Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) QwErTy42


QwErTy42
addikt

Az egyik oldal kapcsolódó cikkében leírták, hogy a kínai tulaj egy kevésbé szimpatikus alak...
Birtokol egy kínai céget is ezen a piacon és az Amerikában kifejlesztett dolgokat sőt még a "munkaórákat" is átviszi, ezért nem halad itt rendesen a project. Más részt meg megy a szokásos f-szakodás a beszállítókkal, rengeteg a nyitott, kifizetetlen számla és a gyáruk építése sehogy sem halad. Közben meg megy az ígérgetés.

Szánalmas.

...oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...

(#2) fattyu


fattyu
veterán

Google, Tesla, Adasworks, NNG,

azt ugye tudjuk hogy amitől a tesla önvezet ahhoz a teslának semmi köze?

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#3) rottenbull válasza QwErTy42 (#1) üzenetére


rottenbull
senior tag

Az Index cikke tobb mint pontatlan, tipikus hirados minoseg. Elon papa is ugyanilyen pokerarc, sot az osszes tech startupos, ez egy ilyen kultura, kockaztatnak es vagy bejon, vagy eltunnek a fold szinerol kb. A mezei kismiskak, mint az indexes tech szakujsagirok es piaci elemzok, maradjanak meg az olvasasnal, a hatter nem nekik valo.

Az auto pedig igen jonak tunik eddig, remelem osszejon.

(#4) QwErTy42 válasza rottenbull (#3) üzenetére


QwErTy42
addikt

Tűnik? Ezek csak számok. Nincsen mögötte valós mért érték, valós legyártott autó.
Ezzel az erővel bármelyik nagyobb konszern előállhatna ilyen vad tervekkel.
Kíváncsi lennék, hogy árban hol állna meg egy ilyen járgány.
Mert hiába lenne jobb paramétereiben, ha másfélszer vagy kétszer annyiba kerülne, mint egy S.

...oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...

(#5) vicze


vicze
félisten

"autógyártás átalakulásának egyik első, kézzelfogható lépcsőjeként tekinthetünk az FF91-re, hiszen egy technológiai vállalat állította kerekre"

Melyik részét nem csinálta már meg korábban valaki, úgy hogy még működik is sőt konkrétan úton van és megvásárolható, és nem csak egy kezdetleges techdemó? Kemény hónapja van engedélyük közúti tesztelésre.

"Tesla már ütögeti kisbaltával annak a széknek az egyik lábát"
Tesla is azért küzd folyamatosan, hogy "viz felett" maradjon és a elég nagy veszteségeket valahogy átvészelje. Amilyen "shitstorm" lesz majd a vásárlóktól a Model 3-mal azt nem hiszem, hogy zsebre teszik. (csúszások, technikai problémák, stb.)

(#6) Bog válasza vicze (#5) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Melyik részét nem csinálta már meg korábban valaki, úgy hogy még működik is sőt konkrétan úton van és megvásárolható, és nem csak egy kezdetleges techdemó?
A lényeg szerintem pont ez. Hogy igen, mindenki képes rá. És a mindenkibe most már nem csak a klasszikus autógyártók tartoznak bele.

A Tesla kapcsán pedig az a véleményem, hogy lehet, hogy messze nem tökéletes, lehet, hogy bizonyos pontokon (beltér minősége pl) konkrétan fos (a többiekhez képest), lehet, hogy pénzügyileg necces, de megteremtett egy igényt. Amire a jelek szerint reagál az iparág.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#7) stefi76


stefi76
tag

"Az FF91 ennek megfelelően egy csomó olyan funkcióval próbál kitűnni, amit a klasszikus autógyárak vagy nem tudnak, vagy nem tartanak fontosnak. Az okostelefonos összeköttetés és vezérlés alapvető, alkalmazás segítségével tudjuk konfigurálni a profilunkat, a megfelelő üléshelyzetet, a zeneszámaink listáját, de még az is appon keresztül valósul meg, hogy a jármű odaguruljon a parkolóból hozzánk és meg is ismerjen minket, ha be szeretnénk ülni. Ezt arcfelismeréssel oldja meg, köszönhetően annak a 13 kamerának, ami az autón található."

[+]

A Faraday Future azt ígéri, hogy az FF91 folyamatosan megismeri majd a tulajdonosának igényeit, vezetési stílusát, útvonalait, szokásait és ezekhez alkalmazkodik. A telefon alkalmazással lehet kapcsolgatni a lámpákat, ki lehet nyitni a csomagteret, ellenőrizhetjük a hatótávot és bekapcsolhatjuk a riasztót. Tegyük ehhez azért azt is hozzá, hogy ilyesmire már akár egy új Opel Astra is képes, a magasabbra pozícionált autókról (BMW, Mercedes) nem is beszélve.

