Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Autó+mobil  »  BMW iX1 menetpróba

Hozzászólások

(#101) Runner_fxr válasza Füleske (#72) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Mi az, hogy ki terjeszti? Egyrészt maguk a gyártók, másrészt egy csomó felhasználó. Aminek van valóság alapja, mert tény, hogy az elektromos autózás jót is tehetne a környezetnek, de nem ebben a formában, hogy 2,5-3 tonnás monstrumokat gyártanak.

(#102) Füleske válasza Runner_fxr (#101) üzenetére


Füleske
addikt

A gyártók? Mutass már erre példát. Ne reklámot!
Csomó felhasználó? Szintén példát kérnék! Csak olyanokat ismerek, akinek nincs elektromos autója, és ezt terjeszti. Tulajt egyet sem!
Jót is tehetne a környezetnek, de nem teszi? Mégis mire gondolsz? A monstrumokkal mi a gond? A tulaj ugyanilyen monstrumot venne belső égésűben is!

(#103) #76500480


#76500480
törölt tag

Szerintem nagyon eltalálták a hátulját ha mai kor BMW dizájnját nézzük! Ellenben, nekem a 34+ milliós iX hátulja egy luxus koporsó szállító autóra hasonlít… azok a lampatestek.

[ Szerkesztve ]

(#104) opr válasza Runner_fxr (#101) üzenetére


opr
veterán

Szemely szerint ezt a bolygomegmento dumat meg kizarolag egy fajta embertol hallottam: A megrogzott elektromos auto-gyulolo, szemfedos idiotaktol. Soha, egyetlen tulajtol vagy gyartotol nem hallottam meg olyan mondatot, hogy az elektromos auto majd megmenti a bolygot.

A tulajok meg a gyartok a lokalis kibocsajtasrol szoktak beszelni, meg az energiamix, meg a megujulo energiaforrasok fontossagarol. Nem a bolygot menti meg, hanem a varosi embert nem fullasztja meg. De ez amugy nem is Europaban annyira fontos, itt meg elheto a varosok levegoje, hanem foleg Azsiaban, az iszonyatosan tulnepesedett varosokban, ahol nem latsz el a szomszed utcaig a szmogtol.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#105) ceia


ceia
őstag

Kívülről klassz, belül szörnyű. Attól, hogy egy autó elektromos, még nézhetne ki a belseje is autóbelsőnek. Az elektromos meghajtást tartom a jó iránynak, nem azt, hogy már ne is hasonlítson belül autóra, és minden menüben legyen. Na és telefon mint kocsikulcs :Y Hagyják már a telefont is telefonnak maradni, nekem nem tetszik az a trend, hogy már lassan a wc-t is azzal lehet lehúzni.

        it's more fun to compute

(#106) Postas99 válasza opr (#104) üzenetére


Postas99
senior tag

Ázsiában nem az autók füstjétől fuldokolsz, hanem az összes többi mástól amivel szennyezik a levegőt.

(#107) doooo válasza Postas99 (#106) üzenetére


doooo
veterán

Láttuk a covid-lezárások alatt, hogy mit jelent az autók, meg egyéb járművek hiánya.
Azt mondani, hogy a sok millió, elavult, rosszul működő, rosszul működtetett jármű nem okoz szmogot, nevetséges/abszurd. Persze van ott más is, de ezek mindenképp elsődleges és minden érzékszervvel azonnal tapasztalható szennyezést okoznak mindenütt, de különösen ott, ahol ennyire sok van belőlük.

(#108) ncc1701 válasza paatrick (#100) üzenetére


ncc1701
veterán

Nekem egy 15 éves autóbelső jobban tetszik, mint a mai full kijelző csilivili csoda. Arról nem is beszélve, h ezeket lesz majd jó buli cserélni. Ja nem, mert gtk lesz attól is. Köszi, inkább egy régebbi 7-es bömös belsőre szavazok.

(#109) Elektrosokk válasza ncc1701 (#108) üzenetére


Elektrosokk
addikt

1-2 régebbi bmw vagy olasz belső mára valóban igazi csemege, de azért én sajnálnám őket napi szinten nyüstölni. :)

