Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) h1mpi


h1mpi
nagyúr

Szerintem felesleges a full önvezető rendszer. Mivel így is figyelni kell, ha vissza adja az irányítást a rendszer, nem sokat ér vele a vezető. Nem tud teljesen mást csinálni vagy aludni pl. Bőven elegendő egy jó AP rendszer, már az is rengeteget segít, ha fáradt mondjuk a vezető vagy nagyon egysíkú az út.

(#2) LurkerSheik válasza h1mpi (#1) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

A rendszer csak országúton, 40 mérföld per óra alatt működtethető. Benne lesz a 2024-es S-Class és EQS Sedan modellekben is…

S Merci tulajnak nem tudom mennyire hasznos a rendszer országúton és ~65km/h ig. :F
Kicsit nesze semmi fogd meg jól olyan Mercedes módra.

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#3) Plug Life


Plug Life
senior tag

Musk egy bohóc.

(#4) Foglalt név válasza Plug Life (#3) üzenetére


Foglalt név
addikt

+Musk az isten.
+De ki fogja lepakolni a kamiont és lesöpörni a havat?
Zárható.

(#5) HThomas válasza LurkerSheik (#2) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Dugóban araszolva nyomkodhatja a mobilját...

(#6) Alogonomus


Alogonomus
őstag

Ebből szerintem egyáltalán nem következik, hogy a Mercedes önvezető rendszere a Tesla felett állna. A Tesla megítélése eleve rossz a kaliforniai hatóságoknál, mert Musk többször összetűzésbe keveredett az ottani államigazgatási szervekkel.
A Mercedes kicsit "megkenhette a fogaskerekeket", valamint a hatóságok is örömmel fogadták a lehetőséget a Tesla bántására, és meg is született az erősen bekorlátozott engedély. Országúton nem megy senki 60-nal, amennyi kb a 40 mérföld per óra, vagyis a funkció igazából használhatatlan, de a reklámokban tudnak vele csúsztatni olyat, hogy level 3-as önvezetésre képes a Mercedes.

(#7) Tapsi válasza Alogonomus (#6) üzenetére


Tapsi
veterán

Dehogynem megy. Dugóban van ennek a fícsörnek nagy előnye, abból meg ott is, itt is, Európában is van bőven.

(#8) h1mpi válasza LurkerSheik (#2) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Semennyire, de a katalógusban jól hangzik... meg egy kis fricska a Tesla-nak. Image-re is megy most a dolog. Bár szerintem a Mercinek nem konkurencia a Tesla se árban se minőségben.

(#9) stellaz


stellaz
addikt

Az teljesen igaz, hogy ha baleset van, akkor reszeltek a rendszernek jó darabig. Visszavonják az engedélyt és hatalmas bizalomvesztés lesz.
Ráadásul nem is tudom mi értelme a dolognak. Volt valami kutatás erről, hogy amikor valaki egyáltalán nem figyel és tök mást csinál, akkor ~8(!) másodperc, mire képbe jön a szituációval és hogy mit kéne csinálni.

(#10) Snoop-y válasza HThomas (#5) üzenetére


Snoop-y
veterán

Nem hinnem mert a kresz szabalyozas nem tipusfuggo.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#11) strogov válasza LurkerSheik (#2) üzenetére


strogov
senior tag

"Kicsit nesze semmi fogd meg jól"

Ez egyelőre nyilván ott lesz jó ahol dugó van, de ennél azért (jóval) többről szól(na) a hír.

Baleset esetén ugyanis a mercedes _vállalja_ a felelőséget. A vezetőnek annyi a felelősége, hogy alkalmasnak kell lennie a vezetésre. Nem ülhet át másik ülésbe, nem mondhatja szondázásnál, hogy nem ő vezet.

(#12) Crus válasza LurkerSheik (#2) üzenetére


Crus
őstag

65 km/h az elég frankó már. Eleve belterületen 50 a plafon, így totálisan átadni a vezetést egy sok milliós nagyvárosban azért az nem gyenge. Meg ha valami fontos nyomkodnivalója van városon kívül, immáron arra is lehetősége van. Csak irigykedni tudok akinek telik ilyen Mercire.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#13) Cyber_Bird válasza Crus (#12) üzenetére


Cyber_Bird
senior tag

dehat le van irva, hogy orszaguton, tehat nem varosban.

