Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) zsolesz967


zsolesz967
aktív tag

8 év 2-3 órás végigjátszásért...de legalább a látvány hangulatos.Gamepass pozitív játék?
Én utána olvastam redditen a játék végének és még ott is többféle elmélet született,hogy mit is láttunk.

Ps5,A34 5g,Gear S3 Frontier

(#2) Steven


Steven
addikt

15 percig bírtam .... puzzle is nekem roppant unalmas volt és pc-n valahogy fura a kinézet és furák a texturák, nem szépek szerintem. 144Hz re korlátozva kemény 50-60% ra terhelte a 6700 xt. 2k ba :D
... XBX re meg gyerek azt mondta vidi alapján neki ez uncsi szvl arra le se töltöttük, így ott nem próbáltam.

Összeségébe én egy shootert vártam kb egy half life szerűségű horrorabb shootert ,de hát hagyjuk.

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#3) PR0JECTNR56


PR0JECTNR56
addikt

Köszi a beszámolót, alapvetően egyetértek a leírtakkal.

Maga a játék valóban egy nagyon egyedi élmény az audiovizuális tálalása miatt és személy szerint működőképesnek tartom egy ilyen játéknál a környezet alapú "történetmesélést", de ez így is kicsit vékony lett.

Ebből a koncepcióból szívesen látnék még 12-18 órás hosszúságú, jobban kidolgozott történetvezetéssel, változatosabb puzzle és fejlettebb lövésmechanikával, valamint egy tisztességes mentési rendszerrel ellátott következő epizódot.

(#4) core i7 válasza Steven (#2) üzenetére


core i7
addikt

Azért lett a játék körül nagy hype mert az első trailerek fegyverrel a kezünkben voltak. Mindenki egy FPS shootert várt.

Ennek nem puzzle gamenek kellett volna lennie.

[ Szerkesztve ]

(#5) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Ez nem játék és nem is techdemo. Az atmoszféra és a dizájn kb páratlan és még hasonló se készült ilyen minőségben.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#6) Bad Pritt válasza PR0JECTNR56 (#3) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Még csak az audiovizualitás audio részét se mondanám kiemelkedőnek, mert alig vannak zenék, hangok, ezért is lesz egy idő után baromi unalmas.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#7) PR0JECTNR56 válasza Bad Pritt (#6) üzenetére


PR0JECTNR56
addikt

Egy 10BA IEM jelentősen segít közelebb hozni az élménynek ezt a részét. :) De értem mire gondolsz.

(#8) kopi72 válasza Bad Pritt (#6) üzenetére


kopi72
aktív tag

igen, de itt nekunk videkre mondhattad volna ugy is h egy rakas fos, mert amugy az is :-)

Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

(#9) markknight


markknight
veterán

Nagyon régen toltam ennyire unalmas játékkal. Az biztos, hogy gamepassból nem fogok preloadolni semmit. Mikor megjelent, akkor le kellett töltenem 300 megát, majd utána az egész gémet.. sok értelme volt mondhatom. (már itt elkezdődött az időhúzás.. na jó csak viccelek :D )

Érdekesen kezdődik, de nekem ez nem játék, hanem egy techdemo. Volt egy ötletük, hogy kéne ilyen alien copy világot összerakni és ez sikerült is, de minden más leragad egy mobiljáték szintjén, sőt azok alatt..

Nézegeted a nagy semmit, mi hogy mozog, aztán vagy kitalálod vagy nem. (általában nem, szal mehetsz youtube-ra) A fegyók kb semmit nem érnek, a harcrendszerre pedig szavakat se találok, egyáltalán minek vannak benne?

Horgászok biztos élvezni fogják, nekem sajnos időm többet ér ennél. Kíváncsi lennék mennyi pénzt locsoltak erre az amúgy 2 órás projektre. Annyira nem vagyok csalódot, mert a gamepass részeként kaptam, de ha ezért 15 ezret ki kellett volna csengetni biztos refundolnék foggal körömmel.

[ Szerkesztve ]

(#10) Heroes fan válasza markknight (#9) üzenetére


Heroes fan
őstag

Én is így vagyok vele, vártam mint a messiást, és nagyon nagyot csalódtam. Vannak játékok amiket 1 ember megtud csinálni rövidebb idő alatt, és van benne minden. Itt 20-an fejezték be asszem, és 8 év alatt nem tudtak összerakni rendes gamet, ennyi erővel törölhették is volna a francba. Ha lesz is folytatása remélem nem lesz ilyen gyalázatos.

