Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23001) DigitXT válasza #50433536 (#23000) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem-e?;] Ma is turbós idő volt 9.7/3.6/10.5. Viszont lassan kifogyok, remélem
a kútig eljutok... (Elvileg már nem eszik 7L fölött, mint egyszer, inkább 6 körül.)

(#23002) Mawyx


Mawyx
senior tag

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy 250-es legrégebbi Burgmanba milyen olajat rakjunk?
És van benne hűtővíz? Hol lehet cserélni?
(Szervízre nem futja, autón magunk cseréljük, megpróbáljuk ezen is.)
Köszönöm!
kép: [link]

Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)

(#23003) DigitXT válasza Mawyx (#23002) üzenetére


DigitXT
félisten

Csakis amit a szerviz manuál előír. (Látatlanban 10W40, de meg kell nézni.)
Jó esetben van benne hűtővíz, mivel ha nincs, akkor hamar kuka a hengerfej.
Én nem tudok külön leeresztőcsapról, meg kell bontani a hűtés kör alján, ha
le akarod engedni. Amúgy a kiegyenlítőtartályban lehetne megnézni, hogy a
szint rendben van-e, csak úgy mint az autónál. Hogy azon hol van a kémlelő
nyílás az más kérdés: megintcsak a szervizmanuál tanulmányozása ajánlott.
Nagy valószínűséggel a fejidomban van a tartály, nem úszod meg a műanyag
burkolatok megbontását: ez sajnos a robogók hátránya, ha szerelni kell.:R

Szerk: hirtelen nem találtam letölthető manuált a neten, de az alábbi oldalon
a robbantott ábrából ki lehet indulni, hogy merre lehet a kiegyenlítő tartály.:D

[ Szerkesztve ]

(#23004) csongi válasza Mawyx (#23002) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ha jol emlekszem bal oldalt van a kesztyutarto mellett vagy a kormany alatti burkolatnal a kiegyenlito beontoje.
Van benne viz. Ha levegos a rendszer akkor hamar kinyiffan.
10w40.

(#23005) rstwingo válasza Mawyx (#23002) üzenetére


rstwingo
tag

nékem is ilyenem van csak pirosban

baloldalt a kesztyűtartó felet van a kis ablaktető rá is van írva és baloldalán van egy pici kb. 1 cm-s rés az ablakon abba tudsz feszíteni a kinyitáshoz és ott találod a tágulótartályt és a vízsapkát is
én termosztátot is cseréltem, igy cseréltem a vizet is, nem egyszerű

Motor olaj 10W-40 kell bele. legalul van az olaj leengedő csavar, illetve oldalt van egy ablakocska amit még le kell szerelni, mert abban is van olaj és egy szűrő amit kikel tisztítani
de ehhez a művelethez le kell szedni a burkolatot is alul, ez se egyszerű, oda kell figyelni, hogy ne törjön

én lecseréltem a váltóolajat is és a légszűrőt is ami nagyon drága, de csak az eredetivel hajlandó megfelelően működni, vettem 3 féle után gyártottat, de egyikkel se volt hajlandó menni

A túra plexited, milyen típus, mert nem Givi az tuti, mert nekem olyan van és nem ilyen az alakja

[ Szerkesztve ]

(#23006) Mawyx válasza rstwingo (#23005) üzenetére


Mawyx
senior tag

Fabbri túraplexi van rajta, mert a gyári nagyon karcos és be van mattulva, nem látni át rajta. Ez oké, hogy víztiszta, de mégis atomnagy tőle a motor. El kéne vágni félbe a plexit, mert idegesít.

Tényleg balra ott az engine coolant felirat, észre se vettem.
Attól félek nem fagyálló van benne és nagyon hűl az idő, ezért szeretném lecserélni benne a folyadékot vagyis először akkor megnézni fagyálló mérővel.

Nehezen indul reggelente, az olajra gondoltam, hogy talán le kéne cserélni, hátha segít. A matricázáshoz az elejét már lebontottam, meglepő, hogy vissza is tudtam rakni, csálé, de rajta van :D

Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)

(#23007) DigitXT válasza Mawyx (#23006) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha nehezen indul, azon nem az olajcsere fog segíteni, hanem a
karburátor átnézése/tisztítása/beállítása, beleértve a szívatót...

