Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9851) Wesder


Wesder
félisten

Esetleg mèg a Hogwarts Legacy-t is ideraknám mint játèk ami Day1 megèrte az árát.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#9852) tboy93 válasza Bad Pritt (#9846) üzenetére


tboy93
nagyúr

A napokban at asus rog kapcsan rengeteg deck videot neztem meg en is, egeszen kedvet kaptam hozza. Mondjuk switch mellé nem venném, szoval vagy ez vagy az marad. Most viszont eleg jol elvagyok a switch-el, itt az uj zelda is... Raadasul a lite-al osszevetve azert eleg boszme a deck, meg kene tapizni hogy mennyire kenyelmes. Library teren kerdes nem fér hozza hogy sokkal tobb minden szoba johet egy decken nálam mint a Ninti cimek közül, viszont ami erdekel Nintendo cim az meg csak itt van es sehol mashol. A BotW peldaul k.rvara tetszett es igencsak fajna eladni a switchet tudva hogy akkor ezzel en tobbet nem jatszom. Kéne a két gép, csak azt meg pazarlásnak erzem :DDD

(#9853) Wesder válasza tboy93 (#9852) üzenetére


Wesder
félisten

Steam Decken is megyen a Zelda. ;)

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#9854) hadam98 válasza Wesder (#9849) üzenetére


hadam98
senior tag

Én ezzel a 20 éves grafikával se értek egyet. Egy játék nem csak attól lesz szép mert tű élesek a textúrák. A fények, a pálya dizájn és a grafikai stílus. Rengeteg mindentől függ. A Zelda hiába 30 fps és alacsony felbontás, az mindig is jól fog kinézni a művészi grafika miatt. A stílus gyönyörű és egyből magával visz. Nagyon kevés játékot tudok mondani ami ilyen. Ez a nincs 60 fps akkor nem is játszok vele mert az alatt gagyi elég nagy hülyeség. Az új generáció óta van ez. Csak azt kell megérteni itt már 4K felbontás van, és nem 2 milliós gépről beszélünk… Az olyan játékok mint a Last of us, nem nyílt világgal mehet bizonyos felbontás mellett jobb teljesítménnyel, de én megeszem a kalapom ha egy Starfield 60-al fog menni. Komolyan.

(#9855) Farkassacred válasza Bad Pritt (#9848) üzenetére


Farkassacred
őstag

De hát akkor valamit csak nem csináltak ott jól, ha a játékosoknak volt idejük a dropokkal foglalkozni?! ;]

"-Nincsenek benne parasztvakító felhők, amire reccsinteni lehetne." Szerencsére ilyen pont volt a Botw-ban. Jómagam csak a Read Dead Remeption 2-ben láttam ehhez hasonlót, hiányoztak is már azok a képek. :B
No mindegy is, a lényeg az, hogy valami tényleg lehet ebben az Elden Ring-ben, ezért is tettem fel én is a listámra, nem pediglen azért mert holmi év játéka díjat nyert valamikor. A Sekiro is nyert pl. de azt bottal se piszkálnám..

[ Szerkesztve ]

(#9856) Wesder válasza hadam98 (#9854) üzenetére


Wesder
félisten

Mondod nekem, akit pont nem èrdekel hogy egy játèknak fotórealisztikus legyen a grafikája.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#9857) Bad Pritt válasza tboy93 (#9852) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Miért éreznéd pazarlásnak? Pont arról szól a kommented, hogy megérné, mert több minden szóba jöhet Decken. :D Nem kér enni, nem kell hozzá előfizu, ami ketyegne, megveszed, ott van a "kis" táskájában, aztán ha megjelenik valami Steamen, ami tetszik, előveszed.
Böszme, nehéz, kicsi az akksija, nem jó a kijelzője, de közepes beállításokkal 40 fps-sel elsétált rajta a Hogwarts Legacy és úgy van támogatva, mint semmi más a videojátékiparban.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9858) Bad Pritt válasza Farkassacred (#9855) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

A felfogás a különbség, nem a játék. A játékosok Switchen elfogadják a dropokat, mert egy olcsó, hulladék hardver és még a casual gamer is tudja, hogy ebben ennyi van, megszoksz vagy megszöksz. A PS5 és Series X játékos nem fogadja el a dropokat, mert kiadott csomó pénzt a nextgen konzoljára és azon ne dropoljon az amúgy is gyenge grafikájú Elden Ring.

