Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Fogyasztóvédelem (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) PaladiN


PaladiN
aktív tag

Alant olvasható a legutóbbi fogyasztóvédelemmel kapcsolatos módosításokat véleményező iromány, feljegyzés:

A kötelező jótállásra vonatkozó szabályok módosításáról

2003. november 21. napján lépett hatályba az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (továbbiakban: Rendelet), mely az alábbi fontosabb változásokat tartalmazza a korábbi szabályozáshoz képest. A Rendelet szabályait a 2003. november 21. napja után kötött fogyasztói szerződésekre kell alkalmazni.

1. A Rendelet a korábbi szabályozáshoz képest szűkebb körben jelöli meg azon fogyasztási cikkek körét, melyekre a kötelező jótállás kiterjed. A Rendelet értelmében ezek a termékek (fogyasztói szerződés keretében értékesített új tartós fogyasztási cikkek) az alábbiak:

1. Hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény;
2. mosógép, centrifuga, szárítógép, mosogatógép, vasalógép;
3. tűzhely, grillsütő, flekkensütő, sütő, kemence, mikrosütő;
4. légkondicionáló, fűtőberendezések, vízmelegítők, ventilátor, párologtató és szagelszívó berendezések 10 000 Ft bruttó vételár felett;
5. porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztítógép, padlósúroló- és fényesítőgépek;
6. varrógép, kötőgép;
7. elektromos fúrógép, fűrész, csiszológép, sövényvágó, kerti traktor, fűnyíró, motoros kapa, láncfűrész, vízszivattyú;
8. gyógyászati segédeszközök és készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
9. személygépkocsi, motorkerékpár, kerékpár;
10. lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
11. riasztóberendezések 10 000 Ft bruttó vételár felett;
12. telefonok, rádiótelefonok, telefax-készülékek;
13. üzenetrögzítők, kihangosító készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
14. televíziók, antennák, videomagnók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
15. rádiók, autórádiók, rádiós ébresztőórák, rádió adó-vevő készülékek, amatőr rádióadók és rádióvevők 10 000 Ft bruttó vételár felett;
16. lemezjátszók, szalagos és kazettás magnók, CD-lejátszók, egyéni sztereorendszerek és ezek tartozékai (keverőasztal, hangoló, erősítő, hangszóró, hangfal), mikrofonok és fülhallgatók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
17. fényképezőgépek, film- és hangfelvevő kamerák, videokamerák és camcorderek, film- és írásvetítők, filmnagyítók, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
18. távcsövek, látcsövek, mikroszkópok, teleszkópok, iránytűk, tájolók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
19. személyi számítógépek, monitorok, nyomtatók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
20. számológépek, zsebszámológépek, menedzserkalkulátorok 10 000 Ft bruttó vételár felett;
21. írógépek és szövegszerkesztők 10 000 Ft bruttó vételár felett;
22. hangszerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
23. órák 10 000 Ft bruttó vételár felett.

2. A korábbi szabályozás a jótállás legrövidebb időtartamát általánosan 12 hónapban határozta meg, egyes termékekre vonatkozóan azonban ennél hosszabb (24 hónapos) jótállási időt jelölt meg. A Rendelet ezzel szemben egységesen 1 évben jelöli meg a jótállás időtartamát.

3. Amennyiben a gyártó a 2. pontban foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

4. A forgalmazó köteles a jótállási jegyet a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet átadni.

A jótállási jegyen az új szabályok értelmében az alábbiakat kell feltüntetni:

- forgalmazó neve, címe
- fogyasztási cikk megnevezése, típusa, gyártási száma, valamint - ahol alkalmazható - azonosításra alkalmas részeinek meghatározását
- gyártó és az importáló neve, címe
- a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit
- vásárlás, üzembe helyezés időpontját
- utalás arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

5. A korábbi szabályozás szerint a jótállási igényt a jótállási jeggyel és a vásárláskor kapott fizetési bizonylat bemutatásával lehetett érvényesíteni. A Rendeletnek megfelelően a jótállási igény érvényesítéséhez elegendő a jótállási jegy.

