Hirdetés

2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vicze


vicze
félisten

Click bait és kamu non plusz ultra...
Minhogyha az adott személynek és vállalatnak bármi köze is lett volna a döntéshez. Ha valakinek volt befolyása, akkor inkább a Fordnak volt, aki nemrég nyilatkozott a NACS-ra váltásról és hosszútávon úgy néz ki minden Észak-Amerikában forgalmazó gyártó erre fog váltani.

(#2) csomi1977 válasza vicze (#1) üzenetére


csomi1977
tag

az elején kell szabványosítani

(#3) vicze válasza csomi1977 (#2) üzenetére


vicze
félisten

Aha...
Tesla NACS-t használ Észak-Amerikában, Európában CCS2 Type2-t, Kínában pedig CHAdeMO van a CCS2 Type1 mellett.

Hol a szabványosítás? :U

Ehhez jön az hogy USA ott van még ezek mellé a CCS1 is... Jelenleg pont az van, mint a fali dugókkal...

[ Szerkesztve ]

(#4) emvy


emvy
nagyúr

biztosság

while (!sleep) sheep++;

(#5) Noukoum


Noukoum
veterán

Rossz döntés, mindjárt úgyis csődbe megy a Tesla.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#6) Kristof93


Kristof93
senior tag

Sajnos nálunk marad a ccs2 ormótlanság.

(#7) FattyDove válasza Noukoum (#5) üzenetére


FattyDove
őstag

:DDD :DDD :DDD :DDD :DDD Melyik alternatív univerzumban?

[ Szerkesztve ]

(#8) Knight666


Knight666
aktív tag

A Tesla 2022-ben tette csak minden gyártónak elérhetővé az addig zárt töltőrendszerét az államokban, mert kezdett elterjedni a "konkurens" nyílt rendszer. A CCS töltők rossz hírének a tengerentúlon pedig pont nem a csatlakozó a fő oka tudtommal, hanem a körülményes használat (elromló terminálok, feltöltőkártyás rendszerek, bugos mobilalkalmazások, egyszerű kártyás fizetés helyett). Európában pedig amúgy sem felelne meg a Tesla csatlakozó, mivel nem támogatja a három fázisú AC töltést.

(#9) TESCO-Zsömle válasza FattyDove (#7) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Ahonnan a szarkazmus is származik. :P

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#10) vicze válasza Kristof93 (#6) üzenetére


vicze
félisten

Egész pontosan mi a probléma azzal, hogy egy adott régióban minden autó ugyan azzal a töltési csatlakozóval rendelkezik? :U

(#11) janeszgol válasza FattyDove (#7) üzenetére


janeszgol
félisten

Tényleg nem értetted az élt a hozzászólásában? Nem ismered az álláspontját? Pedig többször is hozzászólt már hasonló témájú hírekhez.
És akkor te gondolod magad mindenkinél okosabbnak?

(#12) Kristof93 válasza vicze (#10) üzenetére


Kristof93
senior tag

Használtál már ilyen 150-350kW-os ccs2 töltőt, főleg hidegben? Ha meg van sérülve a vállad/csuklód vagy öreg vagy, lehet, hogy csak nagy fájdalom közepette tudsz tölteni, ha egyáltalán.

Persze, hogy egységes töltő kell, csak nem ez, hanem a Tesla-é. Már most is késő, de még azért át lehetne állni.

(#13) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Végül is! Költséghatékony.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#14) vicze válasza Kristof93 (#12) üzenetére


vicze
félisten

Elég kicsi valószínűsége van, hogy a csatlakozó műanyag súlyának a különbsége, ami kb. fél kiló se, bármi különbséget jelentene.

A különbség, hogy egy Tesla töltőállomás, a CCS2-vel szemben nagyon rövid kábellel rendelkezik, mert fix helyen van a töltő csatlakozó a Teslákon. CCS2 sokkal hosszabb kábellel rendelkezik és egy gyorstöltőnél, ez adja a súly túlnyomó többségét, mivel vastag és jól izolált kell legyen, minél hosszabb és minél több áram megy át rajta.
Tehát egy NACS töltő, ami nem csak Teslákat tölt szintén hosszabb vastagabb és jóval nehezebb lesz.