[ Szerkesztve ]

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9859) Farkassacred válasza Bad Pritt (#9857) üzenetére


Farkassacred
őstag

Ajjaj, az az utolsó mondat igen rémisztően hat ám, elkergeted itten a leendő vásárlókat :DDD Böszme nehéz súly és kis akksi nem igazán tűnik megérősnek egy ilyen kézikonzolnál, és még ott van az a közepes kijelző is.. Van még hova fejlődni ezeknek annyi szent. :K

(#9860) Bad Pritt válasza Farkassacred (#9859) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Ezt mindenki tudja róla, mégis veszik. :D

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9861) tboy93 válasza Bad Pritt (#9857) üzenetére


tboy93
nagyúr

Mert egy ujabb 150k-s gadget amin osztozik a havi max 30 órás jatekidom. Ps3, Ps5, Switch mellett.

(#9863) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Na megjött az EU áldása is a Blizz felvásárlásra. [link]

"Even if Microsoft did decide to withdraw Activision's games from the PlayStation, this would not significantly harm competition in the consoles market. Even if Call of Duty is largely played on console, it is less popular in the EEA than in other regions of the world, and is less popular in the EEA within its genre compared to other markets. Therefore, even without being able to offer this specific game, Sony could leverage its size, extensive games catalogue and market position to fend off any attempt to weaken its competitive position."

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#9864) homerhamm válasza oriic (#9863) üzenetére


homerhamm
addikt

Ámen. :))

Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!

(#9865) opr válasza oriic (#9863) üzenetére


opr
veterán

Helyes. Kik allnak meg a dolog utjaba, akik ezt rendesen blokkolhatjak? Briteken (CMA) kivul van meg komolyabb ereju blokkolo? Mert ha nincs, akkor ezen a ponton 99%, hogy vegbemegy a buli, aztan a CMA-val meg par ev alatt lejatssza a meccset a MS utolag.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#9866) hombre[EU] válasza oriic (#9863) üzenetére


hombre[EU]
veterán

na de a lényeg: mikor lesz a dio4 passben? :DDD

Life, Uh, Finds A Way

(#9867) zozika84 válasza oriic (#9863) üzenetére


zozika84
őstag

Ez a beszéd, robogjunk tovább :C :C
Itt legalább értik is, hogy mi a helyzet. Szó nincs a gyerekcipőben járó felhőröl....

[ Szerkesztve ]

PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405

(#9868) oriic válasza hombre[EU] (#9866) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Dio 5 megjelenése előtt ;]

Live-Die-Respawn

(#9869) Wesder válasza oriic (#9863) üzenetére


Wesder
félisten

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#9870) oriic válasza Wesder (#9869) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

CMA-nál vannak bajok úgy érzem...

Live-Die-Respawn

(#9871) hombre[EU] válasza oriic (#9868) üzenetére


hombre[EU]
veterán

lesz olyan? addigra hazavágják az abk-t :DDD

[ Szerkesztve ]

Life, Uh, Finds A Way

(#9872) zozika84 válasza oriic (#9870) üzenetére


zozika84
őstag

Méghozzá komoly bajok...

PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405

(#9873) Wesder


Wesder
félisten

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#9874) pzstm válasza Wesder (#9869) üzenetére


pzstm
titán

teljes a sötétség továbbra is :DDD

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#9875) ρσгτσ


ρσгτσ
őstag

(#9876) l.skywalker


l.skywalker
félisten

EU clears Microsoft-Activision Blizzard deal despite UK’s decision to block acquisition | Financial Times
"One EU official suggested the CMA had “overstated” Microsoft’s share of the cloud game streaming market, suggesting that the 60 per cent to 70 per cent estimate stated by the UK regulator in its final ruling included many subscribers to Microsoft’s Game Pass subscription service who do not actually use the cloud gaming features of the product."

[ Szerkesztve ]

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#9877) zozika84 válasza l.skywalker (#9876) üzenetére


zozika84
őstag

Nincs a helyzet magaslatán a CMA...

PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405

(#9878) Bad Pritt válasza zozika84 (#9877) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Mondjuk a Microsoft is kisegíthetné ezt a szerencsétlen bandát egy kb. két soros emaillel, hogy tessék, itt az elmúlt év Xcloud MAU átlaga. :D

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9879) l.skywalker válasza Bad Pritt (#9878) üzenetére


l.skywalker
félisten

Nem tudom az is mennyire lehetne valós, ha a CMA prediktív adatokra támaszkodik. Nyilván az MS sem fogja a saját elvárásait megosztani a világgal, mert akkor a versenytársak is könnyen igazíthatnák ahhoz a saját stratégiájukat, de ugyanakkor a CMA vajon azt figyelembe vette, hogy mi történik akkor ha megjelenik a piacon egy nagyobb hal és kihasít egy szeletet? Ki tudja, visszatér a Stadia vagy az Amazon Luna letarolja a piacot valami új konstrukcióval. De egyébként ez szerintem nem is az MS-ABK felvásárlásról szól a britek oldalán, hanem sokkal inkább a Brexitről. Amióta elszabták az ír/északír határ miatt a kilépési tárgyalásokat, azóta idióta módon akarnak nyomást gyakorolni az EU-ra, hogy ők engedjenek. Szerintem ez is ennek a része. Végül is ha ezek után az USA is jóváhagyja a dolgot, akkor a CMA visszakozni fog vagy az MS kivonul UK-ből? Mert ha egyedül ott nem lesz jóváhagyva a deal, akkor a felvásárlás végbe fog menni.

[ Szerkesztve ]

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#9880) Bad Pritt válasza l.skywalker (#9879) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

De a prediktív számítás is meglévő adatokból ad előrejelzést. Rohadtul kíváncsi lennék, hogy bárhol volt-e számolás részükről, mert én egyik doksiban sem láttam, bár az utóbbi pár hónapban már nem olvastam el őket (tudom, shame on me :D).
Kivonulni nem fognak, perre viszik, aminek része lesz egy független vizsgálóbizottsági jelentés és azt meg nehéz lesz megkerülni.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9881) l.skywalker válasza Bad Pritt (#9880) üzenetére


l.skywalker
félisten

Én kétlem, hogy bármelyik versenytárs önként nyilvánosságra hozna valós adatokat amik alapján valós előrejelzést lehet készíteni. Ez öntökönlövés lenne. És pont ez az ami miatt a CMA a saját "szakértőire" támaszkodott. De én inkább politikát látok benne.

Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.

(#9882) _drk


_drk
őstag

Most hallgattam áprilisi checkpointt és beszélnek a videojáték költségekről.
PS4,Xbox one érában átlagosan 50-150 millió dollár .
Jelenleg olyan 200nal tart, de van olyan ami mindennel együtt 1 milliárd dollár lett. :U
Tippek a RDR2őt mondták.
De hol van ennek a vége?
Én ezert mondom hogy okes, fújják a lufit, de amíg Elden ringek és Zeldak nyerik a goty-t, egyszer csak észre veszik magukat...

(#9883) Bad Pritt válasza _drk (#9882) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Ki mondott ilyen okosságot, hogy 1 milliárdba került egy játék? :D

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9884) Wesder válasza _drk (#9882) üzenetére


Wesder
félisten

Az az 1mrd, az marketinggel együtt annyi.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#9885) _drk válasza Wesder (#9884) üzenetére


_drk
őstag

Írtam hogy mindennel együtt.

Bad Pritt:
Stoki-ék idéztek valakit. Szerintem névtelen szivárogtató.

De ha belegondolunk hogy a Háló Infinity volt 5-600 millió, akkor egy jó játék lehetett több is... ;]

(#9886) Bad Pritt válasza _drk (#9885) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Az az 500M Halo Infinite esetén fake news volt. Most rákerestem és megbízható infók szerint (tehát nem pletyka meg becslés) a Cyberpunk a legnagyobb büdzsével rendelkező játék 174M dollárnyi zloty értékkel. El tudtok képzelni bármit, amire hatszor ennyit elszórnának?
Egy dolog jut eszembe, a Star Citizennél lehetséges, hogy a kombinált befektetői tőke és a crowdfunding az elmúlt évtizedben elért valami orbitális összeget.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9887) ρσгτσ válasza Bad Pritt (#9886) üzenetére


ρσгτσ
őstag

Egy Bosszúállók: Végjáték marketing büdzséje állítólag 200 millió dollár volt, ami már eleve magasnak számított a szakmában. El nem tudom képzelni, hogy bármelyik játéknál olyan szintű reklámhadjárat volt...de ha még lenne is annyi, akkor is kizárt egy 1 milliárdos teljes büdzsé.

Nem értem honnan veszik ezeket a számokat.

A Halo Infinite -be lehet belevették a sorozatot, plusz a kapcsolódó marketing kiadást is. :D

[ Szerkesztve ]

ZX Spectrum - Commodore 64

(#9888) hombre[EU] válasza Bad Pritt (#9886) üzenetére


hombre[EU]
veterán

a cp olcsó kelet európai bérelbōl készült. láttad a reddead2 stáblistáját? :DDD több,mint 3000 ember, 8évig simán fél milliàrd körül csak a játék elkészítése.
a halo is rohadt sok lehetett csak nem látszik belōle semmi. mennyi évig készült? a végén már mindenki második stúdió azon dolgozott :D

Life, Uh, Finds A Way

(#9889) Bad Pritt válasza hombre[EU] (#9888) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Kizártnak tartom, hogy egy millárd legyen, még 500M fejlesztési költség mellett is. Teljesen légből kapott szám.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9890) F-ECT$


F-ECT$
titán

Ezt játékstúdiók adták meg névtelenül. Ha csak 1 troll lett volna, az érthető, de több helyről is jött, hogy 200-300 millió is lehet egy AAA játék és ugyanennyi a marketing. A milliárdos szám az talán 1-2 játék esetén merült fel.

Dive ever, work never.

(#9891) hombre[EU] válasza Bad Pritt (#9889) üzenetére


hombre[EU]
veterán

ja, az nagyon sok. bàr ha 50 embert privàt jettel pörgetsz a világban release elōtt sajàt eventeken... :DDD

Life, Uh, Finds A Way

(#9892) Bad Pritt válasza hombre[EU] (#9891) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Ugyanez jutott eszembe, hogy el lettek számolva egyéb költségek. Mittudomén, a Ninja Theory simán elszámolhatja az új fancy iroda cakkumpakk minden költségét a Hellbalde II fejlesztéséhez és akkor kapásból kétszer annyiba került a játék. :D

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9893) negyven2 válasza Bad Pritt (#9883) üzenetére


negyven2
veterán

Pontosabban idézve a podcast-ból, az alapján jött fel, hogy kikerült az az infó, hogy a God of War 200 millióból készült, és erre a megfelelő felületeken (gondolom ResetEra), több név nélkül nyilatkozó fejlesztő is elmondta, mennyibe kerültek a játékok (címeket ott se mondtak). És ezek közül volt egy olyan aki az elmondása szerint a 8 évig készülő játékokra több mint 600 millió dollárt költöttek, és közel ennyit még a marketing-re. Ezt is cím nélkül közölték, de sokan úgy gondolták, hogy ez a játék a RDR2 lehetett (ami kb. megegyezik a korábban pletykált összeggel, bár ott 600-1000 millióról szólt a dolog.

Illetve van azóta újabb pletyka (bár annak a forrása egy kvázi random Tweet), hogy a következő GTA (a VI) pedig 1-2 milliárdba is kerülhet. De mint írtam, ennek a forrása egy random twitteres "insider".

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

(#9894) opr válasza _drk (#9882) üzenetére


opr
veterán

Szamoljunk kicsit (veletek egyutt fog szamomra is kiderulni a mivan, en se tudom, mik lesznek a vegeredmenyek, kalandozzunk egyutt - a berezes nem hasrautesszeru, ezt konkretan tudom, hogy ennyi az annyi):
Egy atlag AAA studio/csapat 50-100 fo kozott mozog, legyen ez most akkor 75.
Egy atlag jatekfejleszto 80-140k usd kozott keres mostanaban. Ertelemszeruen elobbibol joval tobb van, mint utobbibol, legyen ez 100k/ev. Ertelemszeruen nem csak fejlesztok vannak, de az artistok kevesebbet keresnek, a managerek tobbet, szoval legyen ez az atlag. A 75 foben mar ezek is benne vannak.
Egy atlag jatekfejleszto ~2-3 evente kap uj szamitogepet ~4-5000 dollar ertekben. Legyen ez a koltseg evi 2500 dollar.
Ezen felul bejarastol fuggoen vannak egyeb koltsegek (iroda, usa-ban egeszsegbiztositas, mashol nyugdijpenztar, egyeb juttatasok), legyen ez mondjuk 500 usd/fo/ho, tehat 6000/ev.

Egy atlag AAA jatek 3-7 evig keszul, szamoljunk most ottel:
Tehat 75 (ember) * ( 100.000 (fizetes) + 2500 (eszkoz) + 6000 (egyeb juttatas) ) = 8.137.500 dollar/ev a fejlesztes.
8.137.500 * 5 = 40.687.500

Legyunk borzaszto pesszimistak, es mondjuk, hogy 50 millio. Ennyibol nullarol ki kell jonnie a teljes fejlesztesi koltsegnek egy atlag AAA jateknak. Persze vannak egyeb dolgok, amikkel ez a szam az egekbe tolhato, pl draga szineszek + motion capture es a hatar a csillagos eg, siman tudja duplazni ezt a szamot. Ha nagyon tultoljak (khm naughty dog khm khm), akar negyszerezesrol is beszelhetunk, mert nem csak felvenni/megcsinalni nagy melo, hanem utana feldolgozni is, mennek a koltsegek az egekbe.

Szoval 50-200 millio attol fuggoen mit es hogy csinalunk. Es akkor most tartunk ott, hogy maga a jatek kesz.
Erre jonnek ra a marketing koltsegek, terjesztes, egyebek, plusz a jatek kiadasa utan meg minimum fel evig lehet szamolni teljes csapattal, utana ~1-2 evig meg egy kisebb csapattal patch/support vonalon.

Az 1 milliard az teljesen agyament szam ezek alapjan. Ertem en, hogy marketingre el lehet kolteni a vilag osszes penzet IS, de azert ~800 millio az nekem teljesen irrealisnak tunik.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#9895) Moby válasza opr (#9894) üzenetére


Moby
addikt

De ezt te is pontosan tudod, hogy a gyakorlat nem ez. Nem dolgozik rajta 50-100 ember 5 évig. Egy játék valóban ennyi idő, de a ráfordítás intenzitása sem időben, sem költségekben nem lineáris. Ahhoz, hogy ennyi embert egdzerre lehessen mozgatni, kész, elfogadott scripting, timelineok, komplett tervezés kell, ami ilyen 10-20 hónap simán. Ezért fut szinte mindig több projekt párhuzamosan

(#9898) opr válasza Moby (#9895) üzenetére


opr
veterán

Persze, de ki lehet atlagolni. Igazabol se a fejlesztes elejen, se a vegen nincs rajta ennyi ember, a kozepen viszont siman lehet, hogy tobb is van, szoval kb kijon az. Szerintem nagysagrendi hiba nincs a fenti szamitasban, plane az eleg nagyvonalu rahagyasokkal.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#9899) Bad Pritt válasza negyven2 (#9893) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Szerintem te is érzed, hogy milyen irreálisak ezek a számok. Már a 200 milliós költségvetés is egy felfoghatatlanul óriási összeg, de ennek a háromszorosa, pláne hatszorosa nagyjából teljes képtelenség. Valaki nagyzolni akart és aztán virális lett a hülyesége.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#9900) negyven2 válasza Bad Pritt (#9899) üzenetére


negyven2
veterán

Ezért is lett OFF-ba téve a hozzászólás, hogy ez fenntartásokkal kezelendő! :)

De persze ott van az, hogy mit számoltak bele, hogyan gazdálkodtak a pénzzel. Ott van a Star Citizen, ami technikailag több mint 500 millióba került (ennyit dobtak össze neki). És az még nem is játék. Persze ezt a pénzt nem csak közvetlenül magára a játékra költötték el.

[ Szerkesztve ]

“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.