(#23008) csongi válasza Mawyx (#23006) üzenetére


csongi
Topikgazda

Egy koru motoron nem lesz elegendo a folyadekok csereje.
Melyebben hoza kell nyulni.
Mint ahogy digit is irta, karbi. Aztan johetet a tobbi.
Szelephezag, fekek, elso telok, szilentek, kabelcsstlakozok, variator.
Egyszee atnezed javitod, beallitod, aztan sokaig nem lesz gond.
Ahogy szavaidbol kiveszem ez nem a te asztalod. Szoval ovatosan.. :)

(#23009) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Sziasztok,

Elfújta a szél. :(

Szerintetek honnan tudnék venni balos tükörtartót? A tükörnek semmi baja.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#23010) csongi válasza Vismajor01 (#23009) üzenetére


csongi
Topikgazda

Tukortaro boltba :).
Mi ez?

(#23011) Vismajor01 válasza csongi (#23010) üzenetére


Vismajor01
addikt

Ja igen, egész hasznos ha oda irom..

Kymco Grand dink 125

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#23012) DigitXT válasza #50433536 (#23000) üzenetére


DigitXT
félisten

Akkor még egyszer... Fogyasztás: 5.6 lett, ami kicsit meglepett, de magyarázat
lehet rá, hogy mostanában volt egy-két gyors menés a rakparton éjjel, ami kicsit
takarékosabb, mint normál forgalomban szöttyögni. Ma is "hűvös indulás" volt, a
motor orrában lévő hőmérő (napon) mért 10.6 fokot. A termosztátban lévő (egyik)
hőmérő, amikor már beröffent 7 fokot, szóval mondjuk, hogy már 10 fok alatt volt.

3-as szívatón is pöcc-röff, de aztán elszegényedett, leállt. 4-es szívatón simán jó:
mikor kicsit melegedett toltam vissza, amitől (az elvárás szerint) szegényedett is.
Ám aztán kezdett bizonytalanná válni, mert 14 fölé ment... 38 fokos volt a víz, így
visszatoltam teljesen, volt normál alapjárat (nálam szokásos dús keverékkel): van
a szívatónak egy olyan középállása, amikor emelt alapjáratot ad, de elszegényíti!
Ne kérdezd miért. Máskor is tapasztaltam ezt, csak nem tudtam, mi történik...:DDD

Azt viszont megszakérthetné valaki, hogy miért van az, hogy résnyire nyitott gáz
mellett nagyon bedúsul, kicsit nagyobb gázzal csak simán dús, elcsukottal meg
motorféken szegényedik és durrog, ahogy kell, alapjáraton meg a szokásos 12.6.

Akár a lámpánál állva, egy picit rányitva a gázt (tényleg csak picit, ami alig emeli
a fordulatszámot) beesik 10.x-re... A magam részéről arra tippelek, hogy nagyon
közel (túl közel!) lehet az átmeneti rendszer első nyílása a pillangószelephez, és
ennél a gázállásnál belép (ad plusz benyát), de levegő még nem jön hozzá annyi.
Menet közben ez kb. annyi gázt jelent, ami az 50-es tempó tartásához kell, azaz
ezzel pazarolok a legtöbb benzint feleslegesen, a városban "normális" haladásnál.

Ui: gyorsulás 9.5. Felkerült a nagyplexi. Tapasztalat szokásos: jobb légellenállás,
leveszi a szelet a mellkasról, 120 km/h sem feltűnő, cserébe turbulens szelet dob
a sisakra=rohadt hangos. (Főleg nagyobb tempónál, de már 60-70-nél sem túl jó.)

Szerk: azon gondolkodom, hogy kicsit szegényíteni kéne az alapjárati csavarral...
Persze minél hidegebb az idő, annál kevésbé aktuális a dolog.Lehet hagyni kéne?

