Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Tikakukac
titán
Mert az mitől is nem pontosan ugyanez, ugyanezzel a típushibával? Itt is van.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Amit újan vennél 10.300-ért az szerintem nem gyári... Jobban járnál bontóból egy eredetivel, mert tényleg féláron találod meg a gyárit. Érdemes lenne ennek utánanézni jobban, mert attól, hogy sokat használod nem kellene beégnie... Lehet egy laza, vagy korrodált kontakt a kapcsoló mögötti csatlakozóházban... Enyém még eredeti gyári és ugyanúgy rengeteget használom, de nem égett szét. Szétégettről nincs fotód? Az alapján el tudnál indulni, hogy mit ellenőrizz.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
zolikaDB
veterán
Akinek van G Astraban menetrogzito kamera, az hogyan vezette el a kabeleket a karpit alatt? Marmint kellett bontani, s ha igen, hogyan? Ha nem, akkor csak benyomkodta?
[ Szerkesztve ]
Tikakukac
titán
Már hogyne égne szét mind, előbb-utóbb mind meg fogja tenni, az amper az amper nálad is meg nálam is meg nála is.
Bontóst akkor érdemes venni ha szét van szedve és át van takkerolva minimum. Ott már látszik mennyire van megölve belül.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
cszolee79
csendes tag
Tudja valaki milyen izzó való a lámpakapcsolóba? Ami belemegy B8.3 vagy B8.5 foglalatú, abból nem találok értelmes fényerejűt, csak 1-2 wattosakat, az meg épphogy csak pislákol.
Plusz az alul-felül lévő ráforrasztott ledek sem égnek, így gyakorlatilag teljesen sötét a lámpakapcsoló.
Lehet érdemesebb lenne egy bontottat bugázni, láttam 5 ezerért neten.
[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
szabog74
aktív tag
Köszi a válaszokat csomagtérkapcsoló témában. Kombihoz, ha jól látom a GM 6240398 cikkszámú kell, ami patacsinál is majdnem annyiba kerül használtan, mint Cromaxnál az új.
Ma reggelre egyébként már meg se nyikkant, hétvégén szétszedem és multiméterrel megnézem kapcsol-e egyáltalán.
KrAt
veterán
Nekem van, a tükör jobb oldala mögött, fel a napellenző fölé, a jobb A oszlop kédergumi belső része alatt le, lent a szőnyeg alatt a középkonzolig, majd ott a konzol jobb oldalán a szivargyújtóig.
Tikakukac
titán
Patacsinál akkor vásárolunk, ha éppen gyerekek potyognak az égből.
Rohadt drágák, cserébe egy sima bontó, semmi extra. 1 hangszóró keretet vettem egyszer, mert alig 300Ft-al volt több, mint facsén, cserébe közel volt. Ennyi. Minden más horror.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
adorjant
senior tag
Ez hogy lehet ennyire olcsó?
athomi
veterán
Inkább hogy lehet nálunk ennyire drága? Főleg ha unix, bárdi "normál" árakra gondolok, amik szó szerint átbaszások.
[ Szerkesztve ]
cszolee79
csendes tag
Úgy tűnik hogy a nehéz indulás megoldódni látszik.
Mint kiderült, a Z16XE-ben nincs MAF (légtömegmérő), csak MAP (nyomásmérő) és IAT (beszívott levegő hőmérséklet) érzékelő, a kettőből számítja a hidegindításnál a szívatót / keveréket vagy mit.
IAT-t tegnap kivettem, egyik oldala, ahonnan a levegő érkezik, 18 év alatt elkoszolódott, átfordítottam 180 fokkal, így ma reggel szinte pöccröff indult. Vettem egy flakon féktisztítót (770ft), lefújkáltam vele, vissza, és azóta jónak tűnik, leállás után kettő forgatásra indul. Majd még tesztelem persze mit csinál ha áll 2-3 napot.
A szervizek mondtak mindent:
- MAF érzékelő 40e + munka
- üzemanyag nyomásszabályozó szelep (12e + munka)
- fejvakarás
- injektor
- megatököm
Szóval IAT érzékelő. Ha valakinek nehezen indul az autó (különösen hideg / nedves időben) akkor ezzel kezdje.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
cszolee79
csendes tag
Abból indulj ki hogy a listaár kb duplája vagy több mint a tényleges végfelhasználói ár (szervizek kapásból 50% körüli kedvezményt kapnak és már azon is van haszon).
Úgy már nem is olyan drága, hm?