(#14) stellaz válasza Crus (#12) üzenetére


stellaz
addikt

Ez kb az autópálya dugókban lesz hasznos, ott elaraszolgat majd és tilinkol, hogy ha lehet gyorsabban is menni. Biztos vagyok benne, hogy gps alapon le is lesz korlátozva pár mm-re felmért, tökegyenes, lehajtó nélküli, alacsony baleseti mutatójú szakaszra.

(#15) HThomas válasza Cyber_Bird (#13) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Ez az országút félreérthető a cikkben... az ott 'highway' lenne, amibe beletartoznak a városokat összekötő és azokon átívelő soksávos autóutak / autópályák, amik szépen be tudnak arrafelé dugulni...

(#16) HThomas válasza Snoop-y (#10) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

A KRESZ Magyarország területén érvényes, itt meg Kaliforniáról volt szó...

(#17) Crus válasza Cyber_Bird (#13) üzenetére


Crus
őstag

Nekem országútnak számít, minden főútvonal, ami történetesen átmegy városon és falvakon is. De abszolút elfogadom, hogy ez a Merci önvezető módban városban kuka, akkor viszont nem is értem mit akar a Teslával szemben, ami városban is keményen megállja a helyét.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

(#18) Alogonomus válasza Tapsi (#7) üzenetére


Alogonomus
őstag

Dugóban viszont nem 60-nal halad a kocsisor, hanem mondjuk 10-zel csorog, amire már régóta képes az újabb autókban elérhető forgalomkövető tempomat. Az önvezetés lényege pont az lenne, hogy a betáplált útvonalon végighalad sávváltással, sebességkorlátozásokkal és talán még a közlekedési lámpák jelzéseinek a betartásával.

(#19) Tapsi válasza Alogonomus (#18) üzenetére


Tapsi
veterán

Nem ismerem a részleteket, illetve ennek a rendszernek a képességeit. Azt viszont tudom, hogy amire te gondolsz forgalomkövető tempomatként, az egy hihetetlenül buta rendszer, talán a level1-et eléri. Az annyit tud, hogy követi az előtted haladót. Ennél garantáltan többre képes ez a level3-as rendszer.

Arról se feledkezz meg, hogy ez az engedély nem feltétlenül a rendszer határainak feszegetéséről szól, hanem egy jól leszabályozott keretet szab jelenleg. Simán lehet, hogy már most is tudná azt, amiről írsz, csak a hatóság még nem engedélyezi a kiterjesztését (mondjuk további teszteket vár el hozzá, stb.).

(#20) HThomas válasza Alogonomus (#18) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Képes rá, csak azoknál nem veheted le hosszabb időre a kezed a kormányról, illetve a felelősség is a tiéd.

(#21) stellaz válasza Crus (#17) üzenetére


stellaz
addikt

A Tesla keményen megállja a helyét városban, ami azt jelenti, hogy ha nem figyelnél rá, akkor mondjuk minden második napon törné szarrá az autót.

(#22) stellaz válasza HThomas (#20) üzenetére


stellaz
addikt

Ebből még hatalmas problémák lesznek, az szinte kizárt, hogy az autógyártó feleljen mindenért.

(#23) Jonesy84 válasza h1mpi (#1) üzenetére


Jonesy84
tag

A teljes önvezetésnél, tehát már a Level 4-nél sem kötelező a kormány az autóba, a Level 5 pedig már "csak" annyival nyújt többet, hogy az autók egymással is kommunikálnak.

(#24) strogov válasza Crus (#17) üzenetére


strogov
senior tag

"nem is értem mit akar a Teslával szemben"

Az ember azt hinné, hogy mindenki tisztában van vele, hogy egy szint fölötti engedély azt jelenti, hogy az alatta lévő szinteket is teljesíti. De a gyengébbek kedvéért: A mercedes is teljesíti a lvl2-t amit a tesla ... csak ahogy tesla, ezekben az esetekben a mercedes sem vállal felelőséget. Ha baleset történik, a vezetőé a felelőség.