Fantasztikus. Sikerül akkor majd utolérni ebben is a Teslát majd?

#5) vicze1

"Tesla is azért küzd folyamatosan, hogy "viz felett" maradjon és a elég nagy veszteségeket valahogy átvészelje. Amilyen "shitstorm" lesz majd a vásárlóktól a Model 3-mal azt nem hiszem, hogy zsebre teszik. (csúszások, technikai problémák, stb.)"

Édes Istenem, ez a csodálatos magyar virtus, hogy egy amerikai Tesla-féle cégnek meg egy Elon Musk kaliberű emberkének valaki elkezdi osztani az észt innen a világ végéről....
Ezt az önelégült dumát, ami természetesen minden szakmai alapot magáénak tudhat.
Te innen megmondod, hogy mekkora gáz lesz a Model 3.
Mert.
Csak.
Te ennyire tudsz.
Besz@rás....

[ Szerkesztve ]

(#8) pulutodurumo válasza stefi76 (#7) üzenetére


pulutodurumo
őstag

Azért Vicze1 nem magától ilyen okos. A Tesla nem egyértelmű sikersztori, ezt többen leírták. Nem kell személyeskedni.

"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"

(#9) rottenbull válasza QwErTy42 (#4) üzenetére


rottenbull
senior tag

Elo is alltak olyanokkal, mint az euro 6 dizel specifikaciok nak megfelelo motorok. Meg amirol nem tud az atlagember.

(#10) spawn21 válasza stefi76 (#7) üzenetére


spawn21
veterán

Micsoda stílus , Wow

Úgy olvastam sok gond van a Tesla modelljeivel. A Kormány nem működiktől a magától merülő akuig.

iPhone 13p

(#11) rottenbull válasza spawn21 (#10) üzenetére


rottenbull
senior tag

Majd megoldjak kesobb, egyelore egy par eves iparag pionirjarol beszelunk. A hasznalt technikak egy resze meg csak nincs is standardizalva.

(#12) stefi76 válasza pulutodurumo (#8) üzenetére


stefi76
tag

Szeretném megkérdezni, te mégis minek minősítenéd a Model 3-nak a megjelenése utáni történésekre tett megjegyzését - jövőbelátás - hogyan tudnád minősíteni?

(#13) stefi76 válasza spawn21 (#10) üzenetére


stefi76
tag

#10) spawn21 v

"Úgy olvastam sok gond van a Tesla modelljeivel. A Kormány nem működiktől a magától merülő akuig."

Hát "kicsit"még tájékozódni kellene a Teslával kapcsolatosan, mi és hogyan van arrafelé.
Meg úgy az autóiparnál erről a fogalomról, hogy mit jelent a "sok gond" van.

(#14) Voloka válasza pulutodurumo (#8) üzenetére


Voloka
tag

De! A Tesla már egyértelműen sikersztori!

(#15) dabadab válasza Voloka (#14) üzenetére


dabadab
titán

Annyira egyértelműen még nem. Gazdaságilag még nem stabil, nyereségtermelő vállalat, még csak ott tartanak, hogy iszonyatos mennyiségű beruházás után van esélyük arra, hogy fenntartható pályára lépjenek.
Remek image-et építettek ki maguknak, van nagyjából működő technológiájuk, aztán majd meglátjuk.

Mert tök más eladni autókat ezer dolgot elnéző fanboyoknak (mert hát eddig alapvetően ez volt) meg más dolog a tömegeknek eladni és a Tesla azért még mindig erősen kezdő autós cég. Például az S-ben sem azért volt műszerfal helyett tablet, mert azt annyival jobb használni vagy mert olyan menő, hanem azért, mert a műszelfalgyártáshoz tényleg komoly tudás meg tapasztalat kell, az macerás.

DRM is theft

(#16) dawid92


dawid92
tag

A CES-hírekre nem lehetne egy címkét rakni a címlapon? Tök kényelmes lenne! Köszi! :)

(#17) #16820480


#16820480
törölt tag

Érdekes cucc, de ez is kb olyan egyelőre, mint a csodabusz, ami az autók felett megy. Ha még az utastérbe sem lehetett benézni, akkor akár egy román vendégmunkás is pedálozhatta belül, mint a Grand Tour saját "gyártmányú" változatát :)

(#18) footy válasza fattyu (#2) üzenetére


footy
addikt

Azt ugye tudod hogy a nagy gyartok is nagyreszt "osszelegozzak" az autoikat. Sot fejlesztes es a gyartas is nagyon gyakran ki van adva berbe.