azért még találni 1-2 olyat amibe szívesen ül az ember.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#110) Runner_fxr válasza opr (#104) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én meg személy szerint olyan vagyok, hogy nem idiótázok le random embereket, fél mondatok alapján, pláne úgy, hogy semmit nem tudok róla.
Távolról sem vagyok elektromos autó gyűlölő! Sőt, inkább szimpatizálok az elektromos autókkal. A bolygó megmentésen nem tudom mit kell lovagolni, nem azt mondtam, hogy kizárólag az elektromos autónak kéne megmenteni a bolygót, csak nyilván hozzájárulhat, mint minden egyéb zöldülő újítás. Nekem ami nem tetszik, hogy brutális az extraprofit az e-autón és elment a gyártás a minél nagyobb méret irányába. Ezek sajnos nem azt segítik elő, hogy minél gyorsabban átálljuk e-autózásra, hanem a gyártók meggazdagodásához járulnak inkább hozzá. A csapból is a zöld e-autó folyik, meg a zöld tudatosság, miközben ezek a gyártók pont lesz@rják, hogy miből jönnek az euro, dollár milliárdok, csak jöjjenek. Kisméretű, jó minőségű és elérhető árú elektromos autókat kéne tömegével gyártani, reklámozni, nem ezeket a luxus batárokat. Azért gyártanak inkább nagyot, mert azon több a profit, a kicsit nem annyival olcsóbb legyártani, mint amennyivel többet keresnek a nagy, luxus méreten. Az, hogy nem a városban szennyez, egy dolog, szennyez máshol. Ez is kb olyan tökön lövés, minthogy hisztériázunk az akku gyárak ellen, de azért kell az e-autó. Ja és mivel hajtsuk akku nélkül?
Alapvetően jó dolognak tartom az e-autót, ettől függetlenül, nem csak azért mert nem pöfög szmogot közvetlenül a levegőbe, hanem mert jóval egyszerűbb a felépítése mint a belső égésűnek és sokkal kisebb a hibalehetősége is. Tehát egy olcsóbban fenntartható közlekedési forma lehetne, ha a gyártók is úgy akarnák.

Kínában például a belső égésű robogókat tiltották be, mert millió számra használták őket és ezek nagyon durván hozzájárultak a rossz levegő minőséghez.

[ Szerkesztve ]

(#111) ncc1701 válasza Elektrosokk (#109) üzenetére


ncc1701
veterán

Na, ez még izléses. De nekem semmi bajom nincs a mutatós műszerekkel, sőt. Nyilván fabetétet mindíg bazárinak tartottam, zongoralakk sem bejövős.

(#112) opr válasza Runner_fxr (#110) üzenetére


opr
veterán

Akkor Te vagy a ritka kivetel, ez esetben elnezest kerek, es mostmar legalabb egy embertol hallottam a bolygomegmento dumat, aki nem idiota megrogzott e-mobilitas gyulolo.

Zold-seg, profit, klima, stb: Alapvetoen igen, de ez nagyon sok dologtol fugg, felesleges a forumban belemenni, mert egyszeruen annyira komplex temakor, hogy kb lehetetlen normalisan kivesezni, ugyhogy e-auto topikban marad az e-auto es arra kozvetlen vonatkozo dolgok kitargyalasa. Igazabol meg ez is akkora falat, hogy altalaban nem sikerul rendesen kibeszelni a (barmelyik) forumon. :D

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#113) paatrick válasza ncc1701 (#108) üzenetére


paatrick
őstag

15 éves 7-es BMW-t megvenni használtan Magyarországon szinte egyből gtk ;] ha újonnan vetted és azóta 1 tulajos karbantartott akkor még elketyeg egy darabig, de ez a Mo-i autók 1%-a. Lehet sokat mondtam :DDD

Volvonak most is egységes letisztult beltere van, a középső kijelző szépen integrált nem lóg ki, pár gombot visszaraknának bele tökéletes lenne. De a Merci, Audi kijelzőtengere nekem se tetszik.

[ Szerkesztve ]

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#114) opr válasza ncc1701 (#111) üzenetére


opr
veterán

Meg is van az ara a rohadeknak. :DDD :(
Pedig... Ah, tudom, hogy ezt pont egy elektromos auto topikban erosen kerdojeles, hogy mennyire jo otlet leirni, de:
Talan ebben (Lexus LC500) van az utolso szivo nagy urtartalmu (5l!) V8 - kabrio kombinacio, ilyen belter mellett. Meg angol eghajlat mellett is azonnal lecsapnek egyre, ha annyira arcatlanul mocsok gazdag lennek, hogy csak ugy ki tudnek csapni ~60 millat az asztalra masodik autonak. :B

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#115) bteebi válasza Kinder (#3) üzenetére


bteebi
veterán

A két legnagyobb baj(a) a Teslával az, hogy 1. nem német 2. nem BMW. Ettől függetlenül nyilván vannak vele valós problémák is, nem is kevés, de szerintem ár/értékben elektromos autók között jelenleg a Tesla a legjobb. Az olcsóságukkal persze a kínai gyártók előbb-utóbb versenyképes(ebb)ek lesznek, pláne az olyan nagyon árérzékeny piacokon, mint a magyar.

A Tesla amúgy szerintem nem rossz belül, nekem többnyire pl. pont a német kocsik nem tetszenek (bár az elmúlt pár évben emészthetőbbek lettek a beltereik). Kívülről viszont gyakran nem tudom eldönteni, hogy tetszenek-e vagy sem. A Model S szép, a Model 3... hát, so-so (bár inkább tetszik), a Model Y viszont szerintem elég furcsa. Pedig ha már elektromos autó, akkor nekünk leginkább olyan kellene, mert abban elvben van 7 személyes kivitel (bár a Tesla oldalán nem úgy tűnt, hogy lehetne rendelni olyat is).

