Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#401) Nyúltáp válasza Monya78 (#399) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

a kártyák közti különbséget szerintem korrektül kihozza.
Amúgy felesleges annyit benccsmarkolgatni. Egyedül a viewportban számít a vga teljesítménye. A fenti módszerrel nagyon könnyen el lehet dönteni, hogy melyik a jobb.
Amúgy milyen vga-kat akarsz tesztelni?

op9: laptop-al nyomod?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#402) Basmacskin


Basmacskin
aktív tag

Régi verziós 3D Studio Max R2-m van, windows-os. Érdemes lenne e újabb verzót beszereznem, és ha igen, mik az új verzió előnyei.

--- Geri vagyok ---

(#403) Nyúltáp válasza Basmacskin (#402) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Mindenféleképpen érdemes. Bár nemtom mihez használod. Igazából nem ismerem 2est, 3.1-től használom maxot. Modellezésben sok újdonság nincs (esetleg editable poly/nurbs támogatása..ami azért nem csekélység). Főleg az interface-t gyúrták át. +rengeteg új render fjúcsört pakoltak be plö GI/caustic. Sok-sok új anyagtulajdonság, új fény/árnyék típusok sötöbö.
Igazából 4es 5ös verzió az, amivel már meg lehet ugyanazokat a dolgokat csinálni, mint a legújabb hetessel. Csak épp néhány dolog nincs beépítve, hanem be kell szerezni hozzá pár plugint. plö ruhaszimuláció/fagenerátor/fizikai szimulációk.
ilyesmik.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#404) Basmacskin


Basmacskin
aktív tag

én főleg modellezésre (.3DS) és animálásra (csak szigorúan limb) használom, dehát ezekszerint nem érdemes frissítenem. Kösz.

--- Geri vagyok ---

(#405) op9 válasza Nyúltáp (#401) üzenetére


op9
aktív tag

Üdv!

Jaja... laptoppal nyomom.
Került fel egypár újabb kép: Bővebben: link
Ez egy elhagyatott parkoló akar lenni kezdeti fázisban :DDD.
Viszont érdekelne, hogy hogyan lehet megoldani, hogy az árnyékoknak ne legyen ilyen éles határuk. Amúgy 18 db Spot van benne és így már 33 perc körül volt egy kép (Adv. Ray Tracer-rel).

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#406) Nyúltáp válasza Basmacskin (#404) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Törvényes keretek közt....nemtom.:DDD
Amúgy meg frissítéssel nem veszthetsz semmit, szerintem próbáld meg, ha meg jobban tetszik 2, akkor maradj annál.

op9: Végre készül vmi környezet:C
Nemtom, milyen árnyéktípust használsz. Meg azt se, hogy GI fake-re használod omnikat, vagy a neonlámpák fényét akarod szimulálni. Ha GI fake, akkor egyszerűen kapcsold ki az árnyék vetésüket, és csak a tényleges főfényeknél hagyd bent. Ha neon, akkor meg használj shadow map-ot (gondolom most raytraced shadow), esetleg próbálkoz area shadow-al, de az nem hinném, hogy működne/hihető lenne ilyen bevilágításhoz.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#407) Nyúltáp válasza op9 (#405) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

jaj, most látom, hogy adv. ray tracer-t használsz. Azért olyan sok a renderidő.
Shadow map-al simán 10edére csökken, de még szimpla ray tracer-el is köbö a 3adára.
Ha mindenáron ragaszkodsz az árnyéktípushoz, akkor a shadow integrity és a shadow spread növelésével tudod elmosni őket...de brutálisan meg fogja dobni a renderidődet.

