"Az un “célzott hirdetés hatékonyabb” , csak a fejükben létezik és a hirdetőknek kamuzzák be, hogy perkáljanak többet a nagy semmiért."
Sem CPC, sem CPA alapon nem lehet ilyen, mert első esetben kattintások, második esetben meg egy bizonyos esemény után fizet a hirdető...
Három irányból van valamennyi rálátásom a piacra:
1. Ahol hirdetést jelenítek meg, ott célzott hirdetéssel oldal függően olyan 8-15%-ra lehet vinni az átkattintási arányt (tehát az oldalra látogatók, reklámokat nem blokkoló felhasználók 8-15%-a rákattint valamelyik hirdetésre), addig nem célzott hirdetésnél jó ha van 2-3% ugyan ez az arány. Tehát ha ugyan annyi marad a kattintásonként fizetendő összeg (ami nem igaz, lásd következő pontban), akkor praktikusan 5-6x kevesebb kattintás, 5-6x kevesebb bevétel, mivel CPC modellben (ami az egyik leggyakoribb modell) csak a kattintások után fizet a hirdető. (CPA ugyan ez, csak nem átkattintásokért fizet a hirdető, hanem mondjuk oldal-követésekért vagy like-okért, vagy kapcsolati űrlap kitöltéséért, stb...)
2. A hirdetők szemponjából meg nem célzott hirdetés azt jelenti, hogy alapból 5x kevesebb az átkattintó, (hiszen összesen ugyan annyi a megjelenített hirdetések száma, csak éppen nem azoknál jelennek meg, akiknél hasznos is lenne, ha megjelenne) és aki át is kattint, azoknál is sokkal kissebb lesz a tényleges vásárlások aránya. (nem fognak vásárolni, mert nem is érdekli őket annyira az adott termék, ellentétben a célzott hirdetésből érkezőkkel, akikről meg tudjuk, hogy őket meg érdekeli). És akkor ebből következik, hogy nem is éri meg annyit fizetni kattintások után, mint amennyit fizetsz célzott hirdetés esetén, így az előbb írt 5-6x-os bevétel különbség a hirdetést megjelenítő részén nagyon gyorsan lesz inkább 10-20x-os..
3. Internet használóként meg sokkal szívesebben nézek célzott hirdetéseket, amik érdekelhetnek is, mint random tartalmakat, amik gyakorlatilag biztos nem érdekesek számomra.
>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<