Hirdetés

2024. május 28., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#351) Vesa


Vesa
veterán

Te jó ég, de szép vas!

A tudomány a valóság költészete!

(#352) Devid_81


Devid_81
nagyúr

Biztos ertekelitek majd ;] :DDD

...

(#353) Runner_fxr válasza Vesa (#350) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Biztos találsz olyan akkut ami felmegy rá.
Nekem is volt egy régi Specialized Epic bringám, egy időbe akartam belőle pedelec rendszerűt csinálni, de aztán végül eladtam, és vettem egy gyári pedelec-et.

Devid_81: Szakembör! :D

[ Szerkesztve ]

(#354) varsza


varsza
tag

Szerintetek egy baddog husky 2016-os szinte uj (párszáz km)megér 600eFt-ot?
500W os akku
Bosch Performance
Szamla garancia
És tökéletes vazméret.
(Tudom hogy a bolti listaára 700 felett van)
A hasznalt piacon nem nagyon láttam jo vazmerettel Bosch motoros MBT-t eddig.

(#355) noorbertt válasza varsza (#354) üzenetére


noorbertt
őstag

Ha bionx érdekel akkor esetleg várj, lehet hozzá jutok egy új szetthez olcsón

(#356) fant0mi


fant0mi
addikt

Sziasztok!

60 éves édesapám súlyos beteg lett, és el lett tiltva minden hosszabb sétától, fizikai munkától és a kerékpározástól is. Boltba/postára járáshoz keresünk most elektromos kerékpárt. Sokat nem használná, hetente 1-2-3 alkalommal menne legfeljebb 5-6 km-t, dimbesdombos kisfaluban. Sajnos sarkalatos pont az ár, nyugdíjból nem tud kifizetni 3-400 ezres kerékpárt. Néztem az aprót, de nagyon sok már az esztétikán elvérzik, piszokul le vannak lakva, gondolom mennyire volt vigyázva rá, ha a gazdája úgy felrakja hirdetésbe. Szóval 150-190e a büdzsé, van-e valami új eszköz, ami nem esik szét alatta az első héten (170 cm, 95 kg), vagy kérlek ajánljatok típusokat, amikre rákereshetek aprón.
Például tetszik neki a Ztech Zt kerékpárok, elfogadható árban vannak, azokról mi a vélemény? Köszi!

(#357) Vesa válasza fant0mi (#356) üzenetére


Vesa
veterán

Miért nem veszel neki egy kis robogót? 170-200k-ból már 2 évesen is kihozható egy jó vétel.

A tudomány a valóság költészete!

(#358) Runner_fxr válasza varsza (#354) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Attól függ, hogy mire használnád? Bár az elektromos rendszere kiváló minőség, maga a bringa egy alap monti, alap rugós villával. Ráadásul a merev vázas középmotoros bringák váza brutál merev.

fant0mi: Szerintem ezt az orvosával kéne egyeztetni. A pedelec bringa nem motor, tekerni kell, tehát fizikai aktivitást is jelent azért. Úgy kell felfogni mint egy szobakerékpárt amit könnyű fokozatba kapcsolsz. Ezt az orvosa tudná megmondani, hogy szabad e, vagy már ez is nagy megterhelés neki. A robogó abból a szempontból tényleg jó megoldás, hogy olcsóbban kapsz egész jót, és azon tényleg csak ülni kell és húzni a gázt. Fogyasztása sem sok, feltételezem van b-s jogsija az öregnek, az meg 50 köbcentiig jó. Egy 50-es, vízhűtéses, olasz robogó nagyon jó és megbízható gép. Az elektromos robogó is lehet megoldás, de szerintem azok nagyon gagyi járművek, én biztos inkább a benzines, hagyományos robogót választanám.

[ Szerkesztve ]

(#359) varsza válasza Runner_fxr (#358) üzenetére


varsza
tag

Annyi plussz még, hogy Rock Shock teló van rajta, és mindenre használnám, 70% aszfalt, 30% könnyű terep

(#360) Runner_fxr válasza varsza (#359) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Erre a felhasználásra jó lesz.

(#361) fant0mi válasza Runner_fxr (#358) üzenetére


fant0mi
addikt

Koszi nektek. Elmondtam neki amit javasoltatok, nem akar benzines joszagot, pedig azt nehanapjan meg en is kolcsonkernem. :)
[link]
Ezt a modellt bongeszte ki maganak. Ma megy eloben megnezni, kiprobalni, aztan majd eldonti. Elvileg ezt nem szukseges tekerni, ugye?