(#11) markknight válasza Heroes fan (#10) üzenetére


markknight
veterán

Megnéztem a 2014-es teasert és hát olyan sokban nem tért ez el a mostanitól. Gondolom ment a kávézgatás meg a nerf gunozás az irodába ezerrel. Tőlem lehet folytatása, de mit fognak abban elmesélni? Ahogy néztem a sztori a nullával egyenértékű, ilyen belemagyarázások mennek mindenhol, hogy úgy érezzék ez valami rettentően művészi valami.

(#12) antikomcsi


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog

Kicsit olyan, mintha a prometheusban a tervezők űrhajójában sétálgatnánk. Legalábbis azokon a részeken, ahol a videóba tekertem.

(#13) lofagi


lofagi
addikt

40 perc xD ;]

Eat sleep game REPEAT | Origin/Uplay : L0Fgi | BN: Lofagi#2966 | YT: https://youtube.com/user/lofagi

(#14) Szakiii


Szakiii
addikt

Hangulat, képivilág magával ragadó oké, de miből tartott volna akár csak egy gyenge de tényleges játékot mögé tenni? Ez így egy nagy semmi.

(#15) oriic válasza lofagi (#13) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Nem röhög. :D

Live-Die-Respawn

(#16) Heroes fan válasza markknight (#11) üzenetére


Heroes fan
őstag

Akkor ezért kapott magyarítást mert kevés szöveg van.

(#17) markknight válasza Heroes fan (#16) üzenetére


markknight
veterán

Kb annyi benne a szöveg mint a Terep 2-ben

(#18) BusinessGuy


BusinessGuy
őstag

Mondogatják már pár cikkben meg pár oldalon userek hogy ez megosztó játék bla bla. Nem,nem megosztó hanem egy unalmas b*romság amiben kb nulla a sztori de megint pár oldalnak és usernak fel kell szopkodni ahogy a hasonló "művészinek" kikiáltott szemetet az utóbbi években mikor bár a játék mint játék egy 1 bites szemét de valami mint például a látvány egyedi..... És persze már megy a bemagyarázás a sztorinak csúfolt valine hpgy mi is történik... :C

Kicsit olyan ez mint a kortárs művészetek java...Egy random szemét amit páran értékelnek mert micsoda alkotás miközben az alkotók kb 5 perc alatt egy beszívós este közben papirra hányták a semmit amit megalkottak....

[ Szerkesztve ]

(#19) Dr.Anonymus


Dr.Anonymus
addikt

Szerintem jó kis játék, én minden pillanatát élvezem, egy bizonyos réteg közönségnek készült, és szerintem ők imádni is fogják.

(#20) Plazmacucci válasza BusinessGuy (#18) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Ha még van is igazságmagva a mondandódnak, ez a primitív, közönséges előadásmód elveszi az élét. Javaslom a facebookot mint felületet a további kirohanásaidhoz.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#21) Gave


Gave
addikt

Ah, 'Horror', a kreativitás és erőforrások hiányának műfaja ;]

ok kiléptem megígérem :DDD

Here? For folks like us? Wrong city.., wrong people

(#22) L3zl13


L3zl13
nagyúr

Szóval pont az lett amit vártam a korábbi videók alapján. Volt egy ötletük, hogy gigeri látványvilágú játékot kéne csinálni, de semmit nem tudtak vele kezdeni így unalomba fulladt az egész.

Aki hülye, haljon meg!

(#23) Bad Pritt válasza BusinessGuy (#18) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Nem belemagyarázás, az artbookban rengeteg info van, sokan abból dolgoznak, ha már a végtermékből nem lehet. Ez nem mentesíti a játékot persze, de volt gondolat a sztori mögött.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#24) nubreed válasza zsolesz967 (#1) üzenetére


nubreed
veterán

2-3 óra? :D És én meg még a 8 óra alatt kitolható COD -okon voltam kiakadva, úgy látszik még mindig van hova visszafejlődni. Akkor ezért kerül eleve "csak" 40 euróba. Az is beszédes, hogy egyből 10% offal indul Steamen.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#25) petymeg


petymeg
addikt

Tegnap végigpörgettem egy végigjátszást. Látványos, egyedi atmoszféra, nulla sztori. Semmi nem derül ki, hogy hol vagyunk mit csinálunk, legalábbis a végigjátszásból nem sok derül ki. Vártam nagyon ezt a játékot, de várok még egy cseppet aztán ha lesz 5 euro adok neki egy esélyt.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#26) Yutani


Yutani
nagyúr

Szeretnek gigerezni a tesztelők, de mellette legalább annyira ihlette a látványvilágot Zdzisław Beksiński lengyel festőművész munkássága is.

