Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Peczek
aktív tag
Abus, de azt nem tudom hányas szintű.
csongi
Topikgazda
Megalapitanank a szopo roller motor service es egyedi Robogo atalakitasos ceget
Kcsa: Mi is olyan arakon dolgoznank. .
Holnap indulhatunk
Van xenon szerelonk, biztositasi szakemberunk, tores tesztelo(Nah jo ez morbid, gonosz volt).
Van fenyezonk . Es az olajat is le tudjuk cserelni. Szerintem ez dream team
Mas: lakat lanc ugyeben, nezzetek meg a Tokoz rendszert, idovel az egesz haz zarjait egy rendszeree lehet csinalni. Ami a tulajdonose marad barhova is menjen
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Lehet, hogy ott kéne hagyni az egyetemet, meg az informatikát... Aztán könyékig olajosan, esténként gumit legyújtva az épp aktuális szopórollerről csinálni egy vállalkozást.
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
mostanában sokat agyalok ezen én is.
huszi.gyb
senior tag
Én is...
Lehet, hogy egy jó autóvillamossági pálya közelebb állna a szívemhez. Lehet ott is programozgatni (chiptuning), lehet tesztelni, és a szopórollereken ha végre beindul kiengedni a gőzt.
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Az is érdekelne. De a "vasazás" is.
Jártam pénteken autószerelőnél, tőlük mindig úgy jövök el hogy szerelő akarok lenni, olyan élvezettel mutogatják mindig az ott lévő autókat, és a hibáikat
Pl. volt bent egy PDTDI és mutogatták hogy hogyan lehet elb.szni egy jó ötletnek számító konstrukciót pár filléres gyártói spórolással.
tatabike
őstag
Sziasztok, Aprilia Leonardo-t nézegettem, robogósok azt mondták, hogy ne 125-öst hanem 150-est keressek, mert abban más gyártmányú motor van, és tizedannyi probléma van vele, mint a 125-össel. Mert nekem ilyen kis négyütemű kéne munkába járni. Vagy esetleg még egy 150-es Burgman. Vagy amit ajánlotok.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Bogyó bá'
nagyúr
Milyen kategóriára van jogosítványod?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
huszi.gyb
senior tag
125/150/180-as Majesty-t is tudom ajánlani, ha van egy jó szerelőd, aki ért hozzá, ismeri a típust.
A külföldről behozott, sokat futott gépekre lehet rendesen költeni, de ha találsz egy normális darabot, akkor az tartós tud lenni. A nem törődöm/nem megfelelő szakértelemmel hozzányúló szerelők viszont tudnak bosszúságot okozni.
kcsa: Jó, én is "vasaznék" is szívesen... Kezdetnek mondjuk ott a PUG
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Volt Leo125-öm. Szerethető, csak szervizeltetni utáltam, volt baja bőven
Rotax blokk kényes az olajra, és mivel mindegyik már legalább 10 éves, de inkább több, mindegyiknek volt már legalább egy-két olyan gazdája aki szart bele és széthajtotta, úgyhogy széthullanak.
Szerintem is a 150-es is Rotax, a 250-esben van Yamaha. Tévedés jogát fenntartom
Nem véletlen hogy mindenki hirtelen lebeszélni akar
Honda SH sorozatot nézd meg még szerintem. Sok az olasz abból is, de legalább szokott lenni választék.
[ Szerkesztve ]
tatabike
őstag
A és B megvan, C+E folyamatban... Meg még annó megcsináltam az smkp-t is külön (25 éve... ) Viszont sosem volt motorom, nem is motoroztam, csak hébe-hóba kölcsöngéppel.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Bogyó bá'
nagyúr
Korlátlan A mellett ne add 250-es alá. Szerintem...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
csongi
Topikgazda
Mikor kezdjuk?
huszi.gyb
senior tag
A2-vel igen?
Eladni könnyebb egy 250-es gépet, de szerintem drágábban is veszi. Igaz, abból kifoghat egy nem külföldit... Talán...
