Nagyon jól teszik.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Nagyon jól teszik.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Helyes! Végre kezdenek felébredni. Nagyon vissza fog még ütni ez a túlzott erőltetése az EV -knek a "zöldülés" oltárán. Nagyon sok sebből vérzik jelen állapotában a teljes koncepció. A Toyotának is teljesen igaza volt és van, hogy ők nem ugrottak fel a hpye vonatra és kitartottak a hybrid technológia mellett. Meg is látszik az eredményeiken.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
(#3) powerage76
https://edition.cnn.com/2024/04/24/business/ford-earnings-ev-losses/index.html
Valószínű az amerikai EV-forradalom kapcsán sem optimisták az eddigi veszteségek alapján.
(#4) [Prolixus]
Well, well who whould have thunk...
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
Állítólag teljesen új modellekben is gondolkodnak.Az egyik egy kisautó ,valami Fiesta, de lesz családi autó, akár kombi kivitelben is, legyen pl. Mondeo.
Márciusban csak 3% volt a Ford részesedése az EU-ban, ez elég gyenge eredmény. Ha tovább folytatódik az EV-s bővülés, akkor a Ford kiszorulhat az európai piacról.
Ha a 3% valós, akkor már kiszorult...........
Valósnak valós [link]
De ez még mindig havi 30 ezer autó, elég a megélhetéshez, ha így marad. Az európai piac elég fragmentált (a második helyezett Toyota van 7%-on).
Jó lenne, ha valami crown vic féle sedan-t is gyártanának
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Hű, érdekes látni ezeket a számokat.
Honda= 0,7 %
[ Szerkesztve ]
Vajon mi lesz azzal a rengeteg akkumlátorral amelyek Magyarországon készülnek majd?
Mikor lejárnak, akkor visszakerülnek majd ide az országba.
Remélhetőleg a földjeinkbe és a tavainkba eresztik be őket. Itt Debrecen mellett csodás lesz az élet. /Sarcasm/
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
nahat, nem megy a terror. a tenylegesen szabad piacot nem lehet legyozni.
A lítiumion-akkumulátorok gyártásakor keletkező hulladék kritikus problémává válhat, amit azonnal kezelni kell, és ezeket legjobb lenne helyben megoldani – jelezte az Indexnek dr. Kékesi Tamás. A Miskolci Egyetem Anyag- és Vegyészmérnöki Karán már évtizedek óta különleges fémkinyeréssel és fémtisztítással foglalkozó professzor szerint az akkumulátor-újrahasznosító üzemekből sokra lenne szükségünk, annál is inkább, mivel így biztosítható, hogy környezetbarát legyen az akkumulátorgyártás.
A legnagyobb probléma, hogy politikai kérdéssé vált az akkumulátorgyárak ügye, a független szakértőket, az egyetemek képviselőit pedig nem kérdezik meg sem a meghallgatások szervezői, sem a lakosság képviselői, így a valós szakmai érvek meg sem jelennek, de a demagógia annál inkább
A környezetvédelem nagyon fontos, és ezek olyan technológiák, amelyek ezt abszolút segítik, nem pedig veszélyeztetik
akkumulatorgyartas-miskolci-egyetem-kekesi-tamas-andrada-akkumulator
[ Szerkesztve ]
(#15) [Prolixus] válasza tha_answer (#14) üzenetére
"A legnagyobb probléma, hogy politikai kérdéssé vált az akkumulátorgyárak ügye, a független szakértőket, az egyetemek képviselőit pedig nem kérdezik meg sem a meghallgatások szervezői, sem a lakosság képviselői, így a valós szakmai érvek meg sem jelennek, de a demagógia annál inkább"
Ez minden nagyobb beruházásnál így van. De a GDP-t majd megdobja, az már más lapra tartozik hogy a profitok majd szépen kiáramlanak az anyaországaiba ezeknek a befektetőknek, a magyar meg még szegényebb lesz. Mindeközben még a környezetünket is tönkretesszük.
De a kormánynak jó, mert lehet majd verni a faszt hogy hány munkahely teremtődött (az hogy a nagy része ennek betanított munka, már megint lényegtelen). Illetve persze, a beruházásk által zsebre raknak majd pár száz milliárdot kormányközeli arcok. Mindenki nyer, kivéve az ország.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
Majd rá fognak jönni, hogy nem környezetbarát az EV-se. (persze igazából ezt most is lehet tudni) Csak sajna akkor már visszafordíthatatlan környezetkárokozás fog történni hazánkban...
Orbánék egyik legnagyobb b@romsága, hogy idehozzák mind a gyárakat.
Hol van már az, hogy nekünk valami innováció központtá kéne válnunk, mert a mi erőforrásunk a tudás?