A Tesla töltők nagyon rövid kábele a legnagyobb probléma, a töltő megosztásban más gyártókkal, mert vannak modellek, amikhez egyszerűen túl rövid a kábel, rossz helyen/oldalon van stb. Ebből adódóan valószínűleg nem lesz túl népszerű, vagy fog elterjedni.

(#15) Polarstar válasza vicze (#14) üzenetére


Polarstar
nagyúr

Nem értem mi a gond. A hosszabb kábel többe kerül. :D

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#16) FattyDove válasza janeszgol (#11) üzenetére


FattyDove
őstag

"Tényleg nem értetted az élt a hozzászólásában? Nem ismered az álláspontját? "

Miért kellene ismernem az álláspontját egy nick névnek? Nem jegyzek meg senkit, nem az itcafe az életem.

"És akkor te gondolod magad mindenkinél okosabbnak?"

Miről hadoválsz?

[ Szerkesztve ]

(#17) Kristof93 válasza vicze (#14) üzenetére


Kristof93
senior tag

Nem csak azért vékonyabb a Tesla kábel, mert rövid. Több drót megy benne, túl van méretezve 350kW-hoz. Tesla vízzel fogja hűteni az 1mW-os V4 töltőt, hogy ne legyen vastagabb. De maga a dugasz is problémás - nehezebb, teljesen egyenesen kell tartani amíg eldönti hogy elkezdi a töltést, nem szabad túl hajlítani a drótot... Én használtam mindkettőt, ég és föld a különbség.

(#18) vicze válasza Kristof93 (#17) üzenetére


vicze
félisten

"Tesla vízzel fogja hűteni az 1mW-os V4 töltőt, hogy ne legyen vastagabb"
Egyrészt az nem consumer, másrészt, majd ha létezni fog akkor meglátjuk, a Musk meséi minding szépek.

Mivel Európában élek, így NACS-t nem fogok sose használni... (Mondjuk Type 2-t is kb. csak párszor évente.)

[ Szerkesztve ]

(#19) BÉCSÉ


BÉCSÉ
csendes tag

Arról nem is beszélve, hogy a járműben a CCS1 3 vastag HV kábelt eredményez, míg az NACS csak kettőt...

(#20) Kristof93 válasza vicze (#18) üzenetére


Kristof93
senior tag

Consumer megoldás. Cubertruck ha elkészül, újabb generációs model s/x, dubák, roadster, lakókocsi, vagy akár új akku technológia mind azt használná - jelenleg mintha 250kw-ig mennek el, annál lesz többre igény. A technológia pedig már létezik, nem valami új találmány.

(#21) vicze válasza Kristof93 (#20) üzenetére


vicze
félisten

Hol a vízhűtés és a 1kW? Ráadásnak hasonlítsd a méretét, a túlzó, félrevezető képekhez. Biztos ezzel is kitörik a kezed olyan nehéz...

Amúgy továbbra se nagyon van olyan Supercharger, ami nagyon 250kW fölé megy, ugye vannak elég erős limitációk a hálózat szempontjából.

[ Szerkesztve ]

(#22) Kristof93 válasza vicze (#21) üzenetére


Kristof93
senior tag

Hollandiában ezek is ccs2-t használnak..

(#23) vicze válasza Kristof93 (#22) üzenetére


vicze
félisten

Továbbra is kötelező EU-ban... Ráadásul nem csak EU-ban van használva, hanem a világ legtöbb országában. Sőt képzeld az S és X más fájtát használ mint 3/Y, és a Superchargerek dual fejjel rendelkeznek.

(#24) Knight666


Knight666
aktív tag

Itt egy a témát tengerentúli szemszögből részletesen tárgyaló videó. Mindenkinek ajánlom, akit mélyebben érdekel a dolog.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.