6. Jótállási igény érvényesítése esetén, ha a fogyasztó kijavítást kért, a korábbi szabályozás meghatározta a kijavítás maximális időtartamát. Ennek megfelelően a kijavítási határidő 15 nap, illetve 30 nap abban az esetben, ha a jótállásra kötelezett a javítás idejére kölcsönkészüléket bocsát a fogyasztó rendelkezésére. Az új szabályozás nem tartalmaz konkrét, kötelező határidőt a javításra. Meg kell azonban jegyezni, hogy a Ptk. kellékszavatosságra vonatkozó szabályainak megfelelően a kijavítást - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül ? kell elvégezni. Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a fogyasztó a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.

7. A Ptk. 306. § (1) a) pontja értelmében hibás teljesítés esetén a jogosult elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. A kötelező jótállásra vonatkozó új szabályozás megfogalmaz egy kivételt e rendelkezés alkalmazására vonatkozóan.

A Rendelet értelmében ugyanis, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#2) PaladiN válasza PaladiN (#1) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Egyétek, fogyasszátok kedvetekre.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#3) WuDu


WuDu
tag

Hát igen, közeledünk az unio felé

(#4) TheVeryGuest


TheVeryGuest
senior tag

Na, ja. Van is egy zsír új Samsung 160GB-s HDD-m. Tök jó jótállási jegy van hozzá. Samsung általános 2 év garancia, típusként meg a 80GB-os modell van feltüntetve. Érdekes, hogy a Samsung összes HDD-jére 3 év garanciát vállal. Mindegy az apuci ráírta a gyári számot, a számlán meg rajta van, hogy 3 év gar. ha gáz lesz és belekötnek legfeljebb rájuk gyújtom a boltot. Elvégre baleset mindenkit érhet! ;]

“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry

(#5) PaladiN válasza TheVeryGuest (#4) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Ilyen esetben nem tudom hogy melyik az irányadó, de gyanítom hogy a fogyvéd a kedvezőbbet veszi figyelembe.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#6) PeliScan válasza PaladiN (#1) üzenetére


PeliScan
addikt

Pont ebben a percben szerettem volna indítani egy topicot, ugyanezzel a címmel, csak mögé tettem volna egy ?! jelet. :(

Most jöttem haza ugyanis egy boltból, és elkeserítő a helyzet a fogyasztók szempontjából. Nem is annyira a saját helyzetem aggaszt, hanem úgy általában. :(((

Vettem egy cipőt, augusztus végén, 20e forint volt, Westendben, Etnies, tehát egy drága és minőségi cipő, de gondoltam sebaj, jó sokáig fog tartni, és akkor ugyanott vagyoik mintha vennék egy olcsóbbat, csak az feleannyi idő múlva szakad szét.

Erre repedezik rajta a bőr, több helyen elengedett (nem szakadt, tehát nem fizikai sérülés, hanem varrási hiba) a varrás, mindkét cipőn ugyanott, tehát nem véletlen sérülés, hanem gyártási hiba. Vissza is vittem, még van hátra 2 hét a griból, hogy vagy varrják meg vagy cseréljék.

Visszaküldték a nagykerbe, akik azzal a kifogással, h nem tisztítottam megfelelően(!!) megtagadták a jótállás érvényesítését, a bolt pedig a nagykerrre hivatkozva utasít el.

Azt mondták az egyetlen járható út a fogyasztóvédelem ,hol 6500 forintért bevizsgálják, hoznak egy döntést, ha az én oldalamra akkor visszadják a cipő árát, de a vizsgáltét nem! És persze nem biztos, h pozitív lesz a döntés.

Ez így jogszerű?! Hogy tökmind1 mit mond a nagyker vagy a bolt, ahhoz h a garanciát érvényesítsem, mindenképp be kell fizetnem 6500 forintot?