Csongi: Ma este, meló után jöhettek PUG-ozni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
csongi
Topikgazda
Kicsit bovebbben.
Magassag, suly, napi tavolsag, egyedul vagy neha parosan?
tatabike
őstag
250 az sok, még a 125-ös ETZ-n is paráztam annó...
187/75 kiló, napi 30km, csak egyedül, és kb. egy évig. Utána más munkám lesz elvileg, amihez nem fog kelleni. Vagy erre elég lenne egy sima kis 50-es vagy 70-es? Megéri erre az egy évre egy rendszámos? Nem tudom a költségvonzatait a dolognak.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
huszi.gyb
senior tag
Ha jó gépet fogsz ki, 1 év alatt kb semmi, ha szopórollert, akkor x*100k is belemehet. Érdemes nem az árkategória aljáról válogatni, ha megengedheted magadnak, hogy egy összegben kifizesd. Ha csak 1 évre tervezel vele, akkor 125 vagy 250ccm, azokat könnyebb eladni. A 150-200ccm kevésbé keresett, me' akko' má' 250 inkább...
szerk.: Napi 30km teljesíthető 50-essel is, de kényelmesebb a nagyobb.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Bogyó bá'
nagyúr
Ha "rákapsz"a motorozásra, előbb-utóbb úgyis kimégy az országútra is. Ott meg egy 125-össel (bárki is állítja az ellenkezőjét) motorgyilkos élethalálharc lesz az életed a kamionokkal. Tudom, 2 éve ezt játszom. Nekem sajnos csak A1 jogsim van.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kcsa
veterán
Bp? Vidéki város? Vidéki utak?
Ha Bp, vagy főutak vannak, akkor ne vegyél 50-est. Vidéki városi forgalomban még el lehet evickélni velük.
Összességében két lehetőséged van, anyagiaktól függően: veszel olcsót és kockáztatsz: vagy bejön vagy nem. Vagy drágább / jobbat, és akkor egy év múlva valamekkora buktával eladod.
De szopóroller faktor mindig benne van sajnos
Összességében pedig anyagiaktól függ az is, hogy mekkorát tudsz venni. 125 is para egy kifejezetten nagy forgalmú főúton, 250-el már biztosan nem ölnek meg. Városba 125 is simán jó.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Azt azért tegyük hozzá, hogy 125-ös és 125-ös közt ég és föld lehet erőben a különbség.Ha jól emlékszem 125-ös Liberty van 7-9Kw is, a Scarabeo meg 10-25kW, Majesty 9kW
Elég nagy a szórás, csak pár példát emeltem ki. Az sem mindegy, hogy a lovakat hogyan használják ki természetesen. Nem mondok ellent, jobb egy nagyobb gép országútra, bár egy 10 év körüli robogóval nem éreztem azt, hogy élet-halál harc lenne a kamionokkal. Igaz a GTS-sel meg kellett gondolni, hogy mikor megyek ki előzni, és csak lendületből tudtam megoldani...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Hauptmann
addikt
A 250-es Yamaha, a kisebbek Rotax. A Rotax-hoz drága az alkatrész, és szeret szétesni, ha jól tudom.
kcsa
veterán
Akkor jól mondtam
Rotaxhoz nem drága, hanem méregdrága az alkatrész. Volt hozzá szerencsém eleget. Sajnos.
Akkor adtam el amikor elszenvedtem egy dugattyútörést, aztán szétverte hengert is
tatabike
őstag
Az a poén, hogy egy év múlva éppen azért nem fog kelleni a vas, mert kamionra ülök...
kcsa Budapesten kellene sajnos. Munkatársaim sokfélével járnak, 50-es, 70-es robogóval, aki nagyobbal jár, az már hagyományossal tolja, 250, 400, 900, még egy 1400-as Harley is van... Nagyrobogója senkinek nincs.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Bogyó bá'
nagyúr
"...mert kamionra ülök... " - utállak!