(#19) Inkvizitor1 válasza dabadab (#15) üzenetére


Inkvizitor1
tag

"Mert tök más eladni autókat ezer dolgot elnéző fanboyoknak"
A Modell 3-ra már 400.000 elrendelés van (nem fanboyok), egymillió eladott autó körül meg már komoly autógyártóról beszélhetünk.
Az már biztosan a Tesla érdeme, hogy elterjesztette az elektromos autózást, rákényszerítve a klasszikus gyártókat a fejlesztésre, a "clean diesel"-es árverések és csalások helyett.
Állítólag az FF a bemutatón megint nem indult el.

The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters

(#20) Inkvizitor1 válasza fattyu (#2) üzenetére


Inkvizitor1
tag

Azért van köze, az egyik legfontosabb a tesztelés, a Google-nek 2 millió tesztelt kilométere van a Tesla-nak meg már 100 millió önvezetett kilométere. Persze ez nem ilyen egyszerű, de attól még hatalmas előny, hogy az eladott (egyre számosabb) autókkal tud tesztelni.

The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters

(#21) #82729984 válasza Inkvizitor1 (#19) üzenetére


#82729984
törölt tag

Szerintem nem arra célzott hogy a Tesla nem tud eladni x százezer autót.

Hanem arra hogy egy dolog beadni a Tesla hibáit fanboyoknak, meg egy másik dolog beadni majd Jancsi bácsinak (vagy Mr Smith-nek).

És nyilvánvaló hogy a model 3 esetleges hibái majd csak leszállítás után derülnek ki.

(#22) fattyu válasza footy (#18) üzenetére


fattyu
veterán

egy alig ismert német garázscégnél dolgozom aki többek között legókockákat is fejleszt gyárt beszállít eme iparágban is. ergó igen tudom és ezért tudom hogy a teslának semmi de semmi köze az autói önvezetéséhez... eme garázscég kutatta fejlesztette teszteli szoftvereli az önvezetést nekik. pl.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#23) dabadab válasza Inkvizitor1 (#19) üzenetére


dabadab
titán

"A Modell 3-ra már 400.000 elrendelés van (nem fanboyok)"

Így van. Aztán ki fog derülni, hogy amikor a megrendelők megkapják az autókat és huzamosabban használják őket, akkor mit fognak róla gondolni.

"Az már biztosan a Tesla érdeme, hogy elterjesztette az elektromos autózást"

Ez azért így rettenetes nagy csúsztatás (lassan már odaér az Apple-höz, ahol Woz már arról irt könyvet, hogy hogyan találta fel a személyi számítógépet :DDD ), Nissan Leafből pl. kétszer annyi ment el, mint Teslából, a Tesla legnagyobb érdeme a hype generálásában van (ami egyébként önmagában szép teljesítmény).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#24) Raymond


Raymond
félisten

Meg aztan ott van ez is:

Faraday Future Backer's Vision Of Tomorrow Is A Nightmare Tech Dystopia

Mondjuk ismerve Kinat es az ottani allapotokat nem eppen meglepo, de azert mindig mellbevago picit ha igy ranez az ember a dolgokra.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#25) #16820480 válasza Raymond (#24) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem csak náluk ilyen a helyzet. Dolgoztam (nagy) kínai cégnél, és kb a csótányokat és a zsúfoltságot leszámítva szóról szóra ugyanezt el lehetett mondani nálunk is az irodáról.

(#26) Raymond válasza #16820480 (#25) üzenetére


Raymond
félisten

A zsufoltsagot en sok helyen lattam. Volt hogy az egesz open plan iroda tele volt tomve emberekkel de volt hogy valami idiota hozzaallas miatt egy bizonyos projekten dolgozok szivtak meg nagyon. Peldaul fejlesztes vagy QA egy ugyfelnek vagy projektnek es a csapat X meretu kulon helysegben van attol fuggetlenul hogy negyen, nyolcan vagy tizen vannak. Ja es pluszba az osszes hardware is ott van veluk. Ha szerencsejuk van akkor csak egy-ket desktop fejenkent, ha nem akkor egy server rack is par 2U cuccal benne. Mert hat "data silo is important"...Vagy egy masik partnernel ahol egy kb. 100m2 irodaban voltak 13-an belertve a "recepcios" csajt is (az asztala a bejaratnal volt :) ), volt kulon meeting room es kulon kis konyha asztalokkal hogy enni lehessen. Melletuk egy ugyanakkoraban meg egy masik ceg ahol faltol falig ember, valami 60-80 korul lehettek.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#27) #16820480 válasza Raymond (#26) üzenetére


#16820480
törölt tag

Igen, tudom, hogy a zsúfoltság is jellemző, nekem ezzel szerencsém volt, mert marha nagy irodánk volt, rengeteg hellyel. De az életvitel az pont ilyen volt: késő estig munka, csak a munkaórák növelésére, mert igazán hasznosat már olyankor senki nem csinált. Volt olyan kolléganőm, aki kb hétvégente látta csak a néhány éves gyerekét, mert annyit túlórázott, stb stb. Pont mint amiket a videóban mondanak.

