Adb-s shellben kiadtam a su parancsot és kaptam egy szép kis not found-ot... :/
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
Adb-s shellben kiadtam a su parancsot és kaptam egy szép kis not found-ot... :/
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
Irreleváns, nem kell a su parancsot futtatni ahhoz, hogy az alkalmazás privát mappáiba bemenj és manipuláld a fájlokat.
“All nothings are not equal.”
Értem. És mindezt az emulátoron belül?
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
Az sajnos más tészta, arra nem tudok okosat mondani . De nem is feltétlen életszerű. A támadó első körben úgyis fájlrendszer szinten jön be.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
Csekk: [link]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Erre senki? Pls valaki csepegtessen már valami infót, kezdésnek.
Írtál már grafikus játékprogramot bármiben?
Ha nem, akkor milyen programokat írtál eddig?
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Frissült a Google Developer Console. Le lehet tölteni a korábban feltöltött APK-kat. Ezt már sokan hiányolták.
Flash ill. AS3-al foglalkoztam régebben. Side scrolling shoot 'em up-ot volt a fő műfaj, de egy-két rövid hidden object és point and click keverék is volt.
Kezdésnek pont elég lenne egy pong is saját kézből, csak nem tudom merre induljak. Illetve milyen eszközök hasznosak a fejlesztés során.
Nem tervezek 3D modellezett alkalmazásokat, max. ál-3D-seket, de azt a grafikával, sprite-okkal meg lehet oldani, hogy 3D hatású legyen.
AndEngine-t és libGDX-et sokan javasolják, de ha később valami komolyabbat szeretnél, akkor lehet, hogy érdemes menézni a Unity 2D moduljait is.
Amúgy egy egyszerű játékot (pl hidden object) simán ösze lehet hozni JS+HTML-ben is.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Köszönöm szépen a segítséget! Mindkettő jónak tűnik kezdésnek, ezek úgy tűnik, hogy kevésbé komplexek, a unity-hoz képest és ennek ellenére kiegészítőként használhatóak a Box2D fizika, shader-ek és más is.
Ha most kezdi akkor én már inkább a libgdx-et javasolnám, az AndEnginet már nem fejlesztik. Én is azért fejlesztek benne, mert ismerem
Melyik a jobb verzió? Mit használtok, ha használtok fizetős alkalmazás esetén?
1. Külön free és pro verzió.
2. Free verzió + in app purchase.
3. Free verzió és unlock alkalmazás.
Nálam free + unlock (akár IAP-pal), vagy ha az alkalmazás egyedi és tényleg hasznos funkciókat ad, akkor teljes értékű próbalehetőség pár órára, esetleg egy-két napra (ez funkcionalitástól függő) és utána meg kell venni.
“Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.” — The Dude
Csak vásárlói oldalról láttam, de soha nem néztem utána: az UNLOCK egy csomószor elfelejti, hogy unlockolva van, és netre kell kapcsolódni, hogy újra eszébe jusson. Baromi kellemetlen külföldön. Ezt biztos nem választanám soha.
Nekem legjobban a szétválasztott free és pro tetszik; ott pontosan lehet látni, hogy mit vettél meg.
(Szimpatikus a cool-reader megoldása, ami teljesen free, de vehetsz támogatói "programot" hozzá; ez kvázi az adomány helyett van. Persze ez nem fizetős a hagyományos értelemben.)
Én elkülönítettet csináltam, de csak mert az első release idején még Magyarországról nem lehetett fizetős appot (se IAP-t) publikálni.
Most üzleti megfontolásból lehet, hogy inkább az in-app-purchaset választanám, mert szerintem több felhasználóhoz jut el a fizetős lehetőség és ezáltal többen is megveszik. Persze csak, ha értelmesen vannak kitalálva a funkciók és nem a lehúzásra megy a fejlesztő
az enyem ingyenes es vannak benne Donate gombok, de ez egy igencsak specialis, nagyon szuk retegnek szolo app
gondoltam arra is hogy rakok bele bekapcsolhato reklamokat, igy ha valaki tamogatni akar de fizetni megsem, akkor nezhet reklamokat
Lehet, hogy nem ez a legjobb hely, de talán mégis programozás:
MAGYAR nyelvű TTS-ről tud valaki?
Készítettem egy (speciális) ebook-olvasót, és szívesen kiegészíteném felolvasással. Tudomásom szerint az egyetlen magyar tts az svox volt, ami évek óta nem frissül, sőt már nem is települ (az új gépemre).
Erről vagy bármi alternatíváról tudtok valamit? Előre is köszönöm!
