nincs itt valaki aki jár mondjuk oroszország fele, és tudna nekem hozni onnan sálat?
mert itt mo-n lehetetlenség találni...
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
nincs itt valaki aki jár mondjuk oroszország fele, és tudna nekem hozni onnan sálat?
mert itt mo-n lehetetlenség találni...
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
nah, nincs senki sem?
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Sálat?
igen, orosz nemzeti sál, vagy cska moszkvás sál kellene, csak itthon nem lehet találni...
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Hát sziasztok! Nem tudom hogy szokás ide beköszönni, véletlen találtam rá a topikra.
Én egy Scania Topliner R530-al járok, legtöbbször belföldre, de néha becsúszik nemzetközi is. Tényleg nagyon megbízható gép, végtelenül kényelmes, tágas elrendezés! Volt már Renault Magnumom, elektronikai csőd volt. Amikor előszőr ráültem egy Daf XF után, megszokásból kiugrottam a fülkéből amikor megáltam.. Többet nem tettem.. Zúzódás a bal bokámon Volt már új Actros-om, annak a váltója hülyült meg mindig, újra kellet tanítani vagy 3* amíg rajta voltam. (30.000km)
Scania-nak hogy lehet kiütni a szabályzását? Voltam már vele márkaszervízbe, azt mondták szedjem ki a 2-es biztosítékot. Kiszedtem, megnézem a könyvébe, tényleg az van rá írva hogy : Speed Limiter. Nem ment 95 nél többet, nm tudom miért.
Másik kérdés a nagy Scania fanoknak! Mit jelent az, hogyha a CTT vagy micsoda (felső ágy mellett, vagy a vezető ülés mögött lévő kis Computer.. Amin elindítanám az állófűtést) kiírja az állófűtés elindítása után hogy HEAT. Ez elkezd villogni, villog kb 10mp-ig, majd az kezd el villogni, hogy E33.. És ez villog felváltva a HEAT-al..
Előre is kösz a válaszokat!
#### I <3 Deutschland ####
Jár erre ember, vagy csukassam a topikot? Ne terhelje már feleslegesen a Ph motorját..
#### I <3 Deutschland ####
ha nem vetted volna észre, akkor van azért aki írkál néha be
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
kár, h én nem vagyoks zaki...
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
nagyon tetszett az a két írás, még több ilyet!
Ha Ha... (,,|,,)
(#105) |*HayHa*|: Na elvittem márkaszervizbe újra a fűtés miatt.. E33= Izzítógyertya..
[ Szerkesztve ]
#### I <3 Deutschland ####
Széptopic! Imádom a kamionokat
Viszont lenne egy kérdésem is! Hogy valaki letudná írni részletesen, hogy miből ál legy elindulás? Onnan kezdve hogy beszálsz, rákasztod a pótot(vagyhogymondják ) stb?
Smoke & Torque
Beszállsz,elindítod, feltermeled a gépet levegővel,kézifék, odatolatsz a póthoz, beállítod a nyeregmagasságot,betolatsz a pót alá félig,felkötöd a 2 villamos kábelt, az ABSt, a töltő és vezérlő levegőcsövet, majd vársz, hogy a pótot is feltermelje levegővel.Ezután alátolatsz teljesen, felakad a pót. Ezután gyakorlatilag már minden ugyanúgy működik mint személyautónál: kuplung gáz ..
#105: Az R124es Scaniáknál még az első biztosíték volt a határoló. Volt munkatársam ment vele 130at az M3on ( R124 400).
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Köszi!
Levegős dolgokról vna tudomásom, imádom a buszokat, teherautókat, kamionokat!(Ciki volt mikor a megállóba beáltunk, szusszanás, és akkor elfogyott a levegő Utasok picit morgolódtak,[főleg hogy hideg volt, és ugye az ajtókat se lehetett becsukni] hogy túráztattuk a vén ikarust, hogy legyen valamennyi, hogy menni tudjunk)Csak a pót ráakasztását nem értettme edig, filmekbe láttam hogy sok kábel
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
Azért ez a buszos sztory érdekes, csak úgy magától nem kellene elmennie a levegőnek, ha ennyire gzrízes a helyzet, akkor előbb megszüik a kuplung, utána blokkol a westing sztem.
A félpót felakasztása amúgy egyszerű, szólj ha nem világos valami, vagyunk itt páran akik tudunk segíteni.