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#116) bteebi válasza gyuszos (#57) üzenetére


bteebi
veterán

"és innentől már meg is van bocsájtva, hogy nincs normális beltér, HUD, esőérzékelős ablaktörlő, fényezési minőség (nézz meg párat, tiszta szemét), és legalább egy alap projektoros lámpa"

Azért ezek egyike se a must have, inkább csak a "nice to have" kategória. A beltér pláne szubjektív; pár évvel ezelőttig szerintem kb. az összes német autó borzalmas volt, a Merci pláne - sőt az nekem most is fura, bár tulajdonképp nem rossz; a Tesla beltere megint olyan, amilyen, nem nagyon minőségi, de attól még szubjektíve tarthatja bárki nagyon szépnek is (nem én).

Érdekes kérdés, hogy miért nincs (még) esőérzékelő vagy pl. HUD (akár felárért), de ezeket "kifejleszteni" egyáltalán nem nagy dolog; a kis légellenállás, jó akkuk, hajtás, auto pilot sokkal macerásabb. Szóval ezek szerintem inkább csak "kedv" kérdése kategória.

Nekem egy jól működő auto pilot pl. sokkal erősebb szempont lenne, mint bármelyik általad fentebb felsorolt extra. Amik gondolom leginkább azért nincsenek benne az árban, mert "felesleges macera" lenne nekik, ami nem érné meg, hogy foglalkozzanak vele, és csak áremelő/haszoncsökkentő tételek lennének. A HUD szerintem egyáltalán nem olyan elterjedt még akár sokkal drágább autóknál se, szóval a "szükségessége" baromi szubjektív.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#117) bteebi válasza 8th (#71) üzenetére


bteebi
veterán

Valóban nem olyan, mint mondjuk egy 80 milliós BMW 750. Viszont azt hiszem nem is annyiba kerülnek. Meg kellene érteni, hogy a vételárnak van jelentősége. Az a Dacia majdnem annyiba kerül újonnan, mint egy jobb BMW-re egy szett felni.

A példád majdnem olyan, mintha azt mondanád, hogy azért szar az alkoholmentes és mindenmentes Kőbányai sör, mert a 10-szer annyiba kerülő kézműves belga meggysör, amibe szűz thai lányok teszik a kézműves biokomlót, sokkal finomabb.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#118) Elektrosokk válasza bteebi (#116) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Bakker, egy 20 èves alfa romeo-ban is befigyel az esőèrzèkelő.

Mondjuk ez a beltèr dolog tényleg szubjektív, ès azért rengeteget hozzátesz az èlmènyhez.

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#119) bteebi válasza Elektrosokk (#118) üzenetére


bteebi
veterán

Nem mondom, hogy nem gáz valahol, de sokkal kevésbé lényeges fícsör, mint sok más technikai/biztonsági megoldás, amikben meg a legtöbb gyártó sokáig max. utánozni próbálta a Teslát.

Amúgy az lenne érdekes, ha Musk szeretne valóban prémium (jellegű) autót is gyártani, és mindenki túllépne azon, hogy egy autó egyáltalán nem arról szól, hogy mennyi idő alatt gyorsul 100-ra.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#120) ncc1701 válasza Elektrosokk (#118) üzenetére


ncc1701
veterán

Pont letojom az esőérzékelőt. Inkább egy elektromosan fűthető szélvédő...

(#121) kardkovacsi válasza bteebi (#116) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Azért nincs mert a Tesla maga A FAPAD AUTÓ. Erről szól minden momentum, minél olcsóbban tudjanak gyártani. Ezért vették ki a parkoló szenzorokat is (igen, a Teslában nincs park radar, amit egy Suzukiba is kérhetsz) és persze megy a kamuzás, hogy majd lesz szoftver kamera alapon, csak nem véletlenül ultrahangosak azok a szenzorok más gyártóknál, mert sötétben a kamera megizélheti magát. Ugyanilyen az egész hátsót egybe gyártjuk. Szuper ez, olcsó gyártani, csak ha valami megnyomja egy oldalról is akkor GTK az egész autó, mert nem lehet javítani.
Eleinte még voltak opciók, de szép lassan kikerült minden. Már az egész autó konfigurálás abból áll, hogy van néhány alap szín, két fajta belső meg két felni. Persze az összes extra kurva drága még egy BMW-hez képest is, mert egyértelműen arra terelik a népet, hogy ne akarjanak extrát.

Amúgy nem értem miért gondolja bárki is kis légellenállást miért lenne nehéz gyártani? Megvan a forma (nézz rá, Toyota Prius, Honda Insight, Hyundai Ioniq) csak nem biztos, hogy akarják ezt a gyártók vagy a vevők. Látható, hogy Toyota Priusból kevesebb fut mint mondjuk bármilyen Toyota SUV-ből.