(Angol stb. nyelv megy, csak éppen magyar nincs a motorokhoz.)
Üdv! Azt szeretném kérdezni, hogy a lenti kódban miért nem fut le az
onBufferingUpdate és az onError ??? (pedig látszólag mindenki így csinálja)
package com.project.domel.ezmegaz3;
import android.net.Uri;
import android.support.v7.app.AppCompatActivity;
import android.os.Bundle;
import android.media.AudioManager;
import android.media.MediaPlayer;
import android.media.MediaPlayer.OnBufferingUpdateListener;
import android.util.Log;
import android.view.View;
import java.io.IOException;
public class MainActivity extends AppCompatActivity {
MediaPlayer mediaPlayer;
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
}
public void kuku(View view) {
try {
Uri streamUri = Uri.parse("http://91.237.213.34:8002/"); /* stuck on prepare state */
mediaPlayer = new MediaPlayer();
mediaPlayer.setOnErrorListener(new MediaPlayer.OnErrorListener(){
@Override
public boolean onError(MediaPlayer mp, int what, int extra) {
Log.i("qq*","onerror");
return false;
}
});
mediaPlayer.setOnBufferingUpdateListener(new OnBufferingUpdateListener(){
@Override
public void onBufferingUpdate(MediaPlayer mp, int percent) {
Log.i("qq*", "onupdate");
mp.stop();
}
});
mediaPlayer.setOnPreparedListener(new MediaPlayer.OnPreparedListener(){
@Override
public void onPrepared(MediaPlayer mp) {
if (!mp.isPlaying()) mp.start();
Log.i("qq*", "play");
}
});
mediaPlayer.setAudioStreamType(AudioManager.STREAM_MUSIC);
mediaPlayer.setDataSource(getBaseContext(), streamUri);
mediaPlayer.prepareAsync();
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
}
Log.i("qq*", "lefut");
}
}
Köcce:
-Domel
Üdv!
Egy mezei parserhez, mely weboldalakról dolgozna fel adatokat, Szerintetek melyik programnyelvben lenne kényelmes megírni?
Tudom Java, de szerettem volna cross platformra készíteni, így először a kivy-t (python), majd a nativescriptet (node js) próbáltam ki. Előbbivel GUI problémák voltak, a második pedig nem képes sync HTTP GET-re... Szóval harmadszorra már biztosra szeretnék menni...
Köszi!
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
Én Perlben csináltam ilyesmit
Nos igen, a perl kiváló választás sok stringművelet esetén. De tudok GUI-val rendelkező androidos appot gyártani vele?
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
hogy Androidosat tudsz-e 'csak ugy' azt nem tudom, GUI-ra sokminden hasznalhato Perlben is
szerintem Qt van Androidra, az jo valasztas lehet, ha mas nem, Perlben scriptelheto is
Hali!
Én mostanában írtam egy sample Google TTS appot, nem egy nagy ördöngősség és egész normális a kiejtés is. Egyedül a kérdőmondatokkal van gond, illetve a gondolatjelekkel (nem szakítja meg a mondat folyamatosságát, hanem azt is csak darálja), de megoldható kis replace-el.
Másról sajnos én sem nagyon tudok.
A google TTS-ben van magyar? Letölthetően? Csúcs! Köszi, a legkézzenfekvőbbet nem néztem meg.
Rá lehet vhogyan venni az androidot, hogy a textview-ban lévő szöveget ne csak a szóköznél, hanem a kötőjelnél is törje?
szerintem ez működik:
myTextView.setText(mytext.replaceAll("-","-\n"));
[ Szerkesztve ]
"Nem gond ha nem vágod a párologtatók bináris nyelvét..."
Ezzel akkor is torni fogod, amikor kiferne. PL.
ez itt egy hosszu-hosszu szoveg |
ez itt egy hosszu- |
hosszu szoveg |
Üdv!
Igen, megint én.
Most ismerkedem az Android Studio-val, plusz pár dolog változott 3 éve (ekkor írtam utoljára droid appot Javaban). És nem sikerül egy HTTP GET kérést összehozni, melynek egyenlőre a célja az lenne, hogy a message váltózóban lévő URL forráskódját (tegye egy változóba és) írja ki Toast-ban. Viszont a jóöreg apacsos megoldást nem fogadja már el a Studio alapból és már nem ajánlják a használatát, így nem akartam kézzel betölteni a libet... Ti mit használtok erre?
Köszi!
Szerk.: Ja és létrehoztam egy EditText-et, viszont pirosas rózsaszín vonal van alatta... Ezt hogy lehet eltüntetni?
[ Szerkesztve ]
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
Én HttpURLConnection használok. Nincs vele semmi gondom.
Az a vonal alatta gondolom a Material Design-ban meghatarozott cucc. Igy tudod a szineit valtoztatni.
Köszi mindkettőtöknek, holnap feltétlenül kipróbálom őket!
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
Végül is a 2. verziót választottam. Jött is már 2 vásárlás, azaz működik.
ha mar penzugyek...
jelenleg harom "zsebben" van a penzem a Guglinal:
- reklamokbol jovo bevetel (adsense)
- in app purchase-ek
- az en hirdetesimre befizetett penz (adwords)
nem lehet ezeket valahogyan ertelmesen osszevonni? pl az adsense bevteleket csak 20000-tol fizetik ki, most ott all eppen, varva hogy 'megteljen', kozben az IAP-bol jon bevetel ami tok kulon megy, de amikor a reklamokat akarom kifizetni akkor kulon kartyas vasarlaskent kell feltolteni az egyenleget, ez igy nagyon maceras...
illetve: lehet valahogy beallitani ertesitest hogy szoljon ha IAP tortenik? (jelenleg egyetlen, nagyon szuk kozossegnek szolo appomban van Donate gomb, tegnap tok veletlenul vettem eszre hogy ketten mar 'adakoztak')
Sziasztok ! Runtime permisson kezelése.
Van egy viewpager amiben egyik lapja camera. Megvan adva neki a camera engedély aztán beállításokban kikapcsolom miközben háttérben van az app.
Visszalépve természetesen nincs kamera kép és újra elkérem az engedélyét.
Bejön a camera kép aztán ellapozok meg vissza és akkor kifagy hogy a getActivity() null.
Van valami ötletek rá mitől lesz az activity null és hogyan tudnám kezelni?
Az Activity null-nak semmi koze a permission kezeleshez. Fragment-ek vannak a ViewPager-ben, azon hivod a getActivity()-t? Valszeg ellapozas utan megsemmisul a Fragment, de te meg tartasz ra refernciat, es akkor hivodik egy fuggveny rajta.
Üdv! Meg tudja mondani valaki, hogy a Button lenyomására miért indul 2 Runnable párhuzamosan?final Handler handler = new Handler();
Thread rth;
Runnable r;
TextView TestView1,TestView2;
int szamol=0;
Runnable m = new Runnable() {
@Override
public void run() {
//st.sleep(1000);
TestView1.setText("fafa"+Integer.toString(szamol));
szamol=szamol+1;
r = this;
handler.postDelayed(r, 1000);
}
};
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
//---------------------
TestView1 = (TextView)findViewById(R.id.GStatusz);
TestView2 = (TextView)findViewById(R.id.GTajszint);
rth = new Thread(){
@Override
public void run() {
m.run();
}
};
rth.start();
}
public void test(View view) { //Button
handler.postDelayed(r, 1000);
}
direkt azért tárolom el az r-ben a már futó Runnable-t, hogy ez ne történjen meg
Üdv: Domel
Nekem kicsit kusza. Minek Thread, Handler és Runnable? Valójában mit akarsz csinálni?
Találtam egy ilyet: Vocalizer
Úgy tűnik, ez az SVOX utódja. (Nehéz volt meglelni, mert A Nuance készíti, de Code Factory néven.)
Csak ha valaki magyar hangot használna a programjához. Sztem. élethűbb, mint a google.
[ Szerkesztve ]
Azt szerettem volna valahogy megoldani, hogy ne induljon el párhuzamosan több runnable, ha többször nyomok a buttonra, de azóta rájöttem, hogy ha a runnable-t egy handler.removecallback-el kezdem, akkor nem lesz párhuzam.
Amúgy a Thread ID-jét nézve felesleges a külön szálból hívás, mert a runnable-nak úgyis új Thread id-je lesz, sőt ha a Thread run() ba teszek ciklust (postDelayed) akkor a második hívástól megszűnik a külön szál ID-je, de amúgyis kusza a helyzet, mert egy új Thread-ben nem lehet mondjuk egy TextView tartalmát megváltoztatni..
Ez nem válasz arra az egyébként teljesen jogos kérdésre, hogy ezzel a borzalommal mit akarsz elérni. Már onnantól vérzik a téma, hogy kézzel indítgatsz Threadeket. Androidon erre csak nagyon speciális esetekben van szükség – és bármi amit az activitybe írnál, biztosan nem ilyen.
“All nothings are not equal.”