#tarcsad

(#27) s:zozo válasza Yutani (#26) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Gondolom sokaknak kevés információt ad a játék. Ez is mint sok minden más az életben a saját gondolatokról és saját érzelmekről szól. Kell ilyen is a sok más produktum mellé.

(#28) oriic válasza s:zozo (#27) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

"Gondolom sokaknak kevés információt ad a játék."

Semmi információt nem ad. Te toltad a játékot?

Live-Die-Respawn

(#29) s:zozo válasza oriic (#28) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Végigjátszottam.
Spoiler?

[SPOILER]
A kezdő jelenetnél is feltűnt, hogy nincsenek gyerekek, nincsenek fiatalok(holtesteknél). Rovar-humanoid civilizációt tippelnék. olyan egyszerű társadalomra gondolok, mint pl. nálunk is a hangyák. Dolgozók, harcosok?, mérnökök, vezetők (irányítók).
Petékben (gumókban) kelnek ki az új egyedek és kész kifejlett példányok lesznek.
Valami vírus vagy parazita miatt elkezdtek pusztulni és mi, mint az utolsó példányok egyike megpróbálunk közbe avatkozni. A trugymó kiömlése után vagy mi, vagy egy új egyed el is indul hogy végre hajtsa a feladatot. Itt nem tudom mennyi idő telhetett el, Szerintem ugrottunk az időben. Látjuk hogy a rovarszerű mechanikus épületek belsőjét valami idegen vagy akár saját civilizációjuk miatt idegen élő organikus élőlények kezdik el benőni és átalakítani. A karakter is kezd átváltozni és a végén történik ami történi.
A gyorsvasút utáni részben látunk még sok infót és pl. annak hiányát. Szerették szobrászatot és nem láttam irodalomra utaló írásokat, szövegeket. Nagy szerepet töltött be a kultúrájukban a szaporodás és a reprodukció ábrázolása. Még az is lehet, hogy a tudatukat mindig át örökölték a petéken keresztül az új egyedbe. Talán a vallásuk is-e köré épült.
A végén nekem, valamiért a Journey című játék ugrott be. Születés, halál, örök körforgás és küzdelem érzésekkel.
Sok minden hiányzott, jó lett volna pl. valami élő helyet vagy általánosabb élet teret is látni.
Nemsokára elkezdem másodszor is és igyekszek több mindenre odafigyelni.
[/SPOILER]

[ Szerkesztve ]

(#30) s:zozo válasza s:zozo (#29) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Gyorsan még valami és Yutani infóját alátámasztom. A régi Galaktika magazin borítóin volt sok, ehhez hasonló grafika, ahol persze H. R. Giger kívül sok kelet európai művész alkotása is látható volt.

(#31) oriic válasza s:zozo (#29) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

SPOILER

Az a baj, hogy ez a te elméleted és még akár értelme is van ezt elismerem. De simán mondhatom azt, hogy szerintem ez akár egy börtönbolygónak is elmegy. Ott a sok mozgatható fal/biztonsági ajtó/rács, egyes eszközök mintha inkább kínzásra lennének inkább alkalmasak, vagy a lények (az a bika szerűség létezése is totál értelmetlen). Vagy akár klónozó üzem is lehet egy elcseszett gondolkodású civilizációval. Konkrétan bármit bemagyarázhatunk és ez a gond vele. Arról nem is beszélve, hogy ha kicsit jobban odafigyelünk, akkor láthatjuk, hogy nem egy karaktert irányítunk a teljes végigjátszás alatt.

Hiányzik egy minimális narratíva, mert így az egész arról szól, hogy menj A-ból B-be puzzle feladatokon keresztül majd stáblista. De közben meg fogalmunk sincs, hogy mit miért csinálunk.

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#32) s:zozo válasza oriic (#31) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Látod, látod, hisz engem támasztasz alá nem megcáfolva, hanem inkább kiegészítve még a történetet. Több létesítményben is jártunk. Ahol pl. mit keresnek a fegyverek? a lehetséges alternatívák csak a fantáziánkra van bízva.

"A trugymó kiömlése után vagy mi, vagy egy új egyed" és szerintem az időben is ugrottunk (sokat). Nem hiányzik semmilyen narratíva. Pár szöveg elhelyezése nem dobta volna meg a fejlesztést és gondolom ez tudatos döntés volt. A fejlesztésről csak annyit olvastam, hogy sokat halasztották. Jó pár ilyen játék van, pl. a Journey (nem kell narratíva). Az egy kerek egész játék úgy lett megtervezve.
"De közben meg fogalmunk sincs, hogy mit miért csinálunk"
Ne haragudj, de ez nem igaz. Írtad a börtön bolygó példát. Ez esetben a menekülés a cél.
Klónozó üzem esetében, javítás, korrigálás. Gyártási folyamat normalizálása.