(#25) Alogonomus válasza strogov (#11) üzenetére


Alogonomus
őstag

Na pont a felelős személyének a meghatározása lesz érdekes kérdés az első komoly baleset után. Az eddigi önvezető rendszerek is ezen a ponton akadtak meg, ahogy a BYD vezetője is utalt rá. Gyanús, hogy a Mercedes jogi részlege elhelyezett sok "apróbetűs" kitételt, amikre hivatkozhatnak a felelősség hárításakor. Valóban a teljes Mercedes márkát a földbe dönthetné, ha valamiért csak egyszer rosszul dönt az önvezető rutin, és a többi gyártó onnantól a reklámaikban arra az esetre hivatkozhatnának, hogy a Mercedes eszköze "gyilkolt".
Esetleg az ütközés előtt még gyorsan visszaadja a rendszer a vezetőnek az irányítást, és úgy már lehet pereskedni, hogy a vezetőnek volt-e még elég lehetősége a balesetet elkerülni, vagy már túl későn kapta vissza az irányítást, és milyen arányban oszlik meg a felelősség a Mercedes (rendszer) és a vezető között a baleset okozásában.

(#26) strogov válasza stellaz (#22) üzenetére


strogov
senior tag

"kizárt, hogy az autógyártó feleljen mindenért"

Senki nem mondta, hogy "mindenért". A lvl3 engedélyben megjelölt helyzetben vállalja a felelőséget. Ez most a highway 40mph alatti tempó.

"Esetleg az ütközés előtt még gyorsan visszaadja a rendszer a vezetőnek az irányítást"

Ez lvl3-nál kevés. A sofőrnek vezetésre alkalmas állapotban kell lennie, de a rendszernek megfelelő időt kell biztosítani, hogy átvehető legyen a felügyelet. Ez pedig nem annyi, hogy ütközés előtt kikapcsol. Az a lvl2 amikor bármelyik pillanatban átadhatja az irányítást készen kell állni.

Egyébként pont ezért nagyon fontos pont lesz az önvezetésben, mert az első balesetnél ki fog derülni, hogy valóságban mennyit ér a jogi környezet. Lvl2-nél láthattuk, hogy semmilyen felelőséget nem lehetett áttolni a gyártókra.

[ Szerkesztve ]

(#27) borg25 válasza h1mpi (#1) üzenetére


borg25
senior tag

Szerintem a full önvezérlő rendszereknek a kisbuszoknál lesz értelme. Mikor a kistelepülések pályázatból még a helyi buszjárathoz a buszt meg tudják szerezni, esetleg az üzemanyagot is ki tudják fizetni, de két sofőrnek összesen havi 800e-1mFt-ot már nem tudnak adni. Ekkor jön jól, hogy maminak mindegy milyen lassan megy a busz, csak menjen. Falun vezetni, ha a kátyúkra felkészítik, akkor gondolom nem kihívás vezetni az önvezérlő rendszereknek.
Ha pedig itt tartunk, a Mercedesnek van busza, Teslának nincs.

(#28) kardkovacsi válasza Alogonomus (#6) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

"A Mercedes kicsit "megkenhette a fogaskerekeket"" - kelet-európai ember tipikus felfogása...bravó. Jól kiröhögnének kint :)

(#29) Alogonomus válasza kardkovacsi (#28) üzenetére


Alogonomus
őstag

Ja mert szerinted nyugaton mindenki makulátlanul tisztességes, és a befolyásolási kísérletek mindenfajta formáját értetlenkedve fogadják? :)

(#30) stellaz válasza strogov (#26) üzenetére


stellaz
addikt

De 40 mph alatt is kizárnak tartom, hogy minden egyes balesetért a gyártó akár büntetőjogi felelősséget vállal.

Az pedig, hogy készen kell állni a visszavételre, az pont az jelenti, hogy semmit nem csinálhatsz, ugyanúgy az utat kell figyelned, mint eddig, csak a kezednek nem kell a kormányon lennie. Így maximum lépésben araszolásnál nyugodtabban tud valaki instára posztolni.

(#31) Tapsi válasza stellaz (#30) üzenetére


Tapsi
veterán

Itt a felelősség azt jelenti, hogy a pilóta mentesül a büntethetőség / kártérítési kötelezettség alól. Most is rengeteg baleset következik be műszaki okokból.