Csak viszonyításképp:
gyorsan összedobtam egy 4 omni-s scenet
render idők:
shadow map-el: 1 mp
shadow map megnövelt sample rate-el (20): 4 mp /így köbö ugyanazt az eredményt kapod, mint adv. ray traced-el. (az 1 perces verzióval)
ray traced-el: 5 mp
adv ray traced-el(shadow integrity 1/ shadow spread 1): 15 mp
adv ray traced-el(shadow integrity 5/ shadow spread 10): 1 perc 5 mp
(inkább a shadow integrity dob rajta sokat időben)


[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#408) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

helló

segítene valaki, tök gáz, de eltűnt a gizmóm..mindegyik, vagyis nem jelenik meg a képernyőn, se a move, se a rotate,semmi, és hát kéne ugyebár..vagy véletlenül megnyomtam a hide gizmo gombot?:F van ilyen egyáltalán?

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#409) MUŁĐER válasza MUŁĐER (#408) üzenetére


MUŁĐER
addikt

megtaláltam:B

izé, van nekem egy V-ray free-m..Na most abban hogy lehet tükröződő felületet berakni?Mert raytrace nem műxik ugye, az a speciális v-ray tükröződő anyag viszont nincs sehol..vagy free-ben nincs?:Y

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#410) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#409) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hali
gondolom ilyen szintű különbség nincs free meg normál verzió közt.
Tükröződést/átlátszóságot asszem csak vray material-al kezel.(átlátszóság nem biztos)
Tükröződést a reflection színének megváltoztatásával tudsz létrhozni (fekete= nem tükröződik, fehér= full tükröz)
Átlátszósághoz meg a refraction színét kell állítgatni (nemtom mi benne a logika amúgy)
a lényeg, hogy csak vray material anyagtípúsnál műxenek.

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#411) Monya78 válasza Nyúltáp (#401) üzenetére


Monya78
veterán

A szakdolgozatomban a SoftQuadrosításról írtam és egy Ti4200-es, ennek a SoftQuadrosítását és egy eredeti Quadro4 700XGL-t hasonlítottam össze a SpecViewperf-ben...

Csak a szakdoga elbírálásánál majd három kérdést tesznek fel, ebből az egyik hogy miért nem igazi 3D-s tervezőprogramokban teszteltem, és hogy lehetett volna ott összehasonlítani a kártyák teljesítményét...

(#412) Nyúltáp válasza Monya78 (#411) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

aha, értem.
Akkor, próbáld a feljebb említett kamerás módszert.
Amúgy tesztelheted azt is, hogy a viewportban megjelenített textúrák mennyire lassítják be progit. Plö mikor én egy 3000x2000es képet nyomtam be véletlenül, úgy betetült a program, hogy kivenni is alig bírtam.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#413) Monya78 válasza Nyúltáp (#412) üzenetére


Monya78
veterán

Tesztelni már nincs idő (1 hét múlva kell beszámolni, plusz akkor van az államvizsga), plusz úgy is csak szóban kell magyarázgatnom...

El tudnád mondani, hogy mi az a viewport? Itt mi történik, stb...
Mi a különbség a rendereléshez képest...

A viewport csak egy pillanatnyi megtekintése az objektumnak? A renderelés után lesz a kész objektum?

[Szerkesztve]

(#414) Nyúltáp válasza Monya78 (#413) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

A viewport (nézetablak..hülye magyar fordításban) maga a program szerkesztő felülete. Itt látod a jeleneted egy lebutított nézetét. Beállítástól függően lehet egyszerű drótvázas megjelenítésű is, de akár a csúcsfényeket, fényeket, árnyalást, textúrákat sőt 5ös max óta directx 9es effekteket is tudja kezelni. Persze minőségben még mindig messze van a végső rendertől (mert akkor ugye a gépnek real-time kéne tudni számolni a rendert is)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#415) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

na, csináltam egy Battletech mech-et, egy Vulture-t...
Bővebben: link

most kéne textúrázni, avval fogok szenvedni egy darabig,azt még csak most tanulgatom

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#416) Monya78 válasza Nyúltáp (#414) üzenetére


Monya78
veterán

THX... :)

(#417) Terapeuta


Terapeuta
őstag

Sziasztok !