Szerintetek? :(

[Szerkesztve]

(#7) Tombi válasza PeliScan (#6) üzenetére


Tombi
senior tag

én máshol tapasztalom azt hogy igy van...:((

(#8) PaladiN válasza PeliScan (#6) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Sajnos/szerencsére fizikailag én még nem jutottam el odáig hogy bevizsgáltassak valamien árucikket, de szvsz nem kérnek/hetnek pénzt a bevizsgálásért fogyasztótól a fogyvédelmisek, vagy ha mégis akkor az naon csunya történet, pláne ha nem is fizeti vissza a cég. Honnan származik az információ?

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#9) PeliScan válasza PaladiN (#8) üzenetére


PeliScan
addikt

A bolt eladóitól, elég hitelesnek tűnt, mivel nekik ez már abszolút nem érdekük h engem elriasszanak a fogyasztóvédelemtől, hisz ha ők aszt mondják h vissza a pénzt, akkor azt úgyis a nagyszer szívja, tehát nekik ebből nem lesz káruk. Mindenesetre felhivom a fogyasztóvedelmet holnap azért, tud vki telszámot?

(#10) Johnny válasza PeliScan (#6) üzenetére


Johnny
senior tag

Most egy ajánlott jegyzökönyv van ilyen esetekre, ezt kell kitölteni a boltnak, régi megszünt. Elutasítás esetén egy ''szakvéleményt'' kell kapnod, amit akár a nagyker is kiállíthat. Ha mindez megvolt, akkor jogszerüen csinálták.
Ha nem felel meg az eredmény, akkor fordulhatsz a KERMI-hez. Itt elöre be kell fizetned csekken a vizsgálati díjat. Ha ez számodra kedvezö is, nem kötelezö a boltra, ha nem fogadják el, un. Békéltetö Testülethez fordulhatsz, amit már ''ajánlott'' elfogadni.

Mindezt kb. 25x-i telefonálás után tudtam meg, mert a Fogy.Véd-nél hülyék dolgoznak és gözük nincs az új szabályokról :( Nagy nehezen találtam valakit, aki végre tudta a szabályokat, el is mondta - bunkón ugyan, de korrektül.

Ja és a vizsgálati díjat azt senkitöl nem kapod vissza. Erre ök nem kötelezhetnek senkit, mert TE kérted a vizsgálatot.

OFF

Egyre jobban idegesít, hogy nem tudok hosszú magyar ö-t és ü-t írni :(( Miért ????

ON

Ez van, gratula a törvényhozóknak, megint csak a multik jártak jól :(

(#11) PaladiN válasza PeliScan (#9) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Sajna számot azt nemtok, de abban azért kételkedek hogy a nagyker szívna. Ugyanis a nagykert nem kötelezi a fogyvéd! A felelősséget ebben az esetben a kisker kell hogy vállalja, és megpróbálhatja behajtani a nagykeren - de ez nem jellemző -, úgyhogy elképzelhetőnek tartom hogy megpróbálnak lerázni egy ien kamugyanús dumával.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#12) PaladiN válasza Johnny (#10) üzenetére


PaladiN
aktív tag

OFF
Egy ember aki végigjárta az utat ?! :C
ON

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#13) Johnny válasza PaladiN (#12) üzenetére


Johnny
senior tag

Á, csak szívtam :(

(#14) Johnny válasza Johnny (#13) üzenetére


Johnny
senior tag

Legjobban az egészben az tetszett, hogy BÁRKI adhat szakvéleményt, ha megvan a korrekt formája. Meg a KERMI-s illetQ szerint a bolt úgyis kicseréli, ha meg akarja tartani a vevQit. Na hiszen...

(#15) Johnny


Johnny
senior tag

Azok a Q betük hosszú ö-k akartak lenni nyilván :( Most akkor csak nálam van gikszer ? Vagy a fórummotorban ?

