Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Black Dragon


Black Dragon
addikt

Durva, 30 évvel ezelőtt....:)

[ Szerkesztve ]

(#2) banhammer


banhammer
veterán

Legalabb kezzel irta volna...

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#3) Lenry


Lenry
félisten

a játékfejlesztés rocksztárja...

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#4) bmollszeptim


bmollszeptim
aktív tag

jó lett volna magyarra fordítva is közzé tenni.

üdv.

(#5) Apika


Apika
Közösségépítő

Ezek jó régi játékok voltak. A Karatékával még C-64-en játszottam...

(#6) WayneGace


WayneGace
őstag

Aztán majd valamelyikük elhinti pár év múlva, hogy utólag írták ezt a levelet. ;]

BestSecret invitációt privátban adok.

(#7) Apika válasza WayneGace (#6) üzenetére


Apika
Közösségépítő

Majd kérünk egy papír eredetiség elemzést, hogy valódi-e...

(#8) Kr/\toS válasza banhammer (#2) üzenetére


Kr/\toS
senior tag

Már akkor is léteztek kockák! :D

(#9) Black Dragon válasza Kr/\toS (#8) üzenetére


Black Dragon
addikt

Naja, csak az a szerencse, hogy csalo nem volt akkor annyi...:)

(#10) Silenzio


Silenzio
addikt

Mitől lenne legendás játékfejlesztő Mr. Romero? Azért, mert jó volt level designban akkor, amikor még századannyi munka sem volt vele és tizedannyi kreativitás sem kellett, mint manapság? Vagy a Daikatana miatt, ami már egy évvel a megjelenése előtt is egy rakás szar volt? Számomra egy érthetetlenül hype-olt kivagyi kókler. Jahh, hogy valami furcsa oknál fogva tartják annak? :) Hát, akkor ki kell mondani, talán elsőként: Romeróval foglalkozni állati tévedés. Nagy koponya volt valamilyen nívóban, amit mára senki sem ért, és valamiért, amit ebben a formában már senki sem csinál. Ez csak nosztalgia.

[ Szerkesztve ]

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

(#11) Lenry válasza Silenzio (#10) üzenetére


Lenry
félisten

jah... végülis csak az FPS-t, mint műfajt találta fel* és tette népszerűvé... mi ez, pl hozzád képest, aki... őőőő... hozzáértés nélkül képes fikázni...? :F

akkor, amikor még századannyi munka sem volt vele és tizedannyi kreativitás sem kellett, mint manapság?

mi van? van, legalább halovány lila fingod arról, hogy miről beszélsz?

* igen, tudom, nem az övéké volt az első, de a Wolf3D volt az első, ami valós ismertségre tett szert

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#12) Silenzio válasza Lenry (#11) üzenetére


Silenzio
addikt

Egyrészt: mi ez a hangnem? Normális vagy? Honnan a redves f@szból tudod, mihez értek és mihez nem?
Másrészt: nézd meg, mit tud a Doom motorja és mennyi idő vele összerakni azokat a négyzetalapú szobákból álló labirintusokat, amiket a Doom 1-2 tartalmaz. Semmi íves felületet nem kezel a motor, de még a vertikális koordinátákat sem. Nagy szám volt a játék 1993-ban, mert tudott 16 féle faltextúrát kezelni. És akkor mi van?
Mit nem lehet ezen érteni? Miért kell külön magyaráznom, hogy EZT értettem azon, hogy a játékba fektetett munka és a játék nívója ma már nem felmérhető? Mit nem lehet azon érteni, hogy század, sőt ezredannyi munka azt kivitelezni ehhez képest például? Pedig -megint mondom- a jelek szerint külön meg kell magyaráznom, mert ha értetted volna és belegondoltál volna, nem kötöttél volna belém.

Harmadrészt: ki a fenét érdekel, ha ők voltak az elsők? Miféle privilégiummal, plusz értékkel jár az időbeli elsőség? Akkoriban azzal nyomultunk -én is- mert nem volt jobb. A Dark Forces számomra viszont már százszor jobb volt, mégis lesajnálták a "nagy doomosok"... Amúgy nem a Wolf 3D volt az első, már 1991-ben megvoltak az engine alapjai és kiadtak vele valami fantasy szart...

Negyedrészt: véletlen volna, hogy a Daikatana bebukott, emberünk pedig mobilra fejleszt? Nem az. Azért bukott be és azért fejleszt mobilra, mert nem tudott haladni a korral, mert egy tehetségtelen bunkó.

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

(#13) HaaS válasza Silenzio (#12) üzenetére


HaaS
addikt

Gratulálok, szép háesz. Most már tudjuk, mihez értesz:).

