Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  Programozás topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:18:28

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#701) Sianis válasza Dominator (#699) üzenetére


Sianis
addikt

Én Miskolcon vagyok műszaki informatikus hallgató.
Suliról: - hangulat nagyon jó, térjünk rá a lényegesebb dolgokra.
Amit tanítanak: - programozás(Pascal, C, C++. Linux scriptek), matematika(analízis, diszkrét matematika, valószínűség számítás), műszaki tudományok (fizika, anyagismeret, műszaki kommunikáció, termelési rendszerek és folyamatok). Eddig nekem ezek voltak, most leszek másod éves.
Amit a szakról tudni kell: -5 éves képezés, 5 félév után ideális esetben szakriányválasztás. Addig 3 szigorlatnak (matematika, számítástechnika, fizika) meg kell lenni, ha nem akkor csúszod a féléveket, míg nincs meg.
Nem mondom 100%-ra, hogy ez még mindíg így van, mivel jövőre Bsc képzés lesz, és alaposan felbolygatja a dolgokat. Ha érdekel a dolog, nézd meg a suli honlapján a dolgokat.
Bővebben: link

(#702) Dominator válasza Sianis (#701) üzenetére


Dominator
aktív tag

Ez mind szép, de minek kell egy programozónak anyagismeret, meg termelési rendszerek. Evvel az erővel maradhatnék a mostani középsulimban is +1 évre, ahol kapnék gépészmérnök asszisztensi vagy mittudomén milyen papírt, de mivel közöm nincs a natekhoz, fizikához és a műszaki tárgyakhoz, épp csak átestem már megint... na majd lesz valami.
Még az érdekelne, hogy 3D grafikát és animációt oktatnak-e valamelyik főiskolán, remélem ahhoz nem kell anyagismeret :D

szerk: meg egyébként is, akkor inkább ráfordítok ugyanannyi időt és megtanulom a különböző programnyelveket könyből meg szakirodalomból :F

[Szerkesztve]

(#703) Dominator


Dominator
aktív tag

Asszem most el is kezdem megtanulni a Turbo Pacalt, aztán a C-t :)

(#704) VladimirR válasza VladimirR (#700) üzenetére


VladimirR
nagyúr

na, kozben elokerestem, a konyv a kovetkezo:
Csőke Lajos-Garamhegyi Gábor: A számítógép-programozás logikai alapjai

(#705) Sianis válasza Dominator (#702) üzenetére


Sianis
addikt

A műszaki informatikus, valójában mérnök, és nem programozó csak. Tehát nem cak az informatikához, hanem a műszaki tudományokhoz is fogsz érteni...

(#706) 9CS válasza Dominator (#703) üzenetére


9CS
senior tag

Ha jót akarsz Magadnak, akkor csak az egyiket kezded el tanulni. A másikat mindaddig kerülöd, míg nem vagy gyakorlott az elsőben. (Utána meg már nem fog kelleni :D) Egyébként meg a programozás igen kis része (bár mindenképpen nagyon fontos) a kódolás, ha meg tudod tervezni és elgondolni, mit is kéne pontosan csinálnia a programnak, akkor a többi már csak idő kérdése. Én a helyedben a C-vel kezdenék, vagy egyből C++. Én szerencsére ellenálltam a TP oktatásnak, és már kezdem felejteni azt is, ami megragadt. Szégyen, hogy ezt még tanítják. Persze, ha Delphi fanatikus Valaki, akkor ok.

'' - Tizenkettőt üt az óra, térjenek márrrrgghhhh... ''

(#707) Miracle válasza Dominator (#702) üzenetére


Miracle
senior tag

ha kifejezetten programozo akarsz lenni, akkor ajanlanam figyelmedbe a programtervezo informatikuz/programozo informatikus szakokat. ezek iden indulnak eloszor, a programozo/tervezo matematikus szakok helyett. indul ilyen az orszagban tobb helyen is, pl. elte, de, szte, me, stb. van, ahol csak a foiskolai szint(programozo) indul, az egyetemi (programtervezo) nem. mielott jelentkezel erdemes elgondolkodni, hogy elmeleti vagy inkabb gyakorlati kepzesben akarsz reszt venni, mert a szak tanterveri a kulonbozo egyetemeken elternek.
es ha programozni tanulsz nem tudom elegge hangsulyozni, hogy GYAKOROLJ SOKAT!
es en a pascalt nem eroltetnem, ha nem muszaj :)

