2024. május 19., vasárnap

(#1) Tuib

Sziaztok!

Mivel nem találtam hasonló topicokt, ezért gondolom nyitok egy ilyet.

Elég zöldfülű vagyok a témában, ezért gondoltam arra, hogy az itteni közösség segítségét, vélaményét kérjem.
Tehát: Milyen rövidebb utakat, túrákat szoktatok ti tenni, ki mit ajánl, mi kell egy többnapos túrára, lennének-e itt olyanok, akikkel lehetne kirándulni, meg minden ilyesmi érdekelne.
A kaotikus megnyitószavak után egy konkrét példa: (nézzétek el nekem, a 2. topicom)

Pestről népszerű egynapos trappolás: Vonat -> Kismaros -> Erdei Vasút -> Királyrét -> Nagy Tax -> Hideg hegy -> Csóványos -> vissza. Előnye: szép helyen visz, egyszerű könnyed menet. Hátránya: sokan vannak az emberek.

Budai hegyek: Szépjuhászné -> Tarnai pihenő -> Nagykovácsi. Előny: könnyebb mint az előző, Hátrány: kevésbé szép, zajosabb.

Persze ezek csak ilyen gyors példák.

Szóval szívesen látok mindenkit itt!

Tuib

''A szeretet az, amikor anyu látja aput a mosdóban és szerinte apu nem is gusztustalan.''

(#2) Shim

Shim
őstag

Én lazábban nyomom. Térkép elő-->országos kéktúra-->remélhetőleg nem tévedek el :)
csillagtúrát kedvelem több nap esetén, könnyebb a szállással bajlódni (ugye, csak egy kell). konkrét dolog most nem jut eszembe, az egész országot bejártam már, és így este lassan forog az agyam :)
Milyen szintű szállásokra gondoltál? Sátor, panzió, olcsó két* hotel? sátorozni szeretek a legjobban, veszett olcsó tud lenni, meg ugye sátorhely után fizetsz, így a költség is megoszlik, csak minnél nagyobb sátrat kell vinni

Religion – causing genocides over differing imaginary friends

(#3) Tuib válasza Shim (#2) üzenetére

aktív tag

Igazából engem ez a sátorozás izgat, tán az a legszabadabb :)
De gondolom ez főleg késő tavasz - nyár - kora ősz időszakban kivitelezhető. Mostanában az egynapos túrák mennek inkább. Hogy megy egyébként az ilyen sátorozás? mert mi inkább ilyen panziós, faházas történettel mozgunk. Gondolom kerestek egy kempinget, oszt onnan csillagban mozogtok. Tudsz ilyen kemping helyeket? Mert akkor jövőre kipróbálom...
Ahhoz sátrat kell szereznem, mindegy, az biztos hogy max 2-3 személyes lesz :)

(#4) Shim válasza Tuib (#3) üzenetére

Shim
őstag

mindig Turinformtól kértem segítséget, felhívtam a helyet telefonon és kértem, hogy küldjenek anyagot postán és adjanak tippet. eddig csak egyszer szívtam, a többi kemping jó volt. az esztergomi Gyopár kemping vmi nagyon nagy átverés volt, Bp-ről kereztünk és kiderült, h a hegy legtetején van. mindenki kiakadt és még a föld is kavicsos volt alig tudtuk felállítani a sátrakat :)
ha már sátornál járunk, ne feledd, hogy mindig +1-est vegyél, egy 2 személyesben csak egy ember fér el normálisan + csomagok. első használat előtt érdemes kitenni a kertbe (ha van rá lehetőség), kicsit lespriccelni vízzel kívül, és kinthagyni éjszakára szellőzni.

Religion – causing genocides over differing imaginary friends

(#5) Tuib válasza Shim (#4) üzenetére

aktív tag

Ja, a Tourinform jó, nekem is segített párszor...

Köszi a tippet! (Minidg imádtam az ilyen kis Tips&Tricks dolgokat:D )
Akkor 3 személyes kell :DD

(#6) Sick Boy

Sick Boy
őstag

Ilyen hidegben túrázni :F fúúúj, inkább ősszel/tavasszal lett volna aktuell a topic szvsz, de ez magánvélemény.

Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!