<tRucKdriFteR>
BKV busz volt... Padlón ki lehetett látni, fordulatszámmérő nem ment... a vicces az volt ,hogy haveromat megkértem magyarázza el mit csinál ez a sok kapcsoló..a válasz az volt, hogy "95%uk semmit, be sincs kötve, vagy már nem is megy...." Egyik buszon amivel mentünk, hiába volt bekapcsolva az ajtófék, akkor is ment nyitott ajtóval, stb. Am ezek autómaták, azokba nem levegős a kuplung, nem?
Ja akkor még egy kérdés a "ZF" váltó, márka kijetése micsoda? Sokan hívják "Zéef" nek sokan meg "Cetef" mi a helyes kiejtés?
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
Ott a pont, elfelejtettem, hogy azok automaták, a többi az viszont sztem úgy van ( kellene lenni) mint ahogy leírtam. A ZF az német alapítású német vállalat, szal "cet ef ".
<tRucKdriFteR>
Köszönöm!
Amúgy te kamionokkal is dolgozol?Vagy teis csak fanatikus vagy?
Smoke & Torque
2001es Mack motoros Renault Magnummal dolgozok ( néha Iveco EuroStarral és Volvo FH12vel ). Talán fanatikus is vagyok
<tRucKdriFteR>
Irigyellek Én az Iveco-kért meg a Scania-k ért vagyok megveszve Régen volt az a sorozat, mi is volt a neve? TIR talán.... Abba volt az a szép piros TurboStar, az a mai napig a kedvenc kamionom
Mod: Megvan [link]
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
Jaja, azt én is szerettem.AZ éven is ismételték az M1en.
Egy kis szomorú hír, a pótkocsink bekerült a tegnapi híradóba. baleset
<tRucKdriFteR>
Lehet tudni, hogy mi történt pontosan?
Smoke & Torque
Annyira sietett a srác, hogy elaludt. Haza se engedték előzetesből
<tRucKdriFteR>
Más: Mi visz rá egy kamionsofőrt erre?!: [link] Értem én, hogy unatkozik meg minden.... De megeszi a korongot is... Beleőrült a kamionozásba? Meghát 90km/val megy, közbe jobra balra néz, mutogat...
Smoke & Torque
csak egy poén videó, azért odafigyelt ő amikor kellett. Ez már kevésbé poén: [link]
<tRucKdriFteR>
Aszta
Viszont ezmár tényleg felelőtlenésg, nem?[link] Övet ki, feláll stb...bár a gázt úgyse kel nyomni
Smoke & Torque
Na jó, lehet cseppet zizzent az ürge. Az M0son nem merné megcsinálni XD
<tRucKdriFteR>
Hát kitudja.... Amúgy melyik ország kamionosai a legelvetemültebbek? Nálam eddig az ukránok vannak az első helyen... Toyota Corollával megyünk a belső sávba 140-el M3ason...ukrán kamion 90el kivágódik elénk, mikor alig pár méterre van elöttünk... Meg hasonlók.
Smoke & Torque
Én ugyanezt tudom román kamionossal,de mi 170-el előztünk éppen
Tényleg majdnem meghaltunk
Ráadásul az állattyának fent van a lába a műszerfalon, igy normlisan visszakormnyozni sme tudott, mert ijedtében lekapta a lábát, és belegabalyodott, szóval tényleg majdnem...
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
A románok messze a leggyökerebbek, magasan verik az ukránokat meg a törököket.
<tRucKdriFteR>
Hála istennek románokkal még nem hozott össze a sors
Smoke & Torque
Hali!
MI fuvarszervezéssel ( német cég, magyaro.-i leányvállalata vagyunk) foglalkozunk és néha megy egy-két kört néhány román vállalkozó autója ( 7,5 LKW). Nem egyszerű helyzet velük, németül nem beszélnek, néhány beszél angolul, többség románul. Volt rá példa, hogy Bukarestből elindult egy söfőrrel a 7,5-es Angliába. Mikor megkérdeztük a román kollégát, hogy miért 1 sofőrrel megy az autó, rávágta, hogy kifog érni időre az 100%. Kérdés: korongokkal mi lesz / rendőri ellenőrzés / pihenő idő/ vezetési idő?? - válasz: majd megoldja a sofőr! Szóval érdekes mentalitás!