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#708) Dominator válasza Miracle (#707) üzenetére


Dominator
aktív tag

Ok, akkor Pascal kilőve, ha már így többen is mondják. Szerencsére van itthon egy ''Programozzunk C nyelven!'' c. könyvecske, szép vékony :D Majd lekapom a polcról és nekiesek. :)

[Szerkesztve]

(#709) c4-eXp


c4-eXp
aktív tag

Valaki tudna nekem egy egyszerű kérdésben segíteni? Miért van az, hogy c++ban ha elosztok egy int típusú változót egy int,float,double, vagy akármilyen típusúval, akkor eredményként intet ad? Például: int a=5, int b=3 esetén a/b-re 1-et ad eredményül. :U

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#710) VladimirR válasza c4-eXp (#709) üzenetére


VladimirR
nagyúr

mert ekkor nem rendes osztas, hanem maradekos osztas tortenik
csak sajna az nem jut eszembe, hogy mi kell a rendes osztashoz - talan probald ugy, hogy az oszto, es az osztando valos szam (float, double)

(#711) c4-eXp válasza VladimirR (#710) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Aha, köszi. Most azt csináltam, hogy a/(b+0.0), és a 0.0 float formátuma miatt már rendes floatként kezelte a nevezőt, így rendesen osztott is.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#712) c4-eXp válasza VladimirR (#710) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Egyébként nem értesz véletlenül opengl és windows programozáshoz?:D
Mert még azt szeretném megtudni, hogyha dev c++ban csinálok egy new opengl projectet, akkor azon belül hol kell átírni a cuccot, hogy ne rendes fejléces window legyen, hanem popup window? Erre azért lenne szükség, mert normális ablaknál, ahol van fejléc, a hülye winfos beleszámolja a fejlécet is a koordinátákba. Ezért kéne átváltani popup windowra, mert ott nincs fejléc.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#713) c4-eXp válasza Dominator (#702) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Ha 3D-vel akarsz foglalkozni, akkor szerintem sürgősen békülj ki a matekkal. ;) Mert anélkül nem nagyon fog menni.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#714) OddMan


OddMan
őstag

Hogyan lehet a CPU Usage (cpu foglaltság) értékét lekérdezni C++-ban?
Eddig a GetSystemTimes függvénnyel próbálkoztam, de nem igazán kapok jó eredményt.

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#715) Jim Tonic válasza c4-eXp (#709) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ne integerbe tedd őket. Esetleg c-nek adj meg float/doule-t, és a c-t tedd egyenlővé a/b-vel. Úgy sem működik?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#716) Jim Tonic válasza Dominator (#702) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

MEz azért van, hogy ne legyél hülye programozó. Általános műveltség, stb.
De hogyan akarsz Te programozni matek nélkül?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#717) Miracle válasza OddMan (#714) üzenetére


Miracle
senior tag

platform? elerheto libek? talan
System(''<uptime'');
string s;
getline(cin, s);
persze ez igen igenytelen megoldas de ha nem hasznalsz stdint akar mukodhet is linux alatt. ;] ;] ;]

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#718) c4-eXp válasza Jim Tonic (#715) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Azt már próbáltam, hogy az eredmény változója float, de úgy is kerekít. Egyébként már mind1, mert megoldódott a probléma (fentebb leírtam). :)

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#719) OddMan válasza Miracle (#717) üzenetére


OddMan
őstag

Windows-t használok és VisualC-t! Szal windowsban kellene valahogyan lekérdezni a cpu foglaltságát. :DDD

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#720) Miracle válasza OddMan (#719) üzenetére


Miracle
senior tag

A win32 ismereteim ahogy telnek mulnak a hetek ahogy windows sem nagyon latok sajnos a 0hoz konvergalnak, nem tudok igy segiteni :(
win32 guruk hajra!!

