Nekem is Note10-em volt februárig, akkor cserltem le egy céges S21 FE-re. Nagyon szerettem a Note10-et, nagyon sajnálom, hogy megszünt rá a SW támogatás (én már akkor megszűntnek gondoltam, amikor haviról negyedévesre tértek át, lásd lejjebb), ezért is váltottam. Elég gáznak tartom, hogy még egy SAMSUNG méretű cég n
sem tud vagy akar kiköhögni magából legalább 6-7 év security patch supportot (a főverziók száma már nem annyira érdekes szerintem), nem hiszem el, hogy havi egy security patch implemetálása megugorhatatlan feladat lenne a Samsungnak egy valaha volt csúcskészülék esetében ilyen időtávon!
Itt is leírom (és már magamat is unva), hogy az, hogy mennyi ideig (értsd 4 vagy 5 év) van SW támogatás nem jelent SEMMIT, egy számonkérető konkrét vállalás az lenne, hogy;
(1) az adott termék megjelenítését követő X évig,
(2) havi rendszerességgel,
(3) a havi Android security patch megjelenítésétől számított X napon belül
kiadják a security frissítést. Minden más válalás csak maszatolás, üres margetinglózung! Annak sem látom értelmét, hogy egy adott típusra negyedévente adnak ki frissítést, mert az azt jelenti, hogy az üzemidő kétharmadában védtelen a már publikált sérülékenységekkel szemben! Szintén gáz, hogy ha bár havi rendszerességgel jön a frissítés de el vannak csúszva, pl. az augusztusi patchszint csak szeptember közepén érkezik meg és így tovább (lásd még: Window of vulnerability)...
Szívesen látnék egy cikket a Mobilarenan, ami azzal foglalkozik, hogy az Andoidos gyártóknak milyen vállalásaik mind a 3 fenti pontra. És bár legelőrébb biztos a Samsung jár, de nekem a Samsung hivatalos csatornákról még nem sikerült a (2) és (3) pontokra választ kapnom.
Az Apple ilyen tekintetben sokkal előrébb jár, mert minden típusra egyszerre jönnek ki a frissítések és nincs tőle független SW karbantartó, akinek a kiadásait a gyártóknak le kellene követnie...