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
Tikakukac
titán
Unix és Bárdi árait oszd el 2-vel. Akkor kapod meg az átlagos alkatrészes bolt árait. Vonj le még 10-15%-ot, na akkor kapod meg egy Kauffer-Zsu árszintjét. Alapból
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
athomi
veterán
Az lehet hogy a szerviznek 40% kedvezménnyel odaadja az alkatrészt a unix, csak a szervized ezt az összeget be fogja tőled nyelni. Rosszabb esetben teljes összeggel, jobb esetben próbál jófejként tetszelegni és azt mondja felszámolja neked egy félig kedvezményes áron, tehát szintén eltesz az alkatrészárból. És az átlag autótulajdonossal ezen verziók a verzió valamelyike történik. Ha bedobod hogy hozol alkatrészt, akkor meg elküld hogy mehetsz máshova szereltetni.
Az alábbi infót meg mindenki odateszi fejben magának ahova akarja.
Vezérműtengely állító "okoskerék" kipufogó oldali (INA):
Unix 78.000,-Ft (szervizeknek 46.000,-Ft)
Cromax: 45.000,-Ft
Németország: 24.000,-Ft
És akkor számolj 2 okoskerékkel és 2 mágnesszeleppel. Németből rendelve 65.000,-Ft, itthon a szerelődnél 233.000,-Ft.
Fentiek tudatában sem drága, hm?
[ Szerkesztve ]
athomi
veterán
Igaz, csak te is tudod, hogy sok szerviz elküld a hozott anyagoddal a túróba ha nem vagy kellően jó kapcsolatban velük.
[ Szerkesztve ]
Tikakukac
titán
Akkor olyan szervizt kell keresni, aki az egyébként 50%-os kedvezménnyel vásárolt anyagárait szépen továbbadja neked és munkadíjat számít csak fel, ahogy azt ugye illene. Plusz pár % maradhat a cuccból neki is, ha már. És akkor nem kell megvennie az egyszeri parasztnak a többi boltból
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
cszolee79
csendes tag
Igen, hát ez van, ilyen ez a popszakma.
Én rendszergazda vagyok, és alkatrésztől függően 5-10%-t tudunk rátenni a nagyker árra, és már így is drágábbak vagyunk mit a kiskerek.
Például egy 250e nettós notira 20-30 ezret lehet rátenni, jó esetben + munkadíj 10-15e attól függően mit kell vele csinálni (komplett telepítés és beüzemelés helyszínen).
Keresek valami értelmes privát szerelőt aki otthon mókol, az olcsóbb lesz. Cserébe meg lehet hogy napokig-hetekig várni kell mire egy lóf.szt beszerel. Volt már ilyen tapasztalatom sajnos, és néha egyszerűen KELL az autó, és akkor biza kiköhögöm a drágább szervizre a pénzt, de reggel viszem az autót és délután hozom.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
Weareus
addikt
Ha ilyent találsz szólj nekem is.
Ámbár, a közeli Suzuki szervizbe elfogadták úgy az autót, hogy vittük a cserés alkatrészt, nem sipákoltak, nem számoltak feláras óradíjat ez miatt.
De te is és mindannyian tudjuk, hogy ez a legritkább eset.
Ha valaki ilyen szervizt talál, akik még jól is dolgoznak, összeteheti kezét-lábát.
Ált. a köv. 3. vari a jell.:
Ki van írva, hogy
1. Hozott alkatrészből nem dolgozunk!
2. Csak az általunk beszerzett alkatrészek beépítése esetén vállalunk garanciát!
3. Hozott alkatrész esetén az irányrezsi óradíj X Ft helyett 2X Ft.
És ezzel semmi újat nem mondtam.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Tikakukac
titán
Erre szoktam mondani: utolsó kapcsolja le a villanyt
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Ha már szerviz, akkor az Auto-tech-ben járt már valaki az Üllői úton?
No money, no honey.
Weareus
addikt
Egyetértünk.
Más.
100%-os haszonkulccsal dolgoznak a Bárdi és társai. Ha a legmagasabb barátsággal számolunk, amit földi halandó megkaphat, az olyan 46% körül van. (Nem minden arucikkre van annyi, mint tudjuk).
Szóval igen, nyilt titok, hogy óriásit szakítanak az alkatrészen, nem kevésszer többet, mint a munkadíjjal.