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#721) OddMan válasza Miracle (#720) üzenetére


OddMan
őstag

No most már jól működik. Nem a legszebb, de ahhoz elég, hogy lássam a 2x16-os LCD kijelzőmön a proci kihasználtságot.

//*****************************************************************************
// Get CPU Usage
//*****************************************************************************
void Monitor::GetCPUUsage(void)
{
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}idleTime;

union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}idleTimelast;

union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}kernelTime;

union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}kernelTimelast;

union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}userTime;

union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}userTimelast;

DWORD64 systime;


GetSystemTimes(&idleTimelast.ft, &kernelTimelast.ft, &userTimelast.ft);
Sleep(TIMEOUT); // 1 sec-et várunk
GetSystemTimes(&idleTime.ft, &kernelTime.ft, &userTime.ft);

/* little calc */
idleTime.part64 -= idleTimelast.part64;
kernelTime.part64 -= kernelTimelast.part64;
userTime.part64 -= userTimelast.part64;

systime = kernelTime.part64 + userTime.part64;
cpuusage = (USHORT)((systime - idleTime.part64) / (systime / 100));
}

Csak XP SP1 és 2003 Server alatt müxik.

[Szerkesztve]

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#722) c4-eXp


c4-eXp
aktív tag

Nincs valakinek esetleg egy jó kis directx könyve pdf formátumban? Természetesen angol is jó(tudtommal csak ilyen van:DDD). De ha valaki tudna adni egy linket valami jó directx tutorialhoz, az is jó lenne. Köszi.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#723) OddMan válasza c4-eXp (#722) üzenetére


OddMan
őstag

directx (hu) oldal
Bővebben: link

pdf:
Bővebben: link

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#724) flugi válasza 9CS (#706) üzenetére


flugi
tag

''Én szerencsére ellenálltam a TP oktatásnak, és már kezdem felejteni azt is, ami megragadt. Szégyen, hogy ezt még tanítják.''

Ezt nem értem. Mi is a problémád a Pascallal?

Azt vettem észre, hogy nagyon sokan azt hiszik, hogy a Pascal egy belépő, egy oktató lépés a C felé, ami meg maga a megváltás. Ez egyáltalán nem így van. A Pascal egyike Wirth mester sok nyelvének (tessék megnézni a Modula 3-at, az kb a Pascal továbbfejlesztése), aminek a legfőbb előnye az érthetőség, az elvi letisztultság.

A következő érveket hallottam eddig a Pascal vs C flame-kben:
- A Pascal lassú. Ilyet csak igazán lamerek mondanak, mindenki tudja hogy a nyelv és a sebesség között nincs reláció, legfeljebb a fordítóprogramjaik között. Lehet csinálni lassú és gyors fordítókat bármilyen nyelvhez. (jó, assemblyhez nehéz lassút :) )
- A C sokoldalúbb. Ez egy önbeteljesítő érv: a C csak azért sokoldalúbb, mert többen foglalkoznak vele, és így több programrészletet lehet C-ben találni. Ez sem a nyelvtől függ.

Tény, hogy gyakorlati feladatokban praktikusabb C-ben programozni az iparban, amikor határidők vannak, és nagyobb rendszerekbe kell tudni beledolgozni. A Pascalnak egy területen van igazi jelentősége, és ez az oktatás. Ezért nem is értem ezt a véleményt. Nem tudom, hogy milyen rossz hatással lehet a Pascal nyelv ismerete más nyelvek használatakor.

(nem úgy mint a BASIC :), ahogy Dijkstra mester is mondotta volt)

(#725) _thomas_ válasza flugi (#724) üzenetére


_thomas_
tag

én programozó vagyok és véleményem szerint ma már nem kellene struktúrált programozási nyelvet oktatni _magas_ szinten.(némely főiskolán még nagyon komolyan veszik ezt és aztán azt mondják felejtsd el az egészet mert az OOP teljesen más elv alapján működik).

