No? Dübörög már a V6? Amúgy, jól láttam hogy 2.5? Akkoriba szinte mindenbe 3.0V6 volt, alfákba, Opelekbe, stb. Mondjuk Fordokhoz nem értek, az utolsó amit szerettem az a 2.0i Sierra volt
Smoke & Torque
No? Dübörög már a V6? Amúgy, jól láttam hogy 2.5? Akkoriba szinte mindenbe 3.0V6 volt, alfákba, Opelekbe, stb. Mondjuk Fordokhoz nem értek, az utolsó amit szerettem az a 2.0i Sierra volt
Smoke & Torque
Azám Az a szomorú benne, hogy van alapja...
Faterom mesélte, hogy mikor valami nagyon szutyok helyről jött haza(szvsz Törökország vagy valami hasonlóan szimpatikus hely lehetett) egy "végeláthatatlan" egyenes szakaszon pislogott egyet, és mikor kinyitott a a szemét ott volt a kanyar...
Elég szar érzés lehet, hogy nézed hogy előtted tök egyenes, unalmas, aztán hirtelen kanyar
Smoke & Torque
Holnap egy fuvar és megyek haza. A kocsi már meg van rakva.
<tRucKdriFteR>
Hajónapló: ez nem jött össze,még mindig melózok.
<tRucKdriFteR>
Az ilyen tandemekről mi a véleményetek? Valaki hajt ilyet? És ez most akkor a kamion kategória vagy a teherautó? Igazság szerint nkem nagyon bejön az eféle "elrendezés".
BANZAII
Hát nekem is volt valami ilyesmi élményem, miután a határon 4-5 órát szórakoztattak a szervek. Az összes energiaitalomat nyakonvágták, a kávé meg nem hatott. Hát elég szemét élmény volt, amikor az egyik pillanatban szépen az úton, a következőben a patkaérzésre kapja jobbra a kormányt az ember. Igen jobbra - mert már az út bal oldalán cirkáltam! Érkezésre berekedtem a két órán keresztüli kommunista indulók éneklésétől - ugyanis csak így tudtam ébren maradni.
Az öregem váltótársa el is aludt egyszer. Ha a father nem hátul verte volna le a sátrat, akkor már nem kéne használnom a nevemben az ifjabb-at.
Utánam a kondenzcsik!
Dolgoztam hűtös tandem ivecoval,nagyon utáltam. Akasztani szélben,esőben, hóban..brrr. Ez pótos teherautónak minősül így nagyobb lehet a hossza >>ráfér 37-38 raklap,amíg a nyergesre csak 33
<tRucKdriFteR>
Európában miért nincs olyan sok "csőrős" kamion mint Amcsiban? Volvo is gyárt olyan "csőrős" kamionokat.
Másik, csak a szemem látott rosszul vagy Svédországban tényleg hosszabbak és magasabbak a kamionok mint az "átlag" európai kamion?
[ Szerkesztve ]
Üdv!
Hát elég durva dolgokat lehet hallani a kamionos melóról... meg ez a hajtás... azért vigyázzatok magatokra!
Egyébként mennyire szoktak "haverkodni" idegen kamionosok valamiféle pihenőhelyeken? Gondolom azért tartjátok a távolságot, sosem lehet tudni... egyébként én hallottam olyat, hogy egy sofőr egy pihenőhelyen megállt pihenni, bement valahova, ott itta a kávéját, mikor észrevette, hogy "szorgoskodnak" a kamionja körül, felállt, de abban a pillanatban visszaültették: - igyál még egyet, csak a pótkerekeket visszük! Na most ilyenkor mit lehet csinálni? Semmit kb...
Meg hallottam olyat is, hogy valamelyik szomszédunkban szokás az, hogy talán hegymenetben megy a kamion, és menet közben (!!!) lékelik meg a benzin tartályt, de a sofőr nem tehet semmit, mert ha megáll, akkor nem tud továbbmenni... egyébként annyit hagynak benne, hogy azért tovább tudjon menni, de ez így tényleg igaz?!