Most pl. viszem a nyomorult Astra kocsit egy maszek szerelőhöz, akivel első ízben fogok dolgoztatni. Most kivételesen nem vettem meg a kocsihoz a cumót, érdeklődve várom, hogy a srác mit fog feldobni, mikor szóba kerülnek az alkatrész árak meg a "barátság".
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Ez érdekes... Patacsiéknál vettem eredeti gyári kiegyenlítő tartályt 3000 Ft-os árban, de azt is úgy, hogy benne volt a reed relés szintjelző, amit ha külön vennél kb 8000 Ft. Semmi gond vele, működik rendesen és eredeti gyári! Egy utángyártott tartályt cseréltem le aminél a menet szar volt és azért nyomta ki a vizet mellette. Most már megszűnt a hiba, nem nyomja ki a vizet és úgy néz ki, hogy a hőfok gondom is megtoldódott a tartály cserével.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
zolikaDB
veterán
Köszönöm!
És milyen van amúgy?
Tikakukac
titán
Érdekes vagy sem, nem egy atomfizika megnézni, hogy a cuccok amit árulnak mennyibe kerülnek és mennyi a piaci áruk. Öv árban komplett ülésszettet kapsz kárpittal pölö
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
tkesy
őstag
Rég jártam erre,- és ahogy nézem sikerült kihagynom két topik találkozót is ,- de ezt most itt hagynám...
Tavaly május 15.-én volt, hogy nulláztam a számlálókat és elkezdtem használni az Ampera-t napi rendszereséggel, azóta ennyit mentem vele:
Hogy a benzin mellett ehhez mennyi kWh áramot használtam el, azt nem tudom, a kocsi nem méri, én meg különböző helyeken töltöttem, de nagyrészt sikerült megoldani hatótávon belül a dolgokat, "hegyizés" nélkül...
Télen a hatótáv úgy 35-40km körül alakult, (mondjuk nálam a fűtés 24 C van állítva ) most tavasszal / ősszel ez 55-60km körül mozog, de nyáron valószínűleg meglesz a 70 km is itt a városban... (Szentendrei út / Hungária // M3 kivezető / M0 a fő útvonalam - csúcsidőszakban...) Páran az fb-s Ampera csoportban ezektől az értékektől elsírnák magukat, de én ennyit tudok kihozni belőle a jelenlegi vezetési stílusommal...
A kötelező szervizen és egy téligumi+felni szetten kívül nagyrészt csak "nice to have" dolgokra költöttem eddig (LED-es izzók bentre, új HIR2-es izzók a lámpákba, üvegfóliáztatás, stb...)
Összegezve a dolgokat: egyszerűen imádom az Ampera-mat, és eddig egy másodpercig sem bántam meg, hogy megvettem... Plusz a mai napig megnézik az emberek, pedig most már tényleg sok rohangál belőlük, legalábbis it Budapest környékén...
ui.: egyetlen bosszantó dolog volt eddig vele, az az hogy senki nem tudta felprogramozni a téli szetthez vett TPMS szenzorokat a kocsihoz... Pedig próbálkoztak vele páran, de végül kénytelen voltam visszaküldeni, pedig hivatalosan is jónak kellett volna lenni ehhez a modellhez…
[ Szerkesztve ]
>>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<
cszolee79
csendes tag
Irigyellek, az az autó nagyon fasza. Az, meg a Prius. Ha lenne pénzem vennék egyet
Én meg 10 literes fogyasztással járkálok városban. Szerencsére csak 200ft az LPG
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
Whaazzup
senior tag
Szia.Szerintem 20k-ból meglesz legalább egy ideig nem lesz vele gondod.Amit kikel cserélni azt nem lehet halogatni.Az elmondásod alapján a verdád igen jó állapotban van , látom szereted, és költesz rá ez a lényeg ami kell azt megadni neki.Én is most ugrottam bele komplett vezérlés cserébe, lánc. kerekek, feszítők,dugattyú,szimering főtengely.Ha már lent a vezérlőház fedél akkor meg kötelező a vízpumpa csere, na meg megnézem a hidrotőkéket is. hátha, mert előtte annak is volt csilingelő hangja.Hát lesz mit csinálnom.
Neked is további szép napot.
ÜDV.Sanyi.
[ Szerkesztve ]
Boxer, imádom. Intelligencia minta képe.//////------ezzel gyorsabb--06204489764
Whaazzup
senior tag
Szia.Jó válasz elfogadom.ÜDV.