(#28) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

Ez az FF egyelőre nagy lufi. Se gyártósor (Teslának volt/van, átvettek ugye egy meglévőt), se tervek, se semmi, csak hogy mondjunk nagyobbat a ma meglévő piacvezetőnél.. Papíron nekem is félig megvolt már Jennifer Lawrence és Kerekes Vica, hisz én már akarom..

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#29) Ceftriaxone válasza dabadab (#23) üzenetére


Ceftriaxone
aktív tag

Egyébként a Nissan Leaf tök jól néz ki! :)

"Vassal formálják a vasat, az egyik ember formálja a másikat" (Példabeszédek könyve)

(#30) vicze válasza stefi76 (#7) üzenetére


vicze
félisten

Hm, azért elgondolkodtató, hogy ki az önelégült, és magyar mentalitású.

Mivel eléggé érdelek a Tesla így elég sokat olvasok róla, és sajnálom hogy neked a valóság nem tetszik, de azt írtam le. Idei évben 1.5 milliárd lesz a veszteség a Model 3 gyártásának beindítása miatt. Mivel S és X is egyre problémásabb a volumen növekedésével ami természetes, így a Model 3 volumenénél és az igen erőteljes média és user figyelem mellet minden hibának nagyon erős következményei lesznek.
A magyar mentalitás helyett az utánaolvasás hasznosabb. :)

@Inkvizitor1: Jelenleg 4 év alatt 200e eladásig jutottak, óriás befektetés és erőfeszítés lesz akár 4év alatt legyártani azt az előrendelés mennyiséget. Remélem probléma nélkül sikerül.
Mindenképp azért szimpatikusak, mert tényleg változtatni akarják az ipart, jó irányba. A 3-massal elválik, hogy sikerül-e.

@dabadab: Chevi Bolt és az új Opel a menő épp. :) A Leaf kis városi autó, nem egy nagy sedan, és 200e ment el belőle, szóval közel annyi mint a 3x drágább Teslákból.

[ Szerkesztve ]

(#31) #25583896


#25583896
törölt tag

Ha már elektromos "szuperautóról" beszélünk, akkor ott van a NIO EP9 (NextEV), amit bár nem lehet megvenni, de legalább van működő példány: [link]
A NextEV szerintem előbb eljut a tömeggyártásig (eladható, olcsóbb modelleket is terveznek), főleg hogy a Formula-E sorozatban is szerepelnek, ahol sok tapasztalatot szerezhetnek a fejlesztésekhez.

(#32) #06658560 válasza Bog (#6) üzenetére


#06658560
törölt tag

Eme komment első és második fele egymásnak igencsak ellent mond. Egymást kizáró módon.

(#33) #06658560 válasza stefi76 (#13) üzenetére


#06658560
törölt tag

Igen, mondjuk neked is! A Tesla hypeot és bullshitet pedig lehámozni és a tényleges teljesítményt nézni!

(#34) wertigo1984


wertigo1984
őstag

Jopofa ez az onvezetosdi, meg mobilrol vezereljuk az autosdit, de minek?
Azert hogy mondjuk egy Bp-Munchen utvonalon tudjak ugy ujsagot olvasni es kavet inni, mikozben az auto magat vezeti? En akarom vezetni, erezni az utat es a sebesseget. Ha faradtnak erzem magamat, megannyi motel, hotel van a ket varos kozott, majd megallok es pihenek.
Jo otletnek tartom a tavolsagtarto rendszert, a savtartot, es az oldalkamerakat (en bajuszkameraknak hivom, 7-es BMW-nel lattam es tetszik. :C ) de had kormanyozzam mar oda az autot, ahova en akarom.

Amugy brutal szep a cikkben szereplo auto, azok a ledes elso es hatso lampak... :Y :K

[ Szerkesztve ]

(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."

(#35) footy válasza fattyu (#22) üzenetére


footy
addikt

Akkor vegkepp nem ertem hogy miert vagy megakadva a hiren. Ez minden fejlesztessel igy megy. Legutoljara a villanyturbo volt igy amit az AVL fejlesztett, az audi ezt megvasarolta es ugy adta el mintha ok talaltak volna ki.

(#36) Cifu válasza Voloka (#14) üzenetére


Cifu
nagyúr

@Voloka: De! A Tesla már egyértelműen sikersztori!