(#32) kardkovacsi válasza Alogonomus (#29) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Egy hatóságot, főleg egy ilyet nem fog egy Merci megkenni, nem is tud. Még egyszer, végtelenül kelet-európai, vagyis inkább lassan már magyar (mert már egy románnak se jut ez eszébe) felfogásod van.
Már eleve csak gondold végig, hova könyveli el a megkenés költségét? Mert ez lobbinak biztos, hogy nem megy el.

Pont ezért vannak olyan csóringer országo mint Ukrajna, mert nem megy oda a tőke, mert nem tud. Ahhoz, hogy vállakozást nyiss kenni kell a helyi hivatalnokokat, különben sehová nem halad az ügyed. Mivel a kenőpénzt meg nem tudod elkönyvelni hát nem megy oda nagy cég. Hiába olcsó a munkaerő. Mellesleg pont ezért lesz egy pöcegödör hely Magyarország is 20 év múlva ha így folytatódnak tovább a dolgok.

(#33) stellaz válasza Tapsi (#31) üzenetére


stellaz
addikt

Ez sokkal problémásabb. A műszaki megfelelőségért az üzemben tartó felelős most is. Gyártási hibáért a gyár, ez igaz, de itt a közlekedési feladatokat kell megoldani, szabályokat betartani, stb.

(#34) dabadab válasza Crus (#12) üzenetére


dabadab
titán

Eleve belterületen 50 a plafon, így totálisan átadni a vezetést egy sok milliós nagyvárosban azért az nem gyenge

Igen, de olyat nem tud. Csak és kizárólag autópályán tud menni, azoknak is csak egyes, kijelölt szakaszain és ott is csak annyit tud, hogy tartja a sávot - sávot váltani nem tud. Lehajtani sem.

DRM is theft

(#35) dabadab válasza Tapsi (#19) üzenetére


dabadab
titán

Azt viszont tudom, hogy amire te gondolsz forgalomkövető tempomatként, az egy hihetetlenül buta rendszer, talán a level1-et eléri. Az annyit tud, hogy követi az előtted haladót. Ennél garantáltan többre képes ez a level3-as rendszer.

Egyáltalán nem. A kettő között annyi a különbség, hogy a gyártó meri-e azt mondani, hogy ez a cucca működik annyira jól, hogy felügyelet nélkül is csak olyan kis eséllyel okoz balesetet, amit be tudnak vállalni.

DRM is theft

(#36) bteebi válasza stellaz (#9) üzenetére


bteebi
veterán

"Volt valami kutatás erről, hogy amikor valaki egyáltalán nem figyel és tök mást csinál, akkor ~8(!) másodperc, mire képbe jön a szituációval és hogy mit kéne csinálni."

Pont azon gondolkoztam, ha valaki a vizes-havas autópályán [oké, ott eleve nem működne az AP, de most nem ez a lényeg] 130-as (km/h) tempónál tolná a Candy Crush-t félálomban, aztán hirtelen elkezdene pittyegni az autója, hogy vedd vissza az irányítást, mert előtted keresztbecsúsznak a tömegbalesetben a kamionok a jégbordán, akkor mire felfognád, hogy mi van, már egy fél méterre zsugorodott autóban ülnél. :U

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#37) lorinser válasza LurkerSheik (#2) üzenetére


lorinser
senior tag

"Kicsit nesze semmi fogd meg jól olyan Mercedes módra." - nem a Mercedes nem akar 40 mérföldnél gyorsabban menni önvezető módban, hanem a szabályozás korlátozza erre a tempóra. Nagy a különbség.

Poco F5, Philips 55PUS8303, Philips 58PUS8535

(#38) Alaaf Pi válasza Alogonomus (#18) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

A dugók része szokott lenni a sürü forgalom is, amikor kb. hatvannal, negyvennel lehet haladni egyenletes tempóban. Vagy akár útépítésnél. Szóval nem csak a gurul-megáll játéknál lehet ezt kihasználni.

(#39) dabadab válasza lorinser (#37) üzenetére


dabadab
titán

nem a Mercedes nem akar 40 mérföldnél gyorsabban menni önvezető módban, hanem a szabályozás korlátozza erre a tempóra

Erre van bármi forrás?

DRM is theft

(#40) Magnat válasza kardkovacsi (#32) üzenetére


Magnat
veterán

A megkenés költségének a lekönyvelése a legkevesebb, ezen az alapon cég soha nem tudott megkenni senkit, mégis sokan megoldották már :) Ettől függetlenül én sem hiszem, h ez történt volna.