(#16) dDiego


dDiego
aktív tag

Kicsit felelevenítem ezt a topicot!

Szóval, van egy Enermax tápom, amit egy bp-i üzletből rendeltem (én vidéki vagyok) és kb. 2 heti üzem után meghalt. Elküldtem haverral a boltba, hogy gariban javítsák meg. Ez a kisker elküldte a nagyker szervizébe, akik szépen megcsinálták és a ''javítva'' cimkével leblombálták a tápot.
Visszakaptam és 1 hét működés után ismét ugyanazzal a hibával elszállt, jelenleg a szervizben csücsül, de telefonon mondtam a szervizes gyereknek, hogy cseréljék ki, vagy levásárolom az árát, vagy valami. Erre ő, hát majd a nagykerrel egyeztetnek. Ha visszakapom a tápom és mondjuk nemcserélték ki, hanem javították és megint meghal, akkor el fog durrani az agyam!

Ezt szerintetek addig akarják csinálni, míg le nem jár a gari?
Nincs erre vonatkozóan valami törvény, hogy sokadik javítás esetén sem működő cuccot cseréljenek ki?

Plíz help!

báránybőr = juhhéj

(#17) Jégkokó válasza dDiego (#16) üzenetére


Jégkokó
veterán

Nekem volt annó egy alketel telefonom ami jól tönkre ment a hiba pedig az volt ,hogy bekapcsoltam és utána szépen ujraindult.Aztán elvittem, megcsinálták a szervízben de egy idő után előjött ez a hiba.Utána még kétszer eljátszottam ugyan ezt és kicserélték az egész hóbelevancot.Szóval ha szeretnél egy uj at.Akkor addig vidd visza amíg ki nem cserélik,mert asszem a 3. ik szervizelés után ki kell cserélniük :DDD :DD :DDD

A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

(#18) lamoti


lamoti
csendes tag

sziasztok, én mint eladó merek hozzászólni, ugyanis fejtágításra is kellett menni az új szab.ok miatt. Szóval a KERMI.nek megszünt a döntési jogköre, ami korábban volt. A KERMI is csak egy véleményt ad, és nov. óta a költséget nem a forgalmazónak, hanem a vevőnek kell előre fizetnie. A garanciát mindig a terméket eladónak kell viselni, azonban a legtöbb nagyker (forgalmazó) ezt átvállalja (szakszervíz). Ha valakinek gondja van akkor (sajnos), mint a tápegységes példa mutatja, joga van vacakolni a szervíznek, azonban ez senkire sem vet jó fényt, így a normálisabb helyen cserélik, hiszen aki szeretne megélni visszavárja a vevőket. Azonban ha sehogy sem jön létre a megállapodás, akkor a biróságra vezet az út, ahol a KERMI véleménye is csak egy vélemény, és bármelyik fél vihet újabb és újabb véleméyneket, aztán egy igazán szakértő biró(NŐ) majd eldönti mi az ''igazság''. Én azt hiszem itt nem szigorodtak hanem éppen lazultak a vevő oldaláról elvárható eladói kötelezettségek, és éppen az egyes gyártókon múlik, hogy ki mennyi garanciát vállal (a minimálison felül).

(#19) e-biza


e-biza
őstag

hülye kérdés de kötelező a magyar nyelvű leírás minden termékhez, legalábbis elvileg. Ha nem jár vagy a leírás nem 100% azonos az eredetivel, akkor lehet büntetni a céget? :) Mert az AMD dobozos proci mellé nem adtak magyarnyelvü leírást :) pedig idegennyelvű van.

[Szerkesztve]

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#20) lamoti


lamoti
csendes tag

mivel kötelező, törvény írja elő, így ha valaki nem ad, akkor törvénytsért, s ezért büntethető. Sajnos sokan nem tartják be ezt, sőt még többen adnak egy féle leírás tízféle dologhoz, de ezt már még anyira sem ellenőrzik.