(#122) kardkovacsi válasza bteebi (#116) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Ugyanígy az olcsósághoz tartozik az is, hogy a Tesla lényegesen kevesebbet teszteli az autóit mint mások. Volt még pár éve egy cikk, ahol a Tesla volt QA vezetőjével volt interjú. Német autógyártók 10M kilométert tesztelnek, két telet minimum. Ha probléma van újraindul a tesztelés azon a területen.
Tesla 1,5M kilométer és ha probléma van akkor az nem veszélyeztetheti a release-t, azaz a kiadás dátumát, legfeljebb majd egy későbbi időpontban javítják.

Ettől persze lényegesen olcsóbb egy autó gyártása de pont ezért van, hogy amikor megjelenik egy új modell, lásd Model Y, akkor elárasztják a netet a hányadék minőségű autókról készült videók, hogy nem lehet bezárni az ajtót vagy épp nem megy a helyére a hátsó ülés. Gyakorlatilag az első néhány 10-100e autó tulajdonossal teszteltetik ki az új modellt.

[ Szerkesztve ]

(#123) gyuszos válasza bteebi (#116) üzenetére


gyuszos
tag

Abban, hogy ezek szubjektív dolgok igazat adok.
Abban viszont, hogy extraként sem rendelhető és "felesleges macera" már nem....

Mazda 6-ot cseréltem EV6-ra.
A Mazdában volt esőérzékelős ablaktörlő, de használhatatlanul buta volt.
Szemerkélő esőben törölt mint az állat, cserébe mikor tényleg esett akkor meg leállt....
Az EV6-tal végigvezettem 600km-t pár hete egy vasárnap, mikor az út teljes hosszán mindenféle esővel találkoztam.
Egyszer nyúltam a karhoz, induláskor, onnantól a 600 km-en egyszer sem kellett vele foglalkoznom.

A Mazdában nem volt HUD, ebben van.
Minden fontos infóval, és én nagyon szeretem. Nem örülnék ha le kellene mondani róla.

A Mazdában volt távolsági fényszóró asszisztens, működött is úgy ahogy, sűrűn előfordult hogy későn váltott vissza és rám villogtak.
Az EV6-ban a mátrix led baromi jól teszi a dolgát, soha nincs vele probléma....

Igen, megvoltam ezek nélkül az elmúlt 30 évben, de ha egyszer működhetnek ilyen jól, akkor bizony nekem minden következő autóválasztásomnál szempont lesz a meglétük.

Az autopilotként árult funkció jó lenne ha működne, de így sajnos csak egy lehúzás.

(#124) Raysen623 válasza Shadowbull (#97) üzenetére


Raysen623
addikt

De az a csatlakozó nem pedig a kábelfajta. 2-ből 1 pipálva. Az irány jó, lehet tovább menni.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#125) Elektrosokk válasza bteebi (#119) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Persze. egyébként engem a cybertruck megjelenése miatt elfog a must have érzés, hasonlóan fenyegető mint az új bmw xm. Ha nem csak városi autókról beszélünk.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#126) Sirus86 válasza Frozen (#49) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Egyetertek. Pl a nejem elozo honapba ment Svedbe. Ott egy kompozas olcsobb volt, mint Norvegian at mennie. Na de az a komp mennyit kormolt, jezusom! Van itt kedves lobbizas erosen. Ja es Svedben a 70 centes toltoaram az kvazi a normal. Az olcso 11KW-os , ceges tamogatassal (kollegamnak van egy Polestart 2-je), o 30 Eurocentert tolti. A masik az,hogy ezek az autok nem praktikusak. A Polestarba pl nem ferunk be hatul, pedig en 60 Kg-os vagyok, az en oreg francia automba meg igen. A nejem egy tankkal 700 km-t tud menni a kis kocsinkkal, aminek nagyobb a csomagatartoja, mint ezeknek, es aznap 880Km-t egy seggel lenyomott. Ezt tedd meg EV-vel. Szoval nekunk felejtos az EV. Legyen egy Kangoo/Caddy meretu csomagter, 700Km hatotav valosan minimum es olcso uzemeltetes. Ja es nem kerek szaz loerket. 87-el elvagyunk mindenutt es meg a legalis hatarokat is elerjuk vele, sot fele is lehet menni vele. Kell meg par ev, hogy ne mania legyen az EV, hanem praktikum.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#127) Sirus86 válasza ceia (#105) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Svedben (Goteborg) pl az Airbnb lakasba csak telefonnal lehetett bemenni. A szomszed benthagyta a telefonjat a lakasban (a lakas az ove volt), es a biztonsagiak 2000 koronat kertek azert, hogy beengedjek. Ok be tudnak menni barmikor, ami szamomra azert ketelyeket ebresztett bennem. Ja es ha nincsen internet, akkor sem tud bemenni. Fallback hol van? Sehol. Ez gaz, amerre tartunk.