[ Szerkesztve ]

(#362) 6030D


6030D
Ármester

[link]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#363) noorbertt válasza noorbertt (#355) üzenetére


noorbertt
őstag

Úgy lett hogy inkább eladom a "régi"-t és az új sorozatú gépet tartom meg.
Mennyiért lehetne eladni Magyarországon?
Bionx D

[ Szerkesztve ]

(#364) Runner_fxr válasza fant0mi (#361) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezek nagyon gagyi szerkezetek. Valószínűleg gázkaros, tehát nem kell tekerni. Az akku biztos, hogy nem lítium-os. Én ilyet biztos nem vennék meg, ennyiért nagyon jó benzines robogót lehetett volna venni.
De ő tudja.

6030D: Elég lazán terelgeti a gépet. Sokan kételkednek a pedelec montikban, hogy milyen az irányítása, pedig semmivel sem rosszabb mint a hagyományost, sőt, még extra stabilitása is van a lent, középen elhelyezett súly miatt. Mondjuk azért a Shimano E8000-es széria is ütős, kb ugyan olyan rövid láncvillát lehet gyártani hozzá, mint egy hagyományos bringán. :)

[ Szerkesztve ]

(#365) Vesa válasza Runner_fxr (#364) üzenetére


Vesa
veterán

"Az akku biztos, hogy nem lítium-os."

Nem hát, megnéztem az adatait, ólom-savas...50kg önsúlyra, én sem erőltetném ezt. Eleve 35-50km hatótávot írnak, ami jó, ha 15-20-nak felel meg a gyakorlatban, főleg ha rá is van pakolva valami és/vagy emelkedőn is mennie kell, nem beszélve a hideg időben való használatról.
Egy jó robogó kéne neki, de persze ő dönt...

6030D

Annak van valami gyakorlati jelentősége, hogy ugratásnál befordítják az első kereket, miközben kirúgják oldalra a seggét? Mindig látom a komolyabban montizóknál ezt, de sose tudtam, hogy ez csak amolyan menő dolog, vagy mondjuk valamiféle célt is szolgál?

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#366) Runner_fxr válasza Vesa (#365) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Egy vicc az a kínai elektromos robogó, tipikusan olyan szerkezet ami miatt sokan gagyinak gondolták a normális minőségű pedelec kerékpárokat. Ezekről írtam a cikkben is.
Ez kb az a kategória, mint a tesco bringa, rémálmomban se jöjjön elő. :)

Az ugratás közben a kormány elfordítás csak egy trükk, látványos, ennyi. :)

2018-tól. Szerintem brutálisan jó lesz ez a gép.
Mondraker e-Crusher RR+

[ Szerkesztve ]

(#367) Vesa válasza Runner_fxr (#366) üzenetére


Vesa
veterán

Az nagyon durva! :Y es meg brutal jol is néz ki... Mondjuk arat nem merek kérdezni. :)

A tudomány a valóság költészete!

(#368) Runner_fxr válasza Vesa (#367) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem olyan 8-10 ezer euró körül lesz.
Nem véletlenül építették meg az új Shimano E8000-el. Ha most vennék pedelec montit valószínűleg én is a Shimano rendszerét választanám a Bosch helyett. Annyira kompakt a motor, hogy baromi jó vázakat lehet gyártani hozzá. Gyakorlatilag ugyan olyan rövidek a láncvillák mint egy hagyományos monti esetében, ez pedig nagyon jót tesz az irányításnak.
Persze a Brose is elgondolkodtató, pl a Speci Turbo levo, de a Shimano-val még a Brose-nál is rövidebb láncvillákat lehet gyártani.
Elég esélyes, hogy ez lesz az új bringám jövőre: Merida eOne-Sixty 900E

[ Szerkesztve ]

(#369) Vesa válasza Runner_fxr (#368) üzenetére


Vesa
veterán

Az a Merida nagyon jo, es biztató számomra is, mert eléggé hasonló forma a váz az enyémhez, es itt szépen elfér az akku. Persze ez kerek gyári építés, es nem biztos, hogy külön is kapok ilyen tipusú akkut.

Egyebkent nem tudom mi indokol 3millio körüli árakat? 6-ért mar jo autókat kapni újonnan is...es ugye sem anyagmennyiségben, sem technológiában nem említhetők egy lapon.