(#21) e-biza válasza lamoti (#20) üzenetére


e-biza
őstag

Az MSI k8N neo2-höz nem járt magyarnyelvü leírás. :O :)

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#22) lamoti


lamoti
csendes tag

Kértél hozzá? lehet hogy elfeljtették. Nem hozható forgalomba olyan termék amihez nincs magyar leírás. Pont. Muszáj adniuk, vagy gondjuk lehet belőle.
Kérd, és mond meg nekik hogy adniuk kell, különben ....

(#23) csontika


csontika
tag

Honnan van a topic elejéről az a sok cucc?
Hivatalos honlap, ahol jogaim után nézhetek?
kösz

A rendszeres tanulás a tudás egyik rokona!

(#24) csontika


csontika
tag

:F

[Szerkesztve]

A rendszeres tanulás a tudás egyik rokona!

(#25) bcs válasza lamoti (#22) üzenetére


bcs
aktív tag

és ha az eladó nem talál magyar nyelvűt, mert mittomén elkeverték, de a vásárló azt mondja, hogy nem kell neki, akkor is megbüntethetik a boltot?

(#26) lamoti válasza csontika (#23) üzenetére


lamoti
csendes tag

az a sok cucc a topic elején írt kormányrendeletből van :)) kiírva.

(#27) lamoti válasza bcs (#25) üzenetére


lamoti
csendes tag

azt hiszem kezdjük túlcsavavarni a dolgot. elvileg megbüntethetik, de ha a vevőnek nem kell, és ő ezért nem szól, akkor aki megbüntethetné, honnan fogja tudni, hogy ''dolga'' van. Mindenhez kell magyarnyelvű, ha nincs kérj, ha nem hajlandóak adni, akkor fordulj a fogy.védőkhöz és büntetni fognak.

(#28) lamoti válasza csontika (#23) üzenetére


lamoti
csendes tag

Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség: Bővebben: link

[Szerkesztve]

(#29) Barohawk


Barohawk
aktív tag

Van egy motorola telcsim Csodafonnal vettem és fél év alatt besz@rt rajt a szoftver(szerintük) volt vagy 3szor frissítésen de a telefon ugyanolyan rosz volt:( Erre mondtam nekik küldjék el a fogyasztóvédelemhez vagy venék másikat ráfizetéssel.
Azt mondták elküldik. Már 3 hónapja nem hallok a telefonom felöl közben a gari egy hhete lejárt :O Reménykedhetek hogy kapok másik telót vagy már ennek anny?

''Stressz nélkül az élet unalmas lenne''

(#30) Kain válasza Barohawk (#29) üzenetére


Kain
senior tag

Reménykedj nyugodtan,amig náluk van a cuccod,addig meghosszabodik a garanciaidő.

(#31) luciferc válasza Barohawk (#29) üzenetére


luciferc
őstag

az elküldésről kaptál papírt?

mondjuk ha még nálad van az átvételi elismervényük, viszont nem tudják prezentálni a telefont, akkor jogosult vagy a cserére.

milyen papírokat kaptál cserébe?

szerk: szerintem ott hibáztál, hogy felajánlottad a fogyvédőket. ha a telefon nem működött jól (mi volt a baja), és harmadjára sem bírták rendbehozni, akkor jogod lett volna elállni a vásárlástól és visszakérni a vásárláskori árát.

[Szerkesztve]

(#32) Barohawk válasza Kain (#30) üzenetére


Barohawk
aktív tag

Ez biztos?

''Stressz nélkül az élet unalmas lenne''

(#33) Barohawk válasza luciferc (#31) üzenetére


Barohawk
aktív tag

Kaptam átvételi elismervényt meg! meg egy formanyomtatványt amin a hiba típusa volt feltüntetve.
Csodafonosék meg azt mondták amíg ők ez meg tudják ''javítani'' addig nincs csere:(
Én próbálkoztam mindennel.
És van erre valami törvény amire hivatkozhatnék hogy adják már vissza a telefont ,vagy adjanak újat?