Sikersztori egy cég, amely még egy negyedévben sem volt nyereséges? :U
Máshol erre azt szokták mondani, hogy lufi...

@Inkvizitor1: A Modell 3-ra már 400.000 elrendelés van (nem fanboyok),

Először is aki úgy rendel elő autót, hogy még egy sorozatkész példánya sincs, az fanboy. Más márkáknál is van ilyen, nach so.

egymillió eladott autó körül meg már komoly autógyártóról beszélhetünk.

Évi egymillió. A Tesla meg összesen nem gyártott még ennyit, és még egy ideig biztos nem is fog...

Az már biztosan a Tesla érdeme, hogy elterjesztette az elektromos autózást, rákényszerítve a klasszikus gyártókat a fejlesztésre,

Elterjesztette? Én 20 éve láttam Peugeot 106 EV autót, amely állami támogatás nélkül született meg. Az tökös dolog volt valóban a PSA-tól.....

Hozzá képest a Tesla csak ügyes pénzügyi machinációkkal dolgozva csinált egy hype-ot maga körül. Ebben tényleg jó, ezt én is elismerem, de hogy elterjesztette az elektromos autózást? Hány autót is gyártott összesen a Tesla? Cirka 200 000-et? Hány év alatt? Ezt hívod te elterjesztésnek? :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#37) Luck Dragon

Szép ez a formavilág, de a Tesla sokkal szebb.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#38) #16820480 válasza wertigo1984 (#34) üzenetére


#16820480
törölt tag

Vezethetsz te attól még, hogy van ilyen funkciója a kocsinak. Viszont az emberek jelentős része nem szeret, és nem is igazán tud vezetni. Nekik idővel könnyebbséget fog jelenteni. Nem is beszélve az automatizálható teher és személyszállításról.

(#39) QwErTy42 válasza #16820480 (#38) üzenetére


QwErTy42
addikt

A mondandód utolsó része fog nagy változást hozni a hétköznapokba, mert nem az egyszeri sofőr fogja kitenni a legnagyobb bázisát a felhasználóknak a kezdeti időszakban, hanem a teherszállítás és személyszállítás (taxi). Az üzemanyagköltségen illetve a bérköltségen tudnak majd hatalmasat spórolni a cégek ezáltal.
A kamionokra hosszabb távokra nem kell majd két sofőr, hogy váltásban csapassák, hanem elmegy az egész magától, megállás és pihenés nélkül, éjjel-nappal, karácsonykor, újévkor...
A taxitársaságokhoz kell majd egy szerver pár rendszergazdátlan, egy-két recepciós néni, a járgányokhó' pár karbantartó és kalap... Nem lesznek hiénák, optimális lesz az eszközpark kihasználása és olcsóbb lesz a szolgáltatás is.
A jövő egyértelműen ez lesz, a fejlődést most sem lehet megállítani. Tippre 20 év múlva már teljesen bevett és elfogadott dolog lesz a droidtaxi is.
Az mondjuk már egy másik kérdés, hogy az automatizálás miatt jelentkező munkanélküliséggel mihez fogunk kezdeni...

Szurkolok a villanyautók elterjedésének, mert több szempontból is előnyösebbek, mint a fosszilis társaik:
Jobb menettulajdonság, nagyobb utastér, környezetbarát üzem, kisebb karbantartási igény, olcsóbb fenntartás.

[ Szerkesztve ]

...oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...

(#40) SkyLine3000 válasza stefi76 (#7) üzenetére


SkyLine3000
addikt

Igen, valószínű, h a telefont fogom basztatni ahhoz, h kapcsolgassam a lámpákat, felnyissam a csomagtartót, etc... Ilyen baromságot... Biztos rohadt nehéz kézzel a műszerfalon 1 mp alatt megnyomni/eltekerni egy gombot, kapcsolót és inkább helyette egy telefont nyomogatni.
Ez az egyre több elektronikai bizbasz is csak arra lesz jó, h elromoljon. Ha valaki biztos szakmát akar, legyen autószerelő. Tuti lesz meló.
Az én 90 lovas dízel Octaviám még akkor is hiba nélkül fogja róni az utakat az 5 kapcsolójával, amikor ezek az elektronikai dzsungelek már rég lerohadtak vhol, vagy nem hajlandóak elindulni, mert mesterséges intelligencia nem akar...

(#41) Inkvizitor1 válasza Cifu (#36) üzenetére


Inkvizitor1
tag

"Cirka 200 000-et? Hány év alatt? Ezt hívod te elterjesztésnek?"
Igen, lehet nem értünk egyet, de én úgy látom, hogy a tesla népszerűsége rákényszerítette a többi autógyártót az elektromos autó kifejlesztésére, dollármilliárdok belefektetésre és hatalmas kapacitások épültek ki kínában is és nyugaton is. Erre én már azt mondom, hogy elterjesztette, a klasszikus autógyártók sokkal felkészültebbek és tisztábban látnak mint mi, nem fogják megvárni még a tesla évi 1 millió darabot ad el és majd utána belekezdeni a fejlesztésbe, a beinvesztált milliárdok önmagukért beszélnek.

The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters

(#42) #06658560 válasza Inkvizitor1 (#41) üzenetére


#06658560
törölt tag

"e én úgy látom, hogy a tesla népszerűsége rákényszerítette a többi autógyártót az elektromos autó kifejlesztésére, dollármilliárdok belefektetésre és hatalmas kapacitások épültek ki kínában is és nyugaton is."

Rosszul látod. A nagy gyárakat nem a Tesla kényszerítette, A Nissan és vonala teljesen független volt a Teslától. Ahogy a Honda-Toyota irányok is. A többi most ezerrel rúgkapáló pedig a jogszabályok miatt megy ez irányba, leginkább a flotta-átlagfogyasztás és - kibocsátás miatt. Ami szabály egyébként teljesen elcseszett, totál dilettánsoktól származó metódus.

(#43) Cifu válasza Inkvizitor1 (#41) üzenetére


Cifu
nagyúr

Igen, lehet nem értünk egyet, de én úgy látom, hogy a tesla népszerűsége rákényszerítette a többi autógyártót az elektromos autó kifejlesztésére, dollármilliárdok belefektetésre és hatalmas kapacitások épültek ki kínában is és nyugaton is.

Segít a tisztán látásban, hogy például a Nissan Leaf-ből (egy "normális" autógyártó modellje, megjegyzem) eddig cirka 270 000 darabot adtak el az elmúlt 6 évben? Akkor hogy is lehet, hogy a Tesla, amely összesen nem adott ennyi autót, mégis "rákényszerítette" a többi autógyártót bármire is? :U

Hogy "kényszerített" rá a Tesla bárkire bármit, amikor a BMW 2011-ben bejelentette az i modell családot, egy évvel a Model S elindulása előtt? Nem akkor kezdték el a fejlesztést, akkor már évek voltak mögöttük. Akkoriban a Tesla csak a Roadstert gyártották, minimális menyiségben.

A problémát én ott látom, hogy a Tesla nagyon ügyesen csinált egy hypetrain-t, amely arról szól, hogy márpedig elektromos autó = Tesla. Ők az alfa és az omega e téren, és pont. Ami egy méretes marketing bullshit. Mégis mantrázza a fél internet... :(((

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44) #06658560 válasza Cifu (#36) üzenetére


#06658560
törölt tag

A Model 3 esetén még szép pofon lesz, amikor kiderül, hogy nem jó a normál jogsi hozzá, hanem teherautó jogsi kell a megengedett maximális össztömeg miatt. S ami miatt New York egyik ikonikus hídjáról le is tiltották.[link]

(#45) #16820480 válasza Cifu (#43) üzenetére


#16820480
törölt tag

Azért azt is nézd meg, hogy a Leaf feleannyiba kerül, mint egy Tesla. Ráadásul a hatótávja is fele a legkisebb Model S-nek, és közel harmada az S 75 és 90-nek. Ez eléggé komolyan behatárolja a használhatóságát mondjuk városon belülre.
BMW i3 eredetileg 80 mérföldes hatótávot tudott, most a 2017-es verzió már 114-et tud, ami még mindig elég satnya, bár városban elmegy. De még így is alig adnak el belőle.

A többiek meg amikor lehetett látni, hogy egyre több régióban az a tendencia, hogy a 0 emisszió felé közelítsenek a szabályokkal, akkor a válasz ugye mi volt? 3 cilinderes dízelek, meg a motorok teszteredményének meghamisítása. Aztán most meg már kapálózhat sok csaló cég, hogy ja, van neki amúgy elektromos autójuk is, csak éppen évekkel a többiek mögött kullogva.

A Tesla szerintem nagyon jól csinálja, hogy folyamatosan hírekben vannak, pörgetik a marketinget, és nyomják az elektromos autókat. Jelenleg ez is nagyon kell az elektromos hajtásnak, mert hype nélkül nehéz meggyőzni egy embert, hogy miért fizessen dupla árat egy elektromos autóért.

QwErTy42: Igen, szerintem is ott lesz először jelentősége. Remélhetőleg megszűnnek ezzel az olyan balesetek is, amikor a sofőr elaludt vezetés közben, mert be akart érni időre a kamionnal/busszal. Aztán meg idővel jöhetnek az olyan Über jellegű megoldások is, amikor a saját önvezető kocsidat kiadod bérbe, amíg mondjuk az irodában ülsz nap közben.