A tudomány a valóság költészete!

(#370) Runner_fxr válasza Vesa (#369) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Utólagos építés az sajnos meg sem közelíthet egy gyárit. MTB-ban az agymotor egy zsákutca! Nem véletlenül nem csinál ma egy épkézláb gyártó sem ilyet. Amikor beleraksz egy 3-4 kilós agymotort egy bringa kerékbe, akkor ott már majdnem mindegy milyen a váz geometriád, a láncvilla hossz lesz a legkisebb bajod. Teljesen hazavágja az irányítást ha kicsit is csapatósabb terepre viszed. Itt csak a középmotoros megoldások az életképesek, utólagosan meg nincsenek jó minőségű középmotoros megoldások, csak a gyári kialakítás a jó. Amikor a vázat is speciálisan az adott középmotorhoz tervezik és gyártják le.
Az agymotor jól használható aszfalton és jó minőségű földutakon, kb ilyen cross trekking szintű felhasználásra még jó. Viszont a konkrét MTB felhasználás mellett már elvérzik.
Egyébként egy csomó olyan átalakító szett van, ahol az agymotor mellé kapsz olyan akkut amit a kulacstartó helyére kell felcsavarozni, ez megoldható, de ettől még fos lesz az irányításod terepen. És abban sem vagyok biztos, hogy a vázad hátulja túl sokáig fogja bírni a 3-4 kilós agymotort, ugyanis nem ehhez tervezték. Persze ez csak akkor probléma ha terepeznél vele, aszfalton bírni fogja.

Ami az árakat illeti, valóban soknak tűnik 2-3 millió egy kerékpárért, de azért ezt érdemes úgy megvizsgálni, hogy az a fent linkelt Mondraker például az elérhető abszolút csúcstechnológia a kerékpárokon belül.
Ezért nem hasonlítanám a széria motorokhoz vagy autókhoz. Hasonlítsuk csúcskategóriás, verseny motorokhoz vagy autókhoz, akkor már mindjárt helyre billen az ár arány.
És azért nem feltétlenül kell 2-3 milliót kiadni egy bringára ha pedelec-re fáj a fogunk.
Néhány száz ezertől indulnak, az megint egy más kérdés ha az igényeink olyan magasak, hogy az elérhető abszolút csúcs technikát szeretnénk, ez esetben ne lepődjünk meg ha vastagon fog a ceruza a kasszánál. :)

(#371) f4lcon válasza Runner_fxr (#368) üzenetére


f4lcon
őstag

van már kisebb (de egyben sokkal gyengébb) Bosch motor, mint az E8000: a harmadik generációs Active Line Plus
45 Nm, 2700 gramm, 1500 eurós gépek lesznek belőle.
kb 30%-al kisebb, mint a mosatni Active Line

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#372) envagyok


envagyok
veterán

Sziasztok,
Beszereztem egy lítiumos nem pedeleces kínai bringát. Az akksija szar volt, dobtam bele 500wh-ás bosch cellapakkot. Sajnos úgy látom 30km/-nál letilt vagy úgy van a motor beállítva hogy ne pörögjön többet?
Úgy érzem több van a motorban. Valahogy meg lehet hekkelni hogy tudjon 40-50-et?

(#373) andrisbandi


andrisbandi
őstag

REACTION HYBRID HPA
SL 500

Érdekes a vázba süllyesztett aksi rejtés. Bosch rendszernél nem láttam még ilyet.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#374) Devid_81 válasza envagyok (#372) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Szia,

An en bringam is korlatozott volt 15mph-ra.
A service menujeben ki lehet utni a korlatozast, az enyem mar a boltbol ugy jott eleve :D
Most full akkuval 20mph-ig gyorsit, aztan ahogy merul az akku ugy megy szepen le egeszen 15mph-ig.
(Viszont a 20mph korulbelul 30kmh-nak felel meg amugy is, de egy probat meger ettol fuggetlenul)

...

(#375) Runner_fxr válasza f4lcon (#371) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez nem kisebb mint az E8000, és nem is könnyebb, csak gyengébb, sőt 200g-al könnyebb az E8000. Ez nem olyan nagy durranás, ugyan akkora méretből jóval gyengébb motort kihozni. :D

envagyok: Erre nagyon nehéz lesz választ kapnod, mert az ilyen neve nincs kínai cuccoknak nem túl nagy a támogatottsága.