''Stressz nélkül az élet unalmas lenne''

(#34) luciferc válasza Barohawk (#33) üzenetére


luciferc
őstag

menj a fogyvédők oldalára.

az a szöveg meg, hogy ''amíg ők ez meg tudják ''javítani'' addig nincs csere'', az kamu, verd a tamtamot, ugyanis ha nem tudod rendeltetésszerűen használni, mert hetente havonta szervízbe kell vinni, akkor érdekmegszűnés miatt követelheted vissza a vételárat. keresd meg a fogyvédők oldalán a pontos törvényi szöveget, vagyvalaki bemásolja neked, én legközelebb pénteken leszek, bár nem kerget a tatár téged, hiszen amíg náluk van addig nem ketyeg a garancia.

(#35) Barohawk válasza luciferc (#34) üzenetére


Barohawk
aktív tag

Kösz a segítséget!
Körül nézek majd a honlapon de ha bárki ezt be tudja nekem linkelni azt nagyon köszönöm.

''Stressz nélkül az élet unalmas lenne''

(#36) mormota


mormota
senior tag

gondban vagyok.

vettem egy táskát, és 1-2 hónap multán a pántja elkezdet szakadni, és a belső szigetelés (vízzáró) elszakadt kb 20 cm-es darabon.

visszavittem, azt mondták ok, megjavítják. (megpróbálják)

tegnap telefonálnak, hogy lehet érte menni.

a pántot megvarratták (ez ok is)
DE a szigeteléssel nem tudtak mit csinálni.

kérdésem: kérhetem a termék cseréjét, vagy beszámítását másik termék vásárlásába, vagy esetleg ha egyiket sem tudják teljesíteni követelhetem vissza a pénzem?

Illusztrálok, tehát vagyok

(#37) Vangelis válasza mormota (#36) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Elméletileg még a pénzt is visszakérheted.
Ha nem megfelelő a javítás, vagy cserét.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#38) mormota válasza Vangelis (#37) üzenetére


mormota
senior tag

én ezt találtam.

3. A szavatossági jogok érvényesítésének sorrendje
A Ptk. módosítása a fogyasztók számára előnyös irányba változtatta meg a jogérvényesítés sorrendjét. A korábbi szabályozás szerint a fogyasztó elsősorban a hiba kijavítását, illetőleg megfelelő árleszállítást kérhetett, és csak abban az esetben kérhette az áru kicserélését, ha a hiba nem volt rövid idő alatt (8 napon belül) értékcsökkenés nélkül kijavítható, vagy a kijavítás a jogosult érdekeinek sérelme nélkül nem volt lehetséges.

Egyrészt az új szabályozás alapján a fogyasztó már első körben választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér, tehát a kicserélés, mint igény teljesítésének nem feltétele a javíthatatlanság. Vagyis: a fogyasztó akkor is igényelhet cserét, ha az áru javítható. A fogyasztó választási lehetősége csak akkor korlátozott, ha a kicserélés lehetetlen (pl. nincs azonos vagy hasonló termék a kereskedő készletében) vagy ha a csere aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. azonnal és minimális költségigénnyel járó javíthatóság esetén).

Másrészt az szabályozás alapján a szavatossági jogok érvényesítésének sorrendjében második helyre került az árleszállítás igénylésének a lehetősége, illetőleg az elállás (azaz a vételár visszakövetelése), mely utóbbira akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, illetőleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni. Fontos szabály ugyanakkor, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak.

4. A szavatossági jogok érvényesítése

A legjelentősebb új szabály, hogy fogyasztói szerződéseknél a szavatossági jogok érvényesítési határideje a korábbi egy évhez képest két évre nőtt. A fogyasztónak kedvez az az új rendelkezés is, hogy a szavatossági idő első hat hónapjában jelentkező hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba már a teljesítéskor is megvolt.



de ebben nem volt szó hibás teljesításről

Illusztrálok, tehát vagyok

(#39) mormota


mormota
senior tag

valaki?