Szerk2: a Michelin Power Pure SC hátsó gumin elég erősen látszik a kopásjelző...
Az elsőn még bőven a mintán belül van, de azon meg repedezettnek néz ki a cucc.
Ahhoz képest, hogy már tavaly is cserélni akartam, elég jól elhúztam az időt.:R

[ Szerkesztve ]

(#23013) #50433536 válasza DigitXT (#23012) üzenetére


#50433536
törölt tag

Amit leírtál, szóról szóra irhattam volna én is. Egy az egyben ugyanez a tapasztalatom a szívatós indítás, a plexi használat és a hátsó gumit illetően. :)

Azon gondolkodom, hogy a szívató fúvókát nagyobbra cserélem délután, hogy ne szegenyedjen el annyira közép állásban, amikor 1700-1800 pont jó fordulatszám lenne a melegiteshez, de hajlamos leállni. Van hogy háromszor is indítanom kell, mire eltalálom a helyes szívató kar állást.

Nekem is azt csinálja, ha alapjáraton kicsit megmozditom a gázt, elszegenyedik, ha még nem elég meleg, akár le is áll. Félig meleg motornal már nincs ilyen gond. Ezzel mit lehetne kezdeni?

Már neztem automata szivatos karbit, 150ezer. :(( Ez kimarad szerintem.

A köv nyáron lehet én is plexi nélkül járok, mert megsulok mogotte.

(#23014) yodamastah válasza DigitXT (#23012) üzenetére


yodamastah
őstag

City Grip hátsót most cseréltettem én is. Messze volt még a kopásjelző (úgy 3-5ezret még elment volna), de engem halálra idegesítenek ezek a középen kopott gumik. 30% döntési szögnél billeg/bizonytalan a motor. Most felment az új, és megint stabilan, szépen az elsővel együtt fordul :)

[ Szerkesztve ]

(#23015) DigitXT válasza #50433536 (#23013) üzenetére


DigitXT
félisten

Én arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy nálad milyen szívató fúvóka lehet.:D
Nem Bing64-es karbid van? Azon szerintem nincs/nem cserélhető ilyesmi.

ha alapjáraton kicsit megmozditom a gázt, elszegenyedik
Nekem épp ellenkezőleg, nagyon kicsi gázra még jobban dúsul...:))

Már neztem automata szivatos karbit, 150ezer.
Annyiból már injektorosra alakítom a Bing64-et.:D Amúgy nekem nem volt
barátom az automata szívató, kizárólag hidegen (szívat) és melegen (nem)
működött jól, ám a kettő között azt a szerencsétlenkedést az indításnál...
Nem hiányzik megint. Mondom, akkor már inkább injektor, programmal.:DDD

(#23016) csongi válasza Vismajor01 (#23011) üzenetére


csongi
Topikgazda

:)
Mivel elterjedt, bontoba biztos talalsz.

(#23017) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Van egy bizonyos Vespa tipus, aminek nagyon jó hangja van. Hogy lehet robogóból ilyen szépet kihozni? Az enyémnek nulla hangja van még nyélgázon is. (Kymcro grand dink)Nem akarom h üvöltsön de ennél markánsabb, teltebb, mélyebb és hangosabb tónust szeretnék. Sima kipufogó csere?

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#23018) #50433536 válasza DigitXT (#23015) üzenetére


#50433536
törölt tag

Itt van, szerintem ez a szívató fúvóka:

64-es fúvóka. Szerintem érdemes lenne 90-re cserélni, hogy középállásban is dúsabb legyen. (ETZ-nél bevált) :)

Bing 64/33 /311A

[ Szerkesztve ]

(#23019) DigitXT válasza Vismajor01 (#23017) üzenetére


DigitXT
félisten

Nyilván tervezés eredménye. Akármilyen dob, akármilyen vason nem fog jól szólni. Az a bizonyos Vespa ha jól tudom 300-as, s gyári opció hozzá az aprókavics dob, azért szól jól.*:K Az teljesen normális, hogy egy gyári rendszer nyélgázon is halk, hiszen a kipufogódobnak épp az a szent feladata, hogy csökkentse a zajt.:))