Lenne egy nagyon ''lámernek'' tűnő kérdésem. Én a gmax-al kezdek ismerkedni, ami ugye a 3dmax lebutított és főleg ingyenes verziója. A textúra kezeléssel kapcsolatban volna egy kérdésem: bármilyen szép textúrát szeretnék felrakni egy felületre (arányokra figyelek, tehát nem esik szét) az mindig pixeles lesz. Nyilván ennek az oka az, hogy nagy felületre szeretném feltenni (nagyságrendileg: 10*3 méter) az 512*512-es textet(ez arányaiban kb. 512*160-as ).

Van erre valamiféle megoldás (arra vonatkozóan, hogy a felfeszített textúra visszaadja ugyanazt a fajta szépségét, mint az eredeti kép fájl) ? A gépemen itt figyel a 3d max 7.0, de énnekem elég összetett :B, azért nem használom, viszont megemlítettem, hátha azzal lehet javítani :F.

Köszönettel: Tp

Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...

(#418) Menthirist


Menthirist
veterán

Kira a vulture

A GMAX-ot meg sajna nem ismerem, így segíteni sem tudok... A render képen is pixeles, vagy csak a viewportban?

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#419) MUŁĐER válasza Terapeuta (#417) üzenetére


MUŁĐER
addikt

szerintem kezd el a 3d max 7-et..tudom hogy nehéznek tűnik de könnyen meg lehet tanulni, én is kb, 1, 1,5 hónapja kezdtem vele komolyabban foglalkozni és a modellezés már megyeget...kezd el csinálni a tutorialokat, és rájössz hogy milyen egyszerű meg felhasználóbarát! Meg nézz körül Bővebben: link itt video tutorialokért, nagyon sokat érnek! Nagyon jó látni hogy is csinálják a tapasztalt modellezők a dolgokat, trükköket lehet ellesni, stb...

[Szerkesztve]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#420) Terapeuta válasza Menthirist (#418) üzenetére


Terapeuta
őstag

Sziasztok !

Már a viewportban is (vagyis szerkesztés közben...nehogy félre értsem a dolgot :U).

Tulajdonképpen a gmax egy lebutított 3d 4.0 (nem biztos)...szóval a lényeg, hogy az alapelvek ugyanazok, csak fapados (egy fórumban olvastam, nem tapasztalat). Ezért is mertem itt kérdezni ezzel kapcsolatban. Azt hiszem, hogy ezzel nem lehet renderelni (:F nem számolgat semmit...igazából nem tudom, hogy ez a fogalom pontosan mit takar :().

A 3dmax-on gondolkodom, de félek tőle, és nem tudom, hogy van-e exportere a TRS-hez (gmax-hoz van).

Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...

(#421) Nyúltáp válasza Terapeuta (#420) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Jó a mech:C

Terapeuta:
A Gmax nem a max egy lebutított változata, hanem a játékokat bütykölni szeretőknek kiadott szerkesztő prog. (ezzel is a játék piacon megszerzett vezető szerepüket akarták erősíteni). Ezért sem lehet vele plö renderelni.
Viewportban azért pixeles a textúrád, mert lebutítja, hogy realtime tudj vele dolgozni. (max-ban is így van).
Igazán nem ismerem gmax-ot, de azt kéne elérned, hogy ne egyszer feszítse a textúrád a felületre, hanem ismétlődjön párszor. Tile néven keresd anyagszerkesztőben...vagy akárhol.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#422) op9 válasza Nyúltáp (#407) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

Köszi az 5leteket!
Kipróbáltam a Shadow Map-et, de egyszerűen nem vetett árnyékot a kocsi, és így alulról minden visszatükröződött a kocsi belsejébe, ami megintcsak furi volt. Majd teszek fel róla képet... (Bár Brazil-lal renderelek, lehet, h a shadow map-et nem szereti...)

A shadow spread elég volt az élek elmosására, de a 30 perc helyett 20 perc lett a renderidő :F. Az integrity tényleg visszafogja eléggé, így nem is eröltettem.
Majd folytatom a környezetet, aztán dobálom a képeket.

Üdv!

[Szerkesztve]

How Bad Do You Want It?