(#7) Tuib válasza Sick Boy (#6) üzenetére

aktív tag

Nincs is jobb, mint egy téli havas túra. Egyébként tegnap volta egy kicsit mozogni, és naggyon kellemes idő volt. :D

(#8) Tuib válasza Tuib (#7) üzenetére

aktív tag

Egyébként ezek a késő őszi, téli túrák szerintem jók.
Ilyenkor az ember méginkább begubózik a lakásba, próbál otthon lenni hamarabb, kell ez a kis friss levegő, testmozgás.

(#9) Tuib

aktív tag

Naszóval, visszatérve a téli trappolásra: ilyenkor az a jó, amikor már minden meg van fagyva, nem kell a sárban szenvedni :) Meg milyen jól esik a forralt bor, fél napi hidegben gyaloglás után :DD

Más: szoktatok közben fotózni? Mármint a természetet, nem egymást :) Szerintem tök jó dolog az is. Érdemes egy neked tetsző helyet minden évstakban lefotózni, tök jó utána visszanézni :)

(#10) Judyt

Judyt
csendes tag

Mátraalmás:
Népstadiontól busszal Galyatetőig onnan erdőben gyalog 2-3km Mátraalmás.gyönyörű hely,megéri oda elmenni főleg társasággal.3db 8 ágyas faház van konvektorral és minden széppel és jóval(konyha,fürdő) és van egy nagy épület ahol szintén konyha fürdőszoba,a nagyteremben pedig pigpong asztal.Mi mondjuk ezeket elhelyeztünk máshova és volt egy nagy tér ahol egy kis forraltbor után jót buliztunk.
Hazafeleút:busszal Kisterenye-vonattal Keleti Pu.
Szvsz gyönyörű hely akár télen akár nyáron:)))

- Mi lesz a gilisztából, ha Viagrát eszik? -Ropi

(#11) tildy

tildy
nagyúr

hihijj örülök , hogy rátaláltam erre a topicra.
Egy kérdés :
Budapest környéki kirándulóhelyeket keresek, lehetőleg amolyan hegyes, dombos, túristautas helyet.
A angyklevélyt Pilisborosjenőn már bejártuk párszor, a 3ashatárhegy is ismerős, visegrádot is ismerjük.
Más helyeket ajánljatok:)
Köszke: Tildy

Ma voltunk Pilisborosjenőn, hihetetlen, hogy BP-től 15 kmre még mindig 20-30 centi hó van, nagyon jó volt:)
Képek , amit a mobilommal csináltam, itt:
Bővebben: link

[Szerkesztve]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#12) Tuib

aktív tag

Ehh, az elhanyagolt topicom. :)

Tildy: Szerintem nézzétek meg a Tarnai pihenőt, Nagykovácsiból egy kellemes kirándulás, de Budáról sem rossz.

Továbbá voltunk még Leányfalu (Busszal kb egy óra az Árpád Hídtól) - Pilisszentlászló - Visegrád útvonalon, kellemes, egy napos séta, még jó kis hóban is. Leányfaluról felmegy a Vörös kőre, innen gyönyörű kilátás a Dunára, majd Pilisszentlászlóról egy patakvölgyben jutunk el Visegrádra.

További egynapos: Szárliget (Déliből 40 perc) - Várgesztes - Oroszlány. Mondjuk itt két hete voltunk, csak Várgesztesig jutottunk, ennek fő oka a kb 60 centis szűz hó volt :) egy ember ment csak előttünk, áldottuk is a nevét :)

(#13) Tuib

aktív tag

Ehh, jó az idő meg minden, senki nem megy túrázni? :) Hétvégén irány a
Mátra, gyaloglásra fel...