(#33) Bad Pritt válasza s:zozo (#32) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Persze, hogy tudatos döntés volt, de alapjaiban hibás a koncepció. Túl sok minden van a játékban egy Journey-hez hasonló hangulatjátékhoz képest, viszont ezek a játékelemek nincsenek rendesen kidolgozva és nincsenek a narratíva által megtámogatva. Csinálsz valamit, de az okát nem tudod, a célját pedig általában utólag érted meg, már ha egyáltalán. Ha valóban egy hangulatjátékot akartak összerakni, akkor ennél sokkal egyszerűbb játékmenettel tudták volna rendesen megtámogatni sétaszimulátorként (pl. Everybody's Gone to the Rapture), amikor tényleg nem számít semmi, csak az, hogy átadd magad az élménynek. Viszont tudjuk, hogy nem ez volt a céljuk, mégpedig az eddigi kommunikáció és marketing alapján, ami inkább egy Frictional Games-féle horrorjátékot sejtetett.

Lehet amúgy mindenféle saját elméleteket gyártani arról, mi is volt ez a 3-4 óra, bár semmit nem támaszt alá és ugyanígy semmit nem is cáfol, viszont itt jön a probléma, hogy a játékkal együtt megjelent egy art book, amit én "átlapozgattam" a napokban és így a kérdés számomra nem az, hogy miről szól a játék, hanem az, hogy az a rengeteg minden, ami az art bookban benne van szövegesen és képek formájában, az miért nem került bele a játékba? Csak mert ez így nagyon amatőr, hisz a könyv ad egy hátteret a világnak, kontextust a cselekménynek, a karaktereknek, ellenfeleknek, csomó mindent megmagyaráz, tehát van meló a lore-ban meg story-ban, akkor ez a végtermékbe miért nem került be? Ha az volt a céljuk, hogy mindenki magának rakjon össze egy képet, akkor viszont az art book miért ilyen részletes?

Legyünk őszinték: a fejlesztők saját elmondásuk szerint is inkább csak tanulták a szakmát 2018-ig és egy olyan ötletet akartak realizálni, amit nehéz sikerre vinni. Én személy szerint nem tudok olyan játékot mondani, amelyik a Scornhoz hasonló komplex játékelemekkel rendelkezik (lopakodás, puzzle, harc és ezek keveréke) és mellé 0 kontextussal lenne sikeres. Legalább narráció, összeszedhető tárgyak, írások szoktak lenni még a legelvontabb játékokban is.
Az meg már csak hab a tortán, hogy a játék sokszor egyszerűen nyűg. szóval ha tényleg az volt a céljuk, hogy valamilyen hangulatot, érzést átadjanak, akkor jó lett volna kevésbé frusztrálni közben a játékost a szar harcrendszerrel, save systemmel meg a puzzle-ök jó részével.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#34) s:zozo válasza Bad Pritt (#33) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Szép hosszú írás, de én nem erről írtam és nem is akarom vitatni a te kritikádat és észrevételedet. Nem arról írok, hogy jó, rossz, vagy csúf :) a játék.
"Túl sok minden van a játékban egy Journey-hez hasonló hangulatjátékhoz képest, viszont ezek a játékelemek nincsenek rendesen kidolgozva és nincsenek a narratíva által megtámogatva"
Ezt vitatom. Nem kell narratíva, tudtam kreálni egy sztorit. Tovább tudtam haladni és tárult fel a lehetséges történet. A látványra kell hagyatkozni, nem értem miért kell szöveges támogatás, miért jó ha olvasod, hogy most egy börtönben vagy, most egy kísérleti létesítményben vagy, most egy keltetőben vagy. A szöveg az irodalom egyáltalán hiányzik az egész játékban. A civilizációban, a létesítményekben. Nem lehet, hogy ez is tudatos volt?
Game pass-ban art book-ra rá keresek hátha van

(#35) Fitzgerald


Fitzgerald
veterán

Emlékszem, nagyjából az Agony-vel egy időben kezdték ezt a játékot is mutogatni.
Mindkettőt nagyon vártam, de az Agony-féle zakó után 4 évvel a Scorn megint csak arra emlékeztet, hogy ha valami túlságosan egyedi akar lenni (vizualitásában, atmoszférájában), akkor valamiért nagyon nehéz hozzá élvezetes játékmenetet kreálni.
Vagy egyszerűen csak nem dolgoznak jó game designerek ezeknél a csapatoknál...nem egy olyan játékot láttunk ugye, ahol az art tényleg 10/10-es, viszont játékként nagy nulla a produkció...
Aztán a hangulat nem mindig visz el a hátán egy játékot.
Pl. az Outlast 2-nél nálam működött ez a dolog, annak ellenére, hogy a felszín alatt az is csak egy bújócska-szimulátor volt.
De még azt sem játszottam újra egyetlen egyszer sem, és nem is tervezem.