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
A tudas veszelyes, a ket kilo krumpliert megveheto szavazat meg nem.
És hányszor fordult elő, hogy az un tudomány képviselői (pláne jog) borzasztó nagyot tévedtek? (lásd izrael vs. palesztín konfliktus)Akár a politikusok, akár a tudományos munkatársak amíg nem a saját pénzükkel játszanak, addig semmi sem drága.
[ Szerkesztve ]
Az, hogy tévedtek érdekes feltételezés.
Pszichológiával és matekkal könnyen lehet(ne) szűrni őket
george carlin education
Nem tudom, kifejtened bovebben hogy mi koze van annak amit irtal ahhoz amit en irtam?
Tobbek kozott erdekelne hogy az altalam irt tudas veszelyes az milyen kapcsolatban all a tudomany kepviseloi tevedtekkel.
Illetve hogy a ket kilo krumpliert megveheto magyar szavazok milyen kapcsolatban allnak az izrael-palesztin konfliktussal vagy a tudomannyal? (Mondjuk ez utobbira speciel tudom a valaszt)
[ Szerkesztve ]
új akkumulátor lesz belőle
Igen, olvastam
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Megszakadunk az EU-s baromságok miatt, miközben egyik kezükkel szórják a szart, a másikkal meg fojtogatnak amiért szar van amit ők csinálnak, nyugati fele a bolygónak nagylábon pazarol, a keleti fele meg fossa a szennyet mindenhova. Talán ezt figyelembe kellett volna venni és nem felgenerálni mesterségesen az EV piacot annyira, hogy végül nem tudják se kiszolgálni, se visszadolgozni a szemetét. És akkor még hol van a sok elektromos bizbasz ami nélkül ma mindenki meg akar halni, fűnyírótól kezdve a kerti szivattyún át a porszívóig mindenbe is kell két akku, mert már kényelmetlen a hosszabbító is, ami legalább kibír 20 évet különösebb szennyezés nélkül, szemben az akkukkal. Ha nem toltják ennyire a zöldséget most nem kéne ennyi akkugyár, nem lettek volna atomerőművek bezárva, tök jól meglennénk életképes euro7 normás autókkal a visszafogott villanyosok mellett etc...
Az egész bagázst kéne felrúgni kompletten ahogy van.
[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
Kb. egyetértek. Nekem még mindig konnektoros, nem akkus fűnyíróm van, van hozzá egy 40m-es 220 -as kábelem és már nagyon régóta kiszolgál, nekem ez tökéletesen megfelel.
Nem csak az EV-zés de általában a nagy zöldítés, rohadt sokba fog kerülni még mindenkinek és ezt mindig, minden esetben az end user fizeti meg. A szuper gazdagok a piramis tetején meg még gazdagabbak lesznek, business as usual. A környezeti károkról meg már ne is beszéljünk. (A Földet egyébként se kell "megmenteni", itt van már 4 milliárd éve...)Amikor az early adopterek, első és második generációs EV -i elkezdenek majd tömegesen lerohadni, a használt piacon eladni nem lehet őket és ezek az autók nem fognak menni 40 évet (mint pl egy 80-as 90 -es években gyártott autó, ha vigyázol rá és néha felújítod az örökre kiszolgál), nem hogy 40-et, 20-at sem, na akkor majd megnézem mit fognak kezdeni a lerohadt, elhagyott kocsikkal, lesz-e bármiféle újrahasznosítási stratégia pl.
Totál agyhalál az is, hogy 2035 -től már csak EV-ket lehetne forgalomba hozni az EU-ban. Ez tarthatatlan és kivitelezhetetlen. Minimum 2070 -ig el kéne tolni ezt az agymenést.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
Amíg legalább egy nagyságrenddel nem tudják bővíteni az akkumulátorok tárolókapacitását a tömegük drasztikus lefaragása mellett, addig semmilyen EV forradalom nem lesz.
Persze az állami támogatásokkal megtolt, mesterségesen generált keresletből úgy néz ki, mintha a az EV határa csillagos ég lenne, de mihelyt végük a szubvencióknak máris nem olyan vonzó az egész.
De ez már az elején is látszott. A Fordnak mi tartott ennyi ideig?
A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
Miért, az összes többi autó gyártónak akik csak szenvednek az EV-kkel, mi tart ennyi ideig?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
Olcsobb lesz.
Inkabb az EU-s agyonszabalyozast kene felrugni. Mindenfele piszlicsare baromsagot adminisztralni kell(no meg adozni), Nagyjabol 1 alkoto munkatars 1 munkaorajara 5-7 ora adminisztracios munkaora jut, aztan mindenki picsog, hogy draga minden es draga az auto, bezzeg a hulladekudvarban 100ezer forint egy tonna vas, akkor miert kerul ennyibe a jargany.