Boxer, imádom. Intelligencia minta képe.//////------ezzel gyorsabb--06204489764
Hát én néztem több cuccot is, de olcsóbbak sokkal mint más bontott cuccok jófogáson vagy bontóknál... Mindent nem csekkoltam, nyilván vannak cuccok amik drágábbak náluk, de pl. egy gyári vez. teng. jeladó náluk 12.000, de tudom, hogy találsz után gyártottat újan 5000 alatt is akár, de az olyan is... Egy opeles haver X16XE-be 4x cseréltette ki az utángyártott zsír új szarokat (4 különböző gyártótól), mert nem működtek megfelelően.
Egyébként meg ahányan vagyunk annyi féle igények vannak ugye, mert ha vmi. drágább is egy helyen, lehet az ember kiadja azt a különbözetet, mert kedveli az adott boltot valami oknál fogva. Lehet egy jó bögyös maca miatt pl
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
Tikakukac
titán
Akkor rossz bontókat néztél vagy finomítani kell még az algoritmusodon ami alapján keresel. Nagyon magabiztosan mertem kijelenteni, amit és nem véletlenül. 5 percen belül találok bármit olcsóbban, mint ott. És vagyok 2 facebook csoportban, informatikus háttérrel, tehát még csak kapcsolati hálóm sincs
Bontók mindig drágák. Mindig. Jófogáson meg sok az olyan ember, aki írni sem tud, nem még listázni, ezért nem lesz meg a keresendő cuccod. Én mindig arra utazok, hogy elütve és jellemző helyesírási hibákra keresek. Na kinek lett fele ár alatt gyári tetőcsomagtartója mert ilyeneket is megnéz? Talált, süllyedt.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Zotyatv
tag
Kaptam egy sörért bontottat szinte új állapotú. Állítólag négy éves totálkárosból porosodott a polcon. A lámpák relézéséről nem mondtam le. Remélem lesz hely a kapcsoló mögött. Köszönöm a segítségeteket.
#81556480
törölt tag
A wv féle 14-es 4*100 felnik jók F astrára?
175/65 r14 gumival? Most 13 van rajta, azt akarom 14-re cserélni a faternak.
[ Szerkesztve ]
FoLey-v
addikt
Megkérdezem már,hogy Opel Astra H 1.6 2005 Z16XEP motorkódú autónál a benzinszűrőt hol találom és van értelme kicserélni?
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
Magnum_
nagyúr
Nem ugy van, hogy a benzinpumpaban van belul es nem lehet/kell ( ) cserelni?
I humbly and respectfully decline™
FoLey-v
addikt
Nemtudom hogy H Astránál mi vagy hol van. A golfnál tudtam és csak azért szeretném megkérdezni.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
Magnum_
nagyúr
Az en vw-nel tudtam cserelni, a z18xer-nel fentiek miatt nem.
Erositse meg valaki pls
I humbly and respectfully decline™
Tikakukac
titán
G-nél sofőr oldal küszöbtől kicsit bentebb, szép kis henger. H-ban mintha már nem lenne csak a tankban. De haloványok az emlékek.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
diablo1984
veterán
4x100 stimmel, az agyátmérő megmondja, hogy felrakható-e! Opel után a passatomra felrakható volt az alufelni, így gondolnám, hogy az opelnek nagyobb az agyátmérője!
FoLey-v
addikt
Akkor nem is érdemes cserélni,mert örök életű?
Saint_ Golf 4-nél alján tudtam kicserélni,de utána meg is látszott a fogyasztáson is jobb volt.
[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
cszolee79
csendes tag
Igyekszem. Tegnap-tegnapelőtt azt hittem megtaláltam az okot (IAT szenzor/kábel) de ma 2 nap állás után ugyanúgy sokat kellett forognia hogy elinduljon.
Szóval mégiscsak üzemanyag szelep csere lesz. Meg talán IAT szenzor és csatlakozó is (a kábel pont a csatlakozónál meg van törve picit). Kínából kb 10 dollárért tudom megrendelni a kettőt, postaköltség sincs. Rosszabb biztos nem lesz.
Vagy.. vagy elviszem valami profi autóvillamosságihoz hogy nézze át a motortér kábelezését, láttam egy csomó töredezett kábelt, akár az is beleszólhat.
Meg a klíma is leállt. Márc 10-n vettem az autót, akkor még ment, kb 1-2 hete nem megy, nem húz be a kuplung, nem indul a kompresszor. Remélem csak a gáz ment el belőle és egy töltés elég neki. Nem tudom mikor lett utoljára feltöltve. Ha 2-3 hónap alatt elengedi a gázt akkor szopó, úgy nem érdemes tölteni, ha 1-2 évig bírja akkor ok.
