hogy milyen gyakran adnak ki az lényegtelen, az a kérdés hogy mit. kb az egyetlen ami elmondható hogy követik hellyel közzel a mainline stable release-t.
a zárt driver pl baromi sokáig alkalmatlan volt wayland alá, csak xorg-ra volt értékelhető megoldás. ez azzsem a 470-es csomaggal változott, ami finoman szólva a late from the party jelenségkör.
custom konfigurációjú kernelekkel rendre csak gondok voltak, pedig ez egy teljesen normális use case, hülyeség elvárni hogy mindenhova a default kernel konfiggal fordítsanak.
csomó architektúra kimaradt a támogatásból ugyanis kb csak x86ra, ARM-re meg a computing drivereket egy ponton PPC-re fejlesztették. ha mondjuk egy modernebb SPARC gépben akart valaki GPU computingot az meg volt lőve. ez viszont csak egy példa, a lényeg az hogy cross-architecture kompatibilitás elég nevetséges állapotban van. a RISC-V-ről nem is beszélve, egyre relevánsabb és jó kérdés mi van most ezzel.
OpenBSD-re emlékeim szerint a mai napig nincsen normális nvidia driver és nem azért mert ne lenne rá igény vagy fejlesztői szándék. a FreeBSD driver köré tákolgatnak valamit hogy hellyel-közzel menjen emlékeim szerint.
Vulkannal is emlékeim szerint volt egy elég vaskos lemaradás, ebben viszont nem vagyok biztos, utána kéne néznem.
ja, arról meg ne is beszéljünk hogy a gyári driver konkrétan direkt framebuffer konzol support nélkül van megírva, a natív console mode is valami grafikus izé, rendkívüli módon gyűlöltem használni. értem én hogy a fbcon drivereket nem igazán lehet tisztán unloadolni de ez is egy olyan kérdés hogy hadd döntsék el már a júzerek mi kell nekik. ez a grafikus console mode nagyszerű dolog ha van natív framebuffer konzol alternatívája.
[ Szerkesztve ]
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)