(#376) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Nem rossz ár: Cube Stereo hybrid 140

(#377) Vesa válasza Runner_fxr (#376) üzenetére


Vesa
veterán

És full telós...De legutóbb nem azt mondtad, hogy még a 350W-os motor is kevés? Ez mag csak 250W, bár középmotoros...
Viszont az a 175km hatótáv még akkor is jól hangzik, ha visszatöltés nélkül -ami nincs rajta-, sok hegymenettel valószínűleg kevesebb a gyakorlatban.

A tudomány a valóság költészete!

(#378) andrisbandi válasza Vesa (#377) üzenetére


andrisbandi
őstag

Megdöbbentő hatótáv teszt elektromos kerékpárokon

"Amit tapasztaltam, az igazolta, hogy a hatótáv az igényelt rásegítéstől illetve a szintemelkedéstől nagyon erősen függ, és a valós hatótáv a gyakorlatban bizony sajnos nem olyan nagy a Bosch rendszer esetében (170 km), mint elsőre gondoljuk.

Ugyanis a Papp-rétre felérve (kb 450 m szintemelkedés) 25 km megtétele után már csak 5 km-es hatótávot írt ki a rendszer!"

- Elgondolkodtató egy cikk.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#379) Runner_fxr válasza Vesa (#377) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Kevés? Ilyet aztán biztos nem írtam sehol, valamit nagyon félreolvashattál. 2 éve használok Bosch CX-et, pont ez van a linkelt Cube stereo-ban is.
Ez gyakorlatilag az egyik legerősebb szabvány pedelec motor, bivaly erős! Mondhatni túl erős, egyszer próbáld ki! A falon fölmegy kb.

A hatótávot érdemes fenntartással kezelni, ugyan is nem mindegy a használt rásegítési fokozat és az útviszony sem. Sík úton bőven elmész 100 km felett is, terepen, sok emelkedővel meg lemerítheted akár 30km alatt is.

andrisbandi: Én abból tudok kiindulni amit én tapasztaltam, az előzőben 400Wh-s akku volt, a mostaniban 500-as. A 400-as akkuval durva terepen elmentem kb 50-60km-t 1400m szinttel, eco, Tour rásegítésben általában, néhol Sport és Turbo.
Az 500-as 70-80 körül tud, és 1600m körüli szintet.
Ha a tesztelő bedobta végig turbóba, akkor nyilván hamarabb is le lehet meríteni, de már az Eco-val is könnyeb hajtani mint egy normál bringát, Tour-ban már jóval könnyebb, a Turbo meg a legtöbb esetben feleslegesen erős.

(#380) Runner_fxr válasza Vesa (#377) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

És egyébként sem csak a wattot kell nézni, hanem a nyomatékot. 250W-os motorból van 30Nm-es meg van 90-is. nagyon nem mindegy, illetve a 250W-os motor is le tud adni akár 500W-ot is amikor leterheled egy nagy emelkedővel.

(#381) Vesa válasza Runner_fxr (#379) üzenetére


Vesa
veterán

Nem bocs, én kevertem össze, az akkura írtad, hogy kevés... :D

A tudomány a valóság költészete!

(#382) Runner_fxr válasza Vesa (#381) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez sem feltétlen igaz, mert amikor azt kezded érezni, hogy az 500-as akku kevés, akkor már az feltételez egy olyan edzettséget, ami eleve feleslegessé teszi a pedelec montit. :) Tehát azt mondanám, ha valaki azt érzi, hogy az 500Wh-s akku már neki kevés, és menne többet mint amit tud hatótávra, akkor talán érdemes lenne normál hajtásra visszaállni.

[ Szerkesztve ]

(#383) f27 válasza Runner_fxr (#382) üzenetére


f27
aktív tag

Azért ECO módba elmegy pl az enyém 270km,ha ez kevés valakinek az tényleg durván tolja már,vagy világszinvonal csúcsán :DDD

(#384) Runner_fxr válasza f27 (#383) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Attól függ hol, ez a 200km feletti táv egy elméleti maximum, ideális körülmények között.
Ha hegyre mész, sokkal hamarabb lemerül.
Én olyan 80-at szoktam vele elmenni, egy töltéssel, de ebben van vagy 1500m szintemelkedés.
Legtöbbet Eco-ban és Tour-ban, de időnként feljebb is kapcsolom.
Ilyenkor lesz egy kellemes fáradtság, de nem döglök meg, mint a többiek akik normál hajtással jönnek. :)

