Hirdetés

2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:59

LOGOUT.hu


__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#701) KaitouP válasza oriic (#700) üzenetére


KaitouP
veterán

Én nem, csak gondoltam bedobom, hadd büszkélkedjenek a srácok a díjjal. :D

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#702) gyuromoj


gyuromoj
veterán

Cyberpunk 2077 - lengyel elemzők úgy gondolják, hogy 2020 elején jelenhet meg a játék

PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.

(#703) Fred23


Fred23
nagyúr

(#705) Vesa válasza duvi (#704) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Teljesen rendben van. Ebben a világban nem igazán tudom elképzelni a klasszikus vidéki életet, viskókkal és egyebekkel. Ráadásul nagyon jól meg lehet oldani egy ilyen világban a városon belüli, de eltérő környezeteket is, erre már napjainkban is láttunk példát a jövő várostervezőinek műhelyeiből. Valójában, mivel itt egy technológiailag igen fejlett társadalomról van szó, össze sem hasonlíthatók a lehetőségek a Witcher-el, ami egy techonlógiai értelemben faék egyszerű és elmaradott környezetben játszódik. Ha jól megcsinálják, akkor egyetlen épület felfedezése is órákba telhet, nem kell ehhez kilovagolni a pusztába...

Viszont azt is írja, hogy semmit nem generálnak procedurálisan, ami azért kicsit furcsa. Egy ekkora területet kézzel megcsinálni nem tudom mennyire lehet, ez azért valószínűleg elég rendesen be fogja határolni a bejárható épületek számát.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#706) duvi válasza Vesa (#705) üzenetére


duvi
nagyúr

"Teljesen rendben van." Szerintem is. Nekem nincs gondom vele, csak az újabb infómorzsák miatt linkeltem be.

(#707) Vesa válasza duvi (#706) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Nem is neked szántam, csak véleményeztem a hírt! :)

A tudomány a valóság költészete!

(#708) Cifu válasza Vesa (#705) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Teljesen rendben van. Ebben a világban nem igazán tudom elképzelni a klasszikus vidéki életet, viskókkal és egyebekkel.

Pedig ki van dolgozva az is a szerepjátékban. ;)

Viszont azt is írja, hogy semmit nem generálnak procedurálisan, ami azért kicsit furcsa. Egy ekkora területet kézzel megcsinálni nem tudom mennyire lehet, ez azért valószínűleg elég rendesen be fogja határolni a bejárható épületek számát.

A Witcher 3-ban sem volt minden épület teljesen eltérő, észre lehetett venni, hogy mely épületek kerültek a helyükre "copy->paste" módra. Itt ugyan ez lehet, csak a lépték más, megcsinálnak egy 30 emeletes tömbépületet, majd lerakják egymás mellé őket, és kész is a lepukkant lakótelepi régió...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#709) [Prolixus] válasza Cifu (#708) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Igen, bizti lesznek részleges ismétlődések. De ez egyrészt annyira nem baj, másrészt a való életben is vannnak ilyenek.

Amnúgy a szerepjátékban mekkora ez a Night City? Csak mert lehet nem fogunk kimászni innen, de területileg ez nem feltétlenül azt jelenti hogy kicsi lesz a tér (még úgy sem ha nem számolom a vertikalitást). Gondoljunk csak a Judge Dredd féle Mega City-kre. Cyberpunk városok meg általában hatalmasak szal...

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#710) Cifu válasza [Prolixus] (#709) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A szerepjátékban némileg eltér már a kiépítése is, ott 2020-ban 5 milliós lakossággal bírt, és területileg a tipikus amerikai metropoliszokat másolta, vagyis nagyjából 500-800 négyzetkilométeres a szigorúan vett City, amelyet egy hatalmas elővárosi rész vesz körbe a szárazföld felől.