Sima kipufogó cserével bele lehet szaladni mellékhatásokba. Megváltozik a motor karaktere, adott esetben gyengébb is lehet: de hát a nagy hang +5 mentális lóerő. Ezen kívül a túl nagy hang is lehet probléma: a LeoVince pl. két csavarral kivehető hangtompítót applikált a 4Road szériába. A 180-as Maján imádtam tompító nélkül, szép hangja volt, igen, olyan dübörgő, mint ezek a Vespák. Vettem kb. ugyanilyen 4Road dobot a 400-as Madisonra, hát... Tompító nélkül elviselhetetlenül hangos.:(

Persze állatkodni lehet vele, fél óráig bírja az ember, de amúgy: én kérek elnézést! Szóval úgy nem illik használni. Főleg azt ütném, aki éjszaka húzza az ablak alatt. (Olyat játszottam, hogy délelőtt tompító nélkül mentem be dolgozni, este meg már tompítóval érkeztem, hogy ne zavarjam a lakókat.) Viszont: tompítóval nem volt vmi extra hangja a gyárihoz képest, de akkor mit csináljon az ember? Szerencsém volt mert találtam egy icipicit más 4Road dobot (occón), amit Beverly 500-ra gyártottak: annak a tompítója belemegy az én dobomba is, kellemesen dörmögős hangja van. Semmi extra/nem nagyon hangos, de azért karakteres. Még mindig krosszmotorra gondolnak akik messziről hallják. A kiput nem igazán érdekli, hogy mi durrog bele: lehetne egy egyhengeres 400-as egy krosszmotorban is, igen. De ez robogó.:R

*: más kérdés, hogy mennyire illik a metroszexuális karakteréhez az a dübörgés?

astro12: köszi, ma is tanultam valamit!:D Pedig eskü szedtem szét a karbit.:R

[ Szerkesztve ]

(#23020) #50433536 válasza DigitXT (#23015) üzenetére


#50433536
törölt tag

A rajz valamiért nem jelöli külön ezt a fúvókát pedig benne van a karbiban. A karbi típusszáma is stimmel. Más fúvókát nem is találok benne, ami a szívató lehetne.

[ Szerkesztve ]

(#23021) DigitXT válasza #50433536 (#23020) üzenetére


DigitXT
félisten

Azt tudtam, hogy a szívató az úszóház legaljáról veszi a benzint, a sarokban lévő
furaton át, csak arról fogalmam sem volt, hogy abban egy kitekerhető / cserélhető
fúvóka van.:D Onnan tudtam amúgy, hogy amikor nem volt elég benya a karbiban
az üzemanyagszivattyú hibája (vagy is levegősödése, de mindegy) okán, hogy az
alapjárati fúvóka alapjáratot tartson fenn, szívatót ráhúzva még volt alapjárat...:R

Szerk: amíg le nem zabálta onnan is a benyát, és utána állt meg végleg, hehe.:DDD

Szerk: amúgy gondolom észrevetted, hogy nekünk nem ilyen a karbi, ez a másik*
oldalra való, nekünk a tükörképe van. Persze minden van benne, csak tükrözve.:D

*: boxer BMW-kbe is szerelték párban, ott értelmes egyik/másik oldalról beszélni.

[ Szerkesztve ]

(#23022) #50433536 válasza DigitXT (#23021) üzenetére


#50433536
törölt tag

Holnap hazafelé bemegyek a motoros fickóhoz, van sok fúvókája, remélem lesz ilyen menettel 90-es is. Persze a menet nem stimmel se a 70-es 4T robogómmal, se az etz és simson fúvókák menetével, pedig azokhoz van sokféle. :R

Kár hogy a manual külön nem tér ki rá és nem írja hogy gyárilag milyen méret kell bele. A tiedbe milyen fúvóka van vajon?

[ Szerkesztve ]

(#23023) DigitXT válasza #50433536 (#23022) üzenetére


DigitXT
félisten

Biztos vagyok benne, hogy gyári, én biztos nem szedtem ki.:))
Szerk: sőt, szerintem nem is sokan tuningolják pont a szívatót...:D

[ Szerkesztve ]

(#23024) #50433536 válasza DigitXT (#23023) üzenetére


#50433536
törölt tag

Más téma, amíg szerzek fúvókát:

Olvastam két helyen is, hogy az első variót hézagolni kell a kopott és az új szíjhoz.

