Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#301) #72042496 válasza Menthirist (#300) üzenetére


#72042496
törölt tag

Akkor mégis megérkeztek, örülök neki. Bocs, hogy kétszer ment a cumó, de a Mailbox úgy tűnt, hogy minden küldés után megadta magát... :(

Logo:

Megnéztem a Map Editort, hát, igen, szóval:
A Material Library-ból kiválasztottam a Metal Chrome map-et, ami a következő alrétegeket kapta:
Diffuse Color (100) (bitmap), Bump (58) (bitmap), Reflection (10) (bitmap), Refraction (14) (bitmap). Mindezt pedig rá a logóra... :O

A Refraction-t (és a fényforrásokat) mára eltávolítottam, így ~15 perc alatt rendereletem le egy új, 16 mp. hosszú animációt. Nagyon vad lett! :DDD
Elkészült a Metallica is, egész törpösre sikerült. (A MW mondjuk jobban tetszik.)
(Majd linkelem az eredményt.)

Lábak:

Fel kellett húzni egy csontvázat, a csontokat egyesével méretezni, majd beleilleszteni a testbe. Az eredményt a Max analizálja, s ha ügyes volt az ember (én kb. negyedik nekifutásra lettem ügyes), beállíthatja, merre menjen a Gaaboot (a lábnyomok pakolgatásával :) ), a többit a Max elvégzi... :))

A ház azonban nagy melónak ígérkezik, még azt sem tudom, hogyan álljak neki. Azért majd összehozom valahogy. :)

Köszönet a smooth-os tutorial-ért! :R

Nyúltáp: Gondoltam egy kamerás megoldásra, de az az igazság, hogy kifogott rajtam, így egyszerűen a perspektivikus nézetből rendereltem. A problémát az okozta, hogy béállítottam a kamerát (Free Camera), elmozdítottam az időcsúszkát, megmozgattam a logót, ezután a kamera lencseátmérője mindig a maximális értékre állt be, nem tudom miért. :O
Targeted Camera-val sem jutottam sokra. :(

taltos: Szívesen venném, ha küldenél egyet. :)

(#302) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát így érthető, miért volt számolásigényes az anim...

Nem is tudtam, hogy van ilyen megoldás a lábakra a max-ban... Már ezt is tudom :D

Küldessz majd képet a házról, amit le akarsz modellezni? Esetleg akkor tudok egy-két ötletet adni :D

A Smooth-ot szívesen, akinek kell, használja :D

Én anno a MAX-os Intrómnál, és most egy másiknál is a Maya-ban úgy csináltam a kameravezérlést, hogy letettem két Curve-ot, az egyiken a targetet, a másikon a kamerát mozgattam... Királyul animálható, mert ha mondjuk máshova kellene nézni egy pillanat alatt átállíthatod a vonal menetét, és nem kell szórakozni az animációs kulcsokkal, csak egyéb esetekben :D Nekem sokat segített... Ha kéred, kifejtem neked bővebben este, ha hazajöttem az oktatásról :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#303) #72042496 válasza Menthirist (#302) üzenetére


#72042496
törölt tag

A 7.0-s verzió egyik újítása ez a redszer, nekem így elsőre nagyon szimpatikus.

A házikó:
Bővebben: link

A fő szerkezetet téglatestek attach-olásával gondoltam kialakítani, az üvegeket, ajtófélfát, hasonlókat pedig az Extrude paranccsal emelném ki / süllyeszteném be.
(Persze ez ilyen Móricka-elképzeli megközelítés, de attól akár még működhet is... :D) Azt sem tudom, hogy ha a ház egy objektum, lehet-e különböző textúrákat húzni rá.
(Lehet, még mielőtt nekiállok, végig kellene csinálnom néháy tutorialt, nehogy több napi munka után kellemetlen meglepetések érjenek... :) )

Sejtem, mire gondolsz a kamerával kapcsolatban, majd megkukkantom, hogyan lehetne ezt megoldani. (Mondjuk ha a kamerám beállításai a fent leírt módon elszállnak, akkor sajnos ez a technika nem segít rajtam... :O)

[Szerkesztve]

(#304) Agostino


Agostino
addikt

Sziasztok!

Nagyon érdekel ez a téma, a 3D modellezés. Eddig a Wings 3D-t használgattam, de elég sok korlátja van, ugyhogy ugyérzem, itt az ideje váltani. Ugy sejtem ez a program amit ti használtok (3DSM) megfelelne nekem.