Eddig a hasonlóság, mert amúgy a szabálykönyvben felvázolt Night City 12 zónából állt, az A, B és C volt a gazdag belváros, ahol a hatalmas felhőkarcolók és a céges biztonsági szolgálatok határozzák meg a látképet, a D-től a J-ig pedig a külvárosi zónák, amelyből a D zóna egy káoszba süllyedt, a rendőrség és a közigazgatás által nagyjából elhagyott régió, amit 'Combat Zone'-nak, vagyis Harci Zónának csúfoltak.

A játék trailerében 6 városkerületet láttunk ugye:

City Center: A városközpont, a felhőkarcolók által uralt belváros.
Watson District: Ázsiai beütésű kerület, amit a bevándorlók leptek el.
Westbrook District: Kis-Tokió, a japán kerület, amit csak a leggazdagabbak engedhetnek meg maguknak.
Heywood: Latin városrész, gazdag, de a bandák egyre nagyobb befolyást szereznek felette.
Pacifica: A lepattant és szegény városrész, amit a bandák és gengszterek uralnak.
Santo Domingo: Ipari városrész.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#711) [Prolixus] válasza Cifu (#710) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Köszi az infókat. :) Igazából szerintem egy adott pont után (és ez bőven W3 alatti térképméret) nem számít mekkora területen nyúlik el a játéktér, a lényeg úgyis az alap játékmechanikák, a sztorik, küldetéske meg karakterek minősége.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#712) Cifu válasza [Prolixus] (#711) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Miután lesz vezethető jármű, így azért nem mindegy, hogy mekkora területen lehet kavirnyálni.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#713) m0h0senator


m0h0senator
őstag

Most, hogy lassan az altered carbon első évad felénél járok szerintem is meg lehet csinálni változatosra egy ilyen városkomplexumot. CDPR is menni fog ettől nem tartok. :B

An odyssey through the realm of consciousness.

(#715) Cifu válasza duvi (#714) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Sebastian Stępień. A Witcher 1-nél történet / dialógus volt a credit alatt, Witcher 2-nél vezető történet és dialógus tervező míg a Witcher 3-nál kreatív rendezője volt. Érdekes irány, azt hittem a CDPR ma inkább a szakma csúcsa, mint a Blizzard. Bár feltehetően a Blizz kitöltettlen csekkett tehetett elé...

Egyébként ő már a második magas szintű emberke, aki távozik a CP2077 éléről. Tavaly decemberben jelentette be Kyle Rowley, az egyik vezető designer (ő mutatta be az e3-on ugye a CP2077 trailert), hogy visszamegy a Remedy Entertainmenthez...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#716) duvi válasza Cifu (#715) üzenetére


duvi
nagyúr

Reméljük, hogy az ő szerepük már nem annyira fontos a projekt életében és ezért engedték el őket! A Blizzardtól most mindenki menekül (vagy kirúgják), "hála" az Activisionnek. Fura, hogy pont oda ment át. Tudom, van az a pénz, de pont most?

(#717) Cifu válasza duvi (#716) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Szvsz az "elengedni" itt nem a megfelelő szó. Sebastian a fájóbb, hiszen 2006 óta a CDPR-nél dolgozik, tehát egy igazi régi motoros hagyja el a céget. Rowland eddig is ugrált a cégek között, szóval itt inkább az a fura, hogy egy abszolute AAA kategóriás játék fejlesztését hagyja ott.

Hogy pont a Blizzhez ment Seb... Na ez az, amit én sem értek, illetve hát nem tudok mást elképzelni, minthogy tényleg üres csekkett tettek elé, hogy mond meg, mi az árad...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#718) Fitzgerald


Fitzgerald
veterán

Nem jó hír, de a CDPR-ben bízok. Biztosan megtalálják a legmegfelelőbb utódot a posztra.

(#719) [Prolixus]


[Prolixus]
addikt

Elég aggasztónak találom a dolgot. Akár a jövőre nézve is. :(

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#720) duvi válasza [Prolixus] (#719) üzenetére


duvi
nagyúr

A kreatív koncepciók már megvannak. Most a kivitelezésen van a hangsúly.