természetesen el lehet sajátítani az alapokat struktúrált prognyelven is ,de miért ne kezdhetné az ember mindjárt OOP-vel? a Delphi -t szerintem nagyon könnyű megtanulni, és ráadásul nem kis köze van a Pascalhoz.Szóval ha mindenképpen struktúrált prognyelvet akar valaki tanulni először én a Pascalt javaslom,de ne töltsön el vele túl sok időt! aztán irány a Delphi!

www.ironic-software.com

(#726) flugi válasza _thomas_ (#725) üzenetére


flugi
tag

de hisz a Turbo Pascalban van OOP támogatás! pl írtam Pascalban eseményvezérelt grafikus ablakkezelőt widget leszármazottakkal, miegymással. :D

A struktúrált programozás fogalmát kétféleképpen lehet érteni: az egyik, a megoldási folyamatot egy hierarchiába rendezhető függvényrendszerrel oldjuk meg. Szvsz ezt inkább hierarchikus programozásnak kellene nevezni. A struktúrált programozás másik jelentése az, hogy a programok alapprogramok struktúrájaként, azok szekvenciába, elágazásba és ciklusba szervezésével jönnek létre. Ez viszont éppúgy igaz a Pascalra, mint bármelyik magasszintű imperatív nyelvre.

A Delphinek ráadásul jóval ügyetlenebb az objektumkezelése, mint a Borland Pascal 6 vagy 7-ben, bár ez már szubjektív vélemény.

A pascal leszármazottjában, a Modula nyelvben (én leginkább a kettest ismerem) pedig az OOP elméleti elődjének, az ún. átlátszatlan típusnak is van támogatása. Ez még a C++-nál is komolyabb adatelrejtést jelent. (mintha a .h fájlban nem adnád meg a private és protected típusokat)

Attól, hogy középiskolai szinten oktatják néhány helyen, még mindig hasznosabb ismerni, mint nem. (És nagyon sokszor gyorsabb eszköz apró programokhoz, mint a C/C++).

(jav: néhány elírás)

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

(#727) c4-eXp válasza OddMan (#723) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Köszi, ezt ismerem. Sokan mondják, hogy jó oldal, de én nem akarok egyből belevégni a 3D-be. Úgyhogy valami olyan oldalnak örülnék, ahol az alapoktól kezdik, directdrawtól, aztán majd jöhet a 3D.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#728) OddMan válasza c4-eXp (#727) üzenetére


OddMan
őstag

DirectDraw programozás!
Bővebben: link

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#729) c4-eXp válasza OddMan (#728) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Áh, köszi! Egyébként szerinted jó játékfejlesztésre a dev c++, vagy szerezzek egy visual c++t?

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#730) orbano válasza c4-eXp (#729) üzenetére


orbano
félisten

devc fordítója botrányos. visual c++ .net, vagy c# ajánlott (én már áttértem erre).

A vér nem válik VAZZE!™

(#731) orbano válasza OddMan (#728) üzenetére


orbano
félisten

jó kis oldal, a tartalom tisszességes, szép munka, de az illető a C és a 3D mellett megtanulhatná a HTML-t is :U

A vér nem válik VAZZE!™

(#732) c4-eXp válasza orbano (#731) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

A tartalom a lényeg, nem a külalak. :DDD Egyébként tényleg olyan fos a dev c++ fordítója? Ez a mingw32, vagy mi a franc? Nah mind1, akkor lehet tényleg be kéne szereznem egy vc++t. Köszi.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#733) Miracle válasza c4-eXp (#732) üzenetére


Miracle
senior tag

mingw32 nagyon remek fordito(gcc), igazabol eleg sajatsagosak a hibauzenetei, de keves szokas utan ugyan olyan hatekonyan ki lehet belole olvasni mi a lenyeg, mint mingw-bol.
jatekfejlesztes...ize... hat szerintem is erdemes egy visual studiot beszerezni, mert az egy joval komolyabb rendszer. nem igazan a fordito, hanem a kornyezet altal nyujtott egyeb szolgaltatsok miatt. perszer ezeknek csak nagy rendszerekben van erteke, es a visual studio nem olcso mulatsag ha hobbibol fejlesztesz, tehat ha nem akarsz valami nagyon komoly, kereskedelmi szinten is ertekes programot csinalni akkor SZVSZ eleg a devc++ es akkor nincs/kevesebb a lopott szoftver a gepeden.
directx regen lattam boltban igyen nagy kemenykotesu sagra szinu konyvet, amire jo nagy szines betukkel volt irva, hogy DirectX. Azt ajanlgattak nekem, elvileg az jo lehet. persze nem PDF:)