[ Szerkesztve ]

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#128) Elektrosokk válasza Sirus86 (#127) üzenetére


Elektrosokk
addikt

ezért jók a beültethető szenzorok, azt nem hagyod el. :D

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#129) Sirus86 válasza Elektrosokk (#128) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Cseszheti az ember, ha nincsen internet. Amugy megneztem a szallason, optikai kabel kvazi vedtelenul ment minden lakasba. Eleg csak elvagni es az egesz lakoovezet net nelkul marad. Kvazi mindenki az utcan aznap :D

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#130) cintula187 válasza Armandus (#1) üzenetére


cintula187
addikt

Örülnék ha akármelyiket is használhatnám hitel nélkül :))

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#131) bteebi válasza gyuszos (#41) üzenetére


bteebi
veterán

Ez az egy kiragadott (?) szervizes példa pont nem ér semmit. Ilyenek vannak majdnem mindenhol. Ez egy szerviz egy esete... Persze akárhogy is vesszük, nagyon gáz, és ez zugműhelyben se szabadna előfordulnia. Jobb helyeken nyilván kínosan figyelnek az ilyesmikre, de a Tesla egy kommersz márka, és legfeljebb sugallni próbálja (azt se túl jól), hogy ők prémium. Semmiben se azok, max. elektromos hajtás, akkuk meg szoftveres területen elég jók.

Bakik egyébként tényleg a legjobb helyeken is előfordulnak. Még a Frei dossziéban mesélte azt egy indiai maharadzsa vagy miazisten, hogy az apja járt úgy, hogy bement (talán Londonban?) egy Rolls-Royce szalonba. Ott viszont megváratták, mert vagy 2 percig senki se ment oda hozzá. Aztán dacosan elment, majd vett 2 Rolls-Royce-t csak azért, hogy bosszúból kizárólag tehénszart szállíttasson velük. :U Van ilyen is.

Másik jópár éves sztori, a Belsőségen vagy a Totalcaron volt róla cikk (nem fogom visszakeresni), amiben egy azt hiszem M6-os BMW tulaj panaszkodott arra, hogy mintha időnként kihagyott volna az autó 1-2 hengere, ami miatt egyszer majdnem balesetet szenvedett (előzött volna, csak hát nem úgy gyorsult, ahogy kellett volna). Tegyük hozzá, a BMW szerviz összességében nem volt flegma, de azt hiszem több hónapnyi (és talán több szervizbeli!) vizsgálat után se tudtak vele mit kezdeni.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#132) bteebi válasza kardkovacsi (#121) üzenetére


bteebi
veterán

(És #122-re is.)

"Persze az összes extra kurva drága még egy BMW-hez képest is, mert egyértelműen arra terelik a népet, hogy ne akarjanak extrát."

Szerintem nem erről van szó. Hanem inkább arról, hogy ha úgyis BMW-t akarsz, akkor jobban tetszik az "alacsony vételár" (muhaha), aztán meg rájössz, hogy ez is, meg az is kell az autóhoz. De ha már eldöntötted, hogy így is, úgy is az a típus, modell kell, akkor úgyis hajlandó leszel kipengetni még 1-3-5 millát olyan extrákért, amiknek eleve benne kellene lennie a kocsiban. Hát egy nagy túróst! [Hja, utólag belegondolva lehet, hogy ezt pont a Teslára írtad. Nem tudom. A BMW extráitól egyébként nem drágábbak a Tesla extrái, és eleve nincs belőlük csillióféle.]

Ebben pont igazat adok a Teslának. Ne legyen nagyon nagy választék. Van egy modell, abból az "alap" is tudjon gyakorlatilag minden lényeges dolgot. Az, hogy a pimpelt szarokért, mondjuk karbon (hatású) szárnyak, féknyereg kellően hülye hajlandó vagy még milliókat fizetni... hát tedd meg. De ne egy adaptív tempomat vagy egy navigáció legyen már extra! Központilag szabályozni kellene, hogy mi tekinthető "releváns" felszereltségnek egy autón, és mi nem. Ami meg "releváns" (és nálam ez a lista elég hosszú lenne), akkor azok biza' legyenek benne a "csöves" modellekben is. Vagy ne legyenek benne egyikben se. :U

A Teslának kicsi a portfóliója (már-már azt is mondhatnánk, hogy nincs is olyanja), és érthető módon nem nagyon vannak gyártói hagyományai, kialakult rögeszméi, mint egy tetszőleges 50+ éves konszernnek. Szerintem 1,5 millió km is megdöbbentően sok (persze ha úgy vesszük, hogy 50 autóval 30 ezer km, akkor már nem is annyira sok), annyi idő alatt is illene kijönnie a releváns hibáknak (nem működő fék, törésre hajlamos féltengely, ilyesmi). Az, hogy az automata index az esetek 0,5%-ában nem kapcsolja ki magát, nem feltétlenül releváns probléma.