Lenne azért pár kérdésem róla.
1. mennyire bonyolult a kezelőfelület?
2. mekkora az interneten a magyar nyelvű segédanyaga?
3. mennyire stabil, mekkora memoria kell neki?
4. angolul nem tudás hátrány-e?
5. mi a legujabb darab belőle? 7.0?

Köszi! :)

[Szerkesztve]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#305) taltos válasza #72042496 (#303) üzenetére


taltos
senior tag

Balika911: Hát én így röptében láttam benne egy pár hibát, de ez valószínűleg a Magasépítésztechnikusi múltamnak köszönhető... ;)

Mindjárt küldök Neked is, meg Menthristnek is meghívót...

(#306) Menthirist


Menthirist
veterán

Balika
Ezt csináltad paintben? Emberes munka volt :D
Egyáltalán nem tűnik nagyon bonyolult modellnek modellezés szempontjából... Ez a kép persze polymodellezésért kiált :D De ezt te is tudod :D Szerintem nem érdemes egy objektumként csinálni, csináld csak elemenként... Abból nincs semmi baj...
Egyébként textúrázni persze lehet egy ilyen modellt akkor is, ha egybe van építve, csak akkor a Mapping Coordinate-ekkel kell játszani (Maya-ban úgy van ez, hogy kijelölöd a tárgy felszínén az MC-ket, és mellette elhelyezed a textúrán, hogy ez a terület hol legyen magán a képen... Utána kifested, és már rá is illik... Én is átrágtam már rajta magam (elefántos Lost Pencil tutor: egy egész elefánt bőrét terítettem ki egy képre...), nem nehéz, csak tanulni kell...) Mondom, leírom, hogy hogy kell, ha kéred... de ha nem, akkor nem írom le :d Nem vagyok olyan, hogy feleslegesen dolgozzak :D

Agostino: Nem, én nem MAX-ot használok... Tehát itt MAX-ot ÉS Maya-t használók vannak
:D:D Amúgy megfelel neked, ha hajlandó vagy elsajátítani... Akkor ezek a programok mindenre megfelelnek modellezéstől kezdve akár filmkészítésig mindenre...

Kezelőfelület: A MAX-é nem annyira bonyolult, mint a Maya-é... De mivel drága és profi programok, ezért bele lehet mélyülni... Tehát durva dolgokhoz durva a kezelőfelület, de egy doboz lerakásához nem kell órákat tökölni :D Megszokás kérdése...

Magyar segédanyag nincs valami sok hozzá, Maya-hoz szinte egyáltalán nincs... Angol viszont van egy csomó... Szal muszály lesz...

Mennyire stabil? Ezt hogy érted? Mint mondtam, ezek profi 800k-1,4 millás progik, amiket nagynagy cégek használnak... Miért ne lenne stabil? Amúgy meg RAM kell hozzá, annyi, amennyid van... Elvileg 256 MB minimum, de inkább 512 MB ami igazán elkell minimum... Nekem most 1 giga van, de már volt olyan modellel dolgom, aminél gondok akadtak... Általában annyi kellene neki, amennyi a gépbe fér. D:

Angolul nem tudás lehet hátrány, de ha elsajátítod a szakszavakat, akkor ezek csökkennek... Annyi az előny, hogy az angol tutorokban ha azt írják, hogy Use Cut Polygon tool, akkor ebből annyit kell tudni, hogy Use az használ, mert az eszközt úgyis ilyen néven találod meg... De ha gond van, majd segítünk (MAX-ban főleg mások, de lehet, hogy én is tudok)

MAX-ból 7.5, Maya-ból a 6.5

Taltos: mi ez a meghívó? meg amúgy mit végeztél? komolynak hangzik... hány éves vagy? :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#307) Agostino válasza Menthirist (#306) üzenetére


Agostino
addikt

Hi!

Köszi a választ, beruházok akkor egyenlőre egy 3D studio maxra, aztan meglátom mire jutok.
Angol tutorial is jó nekem, ha van hozzá soksok kép :D
A stabilitást csak azért kérdem, mert eddig inkább vidokkal foglalkoztam, Pinnacle Studio-val dolgozgattam, és ott elég gyakran szentségeltem, hogy odalett a munkám egy ''szabálytalan müvelet miatt''. 1Gb ramom van, meglátom mire elég.