(#36) Wesder válasza oriic (#31) üzenetére


Wesder
félisten

Egyébként simàn lehet hogy az a történet, amit a játékos belelát ebbe az egészbe. Nem feltétlen lenne rossz ötlet.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#37) Bad Pritt válasza s:zozo (#34) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

A kulcsszó a lehetséges. Az, hogy nulláról felépítve neked kell kreálni egy világot, nem a játék gyengesége? Abban sem sikerül megegyezni, hol játszódik ez a pár óra és kik vagyunk mi játékosként, ez annak fényében elég gáz, hogy amúgy mennyi mindent csinálunk ebben a pár órában. Semmi támpontot nem ad a játék, minden szabadon értelmezhető és ez nem a koncepció része, az art book és korábbi anyagok, interjúk alapján világos, hogy rengeteg a kivágott tartalom és az egész lore meg story nem került be végül a játékba, pedig megvannak. Vagy idejük, vagy képességük nem volt implementálni mindazt, amit összeraktak... kiindulva abból, ahogy balanszolták a játékot szerintem inkább utóbbi.

Csak ismételni tudom magam: egy olyan játékban, ahol sétálgatásnál komplexebb feladataid vannak, kell valamennyi kontextus, mert így egy alapvető fontosságú része hiányzik a játéknak. Ha nincs rendes sztori, akkor a hangulat és játékmenet kéne elvigye a hátán a játékot, az meg itt olyan, amilyen, inkább rossz, mint jó.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#38) Bad Pritt válasza Wesder (#36) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Ezt egészen addig el is fogadtam személy szerint, amíg nem láttam, mennyi minden van a koncepciós rajzok mellett. Innentől kezdve inkább az a kérdés, hogy ha ennyire kidolgozott ez a világ, akkor a játék miért ennyire kidolgozatlan? Szvsz. ez egyértelmű hiba volt a készítők részéről.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#39) markknight válasza Wesder (#36) üzenetére


markknight
veterán

Sajnos ez a belelátás a legrosszabb ami lehet. A filmekben szokták ezt használni mikor már annyira hézagos és logikátlan a forgatókönyv, hogy a végére már ők se tudják mi legyen, így rád bízzák a döntést. Legrosszabb dolgot el nem tudok képzelni. Ki kell fizetni 16 ezret aztán gondolkodj rajta.. ennyi erőből fogom magam, megnézegetek pár fotót és képzelek magamnak egy történetet hozzá és ez kb ingyen megvan.

(#40) Wesder válasza markknight (#39) üzenetére


Wesder
félisten

Szerencsére nem kell 16ezret kifizetni, de mivel itt említve lett hogy az Artbook szerint kidolgozott a világ, így tényleg illett volna normálisan elmesélni.

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#41) s:zozo válasza Bad Pritt (#37) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Tényleg neked fontos, hogy mikor játszódik a játék és hogy nem vagy megszemélyesítve. Nem lehet, hogy a játéknál pont ez a koncepció? Tudod miért hiszem el, mert olyan fejlesztésekről beszélünk, hogy mennyiből tartott volna megírni pár oldalnyi szöveget és azt a megfelelő pillanatban elhelyezni a pályákon. Ki írni:
Palatta planet: 5670 ion. Rata telep. Ki'art mérnök. Invazív faj támadta meg a telepet.
Fantáziámat ha használom, akkor azt tudom mondani, hogy egy olyan társadalomról beszélünk, amely nem használ neveket nincs történetük, nincs irodalmuk. Gondolatokkal, gondolat átvitellel, szagokkal, beszélgetnek, vagy öröklődik a tudás, a sexulis aktus folyamán. Közös tudatuk van. Folytathatnám a fantáziámat használva és nem kell narratíva, nem kell kontextus.
Értem, hogy neked és másnak kell, nekem nem. Használom a fantáziámat, és lehet ezt várják el a fejlesztők is a játékban tőled. Nem ez az első játék és nem is az utolsó, ahol egy szem szöveg sincs a játékban, vagy nagyon kevés és a játék kézikönyvében találtad meg a sztorit a lore-t. Azoknak akiknek pont le kell írni szövegesen és el kell magyarázni a történetet és ez egy már létező koncepció, játékoknál, filmeknél.
Csak ismételni tudom magam én is. Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.
Azoknak akiknek kell a megerősítés, akiknek meg kell segíteni a fantáziájukat ott az art book.
Személy szerint pont ezt élveztem a játékban, amiről beszélünk. Csodás volt a fantáziámat használni.