Kopi31415: Az a linkelt hír a Model X-ről szól, nem 3-ról :U

[ Szerkesztve ]

(#46) vicze válasza Cifu (#43) üzenetére


vicze
félisten

Még mindig egy 150km-es hatótávot próbálsz összevetni egy 300-400km-es hatótávval. Egyik városba jó max. a másik meg szinte bármire, a saját töltőhálózat miatt. Ebben valós vetélytása jelenleg csak a Ampera-e/Bolt.
Arról nem is beszélve, hogy a Tesla egy full extrás sport autó szintjén van teljesítményben a Leaf meg egy bevásárló kocsi. Leaf-t másod autónak veszik, a Teslát meg vezetni.

Nem a Tesla maga csinálja a hype-ot hanem nyilván a tesztelők/sajtó és a felhasználóik.
Tesla érdeme még mindig az, hogy "kívánatossá" tette az elektromos autós és nem valami szükséges rosszként tekintenek rá.

(#47) #06658560 válasza #16820480 (#45) üzenetére


#06658560
törölt tag

Bocsánat, jogos. Összekevertem.

(#48) #06658560 válasza vicze (#46) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem, a Tesla a mindenféle bullshitjével maga gerjesztette a hypeot. Az, hogy mások a paramétereik, pusztán annyit jelent, más szegmenst céloznak meg vele. Viszont azt is, hogy közük nincs a Teslához. A Bolt/Ampera pedig a Toyotára válasz, szintén a Tesla előttről. Csak mostanra lett egy második generációja.

A Teslát sem tudod gyorsabban feltölteni, ha nincs gyors töltőd, ami azért nem evidens, hogy lesz a szomszédodban, mondjuk Európa szerte.

(#49) Cifu


Cifu
nagyúr

@Sheratan: Azért azt is nézd meg, hogy a Leaf feleannyiba kerül, mint egy Tesla. Ráadásul a hatótávja is fele a legkisebb Model S-nek, és közel harmada az S 75 és 90-nek.

[irónia] Sőt, a Tesla Model S hét üléssel bír, szóval végképpen nem egy kategória... :U [/irónia]

Elektromos autó? Igen. Sokkal többet értékesített belőle? Igen.

De még így is alig adnak el belőle.

Mikori adatot néztél? 2016 november: 2875 példány. A Model S-ből 3375, a Leaf-ből 3529 darab. ( Forrás)
Ez alig?

A többiek meg amikor lehetett látni, hogy egyre több régióban az a tendencia, hogy a 0 emisszió felé közelítsenek a szabályokkal, akkor a válasz ugye mi volt?

A "többiek". Ez most megint a tények ferdítése. A Renault-Nissan nem "többiek"? A VW a GTE autóival nem "többiek"? Az, hogy például a PSA az 1980-as és 90-es években masszívan nyomta az elektromos autókat, az nem "többiek"?

A 0 emisszió dettó tényferdítés, mert az elektromos áramot csak pár kivételes országban állítják elő tisztán környezetbarát energiaforrásból. Attól, hogy az EV autók maguk nem bocsátanak ki káros anyagokat, az elektromos energia létrehozása még termelt. Legfeljebb tehát a kibocsátás helyszíne változott.

Megint lehet jönni a különféle tényekkel, például hogy a "többiek" dolgoztak hidrogén-meghajtáson (Toyota, BMW, Mercedes például), ami még mindig lehet, hogy alternatíva lesz a jövőben.

Vagy elő lehet venni azt az apró tényt, hogy a Tesla a mai napig nem volt képes egy nyereséges évet összehozni. A közvetlen és tőzsdei befektetők és az állami kedvezményes kölcsönök tartják működésben a céget. A "többiek" egy jó része ellenben masszívan nyereséges (nem a Detroiti "hármakról" beszélünk), és a nyereségből maguk fizetik a fejlesztéseket (lásd még Toyota, BMW).

3 cilinderes dízelek, meg a motorok teszteredményének meghamisítása.

A Tesla ilyet nem csinált, ugye? Hatótáv-viták, vagy elég csak BBC / Top Gear elleni per és támadásra gondolni, hogy a legismertebbet említsem.

Jelenleg ez is nagyon kell az elektromos hajtásnak, mert hype nélkül nehéz meggyőzni egy embert, hogy miért fizessen dupla árat egy elektromos autóért.

