesten a Magyar Postának átadott üzleti e-kereskedelmi levélként menne hozzád, ami azt jelenti hogy az országon belülről a Magyar Postához kerülő küldeményeket (belföldi) nem kell vámolni és ezért díja sincs. Viszont nyomkövetési száma sem lesz.
ECSCCA00-sokat Nézd itt mert ez nem postai nyomkövetési szám, a megérkezés után (Arrived Budapest) látod hogy Arrive at local delivery office vagy Arrived at local delivery center azután 2-15 munkanap a kézbesítés.
Az Arrive at local delivery office vagy center azt jelenti hogy akkor adta át a Cainiao megbízásából eljáró, vámolást végző cég az itteni kézbesítést szervező cégnek és ezután az adja át valamikor a Magyar Postának, nem a kézbesítő postára érkezik meg. Ez több nap is lehet.
A Magyar Posta dolgozója kézbesíti a levél kézbesítési szabályok alapján. Ami azt jelenti hogy ha a küldemény 24 mm-nél vékonyabb és behelyezhető a postaládába akkor a leveles postás kézbesíti, ha nem ilyen a küldemény (vastagabb 24 mm-nél vagy más okból nem helyezhető a postaládába) akkor értesítést kapsz (sms vagy papíros) és postán a hivatali kézbesítőknél veheted át.
Mivel csak normál levél, nincs nyomkövetési száma, ha nem kapod meg nem tudsz a Postán reklamálni.
Ha nem kapod meg az AliExpress csak akkor fogadja el a meg nem érkezési dispute okot, ha a dispute-hoz mellékelsz egy olyan postától származó igazolást, hogy ezt a ESC00xxxxxx számú küldeményt nem kapták meg a látható bejegyzés ellenére, nincs a postai nyilvántartásban, nem került hozzájuk és ezért nem is kézbesítették és bizonyítékként kell csatolni a dispute-hoz.
Mindig jönnek valamelyik postán a GDPR-el, de ennél az hogy nem került a kezelésükbe ECSC000......... számú küldemény, semmiféle személyes adat nem merül fel.

Hozzáteszem hogy mostanában vacakolnak az AliExpress dispute-al, a gyakorlati tapasztalat az hogy ha meg van várva hogy leteljen a szállítási védelmi idő és a rendszer lezárja a vásárlást akkor a követő napon egyszerűbb a dispute keretében a pénz visszakérés, nem kell külön igazolás.
Az is igaz hogy a legtöbb azért megérkezik 25-35 napon belül a késők közül is és így nincs értelme a dispute-nak.

4. AliExpress probléma kezelés, dispute indítás és dispute döntés elleni fellebbezés

Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute (vita) belőle.
Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
Általános szabály hogy dispute csak a vásárlói védelem ideje (Purchase Protection time) alatt kezdeményezhető, kivéve, ha leigazoljuk a megérkezést, ami után még 15 napon belül lehet dispute-t indítani.
Dispute indítás végső határideje a szállítási védelmi idő lejártát követő 15 nap, ilyenkor a rendszer teljesítettre zárja a vásárlást, de ne várjon senki a 14. napig.
Ha a szállítási védelmi idő vége közeledik, érdemes elgondolkodni hogy kérjük a szállítási védelmi idő növelését az eladótól. Sajnos a postai szállítás ideje kiszámíthatatlan, néha csak adni kell még pár napot.
Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
Ha a védelem lejárta előtt nem indítható dispute, mert az AliExpress rendszer felad egy későbbi érkezési dátumot, vagy azt hogy folyamatban van a szállítás, akkor azt követően legyen elindítva, itt is van lehetőség maximum 15 nap dispute-ra, de annyi napot ne várjon senki és ne fogadja el az újraküldés lehetőséget az eladótól.
A "megszakított" Cancel dispute (dispute megszakítása) esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection (vásárlói védelem) ideje még nem járt le.
Az eladónak a megindított dispute-ra 5 naptári napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refund összegét 3-15 munkanap alatt.
A visszatérítés - refund - automatikusan fog visszakerülni arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.

Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept (elfogad) gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
2. Nem fogadjuk el, a Reject (elutasít) gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a bal szélen a Cancel dispute (dispute megszakítása) gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a vásárlói védelem, lehet másik dispute-t kezdeményezni.

Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.

Előfordulhat, hogy az AliExpress döntését (AliExpress' Judgement) is el kell fogadnunk, mert két opciót ajánlanak fel (Solutions: Option 1: ...........).
Ekkor a feljebb említett Accept (elfogad) gombot vagy Reject (elutasít) gombot kell használni, az elfogadás a AliExpress' Proposal-nál írt első opcióra vonatkozik és az e-mail megkapásától számított 3 napon belül kell dönteni.

Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)

Bővebb leírás ezen a linken olvasható.

5. Ajánlott nyomkövetési oldalak

Parcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.

Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés

Trackitonline.org linkje. Ezen az oldalon van AliExpress eladó ellenőrző és Univerzális termékkeresés (Aliexpress, Amazon, eBay) is.

17track.net linkje. Egy általános nyomkövetési oldal

Cainiao.com linkje. Az AliExpress nyomkövetési oldala.

Yanwen logisztika nyomkövető oldala. Ha ilyesmi számot kapsz: UE999999999YP náluk előfordul hogy futárszolgálat kézbesíti majd, de ezt akkor jelzik a nyomkövetési információknál és látható lesz a másik szállító és a szám.

Magyar Posta nyomkövetési oldalának linkje.

Express One nyomkövetési oldala

6. A vásárlás, eladó értékelése

Miután megkaptuk a terméket, a megérkezést jelezni kell* az AliExpress felé és ekkor célszerű az értékelést is megtenni.
*Amíg nem jelezzük, addig az eladó nem kapja meg a vételárat.

Bővebb leírás ezen a linken olvasható.

7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai

Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabad forgalomba helyezést, amelynek keretében, ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.
Háromféle módszerrel történik jelenleg.
1. IOSS (Import One Stop Shop)
Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen – például online piactér, platform, portál –, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük.
Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám-árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság nem szabja ki az áfát a vámeljárásban.
Ez a módszer csak a vámmentes értékhatár alattiak esetén alkalmazható, ami 150 € vagy 58000 Ft 2024-ben. Ez a termék nettó árának felel meg, nem számolandó bele az áfa, a vám, a szállítási költség.
2. SA ("special arrangement” ) különös szabályozás
Az úgynevezett különös szabályozással a posták, gyorsposták, valamint egyéb, természetes személyek megbízásából eljáró gazdálkodók egyszerűsítve fizethetik meg az áfát, ha nem használják az IOSS-t. A különös szabályozást csak akkor lehet alkalmazni, ha a vámeljárás ugyanabban a tagállamban van, ahol a küldemény címzettje is.
A különös szabályozás alkalmazásakor az áfát végső soron a küldemény címzettje fizeti meg, de azt a küldemény vámeljárását kezdeményező gazdálkodó – az a közvetítő, aki a csomagot behozza az országba – szedi be a címzettől, és fizeti be az illetékes vámhatóságnak.
3. Általános eset (IOSS és a SA "különös szabályozás" alkalmazása nélküli esetek)
Az import áfát az illetékes vámhatóság (NAV) általában a vámmal együtt szabja ki és szedi be.

Általános szabályok

Magánszemély által nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől megrendelt, vásárolt dologra
0,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Ha ajándékba kapjuk (magánszemélytől magánszemélynek kategória) -nem adtunk érte pénzt és van egy ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék meghatározás és a feladónak kell aláírással igazolni.

Cégek, gazdálkodó szervezetek részére érkező küldemények vámkezelése esetén is ezek a határok érvényesek:
0,1-150 € között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 € felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Ha Magyar Posta a szállító akkor viszont a posta megbízásos vámkezelési díját kell fizetni, ami jelenleg 7500 Ft és nincs online fizetési kedvezmény.

Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő. A vámmentességi 150 € értékhatárnál az adott termék nettó árát kell figyelembe venni, ha a vásárlási helyen áfá-val növelt ár van megadva.

A 150 € érték átszámítása a NAV-nál

Az érték ügyfél által megadott devizaneme EUR: Nincs átváltás, a 150 EUR-hoz viszonyítanak.