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#734) orbano válasza c4-eXp (#732) üzenetére


orbano
félisten

Az. az összes tanár szidja az ELTE-n, csak Sike hajszolta hogy ebben tanuljuk a c++-t. De szerencsére Porkoláb (az egyik legnagyobb C++ agy az országban) kezelésbe vette az ügyet, úgy néz ki .NET-esedünk :B Így már én is el fogom végezni az elemi alkalmazások fejlesztése 2 tárgyat. DevC++-ban nem voltam hajlandó. 3x buktam meg, 1x mert a beadandót nem tudtam megírni és elegeml ett (utólag kiderült valami bug volt a templatekezelésben), előtte meg egyszer zárthelyin buktam mert fél órát szívtam, mert nem fordult le a hibátlan programom. Aztán jött egy tanás és... jaaa.. új verziójú fordítót raktak fel és meg kellett buherálni...

A vér nem válik VAZZE!™

(#735) c4-eXp válasza Miracle (#733) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Természetesen nem kereskedelmi célra lesz a játék, csak hobbiból. :D Eleinte nem is akarok komoly dolgot csinálni (nem akarok olyan lenni, mint azok, akik ha már megírták az első ''hello world'' programjukat, akkor úgy gondolják, hogy jöhet a doom 4:DDD). Szóval valami jó kis egyszerű 2D-s játékot szeretnék kezdetnek összedobni directdrawban (na azért egy kígyónál többet, azon már túlvagyok:DDD). Egyébként a könyvet, amit említettél, ismerem, meg is akartam venni... De szerencsére lebeszéltek róla. Állítólag jó kis könyv, viszont van vele egy kis gond. Directx 6-tal foglalkozik. És a directx-et a 7-es verziótól teljesen átdolgozták. Nah mind1, azért van jó hír is, hogy szeptember környékén meg fog jelenni egy directx 9-cel foglalkozó könyv, amit egy Carlos nevű illető írt a prog.hu-ról. Már beszéltem vele a prog.hu-n, és azt mondta, hogy a könyv már kész, de sajnos csak szept-okt-ben jelenik meg a könyvesboltokban. Hát azt hiszem nagy űrt fog bepótolni a könyv. Azért az elég durva, hogy Magyrországon egyetlen könyv jelent meg directx témában, és az is a 6-os verzióval foglalkozik. Pedig igény az lenne rá.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#736) c4-eXp válasza orbano (#734) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Hű, ez azért elég durván sz@r érzés lehetett, hogy a fordító hülyesége miatt buktál meg.

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#737) Miracle válasza orbano (#734) üzenetére


Miracle
senior tag

Regen en is hasonlo velemenyen voltam, mint te, de azt azert ne tekintsuk mar alapnak, hogy az eltes gepekre hogy van feltelepitve a devc++ :) en is eltes vagyok, es lattam mar :) mondjuk eddig meg nem volt szerencsemZHn rossz gephez kerulni, de nekem is van olyan haverom, aki mar megjarta ezzel, de a .NETet meg ne vard kicsit sem, amit tanitanak EAFon az __KEVES__ ahhoz, hogy valami kozod legyen ahoz, hogy mi is az.(jo mondat mi? ;) ) arrol meg nem is beszelve, hogy a managedc++ -rol nem is ejtenek szavakat, szoval nem nem lattam olyan embert, aki szerint barmire is jo volna az a nyelv (es most erts ide 6!!! eve .NETben programozo gurut is) A devc++ amugy ha nem basztatja sok hulye(pl az en gepemen;)) mar jo ideje jol mukodik. es a mingw32 fordito tekintheto, a gcc win32es back-endjenek, a gcc pedig igen jo minosegu fordito, gyakorlatilag 2 teljes oprenszer es alkalmazasaik epulnek ra, es sok helyen a visual studio c++ compileret is kicserelik mingw32re kereskedelmi szoftverek fejlesztesenel, kizarolag win32 platformra fejlesztes eseten is. szoval a mingw32 alapjaban veve remek fordito. csak a devc++al kell kicsit birkozni mire beadja a derekat.