(#42) Bad Pritt válasza s:zozo (#41) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.

Nem. Nincs. Legalábbis az ingame tartalom alapján. Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem. Oriicnak teljesen más jutott az eszébe, nekem megint más és másoknak meg a miénktől is eltérő. Ez nem sztori.

Nem lehet, hogy a játéknál pont ez a koncepció?

Nem, mert akkor az art book nem lenne tele magyarázattal. Ha ez mégis elejétől fogva a projekt része volt, akkor hibás a koncepció, egy játék történetét nem meséljük el egy külön megvehető másik médiumban, ahogy egy filmét sem egy játékban, könyvét sem egy operában, stb. Vannak próbálkozások ilyesmi témában, de ott egy koherens egésszé válik a végeredmény, pl. Quantum Break.

Tudod miért hiszem el, mert olyan fejlesztésekről beszélünk, hogy mennyiből tartott volna megírni pár oldalnyi szöveget és azt a megfelelő pillanatban elhelyezni a pályákon.

Megírták, csak nem helyezték el ingame. Az okait nem tudjuk, talán beszélnek majd róla. Én tényleg ajánlom, hogy olvasd el azt az art bookot (pdf formátumban elérhető amúgy nem hivatalos módon), mert rávilágít arra, hogy mennyi tartalmat vágtak ki a játékból és milyen inkompetens módon rakták össze a maradékot. Ha nem olvasnád el, akkor itt egy yt videós, aki fél órában nagyjából összefoglalta mindazt, ami a könyvben szerepel, elképesztő, mennyire egyértelmű amúgy az egész. Ebből a játék semmit nem ad át.

Ne akarjuk erényként beállítani a hiányosságait. Ez a játék olyan szinten üres, ha megpróbáljuk megérteni, akkor olyan szinten tág határok között hagy értelmezni minden alapvető kérdést, hogy kik és mik vagyunk, hol vagyunk és mit csinálunk, hogy ha ez tényleg egy egyedi ötlet volt részükről, akkor nagyon rossz oldalról akarták újra feltalálni a spanyolviaszt. Vannak játékok, amik a környezeten keresztül is mesélnek, de megtámogatják valamennyi kontextussal, hogy ne a levegőben lebegjen az egész cselekmény, legjobb példa erre a Dark Souls sorozat.

Azt érzem amúgy, hogy az értelmetlenségben próbálsz értelmet találni, miközben a megoldás tök egyszerű: elfogyott a pénz, idő, ötlet, a megjelenés ideje eljött és félkész játékot adtak ki. Nem ez az első eset és nem is ez lesz az utolsó.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#43) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Iszonyatosan frusztráló és fejfájdító lett a játék. Sztori gyakorlatilag nincs, a grafika hangulatos, de semmi extra. A gusztustalansága ellenére pedig nem horror, de fps-nek sem lehet nevezni a kb két semmitmondó fegyverével együtt. Ez így nagyon félresiklott játék lett, egyáltalán nem volt szórakoztató és a vége is kimondottan gyenge és értelmetlen lett... :(

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#44) s:zozo válasza Bad Pritt (#42) üzenetére


s:zozo
aktív tag

"Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem. Oriicnak teljesen más jutott az eszébe, nekem megint más és másoknak meg a miénktől is eltérő. Ez nem sztori."

Lovagolhatunk a szavakon és értelmezésein, de ez az én történetem amit a játék köré szőttem a cselekmény és a látvány alapján és nem elmélet vagy hipotézis (más a jelentésük).

"Nem, mert akkor az art book nem lenne tele magyarázattal."

Fontos dolog, a videóban a srác koncepciós art book-t mond. Ez esteben úgy gondolom, hogy a játéknak és book-nak nem fontos, hogy köze legyen egymáshoz. Meg nem valósult világról van szó. Még nem néztem végig a videót, de azt érzem, hogy pont azt a részét teszi tönkre a srác magyarázata a könyv alapján, ami számomra a legjobb élmény, én találtam ki a történetet. Tényleg sajnálom, hogy az emberek többségének nincs semmi fantáziája.

"Megírták, csak nem helyezték el ingame. Az okait nem tudjuk, talán beszélnek majd róla"

Maradjunk is ennyiben, majd ha a fejlesztők beszélnek róla akkor azt elfogadom. No és itt gyárthatnék elméleteket, de nem teszem és látszik is, hogy mi a különbség az általam fantáziált sztori és egy elmélet között.