Az érték ügyfél által megadott devizaneme HUF: Az Uniós Vámkódex 53. cikk (2) bekezdése szerinti árfolyam alkalmazásával meghatározott HUF összeghez viszonyítanak.

Az érték ügyfél által megadott devizaneme EUR-tól és HUF-tól eltérő deviza: Átváltás HUF-ra az Uniós Vámkódex 53. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján havi árfolyammal (lásd lejjebb), majd az Uniós Vámkódex 53. cikk (2) alkalmazásával meghatározott 58 000 HUF-hoz (2024) viszonyítanak.

Az AliExpress alapdevizája USD, más devizára ők konvertálnak és nem egészen jó az árfolyamuk, így USD-ben célszerű fizetni.
Az AliExpress bruttó (áfás) árat ír ki, ha a termék nettó értéke meghaladja a 150 €-t akkor fizetéskor a kiírt árból levonják Price Adjustment tétellel az áfát és nettó ár lesz fizetve, a vámolás és áfázás a szállító által a megérkezéskor történik.

A kereskedelmi vámtarifa (uniós vámtétel) az adott származási országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték.
A vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 40% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke. De vannak dömping vámok is, amelyek az alap vámtételere jönnek rá.

TARIC vámtarifaszámkereső linkje.
Használata: Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.

A 0,1-150 € értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek (jövedéki termék)
- dohány vagy dohánytermékek (jövedéki termék)
- parfümök és kölnivizek
Ezeknél ezeket kell fizetni akár magánszemély, akár cég a vásárló:
A jövedéki termékek esetén: jövedéki adó + áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (7500 Ft)
Parfümök és kölnivizek esetén: áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (7500 Ft)

Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény alapján a vámolási árfolyamok, amely alapján számolják a forintban fizetendő áfát:

2024. május
1 € = 393,4 Ft, 1 USD = 369,7 Ft, AUD = 237,61 Ft, 1 CAD = 267,76 Ft, 1 £ = 461,09 Ft, 1 CHF = 406,26 Ft, 1 CNY = 51,09 Ft, 1 HKD = 47,21 Ft, 1 JPY = 2,392 Ft

2024. június
1 € = 386,15 Ft, 1 USD = 355,93 Ft, AUD = 237,08 Ft, 1 CAD = 260,56 Ft, 1 £ = 453,06 Ft, 1 CHF = 389,93 Ft, 1 CNY = 49,16 Ft, 1 HKD = 45,6 Ft, 1 JPY = 2,274 Ft

Mivel az Áfa meghatározása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolja a vámeljárási költségét.

Magánszemélyként a 150 eurót meg nem haladó értékű küldeményeikre az eVÁM weboldalán keresztül ingyenesen vám-árunyilatkozatot nyújthatunk be, ha a Magyar Posta a szállítási szolgáltató.
Figyelem! Ezt csak akkor érdemes használni ha a vásárlás nem IOSS (Import One Stop Shop) rendszerű, tehát a kereskedő felé nem lett az Áfa megfizetve és a Magyar Posta a szállító!
Arra is kell figyelni hogy ha EU-s a postai szállítás, pl. EU-s állam postájához köthető a nyomkövetési szám, akkor előfordulhat hogy nem is kerül a vámolási útvonalra, szóval akkor nem kell kísérteni az eVám-os vámolgatást.
Ügyfélkapus regisztráció szükséges hozzá, KAÜ azonosítással használható.
A eVám felhasználói kézikönyv letöltési linkje.

A vám-árúnyilatkozat benyújtását megelőzően vagy ezzel egyidőben mielőtt megérkezne Magyarországra a Magyar Posta felé jelezni kell ezt az igényünket a honlapjukon található Kapcsolatfelvételi űrlappal

Sajnos a Magyar Posta ezen esetben közreműködési díjat kér amelynek az összege 1100 Ft (csak utánvétes fizetéssel), ezzel a költséggel mindenki számoljon.