Biztos, hogy az elektromos meghajtás a legjobb megoldás? Nem lehet, hogy alternatív üzemanyagok (metán, hidrogén, stb.) adott esetben jobb megoldást nyújthatnának a fosszilis üzemanyagokkal szemben? Az elektromos autóknak továbbra is vannak korlátai, ezért nem feltétlen terjednek el. Lásd Nikola teherautó esete, ahol menet közben az elektromos kamion-vontatóból inkább hidrogén-meghajtásra álltak át. Mert jobban megéri.

@vicze1: Még mindig egy 150km-es hatótávot próbálsz összevetni egy 300-400km-es hatótávval. Egyik városba jó max. a másik meg szinte bármire...

Próbálj meg 300-400km-es hatótávval lejutni mondjuk Budapestről Velencébe, vagy Budapestről Münchenbe. Átlagos hétköznapi használatra a 150-200km-es használat általában elégséges - ezért népszerű a Leaf is. Ha ennél messzebb kell menned, akkor bizony esélyes lehet, hogy a 300-400km sem elégséges. Ez az elektromos autók fő problémája, mely szerint nem tudod gyorsan utánatöltetni. A Tesla sem véletlenül csinált konkrét rendszert, amelyben a Model S / X csak egy elem volt, a másik fele a töltőállomások telepítése...

Arról nem is beszélve, hogy a Tesla egy full extrás sport autó szintjén van teljesítményben a Leaf meg egy bevásárló kocsi. Leaf-t másod autónak veszik, a Teslát meg vezetni.

Lásd fent. Most kifogásokat keresünk, hogy miért is adtak el több Leaf-et, mint amennyi Tesla-t összesen, csak hogy valamivel alátámasszuk a Tesla körüli hype-ot? :U

Nem a Tesla maga csinálja a hype-ot hanem nyilván a tesztelők/sajtó és a felhasználóik.

A hype-ot a Tesla generálja, de ez nem az ő találmányuk, ez régóta megvan, hogy kvázi lefizetik a médiát / médiaszereplőket, hogy azok mesterségesen nekiálljanak promotálni egy adott terméket. Azt sem mondom, hogy rosszul csinálják, hiszen a csapból is ők folynak, ha elektromos autók kerülnek szóba.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#50) #16820480 válasza Cifu (#49) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat :U

Augusztusi számot néztem, mert elsőre az ugrott fel: [link], ezek alapján havi 1000 körül adnak el belőle, pedig ez is, és a Leaf is felébe kerül a Tesla S-nek.

Igen, a többiek kvázi ültek a fenekükön. 80-as években volt? Igen? És azóta mi történt? 30 év alatt mennyit léptek előre ezzel? Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek. A GTE meg hibrid, azt ne keverjük már ide, ahogy a Priust sem. BMW i8 tisztán elektromos hajtással elmegy 30km-t a gyártó szerint. Az még a közértbe járni sem elég :U
Nem azt mondom, hogy a Tesla találta fel az elektromos autókat, de messze tőlük hallani a legtöbbet erről, és arról nem is beszélve, hogy ők teszik menővé az elektromos autózást, mert olyan kocsikat csináltak, amit akarnak az emberek. Szemben a Priusszal, ami a közízlés szerint ciki és lenézett (igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija).

Az emisszió persze, hogy két lépcsős, mert az elektromos erőműveket is át kell állítani tisztára, de ezt az autógyárak nem tudják megtenni. Illetve részben tudják, mond valamit a SolarCity? Kihez tartozi? Ja, Musk :) De a nagyobbik rész az állami kézben van mindenhol, amire egy privát cégnek nehéz hatni. Majd idővel az is változik. De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó.

A hidrogén meghajtás nekem régóta a kedvencem, de azért azt látni kell, hogy az üzemanyag kezelése ott sem egyszerű, és nem veszélytelen. Amióta kijött a Hondának az a tanulmánya, azóta várok rá, hogy valami nagyobb dobásuk legyen, terjedjen, de kb semmi nem történik az utóbbi években. Oké, a Toyotának is vannak hasonló próbálkozásai, de ezek nem elég érettek, hogy világszerte forgalmazzák. Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg.

Amúgy meg az, hogy ki nyereséges és ki nem. Ez egy jó kérdés, de nem kell Detroitig menni, hogy bebukott gyártókat találj. Az egész angol autógyártás lényegében megbukott, a skandinávok dettó, és egyre inkább csak a bekebelezésekkel, átszervezésekkel tudnak talpon maradni a nagyok is. Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában? Nem, és már évtizedek óta nem is azok.
Azért azt is nézd, hogy a Tesla most építette ki azt az egész infrastruktúrát, ami a többiek számára ezer éve készen van. De még ott sincs semmi kőbe vésve, ugye a VW mekkora cég, mégis megütheti a bokáját.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.