Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tlac


tlac
nagyúr

nagyon fasza

játékokban érdekes lesz majd használni, pl. tárgyakat felszedni, lövöldözni :)

[ Szerkesztve ]

(#2) Mooka-Miki


Mooka-Miki
senior tag

Ezt a videót a zene adja el. :D

(#3) tlac válasza Mooka-Miki (#2) üzenetére


tlac
nagyúr

az nekem is tetszik
[link]

(#4) flashpointer


flashpointer
őstag

Kombinálják valami látványos MMO-val vagy virtuális világgal tuti úgy rá lehet függeni, biztos vagyok benne hogy probléma lesz.

(#5) BSOD


BSOD
senior tag

A rift sajnos ebben a formában bukó. Olyan mintha egy távcsövön keresztül nézne az ember, szinte semmi perifériás látás. Gondolom a lovak is ennyit látnak a szemellenzőjükben. :W A 100-110 fokos látószög kevés a ténylegesen élethű élményhez. Sajnos nekem nagy csalódás volt a cucc mikor próbáltam, pedig iszonyatosan vártam volna a véglegest... :O

Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.

(#6) bbTamas77


bbTamas77
aktív tag

Szépnek szép, de nincs jövője. Oculus Rift-ből szerintem jobb lenne, ha kivennék a fejkővetést, mert ezt ma száz százalékosan nem lehet megoldani.

Legjobb megoldás lenne egy fix hardver, ahol alacsony késleltetés adott, ilyen pl: PS4 vagy Xbox ONE.

(#7) Diocles


Diocles
aktív tag

Ez pedig a jövő. Már évtizedek óta. Az elképzelés is jó, a kijelző és szenzortechnológia is adott. A nagy kérdés, hogy ki tudja először a teljes szenzor-megjelenítő láncolatot 10 ms alatti késleltetéssel implementálni. Enélkül ez mindig csak a jövő marad.

Az az érzésem, hogy a jelenlegi hardverek képessége megfelelő volna, csak szoftveres oldalon már jó ideje a másik irányba haladunk és ebben jórészt a konzolok a ludasak. Prerender, dupla, tripla pufferelés, 30 fps, játék a felhőben videostreamen keresztül, közben a többség tudatában sincs a késleltetés fogalmának, jelentőségének, ezzel nem lehet eladni semmit.

(#8) bbTamas77 válasza Diocles (#7) üzenetére


bbTamas77
aktív tag

Pont fordítva a PC a ludas, mert ott nincs egységes elképzelés.

Pont egy fix hardveren lehet megoldani a késleltetést legegyszerűbben.

[ Szerkesztve ]

(#9) Madwe válasza Diocles (#7) üzenetére


Madwe
nagyúr

Speciel a morpheus ps4re ilyen szempontból sokkal jobban áll mint a Rift, a szoftveres-hardveres összefonódott környezet miatt...

(#10) Diocles válasza bbTamas77 (#8) üzenetére


Diocles
aktív tag

PC-n van igény a magas framerate-re és kis késleltetésre. Kompetitív multiban alapvető elvárás a legalább 100 körüli framerate, az inputok minél gyorsabb, nyersebb feldolgozása és a késleltetésektől mentes megjelenítés. Konzolon ez egy nemlétező piaci igény, ezért ott nem adnak pénzt az emberek.

A Morpheus meg most vagy jobban áll vagy nem, ugye a konzolok köztudottan más területeken is óriási előnyökkel bírnak a PS4 meg XBOX marketingesei szerint. Ha ők mondják, biztos így van, őket senki sem fizeti, hogy ezeket a platformokat dicsérjék.

(#11) Dark Archon válasza tlac (#1) üzenetére


Dark Archon
addikt

Ja, 10 percig érdekes lesz, aztán már inkább idegesítő. Éles helyzetekben (multiplayer) meg mindig egyszerűbb lesz megnyomni egy gombot, mint a kezeiddel hadonászni, hogy mondjuk varázsolj egy tűzgömböt. Már a gamepad hátrányt jelent FPS-nél, ha már lövöldözésről volt szó, nemhogy ez...