[link]

Nekem nem volt benne semmi hézagoló alátét. Azt írják, hogy a szíjnak a csap széléig kell érnie. Persze nem ott fog futni, de ott kell legyen a széle új szíj esetén.
Ez igaz a 400-as madisonra is, ami megegyezik a 400-as burgman varióval?

Na most nálam nem ott van a szíj, hanem túllóg. Ez hiba, vagy ennél így a jó?

[ Szerkesztve ]

(#23025) DigitXT válasza #50433536 (#23024) üzenetére


DigitXT
félisten

Ugyanonnan, amit linkeltél: "A hézagolást sok robogó gyártónál ill. motor blokknál nem tudjuk elvégezni, ilyenek pl. Piaggio és Gilera blokkal szerelt robogók. Ezeknél a robogóknál nem tudunk a csapszeg elé alátétet rakni, mert akkor már bele ér a variátor deklibe a külső szíjtárcsán lévő műanyag hűtő ventilátor lapát." Nekem sincs benne extra alátét, egyszer raktam bele egyet, meg is szorult a varió, annak rendje és módja szerint.:D Pedig elvileg lehetne javítani a rajtot, csökkentve az indítási áttételt (a végsebesség kárára, de az kit érdekel a városban, nem igaz?).:R

[ Szerkesztve ]

(#23026) #50433536 válasza DigitXT (#23025) üzenetére


#50433536
törölt tag

Köszi!
Szóval nem csak nekem jutott eszembe ez a dolog. :R Mivel a robbantott ábra sem mutat hézagolót, így marad.

Azért jó Tőletek is hallani ilyesmiket, mert így a tuti és megnyugszik az ember.

Már nagyon várom az új kuplungot, holnapra ígérte a GLS :)) .

[ Szerkesztve ]

(#23027) csongi válasza #50433536 (#23018) üzenetére


csongi
Topikgazda

Szeintem nem a fuvoka csereje a megoldas.
Az automata szivato idozitese ami nem jo.

23024: Ezt hol olvastad?

[ Szerkesztve ]

(#23028) DigitXT válasza csongi (#23027) üzenetére


DigitXT
félisten

Még hányszor fogod azzal gyanúsítani a Madisont, hogy automata szívatós?:O

(#23029) csongi válasza DigitXT (#23028) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nem az? :D
Akkor az a baja. :D
Tenyleg nem az :B

[ Szerkesztve ]

(#23030) #50433536 válasza csongi (#23029) üzenetére


#50433536
törölt tag

:))

Így már lenne értelme a fúvóka cserének?

(#23031) DigitXT válasza csongi (#23029) üzenetére


DigitXT
félisten

Az egész csevely arról szólt, hogy a manuális szívató karja be van számozva,
és bizonyos (jellemzően alacsonyabb) "számtartományban" nem dúsít annyit,
mint azt esetleg várná a felhasználó. Sőt, akár szegényíteni is képes, HA épp
úgy van beállítva a karbi, mint nálam, azaz szarul. Erre írta astro, hogy van az
a szívató fúvóka, amivel extrán be lehetne dúsítani: én ezt nem tudtam hol van.

Most már tudom, de nem igazán agyalok rajta, hogy tuningolni kéne a szívatót.
Már csak azért sem, mert nekem az alapjáratot kéne normálisan beállítani, ha
már a benzinszintet sikerült (az sem biztos, hogy azt sikerült persze).:))

A mai a jelenség: simán beröffent a 15 fokos blokk szívató nélkül, vidáman! De
aztán esett a fordulat, hiszen még hideg, szegényebb keverék, dohog: nem áll
le, csak rossz hallgatni. Ha erre random húzok kis szívatót, meg is lehet ölni...
Ha jobban ráhúzom, akkor persze felpörgeti, és 2000 fölött tartja, stabilan. Arra
van, nyilván! De 15 fokban talán még nem kell, hogy annyira ráhúzza az ember.

Erre azt csináltam, hogy kis gázzal emeltem az alapjáratot, így álltam ki, még
mindig szívató nélkül a kertből. Mivel nálam úgy van beállítva a karbi ahogy, ez
hidegen is simán kivitelezhető mutatvány. Csak nem kell nagy gázt húzni neki.