Illusztrálok, tehát vagyok

(#40) Vangelis válasza mormota (#39) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Ha normális bolt akkor alapból ki is csrélik.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#41) mormota válasza Vangelis (#40) üzenetére


mormota
senior tag

hervis.

meglássuk.

thnx

Illusztrálok, tehát vagyok

(#42) ::Geri::


::Geri::
tag

Na ide is bemásolom , érdekelne a véleményetek, már a 6600Gt topikba beírtam, de idézem ide is az engedelmetekkel.

Na ma voltam a Mikland szervízben, mivel ott vettem a Gigabyte 6600GT heatpipe vga-m, hogy mi a helyzet. Ezt találták ki : A kártyán van egy chip amit felfeszítettem ezért romlott el és ez nem garanciális csere.
Na itt egy perc szünetet tartok nem akarok semmi gonoszat írni. Szóval kb 4 hete vettem, az égvilágon semmit nem tuningoltam rajta, abszolulte ügyeltem a beszerelésre nehogy a heatpipe csöveket megmozdítsam, és erre mivel gyanusítanak meg pofátlanul ? Az eszem megáll. Szinte biztos vagyok benne hogy a szervízben csináltak vele valamit, mert eléggé átnéztem a kártyát mielőtt bevittem de semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Egyszercsak resetelt a gép és utána nem indult be, így elvittem vissza a boltba. Most ott tart a dolog hogy elküldik majd a nagykerbe ahol eldöntik hogy csere vagy elhajtanak a fenébe.
Ez azon múlik hogy a szervízesek mit írnak a lapra, azt mondták hogy nem írják rá hogy ''lefeszegettem'' a chipet, hanem csak azt hogy nincs kép, de itt nem tudom mit higgyek. De az biztos hogy a fogyasztóvédelemtől a végsőkig el fogok menni mert tudom hogy nagyon vigyáztam a kártyára, a beszerelésnél biztos hogy nem sérült meg és utána meg le nem vettem a ház oldalát.

Na majd még írok, kiváncsi vagyok mit reagáltok / volt e valakinek valamilyen tapasztalata a mikland szervízzel ? Én már vettem náluk ezt-azt de még sohasem hibásodott meg semmi , ez az első eset. Nem akarok hirtelen itélni, csak amikor ezzel gyanusítottak meg hogy ''ez nem magától történt ez fel lett feszítve ez a chip'' akkor elég ideges lettem. Csak ugye ez magyarország, mitán megvettél valamit le vagy szarva.

Ehez még annyit hogy ha a rosszra számítok ''Hello a nagyker válaszolt, garancia ugrott, le vagy szarva, buktál 3 hét alatt 60ezer forintot hehe'' akkor mi a teendő, ha fogyasztóvédelemhez fordulok. Mert akarok bizony ha ez lesz a válasz!

Life is Short, Upgrade Hard

(#43) ::Geri::


::Geri::
tag

Up, tényleg érdekelne a véleményetek. thx.

Life is Short, Upgrade Hard

(#44) bobsys válasza ::Geri:: (#43) üzenetére


bobsys
addikt

No, Miklandról én is mesélek. Kedves jóbarátom vett egy vga-t ott asszem még anno ATI 7000-et. Hazavitte nem volt jó. Szervíz, 3dmark és mondták nesze itt van működik igaz, hogy csak 640*480 16 színnel de működik.

Szerintem ha nem akarják átvenni gariba akkor harcolj érte.
Nézd meg a kártyát, hogy mechanikai sérülés (feszegetés)tényleg annak tűnik-e vagy csak simán hazudnak.