Majd jövök segítséget kérni, abban biztosak lehettek. :)

Kössz mégegyszer!

[Szerkesztve]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#308) taltos válasza Menthirist (#306) üzenetére


taltos
senior tag

Menthirist (de szép neved van... :) ) : Ez egy meghívó, amivel beregisztrálhatsz a google email szolgáltatásába (csak így lehet). Kapsz több mint 2 GB -t tárhelyet, és gyors mint állat. Elküldtem a mail címedre, vidd végig amit mond (linkrekattintás, stb.)

Az emailcímed ezután valami@gmail.com lesz.

Én Középsuliban tanultam Magasépítésztechnikusnak. Ez gyakorlatilag az Épitészmérnök középiskolai előképzése. Jelenleg Programtervező matematikusnak tanulok (azaz nem maradtam az építészetnél) a Debreceni Egyetemen. 1 hónapja vagyok 22... ;)

(#309) Menthirist


Menthirist
veterán

Beruházol MSX-ra? Az nem lesz olcsó :D
1 giga sokmindenre elég... mármint szinte mindenre még nekünk...
gyeren, nincs mit :D

Taltos: Azért ez a nevem, mert ez a ''cégünk'' neve (Menthiristic Studios :D) Sajna a beceneveim már beteltek, így ez maradtam...A címet köszi, a sulihoz meg sok sikert, remélem szeptembertől majd nekem is lesz végre, mert most nem volt :(

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#310) Menthirist


Menthirist
veterán

MSX=MAX :D

Ja amúgy a tárhelyre lehet feltölteni FTP-vel? Vagy csak email tárhely? Bár 2 giga email:F:F

[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#311) taltos válasza Menthirist (#310) üzenetére


taltos
senior tag

Linux alatt megoldott a dolog, de Win alatt nem tudom, hogy mennyire...

De ez szabály szerint csak levelekre vonatkozik. Hidd el, ha ilyen videóküldésbe belefolytok, akkor kell a nagy tárhely...

De próbáld ki! :)

(#312) Menthirist


Menthirist
veterán

Vettem digikamerát... Noha 2.1 MP-s, de nekem főleg családi alkalmak fotózására, esetleg referenciaképek (ejj, de komolyan nyomom :D) készítésére kell, meg esetleg textúrákra... 1600x1200-as képeket csinál, és negatívum: távolra (100m<) elég szar képet csinál zoomolva (persze zoomolj 2.1 MP-t :D). Ez alatt viszont jókat csinál, célra megfelel... Pozitívum: van belső memóriája (igaz, csak 8 MB, de amíg nem veszek bele SD-t, addig el tudok vele legalább hülyülni), csak két elem kell bele, adtak hozzá tokot :D, és 9990 Ft volt :D:D:D Ennyiért nekem tökre megérte sztem, céljaimra elegendő, és nem lett volna pénzem 40-50-60k-s masinákra... Ebbe még majd bele egy 128-as SD-t és jó is lesz :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#313) Menthirist válasza taltos (#311) üzenetére


Menthirist
veterán

köszi... belefolyni nem fogok, mert modemes netem van :D De majd havernál, ha belelendül a cég (aza elkezd lendülni, mert most még áll :D :()

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#314) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

hú, beindult ám a topic:DD

Balika: ilyen dologgal még nem találkoztam (kamera lencseátmérő ugrálás)...de megnézem, hátha rájövök vmire. (egyébként ha már eccer kamerát használ az ember, sokkal ésszerűbb a kamerát mozgatni, és nem az objektumot)
Épületnek én inkább úgy állnék neki, hogy felülnézetben megrajzolom spline-okból a falakat, majd azokat extrude-olom, aztán mehetne a lyukasztás ablakoknak, ajtóknak, kis vertex tili-toli, meg hasonló poly-s huncutságok:DDD...így elsőre ez tűnik a leggyorsabb megoldásnak.