50 € alatti összeg esetén nem biztos hogy megéri, attól felfelé már spórolunk rajta az automatikus postai vámkezeléshez viszonyítva. (Kisebb összeg az online fizetés esetén van)

Magyar Posta vámügynöki szolgáltatási díjszabása 2024 január 1-től:

DHL Express vámkezelési díja: Küldeményenként 5990 HUF (nettó) minimum, vagy a közterhek 2.5%-a
FedEx vámkezelési díja: a közteher 2,5%.-a minimum 5000 Ft+Áfa.

A termék végső ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-nak megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.

Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők

Azon 3. országból érkező import termékek esetén amelyek nettó értéke meghaladja a 150 €-ot (58000 Ft) és emiatt vámeljárás alá kerül annak elvégzéséhez szükség van magánszemély esetén is a VPID vámazonosító számra. (Aki ismeri, az EORI számmal azonos)
Ezt akinek még nincs a legegyszerűbben és leggyorsabban ha van ügyfélkapus azonosítója ONYA-n keresztül intézhető. (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás)

A leírása itt.

Mivel nem tudni hogy mikor kerülhet valahol vámolásra a kintről vásárolt csomag célszerű ezt leigényelni, nem kerül pénzbe és amikor szükség van rá akkor rendelkezésre fog állni.
Ez most már kell a Magyar Posta vagy a futárcégek vámolása esetén is.
A Postával történt egyeztetés: a vámolási nyomtatványaik és a vámolási leírások pontosítása folyamatban van, most még a régi nyomtatvány használható, ha van valakinek VPID vámazonosító száma az írja rá a nyomtatványra, én a 4-es rubrikába a nevem után adnám meg


Ha megcsinálják az új nyomtatvány akkor meg úgyis azt küldjük be, ott meg lesz helye.
Amit írnak hogy ők igénylik le az ingyenes, de be kell küldeni az írt + okmányokat ami időben növeli a vámolási eljárást, ezért is jobb magunknak megigényelni a NAV-tól.
Kérésére a Magyar Posta megigényli Önnek a VPID azonosítót. Ehhez szükséges az Önre vonatkozó megfelelő csatolt dokumentum (VBM adatlap belföldi magánszemély esetén vagy VKM adatlap külföldi magánszemély esetén) kitöltése, a kitöltött és aláírással ellátott dokumentum, továbbá a személyi igazolvány, lakcímkártya és adóigazolvány másolatainak válasz emailben történő megküldése.

Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk és adatokat kérnek be, az alábbiakat javasolt beküldeni:
Az AliExpress-es vásárlás számlája, az Orders listában az adott vásárlás Order Details-ra kattintás után megjelenő oldal képe, úgy hogy látszódjon a szállítási költség ezért a Subtotal melletti V-re legyen rákattintva és olyan minőségben hogy olvasható legyen, a bankkártyás fizetés tranzakciója vagy a PayPal fizetési igazolás, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek.
A feltöltés a Magyar Posta oldalán a Vámügynöki szolgáltatásnál

A csatolandó nyilatkozat:
Nyilatkozat automatikus postai vámkezelésű küldeményhez
(Csak magánszemélyek számára igénybe vehető, 150 euró értéket nem meghaladó küldemény esetén, amennyiben tartalma nem jövedéki termék vagy parfüm)
Ha már fizettél áfát, akkor azt jelezni kell, az eredeti nyomtatványukban a Csatolt dokumentumok (9) beíró részt 2 sorosra alakítottam, hogy be lehessen írni több szöveget, a fenti Data.hu linkről az tölthető le. Nem vírusos dolog, ha valami azt jelezné.

Ha meghaladja a 150 €-ot vagy jövedéki termék:
Import vámkezelési megbízás magánszemély részére

Egyszerre csak egy állomány tölthető fel, tehát 5 esetén 5* feltöltés.

A küldemény azonosítót és a hozzáférési kódot az értesítőjük tartalmazza.

A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.

Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.