[ Szerkesztve ]

(#385) f27 válasza Runner_fxr (#384) üzenetére


f27
aktív tag

Aki tavolsagot akar letolni,azok nem a nagy szintkulombsegre futnak.
Hameg szereti a terepet ott meg azert nem keves a80km sem :))

(#386) f4lcon válasza Runner_fxr (#384) üzenetére


f4lcon
őstag

majd szólj, ha kipróbáltad a Bosch e-mtb szoftverfrissítését, hogy milyen :R

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#387) andrisbandi


andrisbandi
őstag

Focus Jam2 29 Ltd
https://www.focus-bikes.com/int/35344-jam-ltd.html

Tetszik. Elég korrekt összeállítás 1.250.000-ért.

Runner biztos szívesen kipróbálná, mert ezzel a Simano motorral, és a vázba rejtett kicsi aksival szinte nem is változott a geója az elektromosnak a normál változathoz képest. Nemcsak a láncvilla, de még a hajtókar is majdnem ugyan az a méret.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#388) 6030D válasza andrisbandi (#387) üzenetére


6030D
Ármester

Mindhárom linken más villája van a bringáknak. :B A Hervisesben Recon, ami valószínűleg elírás, mivel az 100-at mozog, a váz meg eleve 140-et. A videóban Yari van, a hivatalos oldalon meg Sector.

Itt vannak a különböző variációk.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#389) jocomen


jocomen
aktív tag

Kicsit off, de szerintetek meg szabad venni egy ~8 éves aluvázas dh bicajt? Nem kell félni a váz elfáradásától?
Mennyire gáz vegyes használatra? Illetve zavaró-e a duplavállas teló kisebb elfordíthatósága?

(#390) f27 válasza jocomen (#389) üzenetére


f27
aktív tag

Szerintem szabad.
A dupla váll nem nagyon befolyásolja a kanyarodást,kivéve ha szereted magad alá tekerni a kormányt :)

Nekem még ezen is az van :)

[ Szerkesztve ]

(#391) Devid_81 válasza jocomen (#389) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Az en gepem is duplavallas, nem zavaro. :N
Amikor mar "zavaro lenne" akkor mar a kabelek/bowden vezetok amugy is korlatoznanak, plusz meg az, hogy kozel 90 fokos kanyart en sem akarnek a bicoval :D

...

(#392) jocomen válasza f27 (#390) üzenetére


jocomen
aktív tag

& #Devid_81

Köszi. Ha a villa becsúszójáról lekopott a teflon (marzo 888), vagy mi, lehet vele valamit csinálni, újra teflonoztatni, kerámiáztazni...stb ?

(#393) Runner_fxr válasza f4lcon (#386) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Még elvileg nem jelent meg. :)

jocomen: Attól függ mennyiért kínálják, és milyen az állapot? Vannak olyan alu vázak a használt piacon amik bőven 20 évesek és még gyári fényezéssel rendelkeznek, sérülésmentesek.
Viszont a DH kerékpár az vegyes használatra teljesen alkalmatlan. A DH az azt jelenti, hogy egy felvonó felviszi a bringádat a hegy tetejére, majd le zúzol a hegyről. Ha olyan terveid is vannak a bringával, hogy túrázás, városi használat, akkor ott a DH bringa egy nyűg lesz. Hatalmas rugóutak, és a nagy súly miatt tekerhetetlen lesz hegyre fel, de még a sík úton is a tököd ki lesz egy 10km után.

Ha lekopott a becsúszó, akkor kb kuka a villa. Lehet benne felső vállat becsúszóval együtt cserélni, de az kb a villa ára, tehát nem éri meg. A kopott becsúszó a villa elhasználódását jelenti.

[ Szerkesztve ]

(#394) jocomen válasza Runner_fxr (#393) üzenetére


jocomen
aktív tag

Nekem a rugózás nem hátrány, sőt.
Olyan bringát szeretnék, amivel a vasúti sínpár töltésén kerekezhetek, széles vigyorral az arcomon, és nem kell foglalkozzak vele, h épp mi van a kerék alatt, mivel egy fotelen ülök. A 10-12 cm rugóút az csak "székpárna". ;)
4cm elmegy csak me ráültem, az utsó ~3cm a legrosszabb esetekre, és a közte lévő tartománynak kell elég nagynak lennie ahhoz, h vajsimán kimozogjon akár ökölnyi köveket. Ez 160-170 mm alsó hangon.
Szóval egy "komfort" terep-bringát szeretnék, >170mm rugóúttal, >1150 mm tengelytávval, 26" kerékkel, ~200k HUF körül. Így csak egy régebbi Enduro / DH bicaj jöhet szóba.