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
Egy 113M-es Scaniával mentem már kb 130-140 között, tavaly, amikor még csak a négyes főútig volt átadva az új M0. Éjszaka volt nem volt egy lélek se a pályán, kipróbáltam hogy muzsikál a vas. Elég régi darab szegény már nincs is forgalomban. Rossz volt az elektronikája, volt hogy fogta magát és leállt a motor, minden előzetes jel nélkül. Aztán egy fél óra-óra múlva szépen elindult. És mellesleg nem volt limiter benne Ahol az M0-ról ráfordulunk az M1-re, ha nem volt nagyon megrakva, úgy ment felfelé a dombon százzal a középső sávban hogy öröm volt nézni...
Csak tudnám, hogy a Flott Trans minek vesz meg minen szutyok autót, amikor saját volvo kereskedése meg szervize van?? Ezt sose értettem.
Na, sajnos megyek dolgozni, majd jelentkezem néhány nap/hét mulva
<tRucKdriFteR>
Ez azért nem úgy működik hogy márkakereskedésed van és rögtön kapsz bónusz negyven millás kamionokat. Három ilyen gép volt a cégnél, azért vették meg őket (használtan) mert olcsók voltak. Másrészt a belföldi autógyilkos fuvarokhoz felelőtlen pénzkidobás új gépeket munkába állítani. Általában úgy történik hogy az új szerelvények futnak párszázezer kilométert nemzetközi fuvarokkal, nagyrészt autópályán és csak azután kerülnek belföldre. Vagy eleve használt vontatókat vesznek más cégektől.
Ezt én tudom, vettek tőlünk is egy narancs FH12est. Csak azt nem értem, akinek Volvo szervíazháttere van, mi a f***nak vesz más tipust?? Annyi használt Volvo van, mint égen a csillag.
<tRucKdriFteR>
Nocsak...szabin vagy? Én most is melózok, épp az Anna hegyi McDonaldsnál wifizek...23 órás Spar fuvarral
Egyébként abszolut igazad van, normális cég ha márkaszervize van nem vesz más tipust, de itt a szervíz főleg külső cégek autóival foglalkozik, ebből csinál pénzt. A saját kamionokat meg finoman szólva is lesz@rják. Azt hittem nem hiszem el, leadtam egy gépet ősszel műszaki vizsgára, el volt szakadva a kormányállító pedál bowdenje, de nem cserélték ki mert 13ezer az új...
Egyébként Te hol melózol? Úgy értem melyik cég?
Én itthon vok. Ismerős pesti cége, 3 kamion és 3 teherautó. Nekeme nyugis melóm van Majdnem volt spáros kiszállításom üllőröl, de lemondtuk 23án este.
<tRucKdriFteR>
Balesetmentes és gázolajár-esésben gazdag új évet kívánok mindenkinek, aki 4nél több kerekűt vezet!
Smoke & Torque
Esemény és hatóságmentes gurigázást és széles utat kívánok minden aszfaltnyűvő kollégának, és úgy általában mindenkinek.
BOLDOG ÚJ ÉVET mindenkinek.
<tRucKdriFteR>
A flott-nál dolgozol?!
Igen. Épp most is... Any question?
Egerben vagy Gyálon?
<tRucKdriFteR>
A választ majd olvasom két hét mulva, most mentem melózni én is
<tRucKdriFteR>
Gyálon egy FH12-es Volvo nyergessel.
két hét mulva,
Miért nem veszel laptopot ha tudod hogy legalább két héti nem leszel itthon? Nyugaton gyakorlatilag minden bozót mellett wifizhetsz. Vagy Kamcsatkába szállítotok?
Én is nemrég vettem notit, most épp munkaidőben netezek a szomszédos cég nyílt hálóján. Kellemesebben telik a várakozás ha az ember filmet nézhet vagy képeket szerkeszthet és még fizetnek is érte...
Csak belföldezek,ha notim lenne,még ennyit sem aludnék:-)
most telóról fórumozok opera minivel;-)
<tRucKdriFteR>
Csak belföldezek,ha notim lenne,még ennyit sem aludnék:-)
most telóról fórumozok opera minivel;-)
<tRucKdriFteR>
Sokat hajtasz?
Lehet hogy nekem mákom van ezzel a melóhellyel de bőven van időm filmeket nézni netezni úgy hogy mellette kockásra alszom a fejem.