A NAV tájékoztató oldalának linkje az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.
Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.
Magyar Posta
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívás: Magyar Posta ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 08:00-16:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon 3-as vagy 4-es gomb.
E-mail cím: postaimport@posta.hu

8. Reklamáció módja ha az IOSS kezelésű (kereskedő szedi be az áfát) küldeménynél a Magyar Posta újból felszámolja az áfát

Ha valaki a július 1 után vásárolt küldeménye érkezésekor kap egy értesítőt amely tartalmazza az áfa összegét és a posta kezelési díját.
Ha a fizetendő végösszeg csak a 399 Ft (online fizetésű), nem tartalmazza az áfa összegét akkor az IOSS-os feldolgozású, az áfa összege csak tájékoztató adat.
Így ez rendben van.
Amikor szállításra kerül akkor az AliExpress logisztika részéről jön egy értesítés a Magyar Postának a küldemény adatokkal és az IOSS azonosítóval és ekkor tudni fogják, hogy nem kell áfát kiszabni.
Az AliExpress IOSS azonosítója IM5280002556

Kétféle módon lehet az IOSS rendszerű 150 €-g terjedő vásárlás esetén a szállító által újból beszedett áfát visszakérni.
A Postánál is lehet reklamálni az áfát, hiszen jogtalanul kérték, csak azért nyaggatjuk az AliExpresst (szerintem jogalap nélkül, akkor is ha ők felajánlották) mert a 120-150 vagy soha nap a visszatérítésre a Magyar Posta esetén egy kicsit frusztráló.

8.1. Az AliExpress-től kérjük vissza az áfát, az adott szolgáltató kezelési díját nem lehet kérni.
Ha az AliExpress-en áfával fizetted ki a megrendelést, a vámhatóság/logisztikai szolgáltató nem számíthat fel újra áfát.
Amennyiben újra felszámították az áfát akkor a küldemény kézhezvétele után a kifizetés számláját és az igazolásokat kell benyújtani az ügyfélszolgálathoz, hogy visszakapd a visszatérítést.

Szükséges dokumentumok (a Magyar Posta és az AliExpress oldaláról letöltve és képként) a feltöltés 3 csoportosításban lehetséges:
1. A logisztikai szolgáltató által kiállított import áfás számla (a nyomkövetési számmal és az áfa összegével). A Magyar Posta számlája itt javaslom másodikként az AliExpress számláját a Tax Invoice-t is csatolni.

2. Az áru kiadásáról szóló bármely vámokmány, Igazolás a vámkezelésről és a csomag feladócímkéjéről egy kép, itt az az elvárás hogy olvasható legyen és az AliExpress-en beírt nyomkövetési azonosítóval is egyezzen, ezért ha rá van címkézve úgy készüljön kép hogy mind az AliExpress, mind a Magyar Posta okmányán szereplő azonosító látszódjon egyidejűleg

3. A számla kifizetését igazoló bizonylat: a bankkártyás fizetés igazolás vagy postás fizetési nyugtája.

Feltöltési folyamat

Lépj be a Chatbot-ba a Súgóközpont oldalról.

Írd be ezt a három betűt TCA (Tax Charged Again jelenti) és a Send gombra kattintás

A következő képernyőn válaszd ki a vásárlások közül azt amiről szó van a Send gombra kattintással.

Töltsd fel a megfelelő dokumentumokat.

Röviden írd le a kérésed a Describe Your Request szöveges beviteli ablakban, angolul kellene.

Itt célszerű mivel magyar nyelvűek az igazolások hogy az áfa összegét és hogy HUF forintban van fizetve emeld ki, írd le a szöveges résznél. Ezután egyszerűen be tudják azonosítani.
Pl: Áfa 27% 856 Ft = VAT 856 HUF

Az elérhetőséged megadása ahova tudnak neked írni a Contact Email-nél

Reminder-né jelölni I have known the use of the contact information. gombot és Submit-al elküldeni.

48 órán belül feldolgozzák és e-mailben válaszolnak a kérésre.

8.2. A Magyar Postától kérjük vissza.
Csak azért hagytam meg a leírást, hogy megismerhető legyen hogy a Magyar Postánál is lehet reklamálni, de egyáltalán nem érdemes velük foglalkozni ezen témában. Sajnos még számolási hibák esetén is akár 150 nap mire érdemben rendezik.

Amennyiben az ügyfél a kapott elszámolással nem ért egyet, akkor lehetősége van utólag a vámterület felé jelezni és felülvizsgálatot kérni, a posta.hu weboldalon keresztül kitölthető online felületen, ahol beküldheti a rendelkezésére álló dokumentumokat, amellyel alá tudja támasztani, hogy hibás az elszámolás és a különbözet visszatérítését kéri: https://posta.hu/vam/felulvizsgalati_kerelmek_benyujtasa
Az adatokat értelemszerűen kitölteni.
Minimum két dokumentum küldendő be, a kitöltött és aláírt Nyilatkozat automatikus postai vámkezelésű küldeményhez nyomtatvány és az AliExpress számla.
A telefonszámodat mindenképp add meg.
A nyilatkozat nyomtatványon a Feladó adatai, mivel nekik is rendelkezésre állnak, megtudják nézni a Vámhatározat száma vagy vámkezelés azonosítója alapján, ez esetben lehet nem teljes körű.

Az webshopnak neve. A számlán a Sold By: utáni szöveg. Illetve az értesítő is utal rá a Feladó utáni szöveg. Minimum megnevezés AliExpress
A címe : Kína
Amit nem tudsz, oda írd azt hogy na. (nincs adat)
Ha van kedved vacakolni akkor az eladó üzleti információinál lévő kínai szöveget valami fordító programmal lefordítod, ott minden adat megszokott lenni.
Mivel az áfa számított információ ezért értelemszerűen az un. nettó értéket írod a nyomtatványra.
A Csatolt dokumentumok (9) részhez be lehet írni, hogy IOSS keretében az áfa kifizetve, csatolva HU20210718002233 (saját számlaszámod) számú számla. Értékesítő azonosítója IM5280002556. 2 csat: vámolási nyilatkozat

Ez díjmentes, elfogadják és visszatérítik a különbözetet 15 napon belül.
Azt látom egyenlőre célszerűnek hogy legyen az összeg online kifizetve a reklamáció előtt, mert a 48 óra az telik és átkerülhet abba a státuszba hogy csak utánvétes fizetéssel lehet átvenni, visszaadják ugyan az áfá-t, de a magasabb kezelési díjat nem valószínű.

Megjegyzés:

A 0,1-150 euró értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek,
- parfümök és kölnivizek,
- dohány vagy dohánytermékek.

Ilyen termékek esetén lesz vám is és bonyolultabb a rendezés, azt mindenki egyedileg beszélje le.

9. Teendők, ha máshol kézbesítik a nekünk megadott nyomkövetési számú küldeményt.

Bővebb leírás ezen a linken olvasható.

10. Kínai ünnepnapok

Amikor ünnep van, lehet vásárolni, de az eladó részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyításhoz klikk a képre.)

A 2024 évi kínai ünnepnapok listája

11. Egy rövid összefoglaló az AliExpress Standard Shipping szállítási móddal küldött a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton kézbesítendő Észt postai számos vagy SyTrack (SunYou) küldeményekről.

Bővebb leírás ezen a linken olvasható.

12. Az AliExpress 2024 évi akcióinak listája ezen a linken olvasható.
Az akciók magyar idő szerint 09:00-tól indulnak az adott napon.
Itt szoktak megadni az adott hónapra érvényes kuponokat, promóciós kódokat is.


13. Gyakran ismételt kérdések Gyakran ismételt kérdések

Tartalom:
1. Az AliExpress és kapcsolódó részek hivatalos e-mail címei, amelyekről érkezhet levél:
2. Nem látszik, nincs processing time a termékeknél?
3. Hol látom azt, hogy lejárt-e vevővédelmem?
4. Ha nem fizetem ki az adott tételt milyen szankciók érhetnek?
5. Hogy tudom törölni az eltárolt bankkártya adatokat?

A címsorra kattintva a többször felmerült kérdésekre olvashatóak válaszok.

14. Gyors tippek Gyors tippek

Néhány tipp a könnyebb kezelhetőség érdekében
1. Az eladó megjegyzése
2. Vásárlói védelem idejének növelése
3. A szállítási cím megadás, módosítás
4. Az értékelési oldal
5. Az AliExpress fiók deaktiválása
6. Az eladó általi vételár módosítás lehetősége

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.