A +5 kg súlynak nem örülök, de gondolom ez részben a vastagabb felni/ gumi, ill. az acélrugók miatt van.
Vékonyabb, nem "double track" felniset keresnék, amin esetleg lecserélném a 2.5" terep külsőt valami 2" vagy az alatti tubeless "városibb"ra. Ezzel nyerhetnék ~1 kilót.
Az acélrugós telókról (marzo 66/ 888, fox dhxx/ vanilla) azt olvastam, h finomabban indulnak meg mint a csak levegősök. Illetve ekkora rugóútnál villából a dupla-vállas már érezhetően stabilabb lehet. Ennek érdekében lehet bevállalnám a rugó + duplaváll miatti ~1kg súlyt.

Váznál szeretném, h a lengőkar oldalirányba merev legyen. Vagyis a láncvilla közvetlenül a vázra legyen csapágyazva, és a csapágyak egymástól minél távolabb legyenek. Ezért nálam kiesik az összes változó forgáspontú, himbilimbin lógó farú váz. :)

Amiket eddig szimpinek találtam:
Specialized BigHit 2008 - de ez kicsit drága
Norco Atomik 2009 - ennek a gyárnak meg volt valami visszahívós története
Esetleg: Rock Mashine Adrenaline 6000-2007, vagy Umf Duncan 2009 - bár ezeknél a lánc reszeli a villát, és a fejcsőszög mintha kicsit el lenne rontva.

Fentiek figyelembevételével, te (vagy más) milyet javasolnál?

Szeretnék majd egyszer valami középagy váltós verziót (pinion, effigear), de az sajnos nem mostanában fog számomra megfizethető ársávba becsúszni.

.

[ Szerkesztve ]

(#395) jocomen válasza jocomen (#394) üzenetére


jocomen
aktív tag

Esetleg még az áttátel-tartomány szűkössége lehet zavaró számomra, mivel ezeken a dh gépeken csak 1 első tányér van. :(

(#396) f4lcon válasza jocomen (#394) üzenetére


f4lcon
őstag

ez nem így van. síkon (a vasúti töltés mellett jellemzően ez van) öklömnyi köveknek neki menni szemből, majd azt várni, hogy a váz felvegye már elnézést, de nettó hülyeség.
kérlek ne sértődj meg, nem személyeskedni akarok de nyilván maximum elméletben kerékpároztál még csak ilyenekkel és azért írod így le, tekintve, hogy a leírásodból egyértelműen látszik, hogy fogalmad sincs mire való a negatív rugóút vagy sag, hogyan működnek a mai és a 15 évvel ezelőtti vázak kinematikai szempontból és hogy a vélt vagy valós problémádra mi a megoldás.

én a kilencvenes évek közepe óta sajátomnak tudhattam rengeteg kerékpárt a felső kategóriából, java része össztelós volt gyakorlatilag már a kezdetektől. volt a kétezres évek elején SC Bullitom, dupla vállas electric red Boxxerrel, 2,3" Ritchey MotoVaderekkel (ami akkor a legkönnyebb hajtogatós gumik voltak ebben a méretben) hegesztett Mavic D521-esekkel meg húzott küllőkkel, 1x9 XTR hajtással meg úgy általában minden egyéb más is súlyra volt kihegyezve. Mondanám, hogy dh verseny gép volt, de összesen kétszer versenyeztem vele... és még az sem volt képes arra, amit te a lentebbiekben felvázoltál. főleg nem a 2" alatti (wtf?) külsőkkel.
alföldi srác vagyok, kerékpároztam a vasúti töltés mellett eleget, hogy tudjam miről beszélek.

az acél rugó természetesen mindig jobban fog megindulni, mint a levegős. de a régi DH/FR gépeknek ebben ki is merül az összes előnye egy mai 29" enduro géphez képest. borzasztó mindenre alkalmatlan geometria, felesleges plusz súlyok mindenfelé. még lejtőzni is jobban lehet egy mai 29"-es 140-150mm-t mozgó enduro géppel mint anno azokkal. igen, levegős tagot és a szimpla vállas villát bele értve is.

volt egy cimborám, minden alkalommal azt mondta, hogy ha leérsz a pálya aljára és nem ütötted fel a villát legalább egyszer, akkor feleslegesen cipeled magaddal a rugóutat. nagyon jó tanács volt.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#397) jocomen válasza f4lcon (#396) üzenetére


jocomen
aktív tag

Nem érdekel a 29"-es kerék. A magasságomhoz nem ideális, nehéz, nehezebb gyorsítani, lassítani, manőverezni, és elvesz 7.5 cm-t a rugóútból. Szerintem ez az amit feleslegesen cipelnék. Ha 2m magas lennék érdekelne, de így kösz nem.