Azt hiszem a klímával fogom kezdeni. Majd ha nem indul az autó akkor ráérek az üzemanyag szeleppel bohóckodni
Na mindegy, számoltam költségekkel, bár nem ennyivel. De hát 600-ért LPG-s, automata, rohadásmentes Veki átírással, biztosítással együtt, az még úgy is megérte hogy apránként bele kell önteni még 2-300 ezret.
Vehettem volna 7-800-ért valami pár évvel fiatalabb vackot, kézi váltóval, lpg nélkül, amiben ugyanúgy cserélni kell a kopó-fogyó vackokat és ki tudja milyen baja van, hol rohad, hol vannak rejtett hibái.
Ami kész:
Lambdaszonda csatlakozó taiwanból 20 dollár, jobb külső féltengely gumiharang 7e (ingyen feltette előző tulaj), leömlő (45 az új utángyártott katalizátoros leömlő, 15 a síkolása mert sz.r volt, 76500 a felszerelés + kipöfögő rendszer rendbetétel mert korábban valaki nagyon elqrta, pl nem volt benne flexibilis cső). Karkus Kipufogó, nagyon profi és rendes cég.
Szép lassan alakul.
Szóval most klíma ellenőrzés, feltöltés (16-18e ha csak tölteni kell) aztán rendelek amazonról váltóbowden golyófészek javítókészletet (27 dollár szállítással), ebayről talán egy IAT csatlakozót + érzékelőt (10 dollár az egész), aztán augusztusban vizsga + lpg tartály csere, remélem nem találnak semmi hibát, aztán majd üzemanyag szelep 20e, belső kormányösszekötők 35e és végül hátsó szilentek (?e) mert kopog.
És akkor kb rendben is lesz. Amennyire egy ilyen 18 éves tepsi rendben tud lenni.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
Tikakukac
titán
Örök az maximum a nyomorúság, a szűrők aligha. Nem tudom, én csak gázolajszűrőt találtam, szerintem benzinesekben H-ban már nincs kint külön kis filter. Nekünk lement vagy 13 évet a gyárival, no problem, a tankban eleve van egy rendes szűrőtasak és utána van az a rendszerbe berakva. Nem mondanám tisztának, de ilyen meghökkentőnek sem. 2k volt vagy mennyi, cseréltem, 5 évente max ez is kidobódik, lassan úgyis eléri a kocsi azt a kort, amikor ezek a dolgok már nem cserélődnek csak az autó
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
#81556480
törölt tag
Évente két évente ajánlatos benzinszurot cseréli f-g astraban mint a B vectrakban is mert eldugul és kinyirja az üzemanyag szivattyút.
Hasonló az algoritmusom, ezt én is szoktam alkalmazni, de úgy érzem, hogy én ezt most itt elengedem
Ha ilyen komoly szinten tolod, akkor szóltam volna neked a tartály miatt, hátha találtál volna 3000 alatt egyet nekem
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
cszolee79
csendes tag
Anno 2001-2014-ig volt F Astránk (első szériás, 93-as, 1.6i 8V) és soha nem volt cserélve a szűrő amióta összerakták. És ment.
A gyújtáselosztó, na az 2-3 évente cserés volt. Más meg kb semmi, csak a kopó-fogyó.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
#81556480
törölt tag
Ehhez gratulálok, de ha láttad volna a szűrőt, nem ezt mondanád. Használat és benzinkút függő. De ha neked elment akkor másnak is el fog. A gyári olajszűrő is maradhat benne. Meg akkor már az olaj is.
Egyre jobb ez a topic . Egy szűrő cserére azt mondani hogy nem kell , mert "nekünk elment "
Tikakukac
titán
Az olajszűrő és olaj valamint a benzinszűrő között van egy pici különbség. Egy pici.
H Astra tulajok a nem létező szűrőjükkel mit csináljanak? Bontsák meg a csövet?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
#81556480
törölt tag
Én nem beszéltem H astráról. F és G be tudom hogy van szűrő, azt meg cserélni kell. Hogyan akarod még ezt magyarázni?
Tikakukac
titán
Mi pedig beszéltünk róla, pontosan ez volt a kiindulás. Úgyhogy igen, akarom magyarázni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
#81556480
törölt tag
Azt magyarázd meg neked válaszoltam e arra hogy H astraval mit kell csinalni.? Vagy hol írtam én H astrát?