(#721) Vesa válasza [Prolixus] (#719) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Semmi aggasztó nincsen ebben. Egyrészt, a játék már nem tervezési fázisban van, hanem a végső stádiumban, másrészt, egy ekkora projecten nem 1db kreatiív rendező dolgozik! Az elvándorlás mindennapos jelenség, mint bármilyen más területen.

A tudomány a valóság költészete!

(#722) k-adi válasza duvi (#720) üzenetére


k-adi
nagyúr

hiába jó az ötlet ha a kivitelezés rossz.

meglepő hogy egy tényleg AAA-s játéknak ígérkező cím készítésének a felénél megy el

(#723) Vesa válasza k-adi (#722) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Miért lenne rossz a kivitelezés? Egészen más stáb csinálja, más vezetőkkel. Az eltávozott designer helyére pedig érkezik majd egy másik. Ennyi.

A tudomány a valóság költészete!

(#724) oriic válasza Vesa (#721) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Plusz ez meg nem elvandorlas, mert CDPR-nel is ott van meg Linkedin szerint.

Live-Die-Respawn

(#725) [Prolixus] válasza Vesa (#721) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Elvándorlás oké, csak nem mindegy hogy ki megy el.

A játékfejlesztés szervezetileg meg nem tudom hogy működik, de az én cégemnél végeredményben mindig a vezetők viszik el jó vagy rossz irányba a projekteket, mert nem ismerik fel hogy a kivitelezésnél amit adott kolléga csinál az hülyeség. Szóval szerintem nem biztos hogy érdemes úgy tenni, hogy a kivitelezési fázisban egy kreatív direktor már csak a kávéját szürcsölgeti meg golfozik.

(#724) oriic

Egy seggel két lovat nem lehet megülni. Ha elkezd bedolgozni a Blizzardnak, a CDPR-re mindenképpen kevesebb ideje lesz.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#726) Vesa válasza [Prolixus] (#725) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Ebben igazad van, de nem egyetlen ember tervez meg egy ekkora játékot. Maradtak még ott páran, akik a kezdetektől a kreatív team tagjai és vezetői, én erre céloztam.

Volt már itt pánik akkor is, amikor valaki meglátott egy álláshirdetést a CDPR-nél, és már ment is az ötletelés, hogy soha nem fog elkészülni mert nincs elég ember. Fél évre rá meg olyat mutattak, amitől mindenkienk leesett az álla.

A tudomány a valóság költészete!

(#727) k-adi válasza oriic (#724) üzenetére


k-adi
nagyúr

jo hát az még nem jelent semmit... lehet csak nem ez az első dolga mikor hazaér :D

(#729) Cifu válasza oriic (#728) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Angollal kevésbé boldogulóknak:

1.: Megerősítették, hogy motorbiciklik és autók széles skálája lesz majd vezethető, de ahogy most kinéz, a légijárművek nem lesznek opciók e téren (megj.: a bemutatóban láttunk légi járműveket is, például a Trauma Team mentőjét).

2.: Mivel a Cyberpunk mentalitásba nem férnek bele a tartós kötötsségek, így mi mindig külsősök leszünk, más szóval nem lehetséges, hogy mondjuk egy Megacég alkalmazotti listájára kerüljük.

3.: A netrunner (kb. netzsoké, az internetet az agyba dugós módon való megtapasztalás) terén továbbra se mondhatnak semmi konkrétat, de annyit elmondhatnak, hogy lehetséges lesz vele információkat gyűjteni (pl. helyszíneket felfedezni, meghatározni), az NPC-k figyelmét elvonni vagy például egy bezárt ajtót kinyitni.