Inkább az az érdekes, hogy éppen csak rányitva a gázt, ami még nem is emeli
meg a fordulatszámot se, praktikusan, 12.6-ról 11-re dúsul, azonnal. Mint írtam,
valszeg azzal lesz összefüggésben, hogy konkrétan az átmeneti rendszer első
nyílásán állhat a pillangószelep: szegényíteni kéne a keverékemet az alapjárati
csavarral, ez elvileg megemelné valamivel az alapjáratot, majd ezt lecsökkentve
belőni a gyári 1500-at, így távolabb kerülne az átmeneti nyílás az alapjárattól.:K

Ez az elmélet: gyakorlatilag ami nem romlott el, ne javítsd meg. Használom.:DD

[ Szerkesztve ]

(#23032) #50433536 válasza DigitXT (#23031) üzenetére


#50433536
törölt tag

15 fokon nekem is ugyanezt csinálja.
Nem lehet, hogy gyarilag ilyen a szivato része? :F

Reggel otthon hagytam a fúvókát...:C
Nem tudom fejből a menet méretét. :(

Öröm az ürömben, hogy megjött a kuplung és a sárga kontraszt rugó, du össze is rakom.

[ Szerkesztve ]

(#23033) DigitXT válasza #50433536 (#23032) üzenetére


DigitXT
félisten

Nálad is túl dús a keverék? Nekem érezni a szagán is, amíg csukom be a kaput... Szerk: az biztos, hogy gyárilag olyan, csak logikátlan, mert mi az, hogy szegényít a dúsító berendezés?:D Szerk: felidézem a téli meneteket, amikor rendesen kellett a szívató, de lejtőn lefelé kicsit hamarabb visszatolva... hát amit olyankor durran!:DDD

Vmi ilyesmi, csak ez nem télen volt, de rendesen szegénykeverékes (a nyitott dob egy "picit" felerősíti a hangját, de így legalább egyértelmű, mire gondolok).:))

[ Szerkesztve ]

(#23034) csongi válasza DigitXT (#23031) üzenetére


csongi
Topikgazda

Jaja, képbe kerültem :)

astro12 : elsőnek csak csak próbálkoznék egy helyes beállítással, aztán cserélgetnék fúvókát.
HA cserélnék is, akkor is a gyári méretre. Mivel ezeknek a méretük pont növekszik idővel.

(#23035) #50433536 válasza DigitXT (#23033) üzenetére


#50433536
törölt tag

Nekem is úgy durrog amikor lessítok, mint a videódon, de a második kanyarban tényleg durván szólt a tied. Mondjuk a tiednek eleve élesebb a hangja, gondolom nem gyári. :)

Beraktam az új kuplungot és a sárga kontrasztrugót. :) Elinduláskor már egyáltalán nem remeg és alapjáraton se forog a hátsó kerék. :))
Az új kuplungon vastagabbak a betétek és sokkal erősebbek a kis rugók. Kézzel egyáltalán nem bírom megmozdítani a pofákat. (A régin egy kicsit meg tudtam emelni, kb fél centit, de nagyon erős volt az is.)

Viszont a végsebesség 120-ra csökkent, de a gyorsulás semmivel nem lett jobb. (?)
Új szíj, új kuplung, új kontrasztrugó, harang felszabályozva, 18g helyett 16g görgők berakva. Nem értem. :F

[ Szerkesztve ]

(#23036) #50433536 válasza csongi (#23034) üzenetére


#50433536
törölt tag

Azért gondoltam nagyobb szívató fúvókára, mert a régi ETZ ettől lett használható télen is. Sokkal jobban indult szívatóval, mint a gyárival. Most jobban aggaszt, hogy csökkent a végsebesség, de egyáltalán nem gyorsul jobban. Mondjuk így is jó, csak nem értem.

