Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21001) Tacso válasza helkis (#20999) üzenetére


Tacso
aktív tag

Hibakód kiolvasás X-es motorkódnál: [link]
Amúgy X-es motoroknál nem elektromos (potis) a gázpedál, hanem sima bowdenes.
Első körben én megnézném nem szív-e fals levegőt valahol, EGR szelepet kipucolnám, akár még egy ECU reset (akku le) is segíthet.

Hopp megelőztek... :)

[ Szerkesztve ]

No Stress on Cres - I love my Cruze

(#21002) helkis válasza Tacso (#21001) üzenetére


helkis
addikt

a pillangószelep mögött van egy poti, ami azt figyeli hogy az hogy áll, gyakorlatilag a gázpedál függvényében, szvsz arra gondolt.. :K

köszi, kipróbálom ezt is! :R

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#21003) helkis válasza sziada5925 (#21000) üzenetére


helkis
addikt

a kiolvasás nem jött be, semmit nem csinál... ill. u.a van mint tegnap, kis gázadásra indul, különben nem.. meló előtt elviszem egy körre itt a 8-ason, meglátjuk mi lesz..

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#21004) Rotor82


Rotor82
aktív tag

Sziasztok!

Astra h 1.4 benzines, 2009 évjáratú autónál mennyi km elteltével eszik meg 1, vagy 2 liter olajat?
Egyáltalán mennyi fér bele maximum?
Úgy vettem észre, hogy igen-igen eszi az olajat... Pontos infót még nem tudok, de majd utánaszámolok.
Jelenleg 5w30 van benne.

Köszönöm a válaszokat előre is!!

(#21005) sziada5925 válasza helkis (#21003) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Akkor sajnos csak kábellel lehet kiolvasni.
Ha járnál Bp-en, akkor kölcsön tudnám adni az enyémet.

(#21004) Rotor82:
1.4 Twinport?
Mennyi km van a kocsiban? Mikor cseréltél benne olajat?
Ha már 1-2 liter olajfogyásról van szó, akkor ott már komolyabb gond lehet.

Üdv: Ádám

(#21006) Rotor82 válasza sziada5925 (#21005) üzenetére


Rotor82
aktív tag

1,4 Twinport
105ezer km van benne.
Hogy mikor cseréltem, azt már pontosan nem tudom, de felírtam valahova, majd megkeresem.

(#21007) helkis válasza sziada5925 (#21005) üzenetére


helkis
addikt

köszi, ha esetleg járok arra lehet megkereslek.. :R

szerk: ja. majd elfelejtettem, kicsit megjárattam a kocsit, kopp-kopp, azóta nem fulladtam le még sehol.. :K

(#21004) Rotor82 : - mióta van benne az 5w30-as? esetleg egy 10w40-est kéne kipróbálni, illetve egy kompressziómérést, amúgy jól megy a kocsi? :F vagy lehet csak elfolyik valamerre..

[ Szerkesztve ]

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#21008) Pitu válasza helkis (#21007) üzenetére


Pitu
aktív tag

A "kikormolás" nekem is segített már. :)

Rotor82: Ha rendszeresen karban volt tartva, a 105ezer km nem sok szerintem. Lehet rosszul emlékszem, de a gyári adatok szerint az 1000km/1L-es fogyasztás még belefér (sajnos). Olajcserét én 9-10ezer km-enként vagy évenként végzek.

(#21009) bambano válasza Rotor82 (#21004) üzenetére


bambano
titán

a gyári előírás valóban 0.7-1l/1000 km között van, motoronként változó, de ez csak azt jelenti, hogy ha ennél kisebb a fogyás, akkor a gyár nem hajlandó gariban foglalkozni vele.

az optimális eset az, ha két olajcsere között egy litert eszik meg a motor, mert akkor pont jól jön ki az utántöltés.

magánvéleményem az, hogy 8-10 ezer kilométerenként 1 liter az elfogadható, ha annál több, akkor javítani kell. szelepszár szimmering csere, ilyenek.