A spórolás annyiban érthető, hogy jó darabig ugye elég szarul ment a Teslának, szóval valahol érthető a törekvés (de egyébként ez megy szerintem MINDENHOL, a Fordnál is eurócenteken szarakodtak, aminek köszönhetően sok EcoBoost füstölt el). Az egyébként vicces, ha a BMW-nél 10M km és 2 tél alatt se jöttek rá arra, hogy milyen könnyen kigyullad egy csomó, amúgy márkaszervizben karbantartott dízelautójuk. :U

A Prius amúgy szerintem ritka ocsmány autó, bár tény, keveset fogyaszt. :DDD Elektromos autóból egyébként nyilván könnyebb kisebb légellenállásút gyártani.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#133) Shadowbull válasza bteebi (#132) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Az egyébként vicces, ha a BMW-nél 10M km és 2 tél alatt se jöttek rá arra, hogy milyen könnyen kigyullad egy csomó, amúgy márkaszervizben karbantartott dízelautójuk"

Mert az nem tervezési hiba volt, hanem gyártási. Tesztelhetsz akármennyit, azt nem lehet teszteléssel kivédeni.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#134) cucka válasza Shadowbull (#133) üzenetére


cucka
addikt

Mit tesztelnek 10M km-en át, ha nem a legyártott terméket?
Szoftverben tesztelik a tervrajzokat 10M km-en át? :DDD

(#135) Shadowbull válasza cucka (#134) üzenetére


Shadowbull
addikt

Azt az alkatrészt tesztelik, ami a specifikációk alapján készült.

Ha később a szériagyártásban a beszállító valamit elbasz, és nem a specifikációknak megfelelő alkatrészt gyárt, akkor azt előzetes teszteléssel nem tudod kivédeni.

De annak nem is ez a feladata.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#136) kardkovacsi válasza bteebi (#132) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Igen a Teslára írtam, a Tesla extrái sokkal drágábbak mint egy BMW-é. Szín, vonóhorog vagy épp az FSD. Már az a pár darab.
"Ne legyen nagyon nagy választék." - neked, mert hozzá vagy szokva a volumen gyártók, értsd Suzuki/Open/Ford termékeihez. Akkor meg is érkeztünk kivel versenyez a Tesla.

Nem az automata indexről van szó, hanem arról, hogy mondjuk nem záródik az ajtó. De mint írtam nem csak a kevés tesztelés a probléma hanem az, hogy a tesztelés eredményétől függetlenül az autó megjelenik. Nyilván tudták szarok lesznek az ajtók, festés, ülések a Model Y esetén. Egyszerűen le lett szarva, mert Musk azt mondta ki kell mennie az autónak.
Szóval aki Teslát vesz az vegyen 3-4 éve gyártott modellt.

(#137) cucka válasza Shadowbull (#135) üzenetére


cucka
addikt

Ááh, értem. Mert ugye voltak tervezési hibák, lásd korai TSI motorok, Prince motorok, vagy Ecoboost motorok.

De akkor így már teljesen világos, 10 millió tesztkilométerrel egyszerűen le-he-tet-len észrevenni azt, hogy a motorban 150 ezernél elszakad a vezérműlánc, szarrá kokszosodik a hengerfej vagy megreped a blokk.

Ezek a felsorolt motorok valójában kiváló termékek voltak! Az teljesen elképzelhetetlen és műszakilag kivitelezhetetlen lenne, hogy sok millió tesztkilométer alatt kiderüljön, hogy ezek a motorok a való életben 150-200 ezer km után mehetnek a kukába. Igazságtalan lenne ezt számonkérni az autógyárakon.

(#138) kardkovacsi válasza cucka (#137) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Egy átlag magyar autós 15e kilométert megy, egy német talán 20e-et. Emiatt szerintem nincs értelme sok százezres, értsd több mint 250e-300e futásteljesítményre gyártani autót (15 év az élettartam). Nem is gyártanak. Az, hogy a magyar csóringer és szeretné, hogy a tizedáron megvett használt autója ugyanúgy működjön mint az új, hát az édes álom.

Mellesleg pont ezért olcsóak azok a német autók amikbe 200e kilométer feletti futásteljesítmény van. Nem véletlen.

(#139) Elektrosokk válasza cucka (#137) üzenetére


Elektrosokk
addikt

engedd el. :DDD :R

#138kardkovacsi lehet hogy nincs értelme, csak a környezeti "megtérülés" miatt nem mindegy. Van aki ezért nem vásárol fast fashiont. :D

szerintem Te itt összekevered azt amikor valaki megvesz egy nem túl karbantartott, évekig mostohán tartott autót, amire nem akartak költeni... csak kinyomták a szemét.

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#140) 8th válasza Füleske (#91) üzenetére


8th
addikt

Műszakilag lehet de a Spring-el ellentétben abban el lehet férni aránylag normális beltere van kényelmesebbek az ülései jobb a rugózása jobb a zajcsillapítása egyszerűen autószerűbb. És nem kerül kétszer annyiba mint a dacia. Ettől függetlenül leaf pont ugyanúgy nem kéne mint egy spring.
+ #93: Hogy lenne már mindegy a helykínálat? Lehet, hogy te szeretsz nyomorogni egy autóban de a többség nem. Attól mert egy autó városi kisautónak készült még nem kell belül is fájdalmasan szűknek lennie. Ott az ötajtós e-up. 175-176cm vagyok és elférek magam mögött. Oké, nem keresztbe tett lábakkal terpeszkedve de nem is fájdalmas hátul ülni benne. 40-50 kilométerre bármikor beülnék magam mögé. Az ajtónyílás szűk mint az állat de ha belapátoltad magad onnantól egyáltalán nem vészes a helyzet. És városi kisautó az is.