Amúgy ami engem az önvezetésben igazán izgat, az az, h ha haza tud vinni egy piálós összeröffenésről tökrészegen, persze úgy, h nem én vagyok a felelős ... amíg ilyen nem lesz, számomra értelmetlen az egész önvezetősdi ... félek, hamarabb hagyok fel az ivással van dobom fel a pacskert, mint hogy ez megvalósulna :C

Azt már csak zárójelben teszem hozzá, h az itteni viszonyokat ismerve Metál Zoli meg a taxislobbi ennek a bevezetését is meg fogja fúrni, mi leszünk az utolsó ország a világon, ahol bevezetik. :U

[ Szerkesztve ]

̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

(#41) Alaaf Pi válasza dabadab (#39) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Figyelembe véve, hogy ennél gyorsabban már ment Mercedes forgalomban gyorsabban 5+ éve, elég evidens mondani, nem a gyár miatt lett ez a korlát.

(#42) dabadab válasza Alaaf Pi (#41) üzenetére


dabadab
titán

Figyelembe véve, hogy ennél gyorsabban már ment Mercedes forgalomban gyorsabban 5+ éve, elég evidens mondani, nem a gyár miatt lett ez a korlát.

Ja, ha figyelmen kívül hagysz mindent, azon kívül, amit hinni szeretnél, akkor tényleg nagyon könnyen kijönnek ilyen eredmények :D Persze ha ténylegesen rá kellene mutatni arra a törvényre, ahol ez a megkötés van, akkor nem menne ilyen simán a dolog, szóval megértem, hogy azzal nem is próbálkozál. ;]

DRM is theft

(#43) vicze válasza dabadab (#34) üzenetére


vicze
félisten

Szerinted eleve nem is létezi szóval miről beszélsz? :U

(#44) dabadab válasza vicze (#43) üzenetére


dabadab
titán

Mit értettél félre?

DRM is theft

(#45) worxland válasza dabadab (#39) üzenetére


worxland
addikt

Tessék:
[link]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#46) dabadab válasza worxland (#45) üzenetére


dabadab
titán

És ebben hol van az, hogy törvényi szabályzás (melyik törvény, melyik paragrafus?) miatt nem mehet többel 40 mph-nál? Mert amúgy a hivatkozott nevadai törvénynél semmi nyomát nem találtam ilyesminek.

Abszolút semmi nyoma annak, hogy ne a Mercedes saját döntése lett volna az, hogy ennyiben maximalizálják a sebességet.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#47) worxland válasza dabadab (#46) üzenetére


worxland
addikt

Itt van, amit hiányoltál:
[link]
"The system can be activated on these freeway sections where there is high traffic density. In these circumstances, Drive Pilot can offer to take over the driving task, but only at speeds up to 40 mph (64 km/h). Mercedes claims the speed restriction is mostly due to government regulation, as Drive Pilot is currently designed for high-traffic settings.
That said, the carmaker claims the SAE Level 3 conditionally automated driving technology has the technical capabilities to function at higher speeds. Mercedes-Benz says its ultimate goal for the system is to allow speeds of up to 80 mph (130 km/h) in its final iteration. To achieve this ultimate goal, the company has partnered with strong players like NVIDIA and Luminar."

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#48) dabadab válasza worxland (#47) üzenetére


dabadab
titán

Tehát egy marketingnyilatkozat másodkézből származó értelmezése a forrás.
Most mondjam azt, hogy ez azért nem olyan nagyon meggyőző?...

DRM is theft

(#49) emelhu válasza Alogonomus (#29) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Ja mert szerinted nyugaton mindenki makulátlanul tisztességes, és a befolyásolási kísérletek mindenfajta formáját értetlenkedve fogadják? "

Nem, hanem mert a konkurencia azonnal felnyomja a vesztegetőt és a hatóságok valóban dolgoznak hogy elkapják ezeket.
Mert a hatóságok meg tartanak a sajtótól ("negyedik hatalmi ág") így nagyon óvatosak a dolgok manipulálásakor.

[ Szerkesztve ]

(#50) worxland válasza dabadab (#48) üzenetére


worxland
addikt

Csak segíteni akartam. Ha van jobb infód, ne szégyeld megosztani.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.