az olajfeltöltés mértéke változó, 3.5-4.5 liter körüli ezeknél a motoroknál. de ez erősen típusfüggő.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21010) bambano válasza helkis (#21007) üzenetére


bambano
titán

"kicsit megjárattam": felszállt a nato légierő miattad? :)
amikor egyszer sok idő után megint a kezem közé kaptam az astrámat, akkor elég lomhának tűnt.. a józsai shell kúttól a polgári elágazásig mentem vele az m35-ön egy lendülettel 3-ban padlógázon. utána már nem volt lomha :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21011) Tacso válasza Rotor82 (#21004) üzenetére


Tacso
aktív tag

105.000 km-nél nem szabadna ennie az olajat, ezek már nem a régi 1.6-os "nagy tűrésű" motorok. Egyébként ha 15.000 km alatt megeszik 1 l-t az még nem vészes.
Szerintem cserélj mihamarabb olajat és figyeled 1000 km-enként meleg motornál az olajszintet. 3,5L kell bele. Az 1.4 Twinportba csak 5W-s, vagy 0W-s Dexos2, GM-LL-A minősítésű olaj való. A 10W-s olajat el kell felejteni a gyári 30.000km-es csereperiódussal egyetemben! :)

[ Szerkesztve ]

No Stress on Cres - I love my Cruze

(#21012) zolikaDB válasza Rotor82 (#21004) üzenetére


zolikaDB
veterán

5W-30 az nagyon jó bele, ha nincs szétkopva a motor, nem kell bele 10W-s.
Egyébként elsőtulajos a kocsi, biztos, h 105e km van benne?

(#21013) realmadrid válasza zolikaDB (#21012) üzenetére


realmadrid
aktív tag

Gyári GM 5W30 ?

A sas nem vadászik legyekre

(#21014) myke009


myke009
csendes tag

Sziasztok
Remélem tudtok segiteni ,2008 h astra caravan ,2000 es fordulat felett környékén nyikorog valami a motorban ,nemtudom mi lehet !Voltam ma az autószerelőnél és ő halott mást is mondta hogy porlasztó csúcs csere (nem olcsó) .De az autó lomha lett valamitől!! Tudna valaki egy jó autószerelőt ajánlani ? vagy mi lehet a gondja ?(autószerelő halja : olyan hag mintha fogaskerekek müködnének olaj nélkül!Náluk volt olajcserén 1 éve !)

(#21015) zolikaDB válasza realmadrid (#21013) üzenetére


zolikaDB
veterán

Igen.
myke009: KonzolKartel majd segít, de ez véletlen nem kettős tömegű lendkerék, ez a fogaskerékrecsegés-hang?

(#21016) myke009 válasza zolikaDB (#21015) üzenetére


myke009
csendes tag

most volt cserélve kuplung + lendkerék :D

(#21017) Rotor82 válasza zolikaDB (#21012) üzenetére


Rotor82
aktív tag

Köszönöm mindenkinek a választ, azt sem tudom kinek válaszoljak! :B Rendesek vagytok!
Tehát a kocsit egy éve vettem 95.000km-el. most 105.000km van benne.
És elnézést a félretájékoztatásért, javítanám magamat, mert nem 5w van benne, hanem "vatoil syntech 10w-40" .
ez tavaj nyáron lett bele töltve (4L), és most a nívó alulról az utolsó pöcköt, vagy jelzést mutatja. Tehát majdnem elfogyott benne.

És hogy az előző 3 évben mi történt vele, azt nem tudhatom, mert mint azt írtam egy éve vettem 3évesen (flottás).
És a szervízkönyv szerint 3x volt benne olajcsere 5w30.

(#21018) myke009 válasza zolikaDB (#21015) üzenetére


myke009
csendes tag

Akkor irjak neki??? ok!! :R :R :R :R :R :R Köszönöm megróbálom! :R :R :R :R :R

(#21019) zolikaDB válasza myke009 (#21018) üzenetére


zolikaDB
veterán

Neki volt most baja elég Astra H dízellel, gondolom, benne van a témában!

(#21020) sziada5925 válasza Rotor82 (#21017) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Ha az utolsó pöcöknél van a jelzés ( és a cserekor a felső jelzésnél volt), akkor kb 1 liter fogyott el.
Nem ismerem ezt az olajat, de a Te autódba az a viszkozitású nem való.

Üdv: Ádám

(#21021) Rotor82 válasza sziada5925 (#21020) üzenetére


Rotor82
aktív tag

Akkor vissza állok szerintem valami 5w típusúra.
Egyébként itt egy kép a nívóról, hogy mennyi olaj van benne jelenleg: [link]

(#21022) KonzolKartel válasza myke009 (#21018) üzenetére

Mikor hallod a hangot? Gáz adásnál is jelentkezik? Ha gáz elvételkor hallod, akkor szinte biztosan a váltó.
Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.

szerk.: Ja, hogy lomha is az autó :F. Ehh. EGR, MAF kipucolás volt?
Hibakód van? Ha nem olvastátok ki, akkor nézd meg magad.
Fék+padlógáz és gyújtást rá, ekkor kidobja a hibakódokat.

szerk2.: pedig a jelenség amit leírsz, az váltó csapágy gyanús, de attól elm. nincs teljesítmény vesztés.

[ Szerkesztve ]

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#21023) bambano válasza KonzolKartel (#21022) üzenetére


bambano
titán

"Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.": nekem is úgy indult a múltkor, hogy csak a gyertyákat kell kicserélni, nem nagy tétel :) igazuk volt, a gyertya végül már nem volt nagy tétel a számlán :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21024) myke009 válasza KonzolKartel (#21022) üzenetére


myke009
csendes tag

Elvileg nincs hiba kód ! saját szememmel nem láttam ,ezt mondták!nem hiszem hogy bármi ki lett volna pucolva ! nem tudok róla :Y :Y

(#21025) myke009 válasza KonzolKartel (#21022) üzenetére


myke009
csendes tag

Elvileg nincs hiba kód ! saját szememmel nem láttam ,ezt mondták!nem hiszem hogy bármi ki lett volna pucolva ! nem tudok róla :Y :Y csak akkor ha gyorsitok és visszaengedem a gázt ilyenkor van hangja és persze váltáskor!

(#21026) KonzolKartel válasza myke009 (#21025) üzenetére

Nem vagyok egy nagy szaki, csak annyit tudok, ami rám ragadt, de szerintem baromi nagy hülyeség a porlasztócsúcs ezeknél a hibajelenségeknél.
Z19DTH-nál ezek a leggyakoribb hibák(mind volt nálam).
Szerintem két különálló hibád van. Az egyik valószínűleg a váltó. Ennek a darálását hallod. A másik pedig lehet akár az EGR szelep, MAF, vagy MAP szenzor, illetve szívósor kormolódás, és akár még sok minden más, de ez a négy dolog baromi gyakori.
Csináltam egy képet, hogy mit hol találsz. Gagyi, de valamire csak jó:). Gugliból szedtem, a piros karikázás nem én voltam.

Először nézd meg a szívósort, hogy rajta van e a rudazat, ami mozgatja a pillangószelepeket, ha rajta van, akkor is érdemes megfigyelni, hogy rendesen mozognak e a szelepek. Tud e nyitni illetve zárni rendesen.
Mivel az EGR átküldi még egyszer a kartergázt a motorba, így szívósorban hihetetlen mértékű lerakódás lehet, ami kinyírja a szívósort, sőt tovább jut a hengerekbe...
Ha nem a szívósor, akkor nézd meg ezeket, hátha.
Maf, Map szenzort érdemes féktisztítóval(1-1 flakon tutira) kitisztítani. Ecsettel, illetve semmi mással ne érj hozzá, csak a féktisztítóval fújd közelről.
EGR-t szedd le(én le is dugóztam), nézd meg mennyire van lekormolódva. Ha annyira nem vészes, akkor csak tisztítsd ki.
Remélem valamit tudtam segíteni.

[ Szerkesztve ]

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#21027) aLávaló válasza Rotor82 (#21017) üzenetére


aLávaló
csendes tag

Szia,
A családba került hasonló kilométerrel(most 114e) egy 1.4-es 5 ajtós H Astra. Ahogy látom nekünk is eszi az olajat, kevesebb mint 2 év alatt 25e km-t tettünk bele. Évenként cserélem amúgy az olajat. 7-8e felé a nívópálca aljára ér...:(
Ami rossz, de sajnos egy Opel(GM) motornál előfordulhat...már említett 1l/1000km gyári bullshit!

[link]
Opel gyári Dexos2 5W-30 5l

A taktikám a következő. Veszek egy ilyet 5 lityis kiszerelésben. 3.5l belemegy a maradékot meg utánatöltögetem. Így elmegy 15e-t akár többet is. Elvben ez "longlife" olaj és akár 30e-t is elmehet így. A szervizkönyv szerint a 85es szervizig volt 3 olajcsere...szerintem túl sokat engednek a gyártók. Bár igaz az első tulaj hosszú utakra használta ahol akár meg lehet kockáztatni a hosszú periódust.
15e-nél többet egy olajba én nem teszek bele. Nálam vegyes a futásteljesítmény.

Remélem így elketyeg a motor hosszú évekig és nem kell megbontani. És elfogadom, hogy ez ilyen. Ha nem fogja kibírni 5 lityóval a 15 ezres periódust akkor bontok addig nem...szerelőm és a net tanácsára.

Ez hátha segít neked.

(#21028) Janoss


Janoss
csendes tag

Sziasztok! '98-as 1.6 16V Astra G-m van és mióta beköszöntött a hidegebb idő a vízhőmérő mutatóját külön mutatvány elmozdítani a kiinduló pontról. Pontosabban, ha a fűtést rátekertem akkor vissza esett (de legalább meleg volt) 3 hete vizsgázott az autó és ha már ott volt jeleztem a problémát. Jópénzért termosztátot cseréltek benne, de semmi nem változott. Azaz mégis! Most már fűtés nélkül sem igen mozdul a mutató. Indítás után hamar melegszik a befújt levegő és az alapjárat is visszaáll. Nem mondom, hogy szétégeti a fűtés az arcomat, de meleg lesz rendesen. Vajon hány foknál mozdul a mutató és az alapjárat majdnem hideg motornál is visszaáll? :F

(#21029) myke009 válasza KonzolKartel (#21026) üzenetére


myke009
csendes tag

köszönöm holnap neki is esek! Remélem jó idő lesz ! szar kint a hidegben ! ecn 50074 ecn 380004 ezeket irta ki

(#21030) sziada5925 válasza Janoss (#21028) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Amikor megmozdul a mutató, már ~70 fokos a motor, tehát majdnem üzemmeleg. Jellemző, hogy a többi típushoz képest lassabban melegszik, télen méginkább.
Milyen márkájú termosztátot raktak bele? Sajnos elég sok a selejt. Általában a német gyártmányok a megbízhatóbbak.

Üdv: Ádám

(#21031) KrAt válasza Janoss (#21028) üzenetére


KrAt
veterán

Ha van meleg levegőd, akkor nem lehet, hogy a hőmérséklet jeladó a szar? :)

(#21032) Pitu válasza Janoss (#21028) üzenetére


Pitu
aktív tag

Én azt tapasztaltam hogy az alapjárat hideg motornál is visszaáll pár perccel az indítás után.

(#21033) zolikaDB válasza Pitu (#21032) üzenetére


zolikaDB
veterán

Igen, én is. 1100 rpm az induló, majd 900. Amúgy nekem pici járatás, 2-3km után meleg van a kocsiban.

(#21034) KonzolKartel válasza myke009 (#21029) üzenetére

Biztos ezek a hibakódok? Ilyenek nem léteznek.

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#21035) helkis válasza helkis (#21007) üzenetére


helkis
addikt

tegnap este melóból hazafelé már megint fulladozott.. :(
ma reggel cseréltem egy ac-pumpa-relét, , illetve léptettem a gyertyákat eggyel előre+felülvizsgálat+tiztítás = szinte megtáltosodott a kocsi. remélem így is marad! :K

egy kérdés egy ac-relé mennyi km-t/üzemórát bír ki?

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#21036) sziada5925 válasza myke009 (#21029) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Ha jól tudom, akkor ezeket a hibakódokat úgy kell értelmezni, hogy csak az első 4 digitet kell nézni.
pl.: ecn 50074 -->P0500-nak felel meg, ami keréksebesség jeladó hibára utal.