(#23037) DigitXT válasza #50433536 (#23035) üzenetére


DigitXT
félisten

gondolom nem gyári
Nem, ez a 4Road, tompító nélkül, azért ennyire éles: bántó(!) hangja van élőben,
természetesen nem használom így, nem csak engem idegesít, csak teszteltem.

a végsebesség 120-ra csökkent [...] Nem értem.
Pedig a magyarázat egyszerű... Simán attól, hogy könnyebb görgőket raktál be,
hamarabb "leforog" a motor, és a teljesítmény csúcs fölött viszlát gyorsulás...:K
Erre még ráerősít az, hogy a sárga kontrasztrugó erősebb, mint a gyári, tehát a
hátsó pofák erősebben szorítják a szíjat, aminek olyan a hatása, mintha még (!)
könnyebb görgők lennének benne. Elméletben ez magyarázza a végsebességet.

Persze elméletben a gyorsulásodnak is jobbnak kéne lennie valamivel, de ezt így
seggre nehéz "megmérni". Oké, érezni kéne, hogy jobban pörög, meg látnod is a
fordulatszámot. De abban meg nem barátod a gyári fordulatszámmérő, mert totál
lassan követi a valóságot, átlagolja a mért értékeket (egy gázfröccsöt nem jelez),
gyorsításnál csak fut az eredmény után: nem tudhatod, milyen fordulaton váltasz.

Szerk: úgy emlékszem, amikor beszéltünk a 16-os görgőről, akkor én a csúszót
mondtam
, ami eltekintve a felborulástól igen fasza tuning. Persze a legjobb a 15,
mert azzal még viszonylag takarékosan és érzésre nem túlpörögve megy jobban.
Elméletileg. Burt bogarat ültetett a fülembe, hogy kijött egy új verzió Flying Roller
néven, aminek a kis szárnyacskái pont a felborulást akadályoznák meg...! Lehet,
még egy ilyet kipróbálok...
Momentán 15.8-as Leo Vince görgőkkel járok. Hátul a
legerősebb kék rugóval, és hát rendesen forog már 120-nál ilyen 7500-ra.:))

Elméletileg 7000 fölött már gyengül. Gyakorlatilag meg mondjuk rá, hogy 7500 a
csúcs, elvégre a 14-es pulival repesztett, de még nem voltam vele dynopadon.:D
Ami viszont biztos, hogy gyárilag 130 körül már vége volt: 150-et csak Pulley-val.
Még a J.Costa is forgott 8000-re 130-nál. Az meg közel van a leszabályozáshoz.
Az biztos, hogy ezt a motort nem autópályázásra találták ki. (Sportos, ugrós, de
nem hosszú távon száguldozós: lásd Burgman a maga 21(!) grammos görgőivel.)
Szerk: lomhábban gyorsul, viszont a végsebessége, túrázós fogyasztása jobb.:K

[ Szerkesztve ]

(#23038) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Kymco nagyrobogót hová tudnám megbizható szerelőhöz vinni Pesten?

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#23039) csongi válasza #50433536 (#23036) üzenetére


csongi
Topikgazda

A gyari allpotot kellene elerni a karbival, vagy legalabbis ahhoz kozelit.
Ha fuvokat cserelsz, nem biztos, hogy jobban jarsz. Nyakon ontod benzinnel, es se igy se ugy nem megy. Amint nyitsz a folytoszelepen maris szivas lesz. Majd a hideg inditas jo lesz, csak fel allasu szivatoval nem tudsz menni.

Most allitottam be a V2 en a karbit.
Olyan fos volt, hogy a szivato szivatott. :).
Szerintem allits benzin szintet rendesen, akar tobb alkalommal is ellenorizd.
Szopoka jatek, de megeri.
mm benzint elteresek is szamitanak.
Aztan ha ez meg van johet a tobbi.
Egy jo benzi szinttel, a szivato is be kell alljon. Ha jol emlekszem nincs a klasszikus levego csavar a karbitokon...
Csak arra nem emlekszem mit allit a csavar.