(#423) Nyúltáp válasza op9 (#422) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hmm...érdekes, hogy gyorsabb lett....kis mellékes plussz:DDD
Shadow map-et meg valószínűleg tényleg brazil nem szereti...bár nem értem miért...

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#424) Terapeuta válasza Nyúltáp (#421) üzenetére


Terapeuta
őstag

Köszönöm a választ !

Tp

Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...

(#425) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

még 1 mech, egy Madcat.. van egy ötletem egy képhez, ahoz csinálok most mecheket, :)

Bővebben: link

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#426) Menthirist


Menthirist
veterán

tetszik, csak az egycsövű gpu nem tetszik :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#427) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#425) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

:C jók...már csak egy fasza textúra kell rájuk..

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#428) MUŁĐER válasza Nyúltáp (#427) üzenetére


MUŁĐER
addikt

naigen..ettől húzom a szám, a textúrázás már nem megy annyira:) valami egyszerű terepfestés lesz rajtuk szerintem. Mindenféle csili-vili klánfestést nem vállalok:)

amúgy köszönöm a dícsérő szavakat, jólesik:B

[Szerkesztve]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#429) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#428) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ugyan-ugyan, ne rontsd el ilyen kidolgozatlan textúrákkal. A mech-ed csupán 50%-át adja maga a modell, a többi 50% majd a textúra lesz. Egyszer úgyis el kell kezdeni, itt az idő!:DDD
Alapnak jó lesz, ha leszeded a 3d total textures 7ik részét. Azokból nagyon szépen össze lehet majd ollózni a textúráid.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#430) MUŁĐER válasza Nyúltáp (#429) üzenetére


MUŁĐER
addikt

''3d total textures 7ik részét.''

ha esetleg mélben vagy valahogy mondanád honnan, torrenten nem találtam..:( csak 11-12-13 van meg, de azok meg fullra nem jók

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#431) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#430) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

torrent:
Bővebben: link

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#432) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

helló

milyen progival tudnék fölvenni video tutorialt? Vagyis azt fölvenni hogy mit csinálok a monitoron, hozzá hangot?

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#433) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát én hypercam-ot használok, mert modemes vagyok, és az volt kicsi... Az tud felvenni videót, csak ablakokban vagy területen belül is, plusz hangot... Én azzal csináltam a videótutorjaimat és segítségeimet...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#434) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

no, csak nem mindenki tutorialokat gyárt? :C

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#435) Menthirist


Menthirist
veterán

Nem. Itt lakásfelújítás valamint a programunk heggesztése zajlik :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#436) Nyúltáp válasza Menthirist (#435) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

asse rossz, apám épp most fúrta meg vízvezetéket, úgyhogy emeleten nincs víz...béna.:C
télleg, játékotokkal mi van mostanság?
esetleg néhány screenshot a pórnépnek?:DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#437) Menthirist


Menthirist
veterán

Hogy hol tartunk? :DDD:DDD:DDD KB. itt... Az eddigi terveink szerint kb. a nyár végére talán sikerül megcsinálnunk a papírmunkát (értsd: megtervezni, mit is kell illetve akarunk csinálni). Szóval egyenlőre mennek az ötletelések, a fegyverek, tárgyak, fejlesztések összeírása (még nagyon bétás állapot), az idegen oldal történetének és világának kitalálása (na ezzel már jobban haladtunk). Felfogadtunk egy Concept artist-ot is :D (A programozó barátnője), szal most ő tervezi az arcokat, karaktereket, én rajzolgattam a hangárokat (a pályák közti vásárlások helyszíne), azaz csak kis mórickarajzokat róla. Felmerült kérdéseket beszéltünk meg (pályaszerkezet, felépítés, tervezés, pályák száma), chapterek beosztása. Most kellene elkezdenem a cutscene-ek felosztását, de még nagyon képlékeny minden. Hogy hány chapter legyen, mondjuk az megvan, hogy mi lesz a főszál. Szal tervezgetünk-tervezgetünk, eleinte a történetet, majd a karaktereket, én a látványvilágot, videókat, míg a programozó a programozandó feature-öket...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#438) Menthirist