[ Szerkesztve ]
Az akkumulátor újrahasznosító technológia létezik.
Azért nincsenek még ilyen üzemek, mert a legyártott autó akksik többsége még üzemel. Még nincs mit újrahasznosítani.
Lényegében ledarálják az akkumulátorokat, majd ami abból lesz, onnan szeparálják az alkotóelemeket. És nyilván ezt nagy üzemméretben lehet rentábilisan csinálni. (Ahogy amúgy a bányászatot is)
És egyáltalán nem fenyeget a veszély, hogy ne hasznosítanák újra az akksikat, mert üzletileg nagyon is megéri, sokkal olcsóbban lehet így kinyerni a finomított nyersanyagokat, mint bányászattal.
Szóval a professzor urat lehet azért nem kérdezik meg a témában, mert jól láthatóan nincs képben azzal, hogy az amúgy helyes problémafelvetésén mások már dolgoznak és a problémát kvázi megoldották.
[ Szerkesztve ]
egy konkrét crown vicért a fél karomat odaadnám....
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
Nem ebben az országban élsz haver, vannak ilyen "üzemek". Nem csak a kifingott aksikat kell feldolgozni, hanem a rengeteg selejtet is. [link]
Aki nem hallott/olvasott erről meg a gödi balhékról az a seggében hordja a fejét.
Meg szétb@szott környezet.
Na ezt a dealt megnézném élőben.
Akkor lenne szabad átállni az EV-re, ha az akkuk feldolgozása minimális környezetkárosítással megoldható lenne, de a jelen technológiával ez nem így van. A felhasznált anyagok veszélyessége mellett a feldolgozás ugyanolyan energiaigényes és vízigényes folyamat mint a gyártás. A jelenlegi mocskos kormányzati hozzáállás mellett sok jóra nem lehet számítani, mert a gyártók semmiféle retorziót sem kapnak szennyezés esetén. (pl. a gödi samsungnak most állnia kellene...)
És egyáltalán nem fenyeget a veszély, hogy ne hasznosítanák újra az akksikat, mert üzletileg nagyon is megéri, sokkal olcsóbban lehet így kinyerni a finomított nyersanyagokat, mint bányászattal.
Pedig nem. A litium-ion ujrahasznositasa nem tud versenyezni az olcso kinai banyakkal. Majd a jovoben jo lehet.
Rosszabb esetben el lesz ásva ott, ahol készültek, rosszabb esetben megkapja afrika, mint a többi elektromos hulladékot.
Monjduk azzal a kemény 2db modellel itt az EU-ban nagyon nem is erőltették meg magukat. 😂
+1
nemmindegy? Ugyis mindmeghalunk a globális felmelegedéstől 5 éven belül
Van nekik összesen 3 darab elektromos modelljük, ebből kettőt lehet kapni EU-ban.
Az F150 Lightning az, amit nem hoztak ide.
Igen, ahhoz képest, hogy elektromos forradalmat tűzték ki a zászlóra, meg politikusoknál puncsolnak állami támogatásért, hát amit letettek az asztalra ezen a téren, arra csak annyit lehet mondani, hogy kurva gyenge.
[ Szerkesztve ]
Az F150 Lightning az, amit nem hoztak ide.
hát én bánom kicsit, de... nem tudom idehaza mennyire élik az F150-et.... pláne elektronyosban
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
Nem mindegy.
Nem élik semennyire, azért nem hozzák ide ezeket a full size pickup truck-okat.
Nem fér el az úton, nem fér be semmilyen parkolóhelyre, nem teljesíti az európai személyautós ütközési normákat, és Európában amúgy is csak az használ pickup-ot, akinek tényleg pont erre van szüksége, ami elég vékony fizetőképes kereslet.
naigen.... pont ez lett volna a tippem nekem is.. .hm
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
Semennyire. A petrányitól tudsz venni F150-et, de elég nagy sz*pás lesz vele az élet a hétköznapokban.
[ Szerkesztve ]
Kivéve, ha arra használod, amire való: tanyára.
dehogynem
A franc se tudja...de most a Ford a téma nem a többi autógyár.
Megjegyzem ha szabályozókkal nem kényszerítik a gyártókat a takarékosabb, környezetbarátabb megoldásokra, akkor maguktól nem lépnek abba az irányba.
Azzal viszont egyetértek, hogy azért ésszel kellene csinálni.
A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
Hátha a többiek is meggondolják magukat. A dízeles Volvokat kár lenne elengedni.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
saját motorjuk? (nem tudom, nem figyelem ezt a vonalat )
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra