Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) [CsuCsu]


[CsuCsu]
őstag

Eppen ideje volt mar. A DX11 mar a mostani generacio kezdetekor is elavult volt, de a tamogatasi kenyszer a legkisebb kozos nevezore korlatozta a fejlesztesek jo reszet.

(#2) Norb79 válasza [CsuCsu] (#1) üzenetére


Norb79
őstag

Igen, erre csak ennyit lehet mondani, hogy "éljen!".

(#3) makkmarce


makkmarce
őstag

végre valahára... :C :C kb 5-6 éve már meg kellett volna lépni ezt. Remélem a vulkán nyer a végén, a rendesen optimalizált vulkán játékok szebbnek, simábbnak tüntek, mint a dx12-esek

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#4) #00137984


#00137984
törölt tag

DirectX 11 támogatása a Legacy módokban a játékfejlesztők döntésén áll. Ha több erőforrást igényel a beépitése és közben a játékteljesitményre káros hatása van, akkor a DX12 vagy a Vulkan bevethető. Mivel a Windows 7 támogatása egyre kevésbé fontos tényező, ezért a DX11 játékok hajnala is beköszöntött.

[ Szerkesztve ]

(#5) #00137984 válasza makkmarce (#3) üzenetére


#00137984
törölt tag

DirectX 12 és a Windows 10 jelenleg is fejlesztés alatt van...

(#6) #00137984 válasza Norb79 (#2) üzenetére


#00137984
törölt tag

Ideje volt már, de azért remélhetőleg az elkövetkező években megjelenő hardvereken az eddigi DirectX 9-10-11 játékok rendesen mennek majd. Teljesitményromlás és grafikai hibák nélkül... Mint mindig. :)

(#7) Dr. Akula válasza #00137984 (#5) üzenetére


Dr. Akula
félisten

A korábbiaknak meg csak abbahagyták a fejlesztését, és sosem lesznek befejezve.

(#8) #00137984 válasza Dr. Akula (#7) üzenetére


#00137984
törölt tag

DirectX 12 versus Vulkan összevetésben az utóbbi jelenleg jobb játékélményt nyújt.
Windows 7 Service Pack 1 és a legfontosabb biztonsági és platform frissitések egy véglegesnek tekinthető Windowsra utalnak. Ezzel nincs már érteleme többet foglalkozni, mivel a DirectX 11 és a WDDM fejlesztése a Windows 7-re befejeződőtt.
Windows 10 szerinted most egységes kezelőfelületet és beállitásokat kinál, mert a korszerűségét egyszer sem kritizáltam. DirectX 12 és a legújabb hardverek kezelése miatt szintén a Windows 10 jelenti a jővőt... Csak még nem áll készen erre.

[ Szerkesztve ]

(#9) Dr. Akula válasza #00137984 (#8) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Főleg a DX12-es játékokban. :D

(#10) Darmol


Darmol
senior tag

Remélem fejlesztők kihasználják a helyzetet, és a Linux teret nyer a Vulkan révén. :))
2-3 év és ismét lehet SteamOS-el próbálkozni, jóval nagyobb esélyjel a sikerre mint anno. :C

Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

(#11) #16939776


#16939776
törölt tag

Végre ideje volt, fejlődjön tovább béklyók nélkül a DX12 ! ! :C

Amit nem fejlesztenek tovább, az nem romlik tovább, csak lassan elavul.

Nekem a dx 10-11 "minősége" bőven elégnek bizonyult, még a ma napig is rácsodálkozok dolgokra, pedig nem ULTRA beállításokkal játszom." a DX 11 éra vége és a DX12 nekem, az én gyenge idegrendszeremnek már idegesítően sok(k).

[ Szerkesztve ]

(#12) #00137984


#00137984
törölt tag

Most tényleg érdekes az Intel azon lépése [link], hogy a DirectX 11 kódokat újraoptimalizálják...

[ Szerkesztve ]

(#13) Male válasza #00137984 (#4) üzenetére


Male
nagyúr

Biztos hajnalát akartál írni, és nem alkonyát? :U

(#14) #00137984 válasza Male (#13) üzenetére


#00137984
törölt tag

Ott a pont... :DDD

(#15) [CsuCsu] válasza Darmol (#10) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

A Vulkan azert nem fog elterjedni, mert a konzolok a DX12-hoz allnak kozelebb (foleg az Xbox). A Linux pedig elhanyagolhato hipergeek arcot leszamitva senkit nem izgat otthoni felhasznalasra, nem felhasznalobarat. Szinte mindenki a Windows-t es az OSX-et ismeri, nem szivesen valtanak, es ezek nem szanaszet toredezett platformok, amikhez rendszeresen jon hivatalos frissites.

Igen a W10-nek vannak hibai. Amikkel lehet elni, fel vannak fujva altalaban. Mezei felhasznalokat nem zavarja kulonosebben, par percig idegeskednek max aztan tullepnek rajtuk.

(#16) Hopkins95


Hopkins95
addikt

Engem az zavar a DX12-ben eléggé, hogy az ilyen játékoknál optimalizálja a shadereket az első indítás előtt, s erre elég sokat kell várni. :(((

Még nem szólnék semmit, ha utána tényleg jelentősen javítaná a teljesítményt ez a „Optimizing the game based on your hardware for an optimal experience”, de miután kivártam és elindítottam a Horizon Zero Dawnt, 40 FPS volt ultraszéles 1440p-s felbontásban, ami 30 fps-ig is leesett. Nem tett csodát a nagy shader-optimalizálás, ettől azért többet vártam volna. :(((

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#17) [CsuCsu] válasza Hopkins95 (#16) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Az a Horizon alapvetoen PS4-re optimalizalt engine-je miatt van, sok koze nincs a DX12-hoz. Amikor keszult, nem kalkulaltak multiplatform megjelenessel, bena is lett a port. Elozo generaciok alatt is voltak boven hasonlo benazasok konzol portokkal. Szerencsere manapsag ez egyre ritkabb.

[ Szerkesztve ]

(#18) Hopkins95 válasza [CsuCsu] (#17) üzenetére


Hopkins95
addikt

Nem a Decima Engine miatt rossz a teljesítményt, ott a Death Stranding PC-s portja és az remekül fut PC-n. :U

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#19) [CsuCsu] válasza Hopkins95 (#18) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Ket kulonbozo studio portolta a jatekokat ha jol tudom. Es a Horizon mas egyedi megoldasokat is hasznal amiket a Death Stranding nem. A lenyeg, hogy a Decima es a Horizon custom megoldasai alapvetoen konzolra lettek kitalalva, ezert a port nehez feladat. Valaki meg tudja oldani jol, valaki nem. Peldaul ott van az, hogy sok Nvidia kartyan a lassitas celzaskor nem mukodik rendesen. Ez hanyag portra utal.

(#20) Hopkins95 válasza [CsuCsu] (#19) üzenetére


Hopkins95
addikt

Sajnos! :O Pedig a játék amúgy PC-n fenomenális, én játszottam konzolon is, de PC-s irányítással sokkal jobb lett...remélem az AMD ad ki nemsokára új drivert és javul a teljesítményünk Vegán...

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#21) Abu85 válasza Hopkins95 (#16) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az mehet on the fly is, csak akkor meg akadni fog. Szóval vagy leoptimalizálják first start és nem lesz akadás, vagy menet közben akadással. Ez a két választás van.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Silεncε válasza Hopkins95 (#16) üzenetére


Silεncε
őstag

Első indításkor nem ráérsz arra a pár percre? :U

(#23) Darmol válasza [CsuCsu] (#15) üzenetére


Darmol
senior tag

Oké, én is előveszem a kristálygömböm.
A Vulkan azért fog elterjedni, mert robbanásszerűen terjed az alkalmazhatósága az összes szanaszét töredezett platformra, míg a DX12 csak az MS játszóterére enged be. Mezei felhasználókat egyáltalán nem érdekli, hogy DX12 vagy Vulkan, a fejlesztőket annál inkább.

És szinte biztos vagyok benne, hogy a hsz-ed nem követi az én hsz-emet, de azért most megnézem. Ééés tényleg nem arról beszélek amire te válaszoltál. :P

Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

(#24) Hopkins95 válasza Abu85 (#21) üzenetére


Hopkins95
addikt

Nyilván ezzel tisztában vagyok, csak azért zavar egy kicsit, mert előző DX verzióknál nem volt ilyen és ráadásul jobban futott a játék. Általánosságban szólva meg a DX 12 nem hozott teljesítmény-növekedést a DX 11-hez képest, ráadásul egyes játékokban mikroakadásokat és problémákat hozott elő, amik azelőtt nem voltak(Battlefield V-ben pl. texture pop in). Ráadásul utóbbi időben kezdtünk nagyon szarul optimalizált portokat kapni, a DX 12 ezen nem hogy javított, de mintha rontott is volna.

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#25) [CsuCsu] válasza Hopkins95 (#24) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

A DX12 tobb szabadsagot ad a fejlesztok kezebe, mint a DX11. Ezzel lehet elni is, de el is lehet barmolni. Ez a shader elooptimalizalas egy Decima engine jelenseg egyebkent, nem a DX12 okozza. Teljesitmenynovekedes pedig van boven - lasd WoW, ahol kizarolag ezert lett egyelore implementalva a DX12, ugyanis sokkal jobban kedvez a parhuzamositott szamitasoknak.

A mikroakadasok es problemak egyelore tobbnyire ott jonnek, ahol DX11-re irt jatekokat portolgatnak DX12-re, nem megfeleloen. Ez a fejlesztes sara, nem az infrastrukturae. Szarul optimalizalt jatekok leteznek osidok ota, ahogy fos portok is. Emlekeim szerint pedig a PS2-PS3 /Xbox - X360 idokben tobb volt a gane port a PC-tol jelentosebben eltero architektura miatt. Csak akkor nem panaszkodott mindenki youtube videokban es forumokon. Manapsag szerintem eleg jo dolgunk van.

(#26) makkmarce válasza Hopkins95 (#24) üzenetére


makkmarce
őstag

Az az igazság, hogy nincs igazán sok dx12 fejlesztő. A nagy engine-ek dx12 fejlesztői általában tapsikolnak örömükben, ha elérik a dx11 szintjét, holott elméletben a dx12nek sok esetben jelentősen kéne gyorsulnia. Ami viszont működni látszik az a vulkan, ahol ha a fejlesz
tők ráfeküdnek (lásd DOOM), még egy közepes kártyából is meglepő teljesítményt facsarnak ki.

okoskodom, tehát vagyok

(#27) makkmarce válasza [CsuCsu] (#15) üzenetére


makkmarce
őstag

rossz az elképzelés. PS5-ön csak vulkan van, ott nincs directXezés. Jelenleg a konzol piac nagy része a playstation, és ha crossplatformot csinálsz, minek csinálnád DX12-ben, ha fut egyből ps5-ön és az új xboxon is? érdekes, hogy bejött a RB6 is vulkánra, gyorsabb és stabilabb, mint a dx11 nálam, meg is lepődtem.
OSX-en nincs directX, ott csak metal van, ami finoman szólva se játékra van kitalálva, pedig az is meglepő dolgokra képes(jó és rossz értelemben egyaránt :DDD )

okoskodom, tehát vagyok

(#28) Hopkins95 válasza [CsuCsu] (#25) üzenetére


Hopkins95
addikt

Oké, mondjuk az igaz lehet, hogy régen nem voltak ilyenek mint a Digital Foundry és az emberek nem volt ki rámutasson tudományosan kielemezve, hogy hogyan fut a játék. :R

(#26) makkmarce A Vulkan viszont tényleg szuper, azzal tényleg komoly teljesítményt tudnak kihozni a hardverből. Az emulátoroknál látszik csak igazán, hogy a Vulkanban milyen potenciál rejlik. Pl. a Cemu és az RPCS3 esetében komoly teljesítménynövekedés mutatkozik meg Vulkan alatt.

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#29) Abu85 válasza Hopkins95 (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az előző DX verzióknál on the fly ment, vagyis kényszerűen az akadást kellett vállalni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) Habugi


Habugi
addikt

Számolja valaki hogy a Mantle & s későbbi DX12 felbukkanása óta eltelt években most hanyadjára lesz kivégezve a DX11? :DDD

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#31) Dr. Romano válasza Habugi (#30) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Nem tudom én még mindig tűkön ülök a szoftver render visszatérése miatt.... ;]

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#32) Abu85 válasza Habugi (#30) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Most sem lesz igazából kivégezve. Az csak egy figyelemfelkeltő cím. De ha a fejlesztőknek van kedve átírni 300 ezer sornyi kódot a DX11 miatt, akkor megtehetik.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) [CsuCsu] válasza Hopkins95 (#28) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

A Vulkan es a DX12 alap filozofiat tekintve nagyon hasonloak. A Doom es tarsai azert futnak jol, mert az id alapvetoen szenne optimalizalta az engine-t Vulkan-ra. Ok korabban is OpenGL vonalon mentek, nem csoda. A DX12-re is lehet hasonloan jol optimalizalni, ha valaki veszi a faradsagot.

(#34) Hopkins95 válasza [CsuCsu] (#33) üzenetére


Hopkins95
addikt

Igen, direkt ezért nem is említettem az idTech motort, mert az PC-n tudtommal a legjobban optimalizált motor, mintapéldája annak, hogy hogyan kell jól kihasználni a Vulkant.

Ha tudtok mintapéldákat mondani nekem DX 12-re, ahol az API kifejezetten jó teljesítménnyel, mikrolaggoktól és texture pop-inektől mentesen muzsikál, akkor hallgatom. Talán a Cod Modern Warfaret lehetne itt méltatni, de megjelenéskor annál is problémák voltak a DX12-vel.

Az EA játékoknál konkrétan a DX12 egy vicc volt :(( (bár Battlefield V-nél tapasztalataim szerint időközben azért nagyjából helyrerakták).

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#35) makkmarce válasza Hopkins95 (#34) üzenetére


makkmarce
őstag

igen, nekem is ez a bajom, 1 címet se tudok, ami DX12, és bármi előrelépést hozott volna. ahova viszont bekerült a vulkan tisztességesen, ott érezhető a külömbség.

okoskodom, tehát vagyok

(#36) #16939776 válasza Hopkins95 (#34) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ha tudtok mintapéldákat mondani nekem DX 12-re, ahol az API kifejezetten jó teljesítménnyel, mikrolaggoktól és texture pop-inektől mentesen muzsikál, akkor hallgatom.

Ezekre én is kíváncsi lennék.

(#37) Kansas válasza makkmarce (#27) üzenetére


Kansas
addikt

Nem akarlak elkeseríteni, de a PS5-ön nincs Vulkan, a Sony-nak saját proprietary API-ja van, tudtommal nem támogat semmilyen PC-s API-t. A konozol fix hardverének köszönhetően a rajtuk használt API-k hardverközelibbek tudnak lenni, mint bármelyik PC-s API valaha is remélné.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#38) [CsuCsu] válasza makkmarce (#35) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

idTech engine-en kivul van mas kiemelkedo pelda? Ha van, akkor en nem hallottam rola. Egy megfigyeles pedig nem minta. Az inkabb az adott fejleszto hozzaallasat tukrozi, semmint az API tudasat.

Egyebkent rendes DX12 cim meg szerintem meg sem jelent. Amik vannak azok DX11 alapokra epitenek, amibe utolag beletakoltak DX12 tamogatast es par extra effektet. Ha a DX11 az alap, nem meglepo, hogy DX12-n nem a legjobb az eredmeny. Majd ha alapjaibol irnak uj enginet a DX12 altal tamogatott modern eljarasokat alkalmazva, el lehet donteni, hogy sikerult. De ilyen cimekre az uj konzolok megjeleneseig varni kell meg szerintem.

Egyebkent a WoW alatt jelentos teljesitmenyugrast hozott a DX12.

[ Szerkesztve ]

(#39) makkmarce válasza Kansas (#37) üzenetére


makkmarce
őstag

azt tudom, hogy saját ötletekkel dolgozik, legutoljára a PS3hoz volt szerencsém (mármint devkit szinten), viszont több helyen olvastam, hogy mind a nintendo, mind a sony vulkánra áll át az új konzoluknál. Gondolom megunták a spanyol viasz feltalálását, már kicsit komplexebb fejlesztői környezet kell, mint régen.
pl itt:
https://www.techradar.com/news/vulkan-support-could-mean-more-ray-traced-games-and-potentially-better-performance-as-well
vagy itt:
https://news.ycombinator.com/item?id=12115454
szóval ez a harc asszem el is dőlt, mert felesleges egy crossplatform engine-nek a dx12-vel kínlódnia.
ha meg nem gondolták magukat, akkor mehet a vulcan mindenhova (google is azt vár a stadia-ra)

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#40) makkmarce válasza [CsuCsu] (#38) üzenetére


makkmarce
őstag

nekem a rainbow six is bevált vulkánnal
itt egy összehasonlítás:
https://www.youtube.com/watch?v=B88nbDqpADQ

okoskodom, tehát vagyok

(#41) [CsuCsu] válasza makkmarce (#39) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Ha jol tudom barmifele Vulkan tamogatas a PS reszerol a cross-platform cimek tamogatasa miatt lenne, az exkluzivoknak tovabbra is lehetseges a sajat, kozvetlenebb API hasznalata. Mashogy nem is lehetne igazabol kihasznalni a hardver uj funkcioit.

(#42) Kansas válasza makkmarce (#39) üzenetére


Kansas
addikt

Azt a Ycombinator fórumot a helyedben hanyagolnám, tele van marhasággal... API-kat hasonlítanak programnyelvekhez, hogy mást ne mondjak, mintha nem lennének tisztában az alapfogalmakkal... arról nem beszélve hogy a legelső hsz-ben hivatkozott bejelentésről azon a fórumon kívül semmit nem találok, akárhogy nyektetem a Google-t...

A Techradar cikk viszont érdekes, bár konkrétan nem állít olyat, hogy a PS5 támogatja a Vulkan-t(a cikk a Vulkan raytracing támogatásáról szól, nem a konzolok Vulkan támogatásáról). De tegyük fel, hogy tényleg támogatva lesz - magam is azon a véleményen vagyok mint [CsuCsu] , hogy leginkább a multiplatform címeknél lesz a Vulkan támogatásnak jelentősége. Illetve lenne, ha az Xbox támogatná... de nem teszi, hanem kimondottan a DirectX12Ultimate mellett teszi le a voksot(nyilván nem véletlenül).
Az tuti, hogy a PS5 exkluzív címeit nem Vulkan-támogatással írják(ami mindegy is, hisz nem kell foglalkozni a kompatibilitással), és alighanem a legnagyobb teljesítmény-igényű multiplatform címeket is külön fogják optimalizálni a konzolhardverekre azoknak a natív API-jaival.

Ahol nagyon sokat számíthat, az a kisebb és indie fejlesztők, akik nem akarják csúcsra járatni a vasat és/vagy nincs erőforrásuk az extra optimalizációkhoz - nekik nagy könnyebbség lehet, ha elég lenne a játékaikat csak a Vulkan-ra megírni és optimalizálni...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#43) makkmarce válasza Kansas (#42) üzenetére


makkmarce
őstag

nem vagyok nagy olvasója az Ycombinator-nak, most láttam először, viszont az scee site-ról linkeltek, ami a sony belsős dev oldala.(már nekem sincs meg az elérésem, ráadásul IP lockos szokott lenni, szóval nincs sok esélyed rá, hogy azt a file-t megnyisd.)
A fejlesztőknek meg elég komoly a titoktartási szerződése, nem kockáztatnák meg, hogy elbukják a fejlesztői státuszukat szivárogtatással, ráadásul akinek most van devkitje, az valamennyire kiemelt fejlesztő, mert több lépcsőben szokták szórni, és a széles közönség csak a konzol megjelenése után igényelhet.
előbb-utóbb úgyis kiderül, én örülnék neki.

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#44) hapakj


hapakj
aktív tag

300 ezer sor shader kód? Szerintem az Unreal Engine 4.x-ben nincs ennyi. Vagyhát generálja BluePrintből, de akkor majd updatelik a generátort.

Amúgy meg mit jelent ez a wave terminológia? Most vagy kihasználom, hogy a shader invocationok waveben futnak, vagy nem. Ha utóbbi akkor gond nélkül maradhatok régebbi shader nyelv verziónál és akkor ugyanúgy tudom supportálni a régebbi apikat anélkül, hogy újra kelljen írnom bármit is.

(#45) GEIL


GEIL
addikt

Mehh....3Dfx glide-ot a népnek. ;] :o :DDD :C :R

i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600K - 32Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------

(#46) do3om


do3om
addikt

Hányszor volt már vége a DX11-nek Abu? ;]

Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A

(#47) #16939776 válasza makkmarce (#40) üzenetére


#16939776
törölt tag

RX590-en kívűl, ahol a dx11 is tele volt zavaró mértékű képtöréssel, az elsö két kártya esetében a dx11-nél bőven a zavaró szint alatt van a frame-ek között eltelt idő szórása, legalább is az én figyelmemet nem vonták el az időben oda vissza ugráló framek.
Vulcan-on meg minden ~2. framre-nél "stabilan" ott van egy-egy ugrás.

A videóból kiszedtem egy kockát:[kép]

A "CPU-k" és a "%-ok" közötti sötét/világos átmenetet kellene szemmel fentről-lefelé végigkövetni, és a rajzolt mintát összehasonlítani.

(#48) #16939776 válasza #16939776 (#47) üzenetére


#16939776
törölt tag

Nincs a videón végig, minden élnél ekkora mérvű idő-hiba, csak egy ilyen súlyosat szúrtam ki "véletlenül".

(#49) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Szuper hír, viszont ha a Flight Sim 2020-at még volt pofájuk pc-re dx11-el kiadni akkor miről beszélünk? [link]
Pedig nálam jobban kb senki nem várja a dx11 kihalását. :)

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#50) #16939776 válasza GodGamer5 (#49) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ennek az a baja, hogy folyamatosan tölti-üríti a Vram-ot, ha a CPU+GPU jó pillanataiban képes lenne 200 FPS-t összehozni a dx12/vulkan miatt, akkor is 0 körül lenne a 0,1% low. Ami még tragikusabban nézne ki, mint átlag 30FPS-nél :(

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.