Én a telómmal voltam így. Csodafon és aszem Sagemet kaptam. Beszarz, nosza szervíz. Megcsinálták majd 2 hét múlva megint elromlott. Szervíz. Két hét múlva megint. Harmadik után mondom a Csodafonnak, hogy akkor most kérem vissza a vételárat. Nem adták mondván lehet szervizelni.
Mondom ok, akkor szeretném ha felvennénk egy jegyzőkönyvet. Leírtam mindent. Fogyasztóvédelembe beballagtam, ott is előadtam a panaszom és láss csodát 3 hét múlva jött a levél a fogyasztóvédelemtől, hogy fáradjak be a Csodafonhoz ahol visszatérítik a vételárat.

Igaz ez vagy 2-3 éve volt.

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#45) ::Geri:: válasza bobsys (#44) üzenetére


::Geri::
tag

Szia

Hát egyenlőre várok. Ugye kitöltettek velem egy második szervízlapot hogy felfeszítve van egy chip , de ezzel egyetemben közölte a szervízes hogy különben el sem küldik a nagykernek, így nincs is esély cserére. Na ezt már bánom hogy aláírtam, ügyvéd ismerőst kellett volna felhívni, de hát ugye az embernek néha azért pozitívak az előrejelzései, a fenébe is mindenhova úgy menjek be hogy ''na itt is megpróbálnak átbaszni''. Most megvárom mit intéznek nagykerrel, de ha ezek után is azt vágják a képembe hogy ''te feszegetted szét'' és nincs csere akkor először beszélek a főnökkel, fogyasztóvédelem és utána 100% hogy polgári pert indítok, nem érdekel mibe kerül. Harcolni mindenképpen fogok , 60e Ft azért nem két fillér, és nem 3 hetet szerettem volna használni.

Life is Short, Upgrade Hard

(#46) bobsys válasza ::Geri:: (#45) üzenetére


bobsys
addikt

sajnos én úgy tapasztalom, hogy az esetek 90%ban bizony úgy kell bemeni, hogy ''na itt is át fognak baszni'' és egy asztalborogatással kezdeni
Ez főként igaz a Miklandra (hozzáteszem ez csak SAJÁT SZEMÉLYES vélemény)

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#47) ::Geri:: válasza bobsys (#46) üzenetére


::Geri::
tag

Igen , egy ideje már én is leírtam az igaz magyar mentalitást, a fogyasztókhoz való hozzáállást. De pl a miklandra eddig rosszat nem hallottam.

De most.. nem mondok még semmi rosszat amig ki nem derül mit mondanak a nagyker megkeresése után, de ahogy hozzáálltak a dologhoz az a legtipikusabb példája volt a ''már megvetted le vagy szarva''-nak.

Life is Short, Upgrade Hard

(#48) bobsys válasza ::Geri:: (#47) üzenetére


bobsys
addikt

No, érdeklődve várom a fejleményeket. Tájékoztass majd minket

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#49) ::Geri:: válasza bobsys (#48) üzenetére


::Geri::
tag

Meglesz, múlt pénteken mondták hogy most hétfőn elküldik a nagykerbe, jövő hétfőn felhívom őket mi a helyzet. Azért még bizakodom.. örülnék ha nem kellene jogi útra vinnem a dolgot.

Life is Short, Upgrade Hard

(#50) ::Geri::


::Geri::
tag

Na ma hallottam jó sztorikat fogyasztóvédelemmel és igaz magyar szolgáltatóinkról. A bolt mistral, ez már sokat elárul, vmi táp volt a ludas, el is romlott egy hét után , vissza, garancia ? neem , veszekedés stb, ok polgári per, meg is nyerte a fogyasztó, ment vissza az ügyvéddel, és a mistralnal meg is jelent egy másik ügyvéd és a képükbe röhögve mondta hogy igen elismerik, gratulálnak a perhez de így sem tudnak mit tenni sajnáljuk, viszlát.
Biztató . Marad a molotov koktél.;]

Life is Short, Upgrade Hard

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Fogyasztóvédelem (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.