Agostino: Van magyar segédanyag is, bár kétségtelenül kevesebb, mint angol, ami szerintem amúgy egyálltalán nem rossz dolog...legalább belejön az ember fia a nyelvbe. Elején még megy a szótárazgatás, de mikor a 300ik 12 oldalas tutorialt olvasod végig, menni fog már annélkül is:DDD
Én kifejezetten örülök neki, szövegértésen nagyon sokat dob. Most rendelek plö egy angol nyelvű könyvet amazonról, és nem félek tőle, hogy nem fogom érteném.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#315) #72042496 válasza Menthirist (#306) üzenetére


#72042496
törölt tag

Polymodellezésbe még nem vágok bele, előbb tutorialok és Max Bible bújás, s ha már tudom mi mi, na, akkor megalkotom a kecót. :)
(Még a végén hamarabb elkészítem a 3D-s modellt, mint anno a rajzot. :D)

Rendes, hogy felajánlod a textúrázás mikéntjének leírását, de jelenleg a textúrázandó modellt sem tudom elkészíteni, így hiába fáradnál vele... :))

taltos: A hibákat sorold fel kérlek, ha nem teszed, akkor nem fogom tudni kijavítani őket! :)
Azt mondjuk tudni kell, hogy a perspektivikus képet (elég erősen) eltorzítottam, ha ez a baja neki, akkor az szándékos volt... :)

Köszönöm a meghívót, már regisztráltam is. Este feltöltök néhány apróságot. :)

Agostino: ''beruházok akkor egyenlőre egy 3D studio maxra''
Ezt ugye nem úgy kell érteni? :Y :D

Nyúltáp:
Nem tudom, mi a baja a kamerának, lehet, hogy csak a Max rosszalkodik? Jövő héten kiderül, lehet sikerül upgrade-elni a licencemet. (7.0 Trial -> 7.5 Permanent) :D

Akkor már egészen biztos, hogy a ház poly alapokon fog nyugodni.

(#316) Agostino


Agostino
addikt

Hi!

Egy ismerős ismerősének a lányának a barátja ilyennel foglalkozik, és ő kölcsönadja nekem, egyenlőre meghatárhatatlan ideig, szal nem kell eladnom az automat, hogy meglegyen a progi. :DDD:DDD

Mondjuk azért felfogom az angol szöveget, csak nagyon koncentrálnom kell, hogy megértsem mit akar. Van itt a környéken egy bolt, ahol sérült könyveket árulnak olcsóért, vannak ott néha informatika könyvek, megnézem lehet lesz ilyen is.

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#317) Agostino


Agostino
addikt

Hi!

Nahh hát itt a legelső hozzászólásokban találtam egy magyar nyelvű segédanyagot, de nagyon aprólékós meg nagyon bő lére eresztettt cucc, nekem kicsit gyorstalpalóbb kellene. Az sem poen, hogy rengeget opciot nekem kellett megtalálnom, mert nem egyezett a leírtakkal. Nincsen valami lényegretörőbb, frisebb tutorial? Csomó kockát meg rúgot meg gömböt meg minden kutyafülét legyárottam már, de alakítani nem tudom őket. Most itt néz velem farkasszemet egy rózsaszínű kocka, de nem tudom megmunkálni az oldalát. Tényleg: hogyan lehet egy adott tárgy adott oldalával foglalkozni? Szóval segítség, mert érdekel nagyon a dolog, de egyenlőre nem sok sikerélményem van. :O

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#318) Menthirist


Menthirist
veterán

Na a te kedvedért mindjárt megnézem, hogy hogy lehet... MAX 7-esed van? Mert akkor abban nézem, felteszem... Csak hogy legyen valami sikerélményed... Bár remélem a MAX-osok inkább fognak foglalkozni veled, mert sajna nekem nem a területem... No de hátha emlékszem még valamire :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#319) Agostino válasza Menthirist (#318) üzenetére


Agostino
addikt

Jahh 7es el ismerkedem, de most az csak egy példa volt, hogy az oldalát nem tudom megmunkálni. Az a helyzet, hogy ahogy feljebb is megemlítettem már, eddig Wings 3D-vel foglalkoztam, és annak a kezelőfelülete hitetlenül egyszerű volt, de sajnos sok dolgot nem tudott. Ezért gondoltam arra, hogy valami komolyabbra váltok, de sok dolgot megszoktam már a Wings-ből, és most automatikusan keresem a MAX-ban, de persze nem találtam. Hmm...soksoksok türelem kell ehhez már érzem, de szerintem ez nem lesz nekem meg. Megyek feltúrom a netet valami magyar nyelvű gyakorlatisabb tutorialért.