4.: Egy kérdésre válaszolva csak újra megerősítették, hogy nincs értelme a Witcher 3-hoz hasonlítani a játékterületet, mert bár ott is voltak többszintes épületek, itt teljesen mások a dimenziók, hatalmas terület, sok emeletettel és alagsorral...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#730) nincsnév007 válasza Cifu (#729) üzenetére


nincsnév007
őstag

:R

(#731) Vesa válasza Cifu (#729) üzenetére


Vesa
Topikgazda

1. Ezt sajnálom, bár lehetséges, hogy DLC-vel jön majd.
2. Ezzel nekem nincs gondom...
3. Jó lesz...
4. Jó lesz...

A tudomány a valóság költészete!

(#732) [Prolixus] válasza Cifu (#729) üzenetére


[Prolixus]
addikt

"3.: A netrunner (kb. netzsoké, az internetet az agyba dugós módon való megtapasztalás) terén továbbra se mondhatnak semmi konkrétat, de annyit elmondhatnak, hogy lehetséges lesz vele információkat gyűjteni (pl. helyszíneket felfedezni, meghatározni), az NPC-k figyelmét elvonni vagy például egy bezárt ajtót kinyitni."

Hát ez azért így eléggé úgy hangzik, hogy a tökgenerikus hacker jellegű képességet lehet majd megszerezni és használni. Csatlakozol valami konzolhoz aztán feljön valami UI amiben navigálhatsz, kamerák képébe nézhetsz bele, valami térképen nézelődhetsz, meg kell oldani valami minijátékot hogy kinyiss ajtókat...

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#734) nincsnév007 válasza duvi (#733) üzenetére


nincsnév007
őstag

napról napra nehezebb várni :C

(#735) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

[link]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#736) Vesa válasza duvi (#733) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Így legyen egyszer ötösöm a lottón (főleg, ha lottóznék egyáltalán)... :D

A tudomány a valóság költészete!

(#737) [Prolixus] válasza duvi (#733) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Nagyban csinálják az biztos, feltételezhetjük hogy a W3 teamből nem sokan mentek el, viszont egy időben rengeteg állás hirdetés volt a CDPR honlapján, szóval számok nélkül is tudni lehetett hogy jelentős expanzió volt.

Tetszik az approach, hogy nem óvatoskodnak...mert azért ez bátorságra és magabiztosságra utal, hiszen a hirtelen felhizlalt team még a CDPR-nek is nagy kockázat, főleg a menedzsment szempontjából. Ezért sem érzem teljesen korrektnek, hogy egy vezető távozását azzal söprik le, hogy no worries, we have lots of people working on the game. Hát pontosan ezért nagyon kellenek a jó vezetők akik sok ember munkáját tudják hatékonyan menedzselni. Szóval a kérdés hogy maradt-e elég jó vezető náluk, vagy esetleg aki közben jött fel tud-e lépni és betölteni az űrt.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#738) duvi


duvi
nagyúr

(#739) alratar válasza duvi (#738) üzenetére


alratar
addikt

Ez nem volt kérdés szerintem. Hiszen GOG exkluzív lesz. :)

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#740) Vesa válasza alratar (#739) üzenetére


Vesa
Topikgazda

W3 sem volt az, pedig a GOG ugye sajátjuk...

A tudomány a valóság költészete!

(#741) duvi válasza Vesa (#740) üzenetére


duvi
nagyúr

Bezony :K

(#742) gyuromoj


gyuromoj
veterán

Nem lesz semmilyen próba változat a játékból.

[ Szerkesztve ]

PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.

(#743) Fitzgerald válasza gyuromoj (#742) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Single player játékokból amúgy is jó gyakran van béta, a demó meg nem divat manapság.
Ennyi erővel arról is szólhatna a hír, hogy a Cyberpunk 2077-ben nem lesznek Pokémonok.

(#744) Vesa válasza Fitzgerald (#743) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Nincs is rá semmi szükség. Még a Steam-en is ott a 2 órás refund lehetőség, annyi idő alatt kiderül, hogy fut-e rendesen, tetszik-e stb. Nem is nagyon van már játék manapság, amihez van demo. Érthetetlen ez a cikk

A tudomány a valóság költészete!