(#14) Tuib

aktív tag

Nem tudom, volt-e valaki a mai mátrai teljesítménytúrák valamelyikén, mert az tanúsíthatja,hogy szép időnk volt :)

Jómagam a legrövidebb, 25km-es Muzsa túrán vettem részt, amire volt 6 óra 30 perc. Reggel indultunk a 7.45-ös busszal Pestről, ami felvitt egyenesen a galyatetői indulóponthoz. 10.30-kor kezdtük a túrát a pecsét szerint. Magának a távnak az első fele, Mátrakeresztesig nem volt túl nehéz, hoztuk is a 4 ~ 4,5 km/h sebességet. Az első 12 km-t pont három óra alatt hoztuk, ami előnybe hozott minket a szintidőhöz képest, de persze még előttünk állt a Muzsa, a túra névadó hegye. Na itt akadtak először gondjaim: éreztem, hogy valaki kiszívta levegőt a előlem, és ráadásul be is fűtött. itt kis gonosz emelkedők voltak, nem tűntek nehéznek, de senki sem beszélgetett felfele. tulajdonképpen 350 méteres szint volt az 5km-en, ami azért rányomta bélyegét a dologra :) Fent a 805 méter magas Muzslán aztán csodálkozva tapasztaltam, hogy még mindig tartom a fél órás előnyömet a szinthez képest. Na, mondom, ez zsír, innen már csak lefele a 140 méteren lévő célig. Itt kezdődött a feketeleves: mihelyst elindultam lefelé, a jobb térdem közölte velem, hogy őrá azért ne számítsak annyira, konkrétan szúrt, mint a fene, és ami a rosszabb, néha veszélyesen megbicsaklott. Ezért a sima lefele út 7km hossza 1 óra 40 percembe került, a végén ráadásul volt egy leejtős rész, ahol erősen gatyaféken kellett lemenni, poros, köves, elég meredek volt, az aljára már csillagokat láttam. De végül ráfordultunk a célhoz vezető szekérútra,ahol rádöbbentem, hogy eléggé elszórakoztam az időt, ráadásul a többiek is előttem voltak. Kicsit helyreraktam a térdem, és uzsgyi a cél. Szintidő előtt 15 perccel bevágtattam a célba, megilletődve vettem át az oklevelet, a kitűzőt és a szörpöt :)

(#15) nak0n válasza Tuib (#14) üzenetére

nak0n
aktív tag

Igen, a lejtős dolgok elég aljasok tudnak lenni, pedig azt hinné az ember, hogy ha nem felfelé kell menni, akkor milyen laza. Aztán nem is annyira. Amúgy lefelé általában lehet gyorsítani kicsit, neadjisten kocogni, már persze ha bírja az ember térde.
A Muzsla amúgy szerintem annyira nem durva, vele egy napon van a Hanák Kolos, annak az 1400 méteres szintje is elviselhető; én most erősen a Mátrabércen gondolkodom, de az szerintem sok lenne; 4,3-as átlagot menni 13 órán keresztül, majd 3000 szinttel...

(#16) o0tomy0o

Sziasztok!

Hát nem egy felkapott topic, nem mint a hülye arhitectúrák meg a 20 rétegű duálhyperűber blúréj lemezek. Dehát ez egy műszakis oldal. . . Azért jó lenne ha mostmár kezdenénk többen ide írogatni, jön a május, kezd szép időnk lenni, 20 fokok napközben, ideje még a masszív Ph!-soknak is kimászni a szabadba!

Nos mi terveznénk ilyet, de nem nagyon tudjuk hogy most hova érdemes, mondjuk jövő hétvégén. Két napra vagy max 3 ra gondoltuk, így haverok páran, sátorral meg egy kis batyuval.
Tehát jól jönne pár javaslat, ugye a feltételek az hozzánk mértek legyenek, tehűát nem kell 5 csillagos szálloda, nem velneszbe akarunk menni, csak kiruccanni a természetbe. Lehetőleg vonat járjon oda (elég ha naponta csak egyszer oda meg vissza), max 3 óra legyen az út vele, és az állomástól ne legyen túl messze egy kis kellemes kempinghely. . . Remélem ezek nem nagy elvárások.
Válaszokat már kíváncsian várom! :C :R

(#17) o0tomy0o

UPsz!