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#320) Menthirist


Menthirist
veterán

na itt egy kis nagyon alapszintű tutor egy Maya-stól :D
Bővebben: link

Vagy amit még érdemes, az a 3d-Palace.com-ról leszedni videótutorialokat... MAX-hoz van egy csomó ingyenes, igaz, hogy regisztrálnod kell magad, és hogy angol, de mivel előtted csinálja, láthatod, hogy megy...

[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#321) Agostino válasza Menthirist (#320) üzenetére


Agostino
addikt

Köszönöm, megnézem az oldalakat amiket ajánlottal, aztan lehet hogy ezt a Mayat is megismerem valamikor.

Köszi. :)

Mod.: kösz hogy fáradtál vele :D

[Szerkesztve]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#322) Menthirist


Menthirist
veterán

Komolyan nincs mit... Egy olyan 10 percem ha ráment :D Mellesleg nem ajánlom a Maya-t mert az sokkal bonyolultabb kezelőfelületű... Tehát ha MAX-hoz nincs türelmed, akkor nagyon nem ajánlom. De amúgy KITARTÁST :D

Aztaaa micsoda akaraterőm van... Elhatároztam, hogy most végre megint foglalkozok a kocsimmal. Erre mit találok? Az életem eddigi legmeghatározóbb játékát. Istenem, mennyit nyomtam vele, bár soha sem volt időm végigvinni. De most feltettem, és elmerültem ismét egy olyan világban, amit már rég otthagytam, de sose szabadultam tőle. És a címe: FINAL FANTASY 8 :D:D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#323) Agostino


Agostino
addikt

Hi mindenki, megint itt vagyok! :DDD

Először is:
Menthirist: köszönöm ezt a rövid leírást, erre voltam kiváncsi, ezt kerestem mindenfele. Így már kicsit barátságosabb a progi. Thx. :R

Tévedtek, ha azt hiszitek, hogy megússzátok kérdés nélkül. :D

Naszóval. Ezt : Bővebben: link még a Wings-el készítettem. Most arra lennék kíváncsi, hogy hogyan oldahatom meg azokat a kiemeléseket az kocka odalán a MAX-ban. A W-ben ugy kellett, hogy kijelöltem a két szemközti oldalt. Cut 10 részre, így kaptam 10 pontot. Összeköttötem őket. Az így kapott vonalakat megint felosztottam 10 részre majd megint összekötöttem őket. Így ugye négyzetrácsos lett a lap. Ami nem kellett azt kivágtam, majd kiemeltem ezeket az oldalakat, amiket ti is láthattok. Kicsit lesarkaztam őket aztan meg is voltak. Végén nyomtam neki egy dissolve-t, hogy eltünjenek a fölösleges vonalak. Na most azt nem tudom, hogy mindezt hogy oldjam meg itten.

P.s. : pár eddigi próbálkozásom : Bővebben: link , Bővebben: link.

Megmosolyogtatóak tudom, de a progi sem túl komoly, meg nekem sem volt túl sok időm, a hangszórónál meg csak próbálgattam a cuccot. :)

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#324) Menthirist


Menthirist
veterán

pill, megnézem neked... Még szerencse, hogy néha abbahagyom az FF8-at :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#325) #72042496


#72042496
törölt tag

Na, nézzük! Bővebben: link

Szerk: Úgy tűnik jó lesz ez, csak lassan indul a letöltés...

Szerk#2: Működik! :D :C

Én is kérdeznék. :) Hogyan lehet azt megoldani, hogy ez az egész logó lángokban álljon, s a lángok valósághűen lobogjanak? Nézegettem a Particle System-eket, de nem jutottam egyről a kettőre. (Ha ez meglesz, tényleg visszatérek az alapokhoz... :) )

[Szerkesztve]

(#326) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos megvan... Kicsit félrevezettelek, mert a neked kellő dolgokat nem a Editable Mesh hanem az Editable Poly formában kell lennie, illetve konvertálva lennie... Itt találod az Edit Verticles alatt pl a connectet (kijelölsz két edge-et, és közé húz vonalat), lejjebb van Quickslice meg társai... Próbálkozz ezekkel, úgy már menni fog...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#327) Menthirist válasza #72042496 (#325) üzenetére


Menthirist
veterán

Nekem nem akar semmit csinálni a linkkel...
A tűzzel kapcsolatban meg nem tudok segíteni, csak maya-ban tudnám a megoldást... Legalábbis asszem...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#328) #72042496 válasza Menthirist (#327) üzenetére