Elég necces dolgok ezek, és gondolom ezek még a finomabb sztorik...
A szigorú hosszkorlátozás miatt nincsenek, mert ha a motor a fülke alatt van akkor nagyobb lehet a rakfelület.
BANZAII
Köszi, utána már megnéztem wikin és amiban csak a vontatott szerelvény hosszát nézik addig itthon az egész (kocsi+szerelvény) hosszát. Svédben tényleg hosszabbak 25 méter
Ez itt 30 méter
[ Szerkesztve ]
Ez a tartályos móka elég meredeken hangzik
De amúgy van nállatok valami önvédelmi eszköz? Pl. egy sörétes, mint a filmekben?
BANZAII
Én is melóztam ilyennel, nem igazán sofőrbarát. Hosszú távú munkára még elmegy, ha valahol felrakodsz aztán egy hétig egy irányba hajtasz, de rövid távon nagy szívás, kiváltképp ha egy napra négy-öt lerakóhelyed is van. Állandóan akasztgatni kell a pótot le és fel. Azon kell agyalnod hogy milyen sorrendben rakd meg a gépet és a pótot hogy ne kelljen ötvenszer szétakasztani, lehetőleg ne terheld túl a pótot mert letol az útról ha a gép már üres. Üresen nehezebb mint egy nyerges, fémdobozos felépítménnyel 19 tonna, a nyerges csak 16.
Ami ennél is rosszabb, ha a komplett felépítményt ("csereszekrény") is le kell cserélned az alvázról nap mint nap (pl ha olyan helyen rakodsz ahol a cég előre odaszállít üres csereszekrényeket, ezeket előre megrakják hogy ne kelljen neked a rakodásra várnod, majd viszed a saját üres szekrényeidet, lerakod és felveszed a telerakottat). Ha nincs hozzá segítséged akkor nagyobb szívást nem ismerek. Csináltam pár hétig de most is hányingerem van tőle. Inkább tolatok forgózsámolyos póttal tíz kilométert.
Nyergesnél nincs ilyesmi. Illetve én nap mint nap félpótot cserélek, de az olyan szinten rutin már hogy percek alatt odafigyelés nélkül csinálom.
Egyetlen előnyét ismerem a tandem-szerelvénynek, hóban sokkal nehezebben akad el mint egy nyerges, jobb a súlyelosztása, a hajtott kerekek jobban le vannak terhelve ezért jobban kapaszkodik.
Régen volt olyan, ha Balkánra metél(Törökország, stb) hogy vinned kellett magaddal pár doboz Marlborot(mert náluk nem lehetett kapni se piát se cigit) és ha ki akarnak rabolni, adsz nekik két dobozzal meg egy pár nike cipőt, és akkor békén hagynak
Smoke & Torque
Itthon is van csőrös Scania (Bihariék huznak vele rövid billencseket) és csőrös NH12 Volvot is láttam már magyar rendszámmal. Szokott itt az M5ön cirkálni egy amerikai fülkés dupla húzós zöld NH12es német rendszámmal. Na az az autó!
Nekem a hűtős szerelvény 18tonna.
<tRucKdriFteR>
Két dolgot szeretnék hozzáfűzni:
1 Nálunk is van több olyan kamion pihenőhely, ahol kresz tábla hívja fel a figyelmet a 'lopásra'.
2 Ismerőssel esett meg a sztori, hogy amíg eltöltöttek egy kellemes órácskát a csajával befüggönyözve, addig 100 litert leszippantottak a verdából.
Wazze,ma mennyien összetörték magukat az M3ason. Pedig se meleg,se hideg nem volt. A 49esen én is majdnem lezúztam egy ignist... Mi van az emberekkel?
<tRucKdriFteR>
Nem tudom mi van az emberekkel...rá lehet fogni a frontokra, vagy a (v)álságra, vagy a proletárok lázadására. Én a héten szabin vagyok.