Amúgy gyerekkori kedvencem a Convoy című film, a kamionokkal meg csak azóta van bajom, mióta - 23 évvel ezelőtt - egy vizes úton megcsúszó, megpördülő, szembe jövő kamion miatt totálkárosra tört az akkori Skodám, nekem meg azóta van gerincporcsérvem, azóta vagyok púpos.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
huszi.gyb
senior tag
Ha már kezdődik a szezon, túrázáshoz hasznos.
www.dongosofor.hu
tatabike
őstag
Sajnálom a dolgot. És az is igaz, hogy a kamionsofőrök 90%-a sajnos igazi kretén. Tudom, mert több ezer van a cégnél, még a 3hetes traktorokat is képesek összetörni, isznak, és hülyék mint a segg. Na én nem szeretnék ilyen lenni, hanem a maradék 10%-ot erősíteném...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Hauptmann
addikt
Pestre 250-es robogó szerintem. A 125-ösökről továbbra uis azt gondolom, hogy irreálisan magas lett az áruk a B125 jogsi után. A 150-180-200 cm3-s vadhajtásokkal nem tudom, hogy érdemes-e foglalkozni (bár huszinak pont 180-as Majesty-je van), sok közöttük a Rotax, illetve az egyedi blokkos, drága alkatrészek, nincs jó minőségű utángyártott.
huszi.gyb
senior tag
Majesty-t nem véletlenül ajánlottam. Sok másik motorba rakják azt a blokkot, így azért van alkatrész hozzá. Hozzáértő szerelővel nem lehetetlen megúszni a drága gyári alkatrészeket.
Minőségi, utángyrátott henger 37000Ft volt, Marcell szerint jó minőség, hiszek neki.
Gyári dugó gyűrűvel 55000Ft. 30k-ért volt Ebay-en utángyártott henger: "Azt még focimeccsre sem vinném ki, dobálni."
szerk.: Abból a 250-es sem tűnik rossz választásnak, sőt... Sok az alkatrész hozzá, pontos tapasztalatokról DigitXT tud nyilatkozni. Talán egy motort is elad
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-Mosquito-
őstag
Jó friss cikk..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
huszi.gyb
senior tag
2005 Mi a baj? Jubileum...
Többekkel is beszélgettük, hogy hasznos egy ilyen gyűjtemény azoknak, akik kezdők/ritkán túráznak. Most találtam.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Előbb össze kéne rakni, aztán aki ad érte 300K-t kézbe, azonnal viheti.
Drágább lesz, mint ahogy vettem, de ezt-azt megcsináltam rajta...
jöhettek szopóroller-szervizelni
Annyira nincs nagy baja. 2 db szimeringet kéne kicserélni, egy új szíj,
esetleg egy eggyel (vagy kettővel) könnyebb görgő. A légszűrőszivacs
már megvan, variátor légszűrőjét lecseréltem. Ha a szimering rendben,
akkor a gép patent. (Esetleg még egy új akkut el tudna viselni, idővel.)
Kormánycsapágyat meg cseréltessen az, aki 350K-ért keres motort...
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Gondoltam akkor már ez itt a reklám helye.
Összerakás... Csonti, kcsa jöhettek szopóroller-szervizelni, PUG mellé van egy Maja is.
www.dongosofor.hu
-Mosquito-
őstag
Jahh, mutogathattam én minden félét tavaly a srácoknak..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
huszi.gyb
senior tag
Kiknek is?
Mondjuk én előtte is rákerestem pár dologra, de mindet nem ismertem.
DigitXT: Tudom, hogy nincs nagy baja, PUG-nak sincs, csak időt kéne rá szánni. Ami már egy ideje nem jött össze... Meg a gumi szereléssel is kéne foglalkozni, de bringás szerszámokkal nem állok neki kiszedni a kerekeket.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Pestre nem hülyeség a 250-es, ezerszer leírtam már, most még egyszer ( ) hogy saját tapasztalataim alapján a legjobb kompromisszum ár/teljesítmény/költségek vonatkozásában.
DigitXT pont eladja az övét
Bogyó bá'
nagyúr
"...DigitXT pont eladja az övét..."
Degec ON: mert kevés neki.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
huszi.gyb
senior tag
Reklámozzuk csak, hátha meglesz a második adás-vétele is a motornak, fórumon belül.
szerk.: Egyébként városi mászkálásra tényleg az egyik legjobb gép szvsz.
Nagy csomagtér, sok alkatrész (nem is horror áron), és nem túl nehéz eladni.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Nem is azt mondtam hogy a leggyorsabb és legsportosabb a 250-es, hanem hogy jó kompromisszum
@huszi.gyb: jövőre ha tatabike eladja, megveheted te
huszi.gyb
senior tag
Nekem nem kell 250-es. A 180-as hibátlan, bőven elég mindenre*. Most rendbe is tesszük, miért cseréljem le?
Ha majd kinövöm, akkor is meg akarom tartani, városi mászkálósnak... De ez még messze van...
*nekem. Plusz mivel 180-as, nyomott áron lehetne csak értékesíteni (mert ugye ha már A2, mindenki legalább 250-est vesz). Akkor meg nem éri meg jó állapotban eladni, így amíg ésszerűen fenntartható, marad.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Something_
őstag
Miota nalad van, azota 90%-ban szervizben ult, ha igy folytatod kb 8 ev, mire kinovod a 180ast
huszi.gyb
senior tag
Azért a 90% kicsit sok(k).
Június körül került hozzám, nyáron talán 2 hetet állt (szíj probléma), egyébként használható volt, csak 1-1 délután kellett szerelni/szervizbe vinni, valamint talán összesen 2-3 napot állhatott Gergőnél.
Igen, decemberben leraktam(hiba), januárban elkerült Marcellhez. Ha ezeket összeadom is 50%-os az arány, de kb 5000km belement. Kinőni majd akkor fogom, ha lesz pénzem sor4-re.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Sor4 jöhet? Egy henger alig nagyobb mint egy babettáé
huszi.gyb
senior tag
Az a 45paci nem is tűnik olyan rossznak... Bár szerintem hamarabb lesz A-m, mint másik motorom, akkor meg már inkább sor4 haccá'
Bár köztes lépcsőnek nem lenne rossz.
szerk.: Legolcsóbb 350k apróbb hibákkal (pl kompresszióhiány 25000ből javítható... Aha, persze. )
szerk2: Viszont ez már szép... képekről.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Szeretem ezt a 25k a javítás, de én már nem költenék rá dumát. Valójában kohószökevény, de ezt mégsem lehet leírni hirdetésben
huszi.gyb
senior tag
Igen, erre értettem... Meg a "csak egy karbi beállítás kell". Csak egy gyertya csere... stb. "csak egy akku kell bele és pöcc-röff"... Ja meg kábelköteg csere.
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
Motorosban új érdeklődő kolléga kezet foghatna a robogós tuningolós haverjával
huszi.gyb
senior tag
Szépen összegyűjtöttem egy csomó infót, semmi reakció. NP, úgyis csak a tyúning a lényeg, alapnak jó bármi... Futómű/fék gyenge a gyári motorhoz képest is? Megoldás? Tuningoljuk a motort!
Majdnem biciklis.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
kcsa
veterán
10 colos kerék? segáz, a lényeg hogy ellépjen a pirostól.
Amúgy a bringásra gondoltam a tuningolós megnevezés alatt. Tegnap jót mosolyogtam hogy 70-es henger beszerzése után érdeklődik, kíváncsi lennék hogy szerelné be magának
huszi.gyb
senior tag
De most van új is... Azon én is mosolyogtam, de nem reagáltam... Egyre inkább azon vagyok, hanyagolni fogom a topicot. Kb 3 embernek szokott lenni pár szakmai hsz-e, azért érdemes még nézni... A többi túnerjóska topic...
www.dongosofor.hu