#72042496
törölt tag

:O Pedig nálam működik... Lehet azért, mert ugyaninnen töltöttem fel? :F

Tűz: Vannak igényeim, mi? :))

[Szerkesztve]

(#329) Menthirist


Menthirist
veterán

igénynek nem a legdurvább, csak ném értünk hozzá :D azaz :( :D

Na gyorsan lekaptam a gépemet... az eredeti kép 1600x1200-as volt, de kézzel leméreteztem 1024-re... Ekkora a moncsim :D


[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#330) Menthirist


Menthirist
veterán

hoppsz, lehagytam a linket :D
Bővebben: link

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#331) Nyúltáp válasza Agostino (#323) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Hali

Agostino: Először pakolj le egy kockát, amit paraméterezz úgy, hogy a magasságán 20 éle legyen, függőlegesen meg 4. Konvertáld editable mesh-é (jobb klikk/convert to).
Majd vertex mődban (1es gyorsbillentyű) rendezd el úgy a pontokat, hogy megkapd a 9 kiálló izé alapját. Menj polygon módba (4es bill.) Majd jelöld ki a 9 kialakított polyt és az extrude-ra kattintva húzd ki őket, annyira amennyire kell. Ne szüntesd meg a kijelölést, klikkelj a bevel gombra, majd húzd ki őket ismét egy picit, utána meg csökkentsd a méretüket a megfelelőre. ennyi.

Balika: huh...ez nem merülne ki egy tíz soros válaszban...inkább ne próbálkozz vele:DDD
de ha nagyon érdekel, van egy tutorialom, amivel viszonylag normális lángot lehet készíteni....majd belinkelem.

Menthirist: nem gondolkodtál még nagyobb asztalon? :DD
(amúgy avatrod ugyanaz d21en, mint háttered?)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#332) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

no, összedobtam neked egy kis tüzet, innen letöltheted (3.5MB)
Bővebben: link

Lényeg, hogy PArray-el részecskéket hozol létre egy felületen, aztán egy wind deflector-ral ''lefújod'' őket róla (raktam be egy motor-t is, hogy normálisabb legyen a láng mozgása)
Anyag: diffuse slot-ba egy 3 alapszínű gradienst nyomtam(kék-sárga-narancs), így a részecske életkorával a színe is változik...kék nem lett épp a legszerencsésebb, de nem volt kedvem újra renderelni
aztán sok-sok motion blur a részecskékre, és mégtöbb glow a video postban.
lényeg amúgy a gyors render volt...így nálam köbö 1 perc.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#333) #72042496 válasza Nyúltáp (#332) üzenetére


#72042496
törölt tag

Köszönöm szépen! :R
(A linket sajnos nem hozza be a gép, de mihely lesz időm, megnézem, hogyan is működik, ami írtál.)
Amúgy meg voltam győződve róla, hogy létezik valamilyen beépített Fire effekt a Max-ban. Hát, tévedtem. :D

taltos: Közben leesett, hogy nem a logóra, hanem a házra írtad, hogy akad benn néhány hiba. Nos, azon valóban lenne mit javítani, na, majd a 3D-s modellben... :))

(#334) Nyúltáp válasza #72042496 (#333) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Jaja, van beépített tűz effekt max-ban, de az nem particle alapú, szal' nagyon szarul irányítható....meg amúgyis...nagyon bután néz ki:)
feltöltöttem újra, betömörítve, benne van a max file is (lehet azért nem tudtad leszedni előzőtt, mert mov-ként nyomtam fel)
Link: Bővebben: link

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#335) #72042496 válasza Nyúltáp (#334) üzenetére


#72042496
törölt tag

Köszi szépen, már jön is le! :)
Az eredményt majd linkelem. :)

(#336) Menthirist


Menthirist
veterán

Huh... Kicsit elhanyagoltam a melót mostanában, mert kreszre meg angolra készültem... De a GS fórumán olyan szinten jókat tettek be a haverok, hogy nekem is kell most majd valamit alkotnom. A holnapi elővizsgára meg eleget tanultam már mára... Holnapra már csak vagy 6-700 kérdés maradt (összesen van vagy 1500-1800 :D) Este remélem link.... Vagy éjszaka. Azaz éjszaka, de lehet, hogy csak holnap... Na mindegy :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#337) #72042496 válasza Menthirist (#336) üzenetére