[ Szerkesztve ]

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#141) bteebi válasza Shadowbull (#133) üzenetére


bteebi
veterán

Biztos, hogy gyártási hiba volt? (Nem tudom, azért kérdezem.) De ha az is volt, és éppenséggel egy beszállító cseszte el, akkor is hol marad a QC? Nem-e kellene legalább randomban (de igazából sarzsonként) ellenőrizni, hogy a beszállító továbbra is azt szállítja-e be, amiben megállapodtunk? Ha meg bármikor bármilyen probléma felmerül, akkor kritikusabban hozzáállni ahhoz a beszállítóhoz, urambocsá' kirúgni a picsába? Egy Dacianál még félig-meddig oké, ha egy ilyen dolog nem derül ki nyilvánosan, de egy patinás, félig-meddig prémium (jellegű) gyártónál már gázabb.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#142) bteebi válasza kardkovacsi (#136) üzenetére


bteebi
veterán

"Nem az automata indexről van szó, hanem arról, hogy mondjuk nem záródik az ajtó."

Az index csak egy szemléletes példa próbált volna lenni, nem egy valós eset. A nem záródó ajtó az gáz, azt minimálisan el tudom fogadni mellette, hogy ha nem vagy hülye, akkor nem záródó ajtó mellett nem indulsz el az autóval. (Ami már a macerásabb dolog, hogy otthagyni se tudod.) Nyilván nem lett volna szabad így piacra kerülnie, de a nem záródó ajtó még mindig nem egy olyan kritikus eset, mint mondjuk egy önmagától kinyíló ajtó.

""Ne legyen nagyon nagy választék." - neked, mert hozzá vagy szokva a volumen gyártók,"

Nem erről van szó, és nem is ez a lényeg. Azt próbáltam volna mondani, hogy majdnem minden "extra" legyen benne az "alapmodellben" is. Sok középkategória körüli autónál az extrák - amik nem feltétlenül nagyon elrugaszkodottak a valóságtól - akár az autó alapárának 25-40%-át is elérhetik, ami iszonyat gáz. Ha pl. az egyik modellben van többzónás digitális klíma, akkor legyen az alapmodellben is, akár csak pl. a LED-es világítás.

Ami fixen rétegigény, pl. optikai tyúning (karbon matricák, légterelők), vonóhorog, tetőbox, díszvilágítás (üdvözlőfény), kéttónusú fényezés, napfénytető az legyen extra, de egy többzónás klíma meg egy fűthető kormány azért ne má'! Ezeket (is) kőkeményen szabályoznám. Persze amennyire lehet, racionális alapon, és nem az alapján, hogy épp nekem, vagy a döntéshozónak kell-e a hűthető italtartó mellé a vezetékmentes gyorstöltés.

Kész röhej, hogy van mondjuk egy alapmotoros alapmodell 11 millióért, egy fullra felszerelt másik változat meg, akár PHEV, akár EV, full felszereltséggel meg 20-22 millió. Azért ne már srácok.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#143) gyuszos válasza bteebi (#131) üzenetére


gyuszos
tag

Kiragadott vagy sem, tök mindegy, ilyen egészen egyszerűen nem fordulhat elő.
De ha van kedved olvasd végig a sorozat további részeit, mi és mennyi idő alatt történik a bp-i szervizben....és meglátod nem annyira egyedi az a mi a bécsi Teslánál történt.

Ezzel viszont betűre egyetértek. Kár, hogy a sok elvakult Teslás ezt teljesen másként látja.
"de a Tesla egy kommersz márka, és legfeljebb sugallni próbálja (azt se túl jól), hogy ők prémium. Semmiben se azok, max. elektromos hajtás, akkuk meg szoftveres területen elég jók."

(#144) kardkovacsi válasza bteebi (#142) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

De ez addig működik amíg van 10-15 extrád. Amikor van 50 akkor mit csinálsz? Nekem pl. nem kell tetőablak, plusz súly az autóban, pont a tetőn. Viszont kell a fasza sportos ülés. Viszont ott van egy 150 kilós malac, na annak nem kell a sportülés, mert lelóg róla a segge (volt sportautóm és volt kolléga aki nem fért el a Recaro ülésben). Lehetne ezeket sorolni.

Most néztem egy 3-as BMW-nél 71 különböző opció van, plusz a 13 féle szín, 14 féle felni, 23 féle kárpit és a különböző belső elemek.
Ezekből hogy raksz össze egy olyat ami mindenkinek jó? Sehogy.

Igen, egy BMW-nél pl. egy hármasnál nem az alapárat kell nézni hanem alapár plusz 4-5M. Ennyi az ára. Ha bele lenne rakva akkor nem alapára lenne hanem alapár+5M. Nem teljesen mindegy?