(#23040) DigitXT válasza csongi (#23039) üzenetére


DigitXT
félisten

allits benzin szintet rendesen
Én nem nyúlnék az úszóhoz brahiból.:N

Jelige: mégegyszer nem!;]

[ Szerkesztve ]

(#23041) csongi válasza DigitXT (#23040) üzenetére


csongi
Topikgazda

Sajnos a karbi allaitas nelkulozhetetlen resze. :)

(#23042) Vismajor01 válasza csongi (#23041) üzenetére


Vismajor01
addikt

Olyan jól értetek hozzá. Van lerás h én hogy tudom a szivatót állitani, a generátort tesztelni h tölti e a gépet? Alapjárat állitást megtaláltam, az nems egitett az indulási lefulladásokon

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#23043) csongi válasza Vismajor01 (#23042) üzenetére


csongi
Topikgazda

Toltest multimeterrel az akkumlatornal merheted meg.
A szivato, az szivatos. :( :).
Automata vagy mechanikus?

(#23044) bajnokpityu


bajnokpityu
félisten

Érd Törökbálint térségben hol szerelnek gumit robeszre?

eladó Kawasaki j300 robogó

(#23045) #50433536 válasza csongi (#23039) üzenetére


#50433536
törölt tag

Hát jól van. Legyen karbi állítás. Az enyém keveset eszik és szerintem néha keveset kap. Emelek a benzin szinten, hajlitok az úszó fülén egy kicsit.

Bár nekem az az etz tapasztalatom, hogy az úszó füle a gyari helyzetben a legjobb. Vagyis amikor az úszó füle parhuzamos az úszót tartó lemezekkel. Nekem most úgy van, nem szivesen állítom el, de egy esélyt adok neki.

Egyébként ma van a harmadik nap, hogy nem kellett haza tolnom a motort. Az új méregdrága cdi... Minden kis kanyar megkönnyebbülés. Messzire még most sem merek menni, max 15km.

[ Szerkesztve ]

(#23046) DigitXT válasza #50433536 (#23045) üzenetére


DigitXT
félisten

Hát, ennél a karbinál kicsit macerásabb a benzinszint állítása, hogy mi mivel,
mikor legyen párhuzamos.
Mindenesetre ha könnyen indul, jól megy, és jól is
fogyaszt, én biztos nem kezdeném összevissza hajlítgatni. Bevisz az erdőbe.

Anno, amikor lerohadtam, belenéztem a karbiba, nem volt benne benzin. Azt
hittem, hogy felakadt a tűszelep, mert nem volt meg a visszahúzó rugója. De
nem az volt a baj, viszont ránézésre ferde volt az úszó, csak úgy egyhelyben
megfogtam, és kiegyenesítettem, mi baj lehetne? Hát utána sose volt már jó!
Oké, öreg volt, de addig érdekes mód értelmesen működött. (Ha nem romlott
el, ne javítsd.) Ha viszont javítod, rendesen dokumentáld, honnan indultál, ha
esetleg elvesznél a beállításokban, kell egy alap, ami addig működött. Lehet
ez az alap a full gyári beállítás, ha megtalálod. De nem biztos, hogy találsz.)

Szerk: nekem már ETZ úszó van benne.:D Occó volt és passzolt: működik...

[ Szerkesztve ]

(#23047) Vismajor01 válasza csongi (#23043) üzenetére


Vismajor01
addikt

Automata

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#23048) #50433536 válasza DigitXT (#23046) üzenetére


#50433536
törölt tag

Hát igen... A karbi meg tud tréfálni, de azért nincs túl sok állítási lehetőség. Én úgy vettem észre, hogy a legtöbb karbi, még a régi kopottak is, a gyári helyzetben legjobbak.

Szerintem ha felakad a tűszelep, akkor nem lesz üres a karbi, hanem tùltölti. Az a kis rugó meg azert van, hogy az úszó visszahúzza alaphelyzetbe a tűszelepet, együtt mozogjanak, vagyis pont a túltöltés ellen van.

A te gépednek mennyi a végsebessége és milyen görgő kuplung kombináció van benne?

[ Szerkesztve ]

(#23049) csongi válasza #50433536 (#23045) üzenetére


csongi
Topikgazda

Elsonek ellenorizni kell, csak azt kovetoen allitani.

Vismajor01: Hat ezt igy kezdesnek nem is tudom.
Inkabb vidd el szerelohoz, igen nagy luftot lehet loni .

(#23050) #50433536 válasza Vismajor01 (#23042) üzenetére


#50433536
törölt tag

Mi baja a gépednek, mire keresel megoldást?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.