Menthirist
veterán

ja volt már két meeting is. Miskolcon összejöttünk, beültünk egy teaházba, egy japán jellegű sarokba (10 centi magas asztal, szék nélkül, csak ülőpárnával), és ott jó kis teázás közepette ment a brainstorming. Közben mindenki iszogatta a megrendelt kis teáját (ott hagytunk 4-4 ezer forintot hárman). Fotózgattunk, rajzolgattunk, beszélgettünk a dolgokról (programozó, concept artist és én :D) Minden, amiről beszéltünk, arról csinál rajzot a rajzolónk, de a háromnegyede selejt lett persze :D Be kell majd scannelni, megy a making of rovatba :D
Szal most mindenki fejleszt otthon, és mennek az email-ek...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#439) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

na, elkészült az elementálom is nagy nehezen..ezek a gömbölyded formák sok bosszúságot tudnak okozni:)
Bővebben: link

[Szerkesztve]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#440) Menthirist


Menthirist
veterán

Nem rossz, de nekem nem tetszik a feje, de főleg a lába... De ez az én bajom :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#441) RefeeZ


RefeeZ
tag

jupijupi;) első hozzászólásom:) nahszal fasza látni h lesz kitől kérdeznem a dolgokat ha nem értek vmit;) a textúra csomag torrentet pedig THX! ;)

(#442) Menthirist


Menthirist
veterán

Majd meglátjuk, tudunk-e segíteni...:DDD:DDD:DDD

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#443) RefeeZ


RefeeZ
tag

ohh;) ahogy néztem azért a hozzászólásokat,azért van némi köze néhány embernek itt a dolgokhoz szal ha ti sem akkor nemtom ki;)P

[Szerkesztve]

(#444) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát ha nem kérdezel túl bonyolultakat... :D Én spec maya-zok, szal MAX-ban nem tudok segíteni...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#445) PrinczA


PrinczA
őstag

Szamitogep hazat szeretnek tervezni magamnak, de nem tudom milyen progival kezdjek hozza.
Tudnatok ebben segiteni nekem?

Olyan progit szeretnek amiben meg tudom rajzolni az alkatreszeket es terben tudom forgatni ossze vissza, hogy berajzolhassam hova kell vagni sinnt meg furni + mit tudom en, a vegeredmenyt pedig kinyomtatni pappirra, hogy az asztalos ismerosom is megertse.

(#446) RefeeZ


RefeeZ
tag

nah hát sry princza nekem spec foggalmam sincs,de szintén volna egy kérdésem mégpedig h nagyon égő dolog-e h smaxban a beépített renderert használom?vagy ilyen nullszint alaprendereket nem érdemes amúgy se másban kiszámoltatni?;)

(#447) Tsunami válasza RefeeZ (#446) üzenetére


Tsunami
senior tag

Attól függ mire kell. A scanline gyors, de gyenge eléggé.

''három a kettő tizen''

(#448) RefeeZ


RefeeZ
tag

mit értesz te gyenge alatt?hol tom beszerezni?nehéz?;)

(#449) Tsunami válasza RefeeZ (#448) üzenetére


Tsunami
senior tag

A scanline a max alaprendere. Úgy gyenge, hogy pl képtelenség vele fotorealisztikus képeket renderelni. Prezentáció szintű dolgokra szoktam én használni.

''három a kettő tizen''

(#450) RefeeZ


RefeeZ
tag

ahh,értem;) sry látod nemtok én ilyeneket télleg elég ''kezdő'' vagyok ami annyit tesz h 3al toltam hónapig kb aztán 5el toltam egy hónapig szintén kb de elég kevés dolgot tok:// jó 2hónaptól nem várok semmit ráadásul az a 2hónap se egybe volt és évekkel ezelőtt:D szal mostanság álltam neki 7nek és igyexem bepótolni amit tudok:) szal ilyen és ehhez hasonló idióta kérdésekre számítsatok előre is sry;) infot meg köcce:)

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.