(#745) oriic válasza Fitzgerald (#743) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Le is mondom előrendelést. Cyberpunk-Pokémonokkal akartam zúzni. :( :DDD

Live-Die-Respawn

(#746) [Prolixus] válasza Fitzgerald (#743) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Leeset egy porszem. És nem lett apokalipszis. --> breaking news --> IGN címlapra vele. ;]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#747) duvi válasza [Prolixus] (#746) üzenetére


duvi
nagyúr

Mindenki tűkön ül és nagyítóval nézi a legapróbb Cyberpunk 2077 infómorzsát is :D Igazán csöpögtethetnének egy kis infót a játékról. Nem kell dátum, elég lenne néha pár koncepció, vagy ingame fotó is akár.

(#748) Cifu válasza duvi (#747) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Szvsz a CDPR-en belül a siker hátrányaitól szenvednek. Lásd nem akarták megmutatni a nagyközönségnek a videót először, mert féltek, hogy nem fog tetszeni nekik.

A Witcher 3 bejelentése után ugye volt több screenshot, videó, amelyet a játék megjelenése után elővettek a kritikusok, és összevetették a játékban látható jelenetekkel. A kritikák egy része arról szólt, hogy a megjelenés előtti állapotok jobb minőségű, részletesebb modellekről, textúrákról árulkodtak.

Érthetően az ilyen kritikák nem esnek jól a fejlesztőknek, szóval igyekeznek elkerülni őket (szemben más fejlesztőkkel / kiadókkal, ugye kedves Sega / GearBox?), így nem csodálkoznék, ha a bemutató videóba és a screenshotokon lévő karakterek, modellek és városrészek már a lehető legvéglegesre polírozott részeket tartalmazták.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#749) .LnB válasza Cifu (#748) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Már azt a bemutatott videót is összehasonlították korábbi anyagokkal. Szóval nem csodálkozom, hogy a CDPR nem mutat inkább semmit se.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#750) Fitzgerald válasza oriic (#745) üzenetére


Fitzgerald
veterán

@Vesa

Játékbeli teljesítmény szempontjából nem biztos hogy mérvadó az a 2 óra, mert gyakran látni olyat játékokban, hogy egy-egy adott pályán/helyszínen teljesen más a teljesítmény, mint egy másik játékbeli helyszínen. Pl. a Metro: Exodus-ban erről a sivatagos mapról azt írják, hogy még egy 1080 Ti/2080-nak is beakaszt maximális beállításokkal 1080p-ben is, míg az első nagy, nyílt mapon meg semmi gond nincsen. Viszont ja, a hangulatból, játékmenetből azért kaphat az ember egy kis ízelítőt 2 óra nettó játékidővel, ha nem foglalkozik karaktergenerálással.

@Cifu

Igen, ez az átka annak, ha valaki rohadt magasra teszi a lécet. Csillagászati mértékű elvárásokat kell utána megugrani. Én egyébként azért is gondolom azt, hogy egy évnél már nem lehet messzebb a megjelenés, mert láthatóan el akarják kerülni az olyan szituációkat, hogy olyan dolgokat mutogassanak, amelyeket végül nem látunk majd viszont a végleges játékban.

De mindenképpen nagyon szimpatikus az, ahogy a játékosvilág irányából érkező feedback-et kezelik (nem a third person baromságra gondolok nyilván).
A Mérges Jóska is mondta, hogy az E3-as demó után tőle is kérdezgették a CDPR-es arcok, hogy szerinted ez jó lesz-e így, min kéne változtatnunk, stb. Az EA meg a hasonló cégek mikor csinálnának ilyet?
Ők inkább még kigúnyolnak és fejen is szarnak mindenkit, miután elszúrtak mindent, amit el lehetett.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.