"Ne akarjuk erényként beállítani a hiányosságait. Ez a játék olyan szinten üres"

Megint írom, nem azon vitatkozom, hogy a játék jó vagy rossz.

"Azt érzem amúgy, hogy az értelmetlenségben próbálsz értelmet találni, miközben a megoldás tök egyszerű: elfogyott a pénz, idő, ötlet, a megjelenés ideje eljött és félkész játékot adtak ki. Nem ez az első eset és nem is ez lesz az utolsó"

Megint , nem ezt vitatom, hanem hogy nem ad infót a játék, nem lehet összerakni egy történetet a cselekményből a látványból, nekem sikerült, hogy másnak nem ilyen a fantáziája arról nem én tehetek, vagy hogy megerősítés kell, mert elégedetlen a saját megalkotott történetével.

"Ebből a játék semmit nem ad át"
Nézve a videót. A rovar észrevétel, az idő múlása, az enyészet, a romlás, a haldokló fajt és civilizációt a játék alapján is írtam. Szóval semmit nem ad át enyhe túlzás.

(#45) Bad Pritt válasza s:zozo (#44) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Nézve a videót. A rovar észrevétel, az idő múlása, az enyészet, a romlás, a haldokló fajt és civilizációt a játék alapján is írtam. Szóval semmit nem ad át enyhe túlzás.

De ez egy olyan tág kontextus, amit egy öt éves gyerek leír az Act I alapján. :D Mintha a Last of Usról annyit írnék, hogy zombiapokalipszis után túlélünk, vagy a Gears of Warról, hogy a föld alól előbukkanó szörnyekkel háborúzunk.
Nem az a problem, hogy az embereknek nincs fantáziája, ezer és egy dolgot ki lehet találni a játék minden pontjához, az a baj, hogy ez egy félkész termék és a hiányzó történet csak ezt bizonyítja. Érted, ha minden más közepes vagy rossz a játékban, akkor miért kéne azt hinni, hogy pont a minimalista cselekmény az, ami direkt ilyen, nem pedig a fejlesztők bénasága miatt? Ha végigkövetted a két Kickstarter kampányt, az interjúkat a fejlesztőkkel, az eddigi marketing anyagokat, ha elolvastad az art bookot, megnézted a linkelt videót és végigjátszod a játékot, akkor azt látod, hogy a negyedét se valósították meg annak, amit szerettek volna, tele van hézagokkal, átgondolatlan elemekkel az egész játék és csak akkor lesz értelme, ha mindenáron belemagyarázol valamit.
Egy olyan fekete lyukat akarsz betölteni a fantáziáddal, amit a készítőknek kellett volna és amire bizonyíték van, hogy létezik, csak b*sztak belerakni a játékukba. Nem az a lényeg, hogy feltöltjük-e mi magunknak tartalommal a nem létezőt, hanem hogy nem véletlen van az ilyen típusú játékokban írott vagy narrált cselekmény, kipróbált, működik. A Scorn, akármit is talál ki az ember a környezet alapján, nem működik, ez a játék közelebb van egy Rorschach teszthez, mint egy tisztességes videojáték történetéhez.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#46) s:zozo válasza Bad Pritt (#45) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Nincs cél és történet a játékban és ezt vitatom én.

"Érted, ha minden más közepes vagy rossz a játékban, akkor miért kéne azt hinni, hogy pont a minimalista cselekmény az, ami direkt ilyen, nem pedig a fejlesztők bénasága miatt"

Erről a fejlesztőknek kell nyilatkozni, de tovább nézve a videót. Nagyon sok minden megtalálható a játékban. Mutáció, kísérletezés, parazita, gondolatátvitel. Az első karakter hibája és az utána bekövetkező változás. A trans alien jelenléte. Jobbá fejlődni. Nagyon sok mindent megkapsz a játékban és történetté áll össze. Persze nem minden tudtam betömni a történetemmel, de a srác videója sok mindenben megerősít.
Frusztráló volt nekem is a játék, sok helyen csak rohantam. Untam hogy nem haladhatok tovább, mert valami puzzle feladatot kell megoldanom és szerettem volna látni mi van a következő pályán. Mikor áll össze a történet. A legvégén sok mindenre megkapjuk a magyarázatot. Szóval értem a technikai és a nincs narratíva kritikákat.

(#47) flexxx2


flexxx2
őstag

Miért ne lehetne egy olyan játék amiben nincs semmiféle (süket) szövegelés, hanem csak maga a környezet. Vagy nektek kötelezően kell az unalomig ismételt gonosz diktátor vagy idegen invázió a játékban.