Diocles: büdös életben nem lesz ez a jövő, de majd a jövő eldönti, kinek lesz igaza :)

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#12) bbTamas77 válasza Diocles (#10) üzenetére


bbTamas77
aktív tag

PC-n van igény a magas framerate-re és kis késleltetésre.

Miért konzolon nincs igény rá?

Fix hardverre könnyebb optimalizálni mint PC-re, és konzolokon ott van a egyesített memóriaarchitektúra.

(#13) Dark Archon válasza bbTamas77 (#12) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nincs igény, a konzolosok mind igénytelenek ;] Azt, hogy egyesített memóriaarchitektúra, a konzolosok 99,99%-a ki sem tudja mondani, nem hogy tudni, mi az.

Nem mellesleg rég nem éri meg optimalizálni üzleti szempontból: költséges és időigényes.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#15) Jack@l válasza bbTamas77 (#12) üzenetére


Jack@l
veterán

Szutyok hardverrrel optimalizálgathatszm az akkoris szutyok marad. Egyébként Oculus teljesen rendben van, mint ahogy a joystickal vagy kormánnyal is tudsz játszani és nincs kilóméter hosszú lag-od. Ami pl. egy xbox360-nál pl nem mondható el...

@morgyi: akkor neked két leap kell, hogy ne csak a látóteredben tudj hadonászni. De azért jelzem ez rohadt jól jön majd pl egy játék menüben, hogy nem kell billentyűt/egeret ragadnod, ha állítani akarsz valamit.

UI: rohadjon meg aki 20 dollárért árul egy fröccsöntött kis műanyag tartót. Lesze az még 2 is a kínaiaknál...

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#16) arn


arn
félisten

ket kamera es leap motion kell a szem helyere a vr sisakon, es maris kesz az ultimate eszkoz. forradalmasitana az egesz ipart, gyk osszemoshato lenne a valosag, es a vr.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#17) etohun


etohun
aktív tag

Azért ez egy virtuix omni vr el (meg ugye oculus rift tel) igen buta dolgokra lenne képes.

(#18) Lajtorja válasza Jack@l (#15) üzenetére


Lajtorja
aktív tag

Nincs rendben. Ha egy játékvezérlő késik 60-80ms-t az nem veszed észre, ha balra fordítod a fejed és ennyivel később kapod a képet az az emberek jelentős részénél hányingert okoz.

--- ---

(#19) Jack@l válasza Lajtorja (#18) üzenetére


Jack@l
veterán

Nem a játékvezérlő késik(az 2ms max a jobbaknál), a megjelenítésnél a 3+ buffer, meg a lassú monitor miatt van nagy lag...
Nem hányod el magad, csak jó szutyok köridőket mész pl.
80-90 ms-t jócskán megérzel szemmel is.

Hányingerről már nem számoltak be DK2-vel az emberek.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#21) Lajtorja válasza Jack@l (#19) üzenetére


Lajtorja
aktív tag

Nem arra gondoltam, hogy maga a hardver késik (de akár késhetne az is, nem ez a lényeg), nyilván a komplett rendszerre értettem. Az hogy a monitoron később látod a bevitel eredményét az sokkal kevésbé irritáló, mint ha az fejmozgásodhoz képest később kapja agyad a visszajelzést.

Egy játékvezérlő-framebuffer-monitor késénél tudja az agyad, hogy mi a gond. Egyszerűen látod pl. magad előtt a kormányt ahogy mozdul, szinkronban a karoddal, stb... ami onnantól kezdve a monitoron történik, az már nem okozhat hányingert/szédülést. Van fix pontod amihez tudsz viszonyítani.

VR szemüvegeknél pont a fix pont elhagyása és a gyro miatt kritikus a lag. A fejed mozdulására a füled ívjáratai (szinte) azonnal adják a jelet és az agyad joggal várja a megváltozott képet. Biztosan van a belső fül-agy-szem hármasban is késés, de az elhanyagolható. Gyakorlatilag azt vehetjük nullának, születésed óta azt szoktad meg. Nem akarok tippelni de ennél az akár 20-30 ms is nagyságrendekkel nagyobb.

"Hányingerről már nem számoltak be DK2-vel az emberek."[link]

[ Szerkesztve ]

--- ---

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.