Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) nobeige


nobeige
tag

Minden LFP akkumulátor lítium ionos de nem minden lítium ionos akkumulátor LFP kemiaju. Legalábbis az ingyenesen hozzáférhető, népszerű Wikipédia szerint.

(#2) CriticalHit


CriticalHit
őstag

Az akkucsomagok tömege csökkenjen, elfogadható 600-800 km-es valós hatótávval. Minden logikával ellentétes a 400-500 kg-os akkucsomagot cipelő 1, 8t < elektromos autó.

Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.

(#3) bteebi


bteebi
veterán

1000 km-t mehetnek az új akkuval? WTF??? Me' nem úgy van, hogy ez csak kapacitás kérdése? :F :U Inkább mondják meg az energiasűrűséget, akkor abból lehet valamit okoskodni.

Ráadásul ugye hatótáv = kapacitás / fogyasztás, melyből az előbbi teljesen tetszőleges. A 4,37 tonnás Hummer EV-ben pl. bruttó 246,8 (nettó 212,7) kWh-nyi akku van, amivel papíron 480-600 km-t tud menni, vagyis névlegesen, bár valószínűleg nagyon nem valósan 35-44 kWh/100 km-es fogyasztással elvan. Ezzel szemben a Model 3 kb. 16-18 kWh valós, egy Model X kb. 25-30, de a kisebb autókkal, városban 10 kWh körülre, vagy akár az alá is be lehet nézni.

Viszont amíg a Hummerben 212 kWh-nyi akkuval kell kihozni a hatótávot, addig egy sima Model 3-nál már "csak" 57,5-ből (kb. negyedannyi), egy Nissan Leafben 39-ből (alig több, mint hatodannyi), egy Dacia Springben meg csak 25 kWh-ból (nyolcadannyi se). Szóval ez az "1000 km-t egy akkuval" ebben a formában egy orbitális baromság.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#4) worxland válasza bteebi (#3) üzenetére


worxland
addikt

"1000 km-t mehetnek az új akkuval?" - minden bizonnyal CLTC szerint, ami már csak olyan 820-850 km WLTP szerint, valós használatban meg annak a fele.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#5) Aprósólyom válasza bteebi (#3) üzenetére


Aprósólyom
addikt

A kattintható linken keresztül olvasható, hogy 205Wh/kg.

Jevons paradox

(#6) bteebi válasza Aprósólyom (#5) üzenetére


bteebi
veterán

Na, az már egész jó :R. (De miért nem lehetett amúgy ezt a nagyon is fontos adatot megemlíteni a cikkben? :F ) LFP-vel eddig leginkább talán 160 Wh/kg körül jártak, ez meg már NMC szint, vagy (egy kicsit) jobb.

Mondjuk az 1000 km-hez egy pl. 16 kWh/100km-es fogyasztást feltételezve 160 kWh-s akkura lenne szükség, ami még így is vagy 800 kg lenne. De egy energiasűrűség-duplázással már 400 kg alá érnének, ami már nem is lenne akkora teher. Csak jelen állás szerint jó eséllyel nem fogják elérni 5-10 éven belül... vagy talán sohase. :( (Bár azért ez a része nem annyira valószínű.)

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#7) EXIEZ válasza bteebi (#6) üzenetére


EXIEZ
senior tag

Az az alapvető probléma, hogy még mindig nagy az akkumulátorok tömege.
Ergó vagy egy új technológia kell amihez kevesebb tömeg társul, vagy az autók alap össztömegét kell csökkenteni ( a biztonság és törés adatok romlása nélkül) ezzel nyerve súlyt.

(#8) bteebi válasza EXIEZ (#7) üzenetére


bteebi
veterán

Az alapvető probléma az, hogy rövid távon egyik se fog érdemben változni. :( Amúgy meg épp azért kérdeztem az energiasűrűséget, mert gyakorlatilag az határoz meg mindent racionálisan. Mert amúgy akár 500 kWh-nyi akkut is bele lehetne pakolni egy Leafbe is - a jelenlegi csúcsakku esetében ez alig 2,5 tonna lenne. Hogyha élünk azzal a hanyagsággal, hogy ez a 2,5 tonna érdemben nem befolyásolná az autó fogyasztását (de), akkor egy nagyon jófej 12 kWh/100 km-es városi fogyasztással számolva egy töltéssel bő 4000 km-t megtehetne az autó. :DDD

Aztán ha ezt az autót 1 fázisról (16 A) 3,7 kW-tal próbálod feltölteni nulláról, akkor alig öt és fél nap alatt már végzel is vele. :))

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#9) EXIEZ


EXIEZ
senior tag

A gyorstöltés idővel megoldja ezeket a gondokat, az hamarabb fejlődik lásd mobilok esetén pl.

Itt azért problémás televerni akkuval az autót mert a súly mellett azért kockázatosabb ha a fél autó akkubol áll :C

(#10) CriticalHit válasza EXIEZ (#9) üzenetére


CriticalHit
őstag

Az állandó gyorstöltés drasztikusan csökkenti az akku élettartamát.

Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.

(#11) EXIEZ


EXIEZ
senior tag

Ez köztudott és mobiloknál is ez van.
De általában sok éves garancia van az akkukra, így ha már az akkuk legalább oda kerülnek vissza ahol valószínűleg újra felhasználásra viszik vagy továbbítják már elértek egy nagy célt.

A nagy pakkok rendes "lassú" töltése sehogy sem lesz jó hosszú távon.

(#12) bteebi válasza CriticalHit (#10) üzenetére


bteebi
veterán

Én is így gondoltam, meg talán így is van némelyik gyártónál, de a Teslás tapasztalatok alapján elvben nem. Régi, csak Superchargeren töltött Model S-ekkel szoktak ennek kapcsán példálózni. A kulcs talán leginkább az akku kondicionálása (előmelegítése), illetve - még jó hogy eszembe jutott - hogy mennyire merítetted le. Szóval nem a sebesség gyilkol, hanem a "túlzott" (talán 20% alá?) lemerítés.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#13) Raijin


Raijin
tag

[ Szerkesztve ]

Live long and prosper.

(#14) EXIEZ válasza bteebi (#12) üzenetére


EXIEZ
senior tag

Jól tudod, 20-80% között érdemes tartani. Sem a 100% körüli tartás/ töltés, sem a 10-20% alatti tartomány nem használ.

Csak ez a "rajta hagyom a töltőn" elv ezt keresztbe vágja. Akkor lenne jó, ha be lehetne állítani meddig töltse fel manuálisan.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.