(#48) Bad Pritt válasza flexxx2 (#47) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Te játszottál a Scornnal? Ebben semmilyen szöveg nincs, a játékosok többsége az első termen se jut túl, mert egy darab betűvel se támogat a játék. :D Az első puzzle-ért járó achievementeket 30% és 13%-ban oldották fel, ez még összeadva is alacsonyabb, mint egy soulslike első néhány bossa. :D
Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova...

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#49) s:zozo válasza Bad Pritt (#48) üzenetére


s:zozo
aktív tag

Ez szerintem inkább a játékosokat minősíti. Nem ezt várták, nem tudják megoldani a puzzle feladatokat. Nem kapsz fegyvert és nem kell lövöldözni az első pillanattól kezdve.
Nem a szöveg hiányával van a baj, hanem a fegyver hiányával.
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Érdekes jó páran fel tudtuk magunkat találni. Saját magadat minősíted.
Another world, Flower, proteus

[ Szerkesztve ]

(#50) Atithunder válasza Bad Pritt (#48) üzenetére


Atithunder
csendes tag

"a játékosok többsége az első termen se jut túl, mert egy darab betűvel se támogat a játék. Az első puzzle-ért járó achievement-eket 30% és 13%-ban oldották fel" - ez kizárólag a mai játékosokat minősíti!!! Tökéletesen bizonyítja, hogy a mai gamer generáció mennyire noob, és ha nincs egy bazi nagy villogó nyíl, hogy ide gyere, akkor cső, megállt a világ. Semmi kísérletező készség, nulla türelem, ha 2 percnél többet kell keresgélni, netán gondolkodni is kell, esetleg kéne egy kis kreativitás, emellett nem robban fel semmi az első 2 percben, akkor a játék unalmas.
Végig olvasva s:zozo és Brad Pitt adok-kapokját, egyértelműen látszik, Brad Pitt nem értette meg s:zozo mondanivalójának a lényegét, hisz s:zozo-nak állandóan ismételnie kellett magát. Csak annyit mondott lényegében, hogy kellő fantáziával a játékos tud teremteni magának egy történetet a játék köré, csak kell hozzá némi fantázia.

Erre Brad Pitt írja, hogy "tudjuk, hogy nem ez volt a fejlesztők célja, mégpedig az eddigi kommunikáció és marketing alapján, ami inkább egy Frictional Games-féle horrorjátékot sejtetett. Lehet amúgy mindenféle saját elméleteket gyártani arról, mi is volt ez a 3-4 óra, bár semmit nem támaszt alá és ugyanígy semmit nem is cáfol".... Nem is mondta s:zozo, hogy amit ő kitalált történetet magának, az bármit is alátámasztana vagy cáfolna!!! Ez a lényege, hogy azt gondolsz magadnak köré, amit a te fantáziád kitalál, ez mindenkinél különböző lehet.

"Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.

Nem. Nincs. Legalábbis az ingame tartalom alapján. Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem"

Egyik szerint van sztori, másik szerint nem, nincs. Nem vagyunk egyformák. Sokan nem szeretik azokat a filmeket se, ahol nincs szájba rágva minden apró részlet és magadnak kell tovább gondolnod, hogy vajon mi történhetett mi lehetett a háttérben. Én kifejezetten szeretem az ilyeneket.

"viszont itt jön a probléma, hogy a játékkal együtt megjelent egy art book"..... Mi van azzal, akinek fingja nincs az art book létezéséről, vagy aki nem olvasta a fejlesztők kommunikációját és marketingjét??? Aki csak kíváncsian ül le egy egyedinek ígérkező cucc elé, mindenféle előzetes kutatómunka nélkül? - amúgy tökre megértem Brad Pitt által leírtakat, de látszik rajta, hogy tök más megközelítéssel ült le a játékhoz, mint ahogy s:zozo, vagy ahogy én fogok majd. Megfelelő hangulatban ez az atmoszféra ha jó fantáziával párosul tudhat jó élményt adni szerintem, függ a befogadótól is, ez 100% - legalábbis nagyon szeretném ennek a játéknak az esetében :)

Ezeket mind úgy írom, hogy én még nem játszottam a játékkal, mert sajnos PS5-re nem jön, de unokatesómnak van Game pass-je és XBOX SX-en fogjuk játszani, jövő hétvégre beszéltük meg. Direkt nem néztem semmi gameplay-t, mert én akarok rájönni mindenre. Nagyon várom. A leírtak alapján most még úgy gondolom, hogy nekem tetszeni fog, de majd leírom a véleményem azután is, hogy kipróbáltam.

Kíváncsian várom a jövő hétvégét.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.