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#738) OddMan válasza c4-eXp (#729) üzenetére


OddMan
őstag

Szerintem is a VC++6.0-t vagy a .NET-es verziót kellene használnod. A gcc egy nagyon jó fordító, de mivel nincsen hozzá egy tisztességes GUI felület (pl. DevC++), így rengeteg idő elmegy vacakolással. Miracle-nek igaza van, abban is meg lehet írni mindent, de egy VC-ben sokkal kevesebb szenvedéssel is célba lehet érni. Egyébként nekem azért tetszik jobban a MS VisualC++ , mert a Microsoft egy nagyon barátságos és sokat tudó debugger-t pakolt a fejlesztői környezetbe. :DDD

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#739) Miracle válasza OddMan (#738) üzenetére


Miracle
senior tag

jaja, a debugger nagyon a helyen van :R

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#740) c4-eXp válasza OddMan (#738) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Kb. mennyibe kerül a VC++ 6.0? Vagy inkább érdemes lenne VC++ .NET-es verzióját megvenni?

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#741) Miracle válasza c4-eXp (#740) üzenetére


Miracle
senior tag

visual studio .NET 2k3 pro 200E felett van kicsit. sztem 6.0-at mar nem fogsz kapni. ha te tudod, hogy neked pl. csak c++ vagy c# kell akkor azt joval olcsobban is megkapahtod, de ezekhez nem tudok meg hozzavetoleges arat sem mondani. de ha c++ kell akkor semmikepp se .NETesben gondolkozz mert az egy nagy rakas sz**. persze legjobb, ha valamely felsooktatasi intezmeny hallgatoja vagy, es kapsz a campus licensz keretein belul ingyen:)

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#742) flugi válasza Miracle (#737) üzenetére


flugi
tag

pontosan így van, bár szerintem aki leszólta a Dev-C++ -t, mint fordítót, az nincs tisztában a fordító és a fejlesztői környezet különbségével.

Mert a Dev-C++ néha tényleg zavarbaejtően rossz. Pl ha a szintaktikai hiba egy karakteres, és a fordító szöveges hibaüzenetében a sorszám mellett a karakterszám is szerepel, akkor a DevC a karakterszámadik sorra kezd el mutatni. Tartott egy ideig, mire rájöttem :)

Ezzel együtt a DevC jelentősége elég nagy, mert tulajdonképpen nagyon jól használható legális és ingyenes cucc. Lehet persze varezolni, de egy suliban okításhoz vagy megveszi a suli 60-90 gépre a licenszet, vagy nem. Hát a ''vagy nem'', természetesen, ha van használható ingyenes, ugyebár.

És a tapasztalataim összességében jók, én használom a DevC++-t, valahogy szívesebben is, mint a Borlandot vagy a Visualt. És tényleg leginkább a fordító miatt. A rigolyáit meg megtanultam nagyjából.


Az ELTÉn annak idején nekem még modula2ben kellett nyomni (talán utolsó évfolyamként), aztán tanultam meg C++-ul linuxon azaz GCC-vel, egyből Qt-vel. Ez nem tett jót a nyelv átlátásának, de nagyon jót tett a hatékonyságomnak, nagyon hamar megtanultam linux alá grafikus programokat csinálni.

És a legnagyobb haszna az, hogy nem lettem ''egyIDÉs'', aki megtanulja teszemazt a Visualt, aztán tutyimutyi, ha másik IDÉvel kell dolgozni. Rendes szerkesztő meg parancssoros fordító mindig van :D

(#743) flugi válasza c4-eXp (#740) üzenetére


flugi
tag

6.0-ás VC-t kerüld amilyen messze lehet. Egyáltalán nem C++ nyelvet fordít, legalábbis engem mindig fel tud dühíteni, hogy nem lehet ott deklarálni változót, ahol a nyelvdefiníció megengedi. pl for(int i=0;i<10;i++) alapvető C++ kódrészlet, a 6.0 VC-ben csak azt lehet hogy int i; for(i=0;i<10;i++) aztán bogarászhatod hogy melyik ciklusod közötti melyik sorokba milyen i értékek kerülnek. Broáf. (a nyelvdefinícióban természetesen a for-ban deklarált változó csak a ciklusban él, a ciklus végével megszűnik)

(#744) flugi válasza orbano (#734) üzenetére


flugi
tag

azért legyünk őszinték, amellett hogy Porkoláb mester tényleg az ország egyik legnagyobb C++ koponyája, a .NET ügy ugye azért van, mert hogy-hogynem, a Microsoft egyik legkomolyabb alvállalkozója (Charles Simonyi) vele csináltatja a .NET következő generációs IDE-jét.

(a hozzászólásban szereplő ''egyik'' szavak ízlés szerint elhagyhatók :D )

(#745) c4-eXp válasza flugi (#743) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Na ne már, ez tényleg komoly, hogy nem lehet ilyet csinálni vc++ban:
for (int i=0;i<10;i++)??? Mindig kívül kell deklarálni a ciklus számlálóját? És sok ilyen hülyesége van még a vc++nak? Mert ha igen, akkor már végképp sikerült elbizonytalanítotok, hogy mit is használjak.:D

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#746) Miracle válasza flugi (#743) üzenetére


Miracle
senior tag

a c++ szabvany elso elfogadott verziojaban a for ciklus deklaracios reszen levo valtozonk valoban egyel nagyobb volt a scopeja, mint a for blokk, es ha belegondolsz akar abban is lehetett valami racio, hiszen gyakran van szukseg a ciklusvaltozora a ciklus utan. persze a tapasztalat azt mutatta, hogy ennel gyakrabban van szukseg egy blokkon belul tobb for-ciklusra es a 2. szabvanyban ez szepen leszukitettek a ciklusmagra. szoval az is szabvanyos volt regen amit a microsoft csinalt, az csak a baj, hogy amikor csinaltak mar a 3. valtozat forgott (templatekkel) csak ezt a butasagot bennehagytak, kicsit erthetetlen :))
de ez konnyen megkerulheto egy sorral:
#define for if(false){} else for
:>:>
nade viccet felreteve builder6 forditoja szvsz sokkal szimpibb mint a vc6-e, es egyidosek.

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#747) Miracle válasza c4-eXp (#745) üzenetére


Miracle
senior tag

de, lehet termeszetesen for ciklust csinalni, csak ez:
for(int i = 0; i < 10; ++i) f(i);
ugyan azt csinalja, mint ez:
int i; for(; i < 10; ++i) f(i);
pedig ez mar regen nem igy szabvanyos.

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#748) c4-eXp válasza Miracle (#747) üzenetére


c4-eXp
aktív tag

Jah, értem. Szóval lehet, csak olyan, mintha kívül deklaráltam volna, így az érvényességi köre is kiterjed. Nah f@sza. :U És ez még pl. a .NET-es verzióban is így van?
Egyébként jó az aláírásod:C

while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);

(#749) Miracle válasza c4-eXp (#748) üzenetére


Miracle
senior tag

nem, ez a VC6 compiler sajatja. es az ervenyesseg eleg pontatlan kifejezes, az elettartam es a lathatosag a megfelelo kifejezes, jelen esetben mindketto egy blokkal tagabb.

értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

(#750) OddMan


OddMan
őstag

 


#include <conio.h>

int main()
{
// TODO: Please replace the sample code below with your own.
for (int i=0; i<5; ++i)
{
printf(''i: %d\n'', i);
}
getch();
printf(''i: %d\n'', i);

return 0;
}



kimenet:
-------------
i: 0
i: 1
i: 2
i: 3
i: 4
i: 5


Ezek szerint tényleg nem csak a for blokkon belül érvényes az i változó.
VC++ 2003 .NET-ben ferdítve.
Eddig ezt észre sem vettem. :O


[Szerkesztve]

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  Programozás topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.