Nem kell megijedni, a fenti kód egy agyon-kibelezett valami volt, célom nem volt vele azon kívül, hogy próbáltam megérteni a Thread-ek életciklusát, illetve a Runnable-k életciklusát. Ez utóbbiak érdekesebbek számomra, mert amíg egy-egy új Thread-nek mindig újabb Thread ID-je lesz, addig a Runnable-nek maximum egyszer lesz új Thread ID-je (ha egy Thread indította el), különben 1-es lesz, már azután is, hogy egy PostDelayed újra időzítette. Tehát értelme így valóban nincs sok a Thread-eknek, de arra jó volt, hogy a jövőben ne csináljak felesleges vagy értelmetlen kódokat.
Más.
Használ valaki FFmpegMediaPlayer-t? Letöltöttem, jó is mert a stream rádiókat 3-4 másodperc alatt betölti a 30-45 másodperc helyett (32K-s rádióknál előforduló hiba), de megállításkor, újraindításkor elszáll a program.. A fórumok is tele vannak vele, valószínűleg elavult, a hozzá kapott demó (apk) is elszáll.
Van még valami alternatíva a MediaPlayer kiváltására???
Üdv: Domel
Lehet felreertem amit irtal, de sztem nagyon keversz valamit... A Thread egy specialis osztaly, mert vele valoban uj szalat lehet inditani, amikor is a vezerles ket reszre agazik, es egyszerre ket (vagy tobb) iranyban halad tovabb. A Runnable azonban a Thread-el ellentetben egy teljesen sima Java osztaly, nem indit uj szalat, nincsen semmilyen specialis tulajdonsaga.
A Handler-en futtatott Runnable-k (-ben megadott kod reszlet) pedig mindig az adott Handler-hez tartozo szalon fognak lefutni. Ez ha jol latom esetedben pont a main (UI) thread. De Thread-nek is adhatnal meg Runnable programkodot, akkor pedig ertelemszeruen azon a szalon fog lefutni:
Runnable r = ...
Thread t = new Thread(r);
t.start();
Thread-ben nem lehet mondjuk egy TextView tartalmát megváltoztatni.
Erre az Asynctask jobb megoldás. Külön szálon fut, de az updateprogress metódusa a főszálon fut, így elérhető benne az UI.
mondjuk szerintem szerencsésebb az onPostExecute-ban módosítani az UI-t.
A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500
ennyi erővel a Thread-ból is indíthatok egy UI szálat, hogy kiírjam a TextView tartalmát
new Thread(m);
. . . . . .
public Runnable m = new Runnable() {
@Override
public void run() {
adat= "ez itt string";
runOnUiThread(new Runnable() {
@Override
public void run() {
textview.setText(adat);
}
});
}
};
Nyilvan, de az AsyncTask pont azert lett kitalalva, hogy optimalisan, viszonylag keves kodolassal tudjal hatterszalrol UI-t frissiteni.
Sziasztok!
Olyan problémám van , hogy elkezdtem dolgozni egy cégnél android fejlesztői pozícióba , és a régebbi projecteket is már nekem kell tovább fejlesztenem. Ami problémám akadt, hogy kotlin nyelven irták nagy részét. Eddig sikerült megoldanom nagyjábol minden problémát , viszont most akadt egy amin 1 napnyi szenvedés után nem jutok tovább.
Rebuild illetve run esetén is kapom ezt a hibát:Error:Execution failed for task ':app:compileDebugKotlin'.
> com/intellij/util/containers/EmptyIterator
Az appban a gradle fileban látom, hogy nem a legfrissebb kotlin van , (1.0.2 van most és 1.0.4 a legfrisebb) de ha átirom akkor pár extension-t nem ismer fel.
A kérdésem az lenne , valaki találkozott e már ilyen hibával, és ha igen hogyan oldotta meg. Probáltam kitörölni a Build és app/build mappát és újra legeneráltatni, akkor is elöjött a hiba. Minden kotlin configot beállítottan és akkor is elöjött ez a hiba.
Előre köszönöm szépen a segítséget.
S23 Ultra | Sony A7 IV
A hibanak csak egy resze latszik, posztold be az egeszet. Ha nem mutat tobbet, akkor hasznald a Gradle-hez a --stacktrace kapcsolot.
Sziasztok!
Teljesen 0 programozói tudással szeretném elkezdeni az androidos programozást. Honnan lenne érdemes elindulnom? Tippek esetleg? Jöhet könyv, internetes anyagok, online tanfolyam, eléggé elkötelezettnek érzem magam
Előre is köszönöm!
"Fun isn't something one considers when balancing the universe. But this... does put a smile on my face."