Milyen előnye van egy mai endurónak egy 8-9 éves enduro/ DH vázhoz képest a geometriát tekintve?
Tudsz konkrét típust ajánlani 26" kerékkel ~200k körül (teljes bringa ára)?

[ Szerkesztve ]

(#398) Runner_fxr válasza jocomen (#397) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

200K keretbe úgy sem fér bele egy mai modern AM/Enduro, szóval mindegy is mi az előnye. Számodra ez most lényegtelen.
26"-os gépek férnek bele, ebbe az árba, jó régiek.
Egyébként egy mai modern vázgeo sok mindenben többet tud. Fordulékonyabb, nagy sebességnél stabilabb. Jó súlyban vannak. Sokkal alkalmasabbak vegyes használatra, ahogy fogalmaztál, nincs annyi felesleges pogózás tekerés közben, az adott rugóút hosszabbnak is érződik. Egy mai modern 140mm-es fully már egy vadállat lefelé.
És már ne haragudj, de 120mm már elég jó tud lenni, ha megfelelő minőségűek a telók, és rendesen be is van állítva. Kevesen tudják még ezeket is kibringázni. De azt aláírom, hogy még egy tapasztalatlan ember is érzi a nagyobb rugóutat, persze minél nagyobb annál több lesz a kompromisszum felfelé és síkon is egyaránt.

Egyáltalán milyen távokat szeretnél menni? És milyen utakon? Szeretnél fölfelé is menni? Milyen szinteket stb?
Amiket néztél, azok a bicajok alsó hangon 20 kilósak, vagy akár kicsit több is. Ma egy pedelec össztelós van ilyen súlyban, csak éppen itt van egy 70-90Nm-es rásegítő motor is. :)
Azokkal a régi FR/DH gépekkel ha nem konkrét DH pályára mész, csak bohóckodni lehet, de nem bringázni. Iszonyú lomhák síkon, és fölfelé meg teljesen tekerhetetlenek, tényleg erre van szükséged?
Ha igen, akkor vedd meg, de ha olyan bringát szeretnél amivel kerékpározni is lehet, akkor javaslom, hogy valami régebbi 26"-os AM gépet nézz 120-140mm körüli tartományban.

[ Szerkesztve ]

(#399) jocomen válasza Runner_fxr (#398) üzenetére


jocomen
aktív tag

Keveset tekernék, 5-10 km távokat többnyire, néha átgurulnék a budai dombokra, az olyan 50 km oda-vissza. Esetleg évi 1x túra, hasonló, vagy kicsit nagyobb távval. Emelkedőket semmilyen bicajjal nem szeretem, szóval csak ami muszáj. Nyilván amíg lehet tekernék felfelé is, de mondjuk 1-2 km enyhe emelkedő, vagy meredekebb, ha rövid. Utcámba 400m-en van olyan 4m pl, itt fel szeretnék tekerni. De olyan, mint az érdi emelkedő az M7-en, az felejtős.
Ha rugós tagba van propedal, az nem oldja meg ezt a gondot, vagy teszi legalább használhatóvá?

Van Pesten olyan kölcsönző, ahol ilyeneket ki lehet próbálgatni?

(#400) jocomen válasza jocomen (#399) üzenetére


jocomen
aktív tag

Szerk: a lejtőzés nem annyira cél, de ha bírja a gép, akkor lenne arra is használva.
De inkább erdei barangolás, és a nagyon rossz minőségű utakon is legyen kényelmes, élvezhető. Az utcánkat pl. közel macskakő méretű aszfalt törmelékkel "javították fel", itt jól jönne a nagy és finom mozgású rugó (ezért írtam a vasúti töltés hasonlatot). Utána nem annyira érdekes, de bárhová megyek, ha kilépek a kapun, az első 700 m ilyen. Egy országútit itt a vállamon kéne felvigyek.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.