#72042496
törölt tag

A KRESZ-től ne félj, nem vészes az, simán meglesz! :)
Angolra meg sosem árt tanulni. :))

Mikor lesz link? :D

(Nekem sajna nagyon odacsapott a vizsgaidőszak, tehát a hónap végéig kicsit más területen leszek kénytelen alkotni... :DDD)

(#338) Menthirist


Menthirist
veterán

Az a lényeg, hogy jót alkoss... Suliban pláne :D
Nos persze tegnap végülis semmit sem csináltam, de ma sikerült rávennem magam a folytatásra... Azaz képek alapján úgy tűnhet, visszafejlődik a kocsi, meg is értem, de valóüjában most darabolom hogy legyen külön motorháztető, meg illesztés meg ilyenek, és most vastagítom a modellt... Meg most javítgatok ki egy-két hibát rajta... Szóval halad az előre, csak most szét van szedve :D
Bővebben: link

Az elővizsgáról csak annyit, hogy a két tesztlapon összesen 4 hibapontom lett :D
Ellenben most, hogy a jó kresztudásommal mentem el biciklizni, ketten majdnem elcsaptak... Az egyik egy olyan jó 30 centire ment el mellettem 80-nal, a másik meg úgy gondolta, hogy megelőz engem úgy, hogy egy szűk úton mentem, és a túlodali sávban jött egy másik kocsi is... Szóval neccesen lett meg, de az is majdnem lesodort... Na mindegy :D NA majd holnap folytatom a kocsit, csak délelőtt meg du. mennem kell megetetnem mamám kutyáját, mert mamám nincs otthon, az olyan 1-1 óra, meg du. megyünk szülinapot is ünnepelni, meg este még lehet hogy sörözés is lesz... Na majd valamikor :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#339) #72042496 válasza Menthirist (#338) üzenetére


#72042496
törölt tag

A BMW jelenlegi állapotáról a Peugeot 206 reklám ugrott be... :D :B
Azt hittem, hogy az illesztés majd textúrával lesz megoldva, de akkor úgy tűnik, nem. :C
Látom, a tükör is elkészült. :))

Közlekedési szabályokat meg sajnos hiába ismeri az ember, ha a nagyobb átmegy rajta, cseszheti a tudományát. :O

(#340) Menthirist


Menthirist
veterán

Miért jutott az az eszedbe?
Sosem oldok meg ilyeneket textúrával...
Igen, kész van:D
Igen, tapasztaltam (mármint nem azt, hogy átmentek rajtam, csak azt, hogy csesznek rá)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#341) MUŁĐER válasza Menthirist (#340) üzenetére


MUŁĐER
addikt

hogy lehetne regisztrálni a www.3d-palace.com-ra?Mert a register menüpontra rákattintva kijön hogy a lap nem létezik:( (404) vagy reg. nélkül is lehet tut.videket tölteni?

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#342) Menthirist


Menthirist
veterán

regeltem neked... Noha azt hittem, hogy GS-ről írták, így a username és pass : gs/gs

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#343) MUŁĐER válasza Menthirist (#342) üzenetére


MUŁĐER
addikt

kösz szépen!

nálam miért nem jó?:F pedig néztem, több böngészővel stb...:F

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#344) Menthirist


Menthirist
veterán

Passzolom... Én Mozillát használok... ÉS egyből a főoldali registration-t használtam...
De szívesen, nem tartott sokba :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#345) #72042496 válasza Menthirist (#340) üzenetére


#72042496
törölt tag

Néhány helyen (sárvédő, motorháztető eleje) kicsit horpadt a járgány karosszériája, ezért. Gondolom emiatt is írtad, hogy éppen átmeneti állapotban figyel a gépsárkány. :)

Tudod, az a reklám, amikor a srác fog egy nem tudom milyen autót, falnak hajt vele, ráültet párszor egy elefántot, minek eredményeképpen egészen olyan formája lesz, mint az újsághirdetésben szereplő 206-osnak. Aztán megy menőzni vele a haverokkal. :D

Valamikor kérdezték itt a topicban, hogyan lehet az illesztéseket szépen megoldani (egy repülőhő szárnyához kellett az illetőnek), s a textúra is lehetőségként merült fel, talán ez maradt meg bennem. :B

(#346) cousin333 válasza Menthirist (#300) üzenetére


cousin333
addikt

Üdv!