Mert nem hiszem hogy ennyi kocka van itt aki ki sem mer mozdulni. . . (kezdve velem :DDD )

(#18) o0tomy0o

tag

Naaa, fiúk-lányok plíz, legalább akkor írjatok olyan oldalt ahonnan lehetne tudakozódni, a google nemsegített :( béna vagyok)

(#19) deicide válasza nak0n (#15) üzenetére

deicide
veterán

nem olyan vészes a mátrabérc, ha edzésben vagy, én 9-9.5 óra alatt teljesítettem többször is, de idő hiányában sajnos mostanság nem jutok el oda... :O

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#20) Tuib

aktív tag

Oda idén sem jutottam el, mivel akkor volt a kerékpáros demostráció :)
De mindegy, kéthét múlva goto Tátra, remélem jó időnk lesz :)

(#21) amargo

addikt

Idénre is bevan tervezve pár túra. Eddig a legfőbb cél a Mont Blanc lesz.. ami azért nem kis kihívás lesz. Rengeteg helyen voltam már túrázni és szervezett túrázásokon is részt veszek.

A Ausztriai 2hónapos ingyenutazunk bérlet kiváltása után meg kellene tekinteni majd ezeket:
Itt túrista útvonalakat lehet keresni/találni:
[link]

Ez szintén komolyabb válalkozás:

Most hétvégére ezek lettek betervezve:

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#22) Invoker

Invoker

Sziasztok!

Ajánlom mindenkinek a [link] oldalt, benne vannak a teljesítménytúrák leírásai. VAlamint nagyon jó oldal még a [link] is, érdemes beleolvasgatni az ottani cikkekbe, ha túrázik/fut az ember ha nem...

3 éve a Kinizsi 40-el kezdtem el túrázni, azelőtt utáltam túrázni de ott ''bekattant'' valami.... azóta relatíve sokat túrázom[3 év 27 túra, nekem elég], Piros 85 és Lemaradás 100 is ''megvolt'', idei Kinizsi 100-ason jobbnak láttam nem összetörni magam 80nál kiszálltam....

Sokszor lekockázzák az embert, igaz hogy sokat játszom, gép előtt vagyok még sokkal többet de elegem van már hogy ''lekockáznak''. Kíváncsi lennék hogy a sok PH!-s ''kocka'' [de utálom ezt a szót] emberből ki szokott még túrázni :).

"double the gun, double the fun"8-D / hazárdos aggyal bugosat álmodsz XD / Egységsugarú kocka barátnőjének a mellbősége?!->720p!!!/ HOLAFAFŐNÖK?! / v1.: Térdre g*cik, körintegrál!! -- v2.: Térdre g*cik, stackpointer!! (C, TM)

(#24) Batman

Batman

Hellosztok!

Pest környékén hova érdemes kirándulni, mit érdemes megnézni?
Lehessen jót sétálni, szép legyen a táj, kis eldugott kajáldák az útközben .....

Akinek vannak ez irányu tapasztalatai ossza meg velem.

köszike

A Rák ellen az Emberért a Holnapért! - "..ez csak azt bizonyítja, hogy a Firefoxtól maximum a pöcsöd érzed nagyobbnak, de ugyanolyan hüje maradsz a számítógéphez..." by moonman

(#25) tbs válasza Batman (#24) üzenetére

tbs
addikt

Kezdődik a virágzás a Jeli Arborétumban. Hétvégétől minden nap nyitva június végéig. Messze, de szép. ;)

(#26) Batman válasza tbs (#25) üzenetére

Batman
őstag

Ha ugyan arra gondolunk akkor az kicsit messze van. ;)
Nekem most pest környéke lenne a cél.

üdv

(#27) amargo válasza Batman (#24) üzenetére

addikt

pl Szentendre. Norma fa.. pár km el arrébb Visegrád, Üröm.. kis apróbb helyek, Visegrád környékén a Prédikáló székről lenézni a dunakanyarra.. vagy éppen a sziklás részen leérni a rám-szakadékba..
Mindenhol meglehet találni azokat az apró eldugott hangulatos utcákat :)

(#28) V.Stryker

V.Stryker

Sziasztok!

Mi szombatra szeretnénk tervezni vmi kulturális programot. Lehetőleg nem Budapesten. Kicsit autókáznénk. De 100 kilóméternél távolabb se legyen, hogy nehogy ne adják ide friss jogsival az autót.