(#21035) helkis:
Milyen gyertyák vannak benne?

Üdv: Ádám

(#21037) helkis válasza sziada5925 (#21036) üzenetére


helkis
addikt

NGK-k, kb 1hónaposak, csak volt egy kis gixer a csere előtt, ezért ellenőriztem őket, valszeg nem ettől javult meg.. ma hazafelé is teljesen kóser volt a verda! :K

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#21038) Jim Tonic válasza aLávaló (#21027) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

1l/1000km meredek lenne. Nem 1/10000 inkább?

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#21039) mocsanisi válasza Jim Tonic (#21038) üzenetére


mocsanisi
senior tag

Hát igen, annyit annó a 2ütemű robogóm evett :)

‎"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."

(#21040) sziada5925 válasza Jim Tonic (#21038) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Kézikönyv szerint a Z14XEP motornál 0.6l/1000km a megengedett olajfogyasztás.

Üdv: Ádám

(#21041) Jim Tonic válasza sziada5925 (#21040) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Az azt jelenti, hogy egy olajcsere-intervallum alatt kétszer megenné a teljes olajmennyiséget? Igazán baráti.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#21042) sziada5925 válasza Jim Tonic (#21041) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Igen és ha ez megtörténne valakinél, akkor - a kézikönyv szerint - még a határon belül van.

Üdv: Ádám

(#21043) aLávaló válasza Jim Tonic (#21041) üzenetére


aLávaló
csendes tag

Igen baráti.. :W

Akkor a mi motorunk is rendben van...Én innen kiszálltam a témából. Hülyeség. Bár ha 0.6l-t megeszi majd 1000km-n akkor megjavítottam. Vagy inkább adjam el? :)

(#21044) hobizoli válasza Jim Tonic (#21041) üzenetére


hobizoli
nagyúr

igen, ezt jelenti, mert juzer fuggo is

aki tiporja, annak magasabb hoterhelesen magasabb az olajhomerseklete is, ekkor pedig az olaj vizkozitasa csokken, sokkal konnyebben megeszi a motor a gyuruk mellett annelkul, hogy keken fustolne az auto kozben

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#21045) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Astra G ködlámpában izzót cserélni hogyan kell? Lököst le kell venni?

(#21046) Jofi81 válasza zolikaDB (#21045) üzenetére


Jofi81
őstag

Nem kell, alulról hozzá lehet férni.

(#21047) KonzolKartel

Ma elvittem kicseréltetni a csapágyakat a generátorban.
Fél órán belül hívtak is, hogy a csapágyakat inkább tartsam meg egy új generátorhoz, hátha még szükségem lesz rá...Állórész, diódasor, feszszabályzó halott. Nem értem, hogy akkor eddig hogy volt elég töltésem...
K.O vagyok már ettől az autótól.

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#21048) KonzolKartel válasza KonzolKartel (#21047) üzenetére

Egy dolgot nem értek, ebben kérnék egy kis segítséget, vagy inkább megerősítést.

Ha értelmezitek a képet, akkor látjátok, hogy a vezető görgőn(barázdázott) igazából nem is a szíj azon oldala fut, amin a barázdák vannak, így mi a p*cs értelme van ott egy vezetőgörgőnek?
Ez olyan szinten megzavart, hogy a végén már teljesen azt hittem, hogy felcseréltem a görgőket, és ott sakkoztam vagy egy órát ezen...

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#21049) sziada5925 válasza KonzolKartel (#21048) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Szerintem a szíj feszessége miatt kell oda az a vezető görgő.

Üdv: Ádám

(#21050) tomyoy válasza KonzolKartel (#21048) üzenetére


tomyoy
senior tag

az direkt van úgy, hogy a nagy tárcsára minél jobban ráfeküdjön( ne tudjon megcsúszni), ha az egyenesen menne föl a generátorhoz akkor megcsúszhatna, mivel a "cs" a hajtás... :) a fölső "g" meg azért van, hogy ne rezonáljon be merevebben tartja.

nyiknyiknyiknyik

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.