Látom te vagy itt a hozzáértő (többiek sem megsértődni, nektek is szól azért :) ), segítséget szeretnék kérni.

Az a problémám, hogy a renderelés (egyszerű ping-pong animáció, első komolyabb munka) irgalmatlanul sok ideig tart. A kérdés, mik azok a render beállítások, amik a kép minőségét nem rontják látványosan, de helyes kalibrációjukkal emberi időre szorítható le a renderidő.

Bocs, ha már volt, de nem volt időm elolvasni ezt a sok hoszzászólást

"We spared no expense"

(#347) Menthirist


Menthirist
veterán

Jaja, ezeken a helyeken lévő hibákat a smooth majd kijavítja...

Abban az esetben valóban szóba jött egy textúra, de autónál, mivel a képek közelebbiek, ez nem jöhet szerintem szóba...

Cousin: nem én vagyok itt a hozzáértő, én egyike vagyok azoknak, akik itt egy kicsit haladóbbak, mint a többiek :D
Hát így vakon nem tudok sokat segíteni... Írd meg, hogy mivel renderelted (program és módszer, pl. Maya és Mental Ray vagy Software...) és ha hazajöttem akkor meglátom... Vagy tedd fel a jelenetet egy tárhelyre, én meg majd leszedem, és megmondom

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#348) taltos


taltos
senior tag

Nah, hát itt van a szép kis Mac-em! :) Bővebben: link Ez, csak a 20'' -os CinemaDisplay-jel.

Le akartam szedni a Maya-t netről, de már vagy 3szor regisztráltattam magam, de csakcsak nem engedik (azaz írnak mailt). Mármint alias-ék...

Komolyan mondom, nem jellemző rám, de ha így szemétkednek, akkor sepillanat alatt le fogom warezolni, mert már nagyon felhúztak... :(

Van valakinek tippje?

(#349) #72042496 válasza taltos (#348) üzenetére


#72042496
törölt tag

20''-os Cinema Display... [kép] [kép]

mod: :DDD

[Szerkesztve]

(#350) P_e_p_p_e_R


P_e_p_p_e_R
csendes tag

Sziasztok!

Szeretnénk egy (kezdetben) kis hazai renderfarmot elindítani, ehhez kérjük a segítségeteket, illetve egy korlátozott ideig tartó lehetőséget is kínálunk! A farm kereskedelmi jellegű, éles indítása előtt pár hétig ingyenes renderelést kínálunk. Mindezt azért tesszük, hogy az éles bevetés előtt valós működési körülények között tudjuk tesztelni a farmot. Szívesen várunk tehát mindenféle scene-t, akár segítő szándékkal, akár pénzkeresési tevékenységetek előremozdítása érdekében rendreltetnétek. Azt tartsátok szem előtt, hogy ingyenes a tesztüzem, tehát határidőt nem vállalunk, a rendszer stabilitasaval is adódhatnak problémák, az előzetes tesztek ellenére is! Ezért kezdetben csak olyasmit küldjetek, ami nem fontos / sürgős. Íme a részletek:


1. Hálózati renderelés a 3D Studio MAX 7 default scanline renderelőjével és vray free-vel a tesztüzem alatt.
2. A kifogástalan végeredmény érdekében az összes alkalmazott textúrát küldjétek el, azokat is, amik be vannak építve a MAX-be.
3. A scene file-okat .MAX formátumban tudjuk csak elfogadni. Csomagolni termeszetesen lehet, sőt érdemes is!
4. A maximális kimeneti felbontás, file-méret nincs korlátozva.
5. A render beállítás igényeket külön file-ban vagy az emailben mellékeljétek. Mindenre térjetek ki, különben az alapbeállításokat alkalmazzuk!
6. A scenet az általatok meghatározott minőségű és kiterjesztésű képformátumba mentjük el.
7. Az elkészült anyagokat a tesztüzem alatt háztáji ADSL-en tujuk csak visszaküldeni. A letöltési helyről e-mailben értesítünk.
8. Csak beépített, illetve a scene file mellé mellékelt ingyenes pluginek használatára van lehetőség. Egyelőre más renderelő alkalmazást sem tudunk kínálni (third-party rendering eszközök).
9. 10MB fölötti scene file esetén, darabolva küldjétek az anyagot.


Szívesen várjuk építő észrevételeiteket, kérdéseiteket és a renderelni való scene-eket a maxrender@gmail.com címen.

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.