Ki mit ajánl?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#29) nyávogi válasza V.Stryker (#28) üzenetére

nyávogi
tag

Friss jogsival sztem Visegrád remek választás lenne. Odafelé lehet menni Szentendre felől, a skanzen mellett, az út átmegy a hegyen és gyönyörű!!! Viszafelé a Dunaparton lehet visszamenni, ez is szép. Visegrádon meg ott a vár, szárazbob-pálya, lehet akár hajókázni is. De a vár környékén gyalogosan csavarogni is nagyon kellemes :)

az alkohol nem adja meg a választ, de legalább elfelejted a kérdést...

(#30) amargo válasza V.Stryker (#28) üzenetére

addikt

Vértes, Gánt esetleg? Már sokszor voltam arra, és jó élmények fűződnek hozzá :)
A terep is inkább kirándulos, sok szép látni való van, érdekes dolgok.
Báár most látom, hogy kultur programot keresel, akkor legegyszerübb [link] itt körbenézni.

(#31) V.Stryker válasza amargo (#30) üzenetére

V.Stryker
nagyúr

Köszönöm az ötleteket.Végül is az alakult ki, hogy elmegyünk Veresegyházára és megnézzük a medvefarmot. ;) Aztán majd meglátjuk,hogy onnan merre megyünk még esetleg, ha lesz időnk.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#32) Thrawn válasza Tuib (#14) üzenetére

félisten

Tavaly én is voltam a Muzslán (5:45 'kis' elkavarodással együtt mert a szekérutat benéztem :) ), idén nem jutottam el oda. Helyette a Mátrahegy 20-ason voltam, ez is tetszett.

Túrázóknak hasznos link lehet ha nem tudják merre induljanak: [link]
Mátrabérc-Hanák-Kolos-Muzsla: [link]
Mátrahegy: [link]

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#33) Akheron

Akheron
senior tag

Lenne valaki olyan jó, hogy beszkennel nekem egy Mátra turistatérképet? :) Nem szeretném holnap átverekedni magamat a forgalmas városközponton miatta, holnapután meg szükségem volna rá. :B

"It’s not the noise disturbing your meditation, it’s you who is disturbing the noise." – Ajahn Chah

(#34) Mackósajt

Mackósajt
senior tag

Üdv!

Gondoltam nem nyitok új témát a bakancs vízhatlanításnak, megfelel ez is. :)

Tehát: hogyan, mivel lehet igazán jól vízhatlanítani egy bakancsot? A hétvégén elégé pórul jártam. Van egy túrabakancsom, amit gondosan vízhatlanítottam spray segítéségével is, mégis csak néhény óráig volt vízálló a Júlia Alpok hómezőin, havasesőben. Elég kellemetlen volt átázott bakancsban leereszkedni a hegyről. Volt, aki azt mondta, nincs teljesen vízálló bakancs, és irreális elvárás, hogy ilyen körülmények között (jeges hóban gázolás + folyamatos eső) kibírjon egy napot. De én valahogy többet vártam volna egy márkás túrabakancs, és a hozzá vett vízhatlanító együttesétől. :((

(#35) Thrawn

Valaki megy erre a túrára 13-án? :U

(#36) [lAyCsI] válasza Sick Boy (#6) üzenetére

ilyenkor a legjobb,
legalább van léghűtés, és nem rohad le rólad minden hegymenetben,
arról nem is beszélve mennyire jól esik este egy kis melegedős tábortüzet
gyújtani és rottyantani valami kis táplálékot :P

(#37) [lAyCsI] válasza Thrawn (#35) üzenetére

addikt

Ha már túra én szeretek kicsit messzebb menni valami kevésbé populáltabb helyre, monggyuk Pilis...

(#38) Thrawn válasza [lAyCsI] (#37) üzenetére

félisten

Én még nem voltam ezen a túrán, szerintem a környéken sem szóval nekem új lenne. A Mecsek és a Mátra tetszik, ott már volt alkalmam párszor túrázni.

(#39) [lAyCsI] válasza Thrawn (#38) üzenetére

addikt

nézz majd el a Pilisbe is ha teheted, itt van rohadt közel és gyönyörű helyek vannak,
Prédikálószék, Vadálló kövek...
Van egy titkos kis helyünk ahova fel szoktunk járni sütögetni, meg sátorozni, imádom...