Szabadság...jól megy a flottnál :-P
<tRucKdriFteR>
Én ezzel dolgoztam: [link], és nagyon nem szerettem.
<tRucKdriFteR>
Annyit röhögök a videóidon Az ivecóson főleg, a féknyomos résznél
Smoke & Torque
Én voltam az a Fittipaldi:-)
Egy fékem nem oldott ki induláskor és nem vettem észre... Majd teszek fel róla képet.
És a kukás is én vagyok XD
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Tehát a pót egyik kereke ált, te meg úgy mentél? Ennyire bika a gép? Meg se érezted, hogy nem megy annyira, vagy vmi?
Úgy néz ki, egyenlőre burgerkingbe fogok dolgozni, ha arra jártok vendégeim vagytok egy menüre, nagyvasak előre!
Smoke & Torque
Mellesleg mit kukáztál?(Láttam aztis)
Smoke & Torque
Nem vettem észre,állítólag füstölt mint állat:-)
Ha jó a kaja,akkor megyünk.( ha nincs súlykorlátozás)
<tRucKdriFteR>
Köszi a meghívást, részemről ok, egy karton sört is viszek cserébe. Melyik murder-king?
Nekem hódgépes régi póttal volt kézifék afferem, felakasztottam de nem néztem meg hogy kivan-e oldva...ez még a régi tekerőkaros kézifék, nem légszelepes mint az újabb pótokon. Volt rajta 24 tonna gyümölcslé, de a szokottnál is nehezebben akart gurulni...elég gyenge rajta a fék, így nem fogott be, csak lassított...meg egy kicsit melegedtek a fékdobok. Egy idő után meguntam, megálltam és kitekertem...
[ Szerkesztve ]
Hat ez meg hogy kerult a tengerbe?:[link]
Arany János utcai burger Elvileg 15ödikétől vagyok bent, aztán kitapasztalom mit lehet mit nem Igazából, ha valamiért kirúgnak, akkor se dőlök a tőrömbe, úgysem akarok egész életembe ott melózni
Smoke & Torque
Na jó, ez hülye hsz volt, nem így állok a dolgokhoz, nyilván tisztességesen fogom végezni a munkám, de nem fogom hagyni, hogy a retyót pucoltassák velem
Smoke & Torque
Ugyis azzal kezdik(első melóm a Mekdonáldsz volt) Kemény 43k kaptam egy hónap éjeszakai műszak után
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Hát egyenlőre bizakodok, mert beszéltem az üzletvezetőmenedzser helyi főnök nővel, és mondta hogy tulképp mindent kell csinálni, de ha valaki valamit nagyon nem szeretne, akkor megoldható... Én elvileg 65-70et kapok majd, talán picit többet, mert du magasabb az órabér... Hát gazdag nem leszek, de a pénz megy majd a jogsira, szal azért melózok, hogy melózhassak Mellesleg, ha valakinek van egy B jogsija, akkor kb mennyibe kerül megcsinálni mindent, hogy meglegyen az E(ugye az a nyerges?)?
Smoke & Torque
[link] Szerintem sok hónapi fizu...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Még eléggé más terveim vannak, picit mesze van azért még Ja, köszönöm szépen a linket
Smoke & Torque
Ha van Bd akkor a C olyan 140től felfelé,majd 2év mulva E,az olyan 100tól indul. Orvosi 5évente 6-8k(már nem emlékszem),árufuvarozói sztem min 30k,páv 8k,vezetői kártya 8k. A tapasztalat,ami az első 30-40 000kmen nagyon hiányzik:megfizethetetlen,a többire ott a ...
<tRucKdriFteR>
A tapasztalat a legfontosabb. Meg hogy képes vagy-e érezni is azt a nagy rohadékot az úton vagy csak ülsz benne és tekergeted a kormányt. Az utóbbiból több van az úton(legalábbis amerre én járok) minden kategóriában. Ja és ami a lényeg: mindig határozottan még ha elkúrod is Én igy mentem át a B vizsgán és az E vizsgán is. B kicsi záróvonal E meg azt hiszem megálltam egy Penny bejárata előtt az úton és ez hiba mert akadályozod a forgalmat. A lámpa piros volt amugy is meg kell állni és pont nem figyeltem erre. De mivel nem lettem ideges átengedtek. A való életbe meg vagy leszarod hogy jönnek-e vagy nem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Köszönöm szépen mindenkinek!