Érdekes, mikor komoly emberek letehetségtelenbunkózzák azokat, akik ismertek, esetleg sikeresek, népszerűek. Legutoljára ollie - aki játékokat gyűjt, mert ez a hobbija - ítélkezett így Ian Banks-ről. Hát, ti tudjátok. Néha biztos engem is elkap a gépszíj.

A Daikatana mondjuk nekem sem tetszett, az tény:)! Meg van abban igazság, hogy valaki úgyis megcsinálta volna azokat a pályákat, nem a név számít, de hát jókor volt jó helyen. Ez általában elég is. Az idő eljárt fölötte, ahogy írod, kész.

Gondolom akkor ugye kicsit másképp nézett ki a játékpiac, na meg az erőforrások sem voltak ugyanazok, mint ma... tényleg nincs sok értelme összehasonlítani a füstjeleket a világhálóval.

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#14) Silenzio válasza HaaS (#13) üzenetére


Silenzio
addikt

Nos, nincs, nincs értelme. A stílusom is nyers, sarkítva fogalmazok, egyeseknek irritáló lehet, dehát abban az egynéhány ide írott cikkben már bebizonyítottam, hogy konyítok valamicskét a játékiparhoz, azt hiszem. Sőt, már a Doom idejében a PC előtt ültem. Ennyit rólam, nem az önérzetemről van szó - de nem mindenki ostoba fajankó, aki "megmondja a frankót".

Abban egyetértek, hogy a Doom stílusa igen megkapó volt, és ez többségében az ő érdeme. De az, hogy valaki 1994 óta semmi értékelhetőt nem tudott letenni az asztalra, már elgondolkodtató. Carmack is mellényúlt szerintem a Tech 5-val, de bízom benne - mert el tudom képzelni- hogy fejlődőképes és sikeres motor lesz. Romerótól már nem várok semmit, a névrokonát, George A. Romerót viszont annál jobban csípem.

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

(#15) HaaS válasza Silenzio (#14) üzenetére


HaaS
addikt

Jó, mondjuk rá, hogy nyers. Elég enyhe kifejezés, szvsz a tahó közelebb áll a valósághoz, függetlenül attól, hogy a játékipar szakértője vagy. De nem erről akarok írni, nem lényeges.

Én a Wolfeinstein 3D-nél váltottam a 486DXII80-ra, ha jól emlékszem. Mindenki azzal játszott, addig nálam nem ment, így az első játék volt, amit próbáltam rajta, de túl gyors volt hozzá a gép... tíz perc után szédülés, hányinger, kuka.
Később én is Doomoztam egy ideig, naná, arra volt jó, hogy biztos legyen, hogy az FPS nem az én műfajom, később már csak multiban játszottam. Hogy mennyire vettem komolyan, azt jól jelzi, hogy "Gyógyító" volt a nikkem.

Valószínűleg minden nagyobb névnek vannak melléfogásai. Azon viszont elgondolkodtam, amit írtál, hogy ez a személy mobilra fejleszt. Biztos, hogy jobban értesz hozzá, mint én, és az emberünk valóban egy tehetségtelen bunkó, de én is ebbe az irányba mennék el.
Jó, vannak ezek a remekművek, ezek a húszgigás textúraömlenyek sok vödör vérrel, amelyeket hosszú, nehéz munka árán szülnek meg, sok embernek munkát adva. Mégis, ezekben a kis játékokban, indie-kben valahogy sokkal több lehetőséget látok. Csak egy igazán jó ötlet kell, és nincs bizonytalanság, hogy mikor lesz kész, mennyiből, mit akar a játékos belerakni stb. Én speciel az újdonságot, az ötletet nevezem játékfejlesztésnek, nem a karbunkulus szivárványszínét az ellenfél tarkóján. Nem mondom, a hatalmas játékfejlesztők biztosra mennek, annyit reklámozzák a jó vagy rossz játékukat, hogy sokan megveszik. Még így is van néhány bukta. Az meg ugye megint más kérdés, hogy jobb játékok lehetnek a piacon ugyanabban a kategóriában, csak nincs róluk annyi hír.
Ezeknél a kis apróságoknál azonban elsöprő lehet a siker. Ilyenekre gondolok, hogy Plants vs. Zombies, MineCraft, Angry Birds, World of Goo, Braid, mifene. Engem jobban foglalkoztatna a dolog. Nekem ez az igazi játékfejlesztés, egy új ötlet, ami megvalósítható, működik. Elképzelhetőnek tartom, hogy az igazán nagyok igazán biztosra akarnak menni, és ritkán kockáztatnak hatalmas újításokkal. A biztos az a grafika, a vér, a szex, újabban a buzulás.
Kicsiben viszont nem kell mindig azt csinálni, amit az átlag akar. Tuti érted, mire akarok kilyukadni.

George A. Romero? Nekem a Holtak hajnala maradt meg:K!

"a sárkány is csak ember" - oxox

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.