A másik opció meg a felszereltségek. Az is milyen fasza. Amikor egy volt kolléga rendelt 1x éve egy Honda FRV-t. Elment próbakörre, persze a legmagasabb felszereltségi szinttel vitték el. Aztán vett egy középsőt mert hát nem kell neki ez meg az az extra. Csak épp az volt kifelejtve, hogy az extra hangszigetelés az bizony a legmagasabb felszereltségnél van egyedül, így hallgathatta, hogy kopognak a kavicsok a hátsó kerékjárati ívnél és persze anyázott, hogy mekkora köcsögség.

Ugye mennyivel egyszerűbb lett volna ha ott van egy ikszelhető opció, hogy plusz hangszigetelés hátul, +50e forint mint ahogy a BMW-nél van is akusztikus üvegezés opció 76e forintért.

(#145) Füleske válasza 8th (#140) üzenetére


Füleske
addikt

Ok, neked nem elég városi használatra a Dacia. Nem mindenki van ám így. Pl. akik a kicsi, olcsó autókat követelik. Igen, most itthon a 9 millió a legolcsóbb, elvégre nem Kínában vagyunk, ahol ugyanez a felébe kerül, és számtalan hasonló gyártódik helyben. Sőt, ott nem is ez a legalja, ehhez [link] képest a Dacia egy luxus autó, és nézd meg az eladási számait. Megnézted az aktuális Leaf árlistát? De, kétszer annyiba kerül, mint a Dacia.

[ Szerkesztve ]

(#146) bteebi válasza cucka (#137) üzenetére


bteebi
veterán

"a motorban 150 ezernél elszakad a vezérműlánc, szarrá kokszosodik a hengerfej vagy megreped a blokk"

Tegnap teljesen véletlenül láttam egy videót YouTube-on, amin azt tesztelték, hogy különböző autók (850-es, M3-as, M5-ös, 530-as BMW, régebbi dízel VW Passat, Nissan X-Trail, Moszkvics 412) hajtókarjai mekkora erőhatást bírnak ki törés nélkül. A végeredmény összességében megdöbbentő volt. Az 530-as BMW lett kimagaslóan a legszarabb (5381 kg, jó 3 tonnával lemaradva a 2. legszarabbtól - persze akár anyaghiba miatt is lehetett), az M3-as BMW a 2. legjobb (13873 kg), és a Moszkvics a legjobb. (14595 kg). Nem erre számítottam. :U

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#147) Füleske válasza bteebi (#146) üzenetére


Füleske
addikt

Régen nem kellett mindent kigrammolni. Ma már a fogyasztás/CO2 miatt sem lehet ezt megtenni. Saját tapasztalat, hogy ugyanaz az alkatrész 20 éve pont kétszer akkora volt ugyanabban a motorban, mint most.

(#148) Shadowbull válasza cucka (#137) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Mert ugye voltak tervezési hibák, lásd korai TSI motorok, Prince motorok, vagy Ecoboost motorok."

Valójában fogalmad sincs hogy tervezési hibások voltak vagy nem.

"sok millió tesztkilométer alatt kiderüljön, hogy ezek a motorok a való életben 150-200 ezer km után mehetnek a kukába"

Nem egy motor megy sok milliót, hanem sok motor megy összesen sok milliót.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#149) Shadowbull válasza bteebi (#141) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Biztos, hogy gyártási hiba volt?"

Igen.

"is hol marad a QC?"

Nyilván a minőségbiztosítási rendszer is hiányos volt. De azért az sem olyan egyszerű dolog.

"Nem-e kellene legalább randomban (de igazából sarzsonként) ellenőrizni"

Van amit ellenőriznek, van amit nem. A cél az hogy az autógyárban már ne legyen semmilyen ellenőrzés.

"Ha meg bármikor bármilyen probléma felmerül, akkor kritikusabban hozzáállni ahhoz a beszállítóhoz, urambocsá' kirúgni a picsába?"

Elhiheted hogy nagyon komoly következményei vannak egy ilyennek.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#150) 8th válasza Füleske (#145) üzenetére


8th
addikt

"Megnézted az aktuális Leaf árlistát? De, kétszer annyiba kerül, mint a Dacia." Megnéztem. Nem, nem kerül a duplájába. A fapados Spring ezer forint híján 8,80 M Ft. A fapados Leaf 13,5 M Ft tehát a Nissan csak 4,7 M forinttal drágább mint a Dacia és nem 8,8 M Ft-al. Ha az elérhető legdrágábbat veszed mindkettőből akkor 9,8 M Ft-ra és 18,6 M Ft-ra módosulnak a számok. Akárhogy számolom ez sem a duplája. És itt már olyan extrák lesznek a Nissanban amiről a román csodafegyver még csak nem is hallott. Amúgy egy pici olcsó vegyesben 4.8-at fogyasztó Spring méretű autóm van, de méretben a másik autóm sem sokkal nagyobb nála. Konkrétan leszarom, hogy miben ülök nem kell kompenzálnom semmit. :N

[ Szerkesztve ]

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

Útvonal

Fórumok  »  Autó+mobil  »  BMW iX1 menetpróba
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.