(#40) Thrawn válasza [lAyCsI] (#39) üzenetére

félisten

Egyszer mindegyik hegyünkre szeretnék eljutni, de idő-idő-idő :)

(#41) tkazmer válasza [lAyCsI] (#39) üzenetére

tkazmer
addikt

pilisben mi az egri csillagok forgatásának helyszínét szeretjük a legjobban(az eragon-t, vagy mit is ott forgatták)...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#42) amargo

addikt

Vértes is ajánlani tudom nyáron sokat jártam arra fele, igaz itt inkább kirándulgatni lehet, várgesztes felé és bemenni a sürűjébe, eszmélyetlen vár -vármaradványokat lehet látni. Meg egy elhagyatott sífelvonót és táborozó helyet, kicsit mármár hátborzongató volt ott a semmi közepén :)

(#43) [lAyCsI] válasza tkazmer (#41) üzenetére

addikt

pár hete voltunk mi is pont ott, hangulatos kis hely...

(#44) [lAyCsI]

addikt

nemsokára tervezem egy fasza kis hálózsák meg sátor beszerzését, hogy télen is kint lehessen aludni:)

(#45) Thrawn

Mátrahegy teljesítménytúra 2008. március 8. szombat

Rajt és cél: Mátrafüred, Mátra Szakképző Iskola (Erdész u. 11.)

10 km-es táv
Táv: 13,0 km
Szintemelkedés: 490 m
Szintidő: 4 óra
Nevezési díj: 300 Ft
Nevezési idő: 8-10 óra
Olimpiai Ötpróba pontszám: 2 (4)

Útvonal: Mátrafüred => Muzsla-tető => Rákóczi-forrás => Mátraháza => Farkas-kút => Sástó => Mátrafüred

20 km-es táv
Táv: 21,3 km
Szintemelkedés: 910 m
Szintidő: 6 óra
Nevezési díj: 500 Ft
Nevezési idő: 8-10 óra
Olimpiai Ötpróba pontszám: 4

Útvonal: Mátrafüred => Muzsla-tető => Rákóczi-forrás => Mátraháza => Pisztrángos-tó => Kékes => Vályus-kút => Mátrafüred

30 km-es táv
Táv: 32,4 km
Szintemelkedés: 1436 m
Szintidő: 9 óra
Nevezési díj: 600 Ft
Nevezési idő: 7-9 óra
Olimpiai Ötpróba pontszám: 4

Útvonal: Mátrafüred => Muzsla-tető => Rákóczi-forrás => Mátraháza => Parádsasvár => Klarissza-csevice => Pisztrángos-tó => Kékes => Vályus-kút => Mátrafüred

40 km-es táv
Táv: 43,4 km
Szintemelkedés: 1920 m
Szintidő: 11 óra
Nevezési díj: 700 Ft
Nevezési idő: 7-8 óra
Olimpiai Ötpróba pontszám: 4

Útvonal: Mátrafüred => Muzsla-tető => Rákóczi-forrás => Sástó => Farkas-kút => Lajosháza => Köves-bérc => Galyatető => Parádsasvár => Klarissza-csevice => Pisztrángos-tó => Kékes => Vályus-kút => Mátrafüred

(#46) emitter

emitter

Sziasztok,
kicsit kihaltnak tűnik a topik, remélem jár erre vki :)
Egy túrát tervezünk nem túl harcedzett résztvevőknek (sima gimis korosztály), kinéztem egy útvonalat, Pilisszántóról Dobogókőre (Pilis-Nagy-Bodzás-Dobogókő útvonal)
Nagyjából lemértem térképen, 13-15km lehet, viszont van benne olyan 500m szintemelkedés.
Mennyi szintidővel számoljak, 3 óra + pihenések reális erre?
Köszi!

(#49) FehérHolló

FehérHolló
veterán

Budapesten tud esetleg valaki nagy túraboltot? Nem kis sufniboltok érdekelnének, mert most a nagy választék lenne a lényeg.
Egyelőre "csak" cipőt szeretnék venni, de később akár mást is.

Skynet is real. It's called Google.

(#50) amargo válasza FehérHolló (#49) üzenetére

addikt

Mountex, Overland, Alpin, a Ráday utcában is van egy Hanwag-ok jó árban vannak.