Smoke & Torque
Ha szabin vagy,akkor miért áll a kocsid a wincantonnál? Vagy nálatok ilyenkor is megy az autó?
#401:még folyamatban van a dolog,a bank... Ha meglesz a V6,csinálok képet/videót.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Fényképes bizonyítékot kérek!
Lehet hogy még nem mondtam de ketten dolgozunk a géppel váltóműszakban, szóval mindig megy a verda. Most épp "éjszaka" azaz este hattól reggel hatig melózik a váltótarsam. Ha melóznék a héten akkor én vinném a boltot reggel hattól este hatig. Elég sok éjszakai fuvar van (főleg szájb@b@szott t.sco) amit csak így lehet megoldani, hogy mindig dolgozzon az autó de a korong is jó legyen. Ezért dolgozunk ketten egy gépen. Nem rossz, én már megszoktam. Van pár autó ami ilyen beosztásban dolgozik a cégnél, vagyis a motornak nem szabad kihűlni.
De mivel szabin vagyok, így a váltóm csak éjszaka dolgozik.
A V6-ra kiváncsi leszek!
Apropos mizu a logout-os tervezett cikkeddel? Ha nem vagyok indiszkrét?
Fejben már összeállt,csak a hirtelen felindulásból elkövetett kocsmázások mindig keresztülhúzták a számításaimat.:-D
<tRucKdriFteR>
Ki dolgozik? Én az előbb jöttem,kedv nemsok van.
<tRucKdriFteR>
Csak holnap. Vége a szabinak, újra lehet küzdeni a *es*o göngyölegraktárral...
Én még nemtom hova megyek reggel.
Egy sört tényleg összeüthetnénk valamikor.
<tRucKdriFteR>
Ne siess,gázolás volt odabent,még helyszinelnek:-(
<tRucKdriFteR>
Itt áll mellettem egy fekete am.fülkés duplahúzós volvo. Besz@rás mekkora király. Én is ilyet akaroook.
<tRucKdriFteR>
Ahham
<tRucKdriFteR>
Egy kérdés, ill. 2
+1 utas szállítása mennyire engedélyezett manapság? Tehát ha én egyszer eljutok oda (ha minden igaz év végére) ,hogy kamiont is vezethessek, akkor elkísérhet az utra pl. egy barátom vagy ismerősöm?
A másik pedig, hogy mennyire kell érteni ezekhez a gépekhez műszakilag? Mert én megmondom őszintén elég sutácska vagyok az ilyen dolgokban (Mondjuk BÜ vizsgán hibátlanul átmentem, de az szinte csak elmélet. ÉS nem arról van szó, hogy nem tudok kicserélni egy kereket, vagy nem tudom utántölteni az olajat vagy a szélvédő tartályt, hanem egyéb komolyabb problémákról. Pl. fogalmam sincs mit tennék ha egyszercsak lerohad alattam a gép valahol az országban.)
BANZAII
Ez a vastól függ. Ha újabb akkor elektronika azt te az életbe nem inditod el. Öregre meg ne ülj azt szereleni kell. Probléma megoldva.
Amugy mikor mész állásért erre kérdezz rá akkor profibbnak néznek. Aki megkérdezi van-e szerszám a kamionba az már tudhat valamit
Nálam a fönök még egy kurva csavarhuzót se vesz meg. Viszont olcsó a kerékcsere ha kihivod a mentést Főnök jött is a kérdéssel hogy mér nem én? Mondtam neki nincs hozzá szerszám és emelő. Kértem a gumisoktól és ha már kihozták ki is cserélték Csöndbe elsétált.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve