Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) buherton


buherton
őstag

Az EV-k szerintem sem jó irány. Hidrogén rlz!

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#2) .:ZS:. válasza buherton (#1) üzenetére


.:ZS:.
senior tag

A hidrogén üzemanyagcellás autó is EV és még akkumulátor is van benne ;) Mint Toyota hybrid tulajdonos sem hiszem el amit a Toyota mond. A hybrid egy jó áthidaló megoldás lett volna, ha mondjuk 2000 utántól szabályozással erősen nyomják a prius jellegű hybrid autókat és mondjuk 2010 után már nem lehet másmilyet forgalomba hozni. Ez nem történt meg, a toyota meg belealudt a saját hybrid sikerébe most próbálják magyarázni a bizonyítvány, hogy miért vannak sok éves lemaradásban még a németekhez képest is.

(#3) sirály12 válasza buherton (#1) üzenetére


sirály12
őstag

Azzal a nevetséges hatásfokkal ami a hidrogénes autót jellemzi, maximum vicc lehet, de nem értelmes alternatíva.

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#4) vndlczndr válasza sirály12 (#3) üzenetére


vndlczndr
tag

Egyrészt nem annyira nevetséges az a hatásfok (~35% lehet kb., de nem találtam pontos/aktuális infót róla), másrészt azt ne feledjük, hogy hidrogént kvázi ingyen is tudunk bontani megújuló energiával: ha épp nagyobb a termelés, mint amit a villamos hálózat kér (ld. kisüt a nap, feltámad a szél), ide lehet rakni a felesleges energiát.

ex AtomNyúl

(#5) ricsi99 válasza sirály12 (#3) üzenetére


ricsi99
addikt

Azért az e-10 es benya sem piskóta... tiszta etanoll-al is lehet járni és kipróbáltam mocin... csak kissebb teljesítmény +3* os fogyasztás... :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#6) eszim válasza vndlczndr (#4) üzenetére


eszim
csendes tag

https://greendex.hu/zold-hidrogen-hidrogen-ara/
"Az IEA szerint az európai hidrogén 75%-át földgázból, 23%-át szénből és a maradék 2%-ot egyéb módszerekkel állítják elő. Vízbontásos elektrolízissel a hidrogén mindössze 0,1%-át termelik csupán.
Az éves globális 75 millió tonna hidrogént hatalmas energia lenne elektrolízissel előállítani. Megközelítőleg 3,6 PWh (petawattóra, ami 1 millió gigawattórának felel meg). A világ áramtermelése jelenleg 26 PWh."

[ Szerkesztve ]

(#7) tibaimp válasza sirály12 (#3) üzenetére


tibaimp
nagyúr

A hidrogén hajtásnak is van jövője, a hajók, vonatok esetleg kamionok esetében.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#8) Hi!King válasza .:ZS:. (#2) üzenetére


Hi!King
őstag

Toyota hibridek vegyes használatnál simán 2 literrel kevesebbet esznek az átlag benzines autónál, és a gyakorlatban is, nem csak a gyári adatok alapján, miközben nem cipelnek akkora aksit, mint a plugin hybridek, és ezek széles körben elterjedt autók, amelyek mellé az elektromosokkal szemben nem kell még venni egy másikat a hosszabb utakra. Szóval lehet mondani, hogy bealudtak, csak mondjuk messze több energiát spórolnak meg ezen hibridekkel az autósok, mint az szuperzöldként eladott EV-kkel.

(#9) hokuszla válasza sirály12 (#3) üzenetére


hokuszla
senior tag

[link] [link]

10400 16GB 1660s 4.5TB

(#10) Shadowbull


Shadowbull
addikt

Teljesen igazuk van. A világ nem Norvégiából áll. Nagyon nem.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#11) Shadowbull válasza eszim (#6) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Az IEA szerint az európai hidrogén 75%-át földgázból, 23%-át szénből és a maradék 2%-ot egyéb módszerekkel állítják elő"

Most. A jövőben ez teljesen másképp lesz.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#12) Polllen


Polllen
nagyúr

Abban igazuk van, hogy az EV így nem megoldás és nem lesz elég nyersanyag sem hozzá. Azt nem mondom, hogy az ő megoldásuk a nyerő, de teher és árufuvarozásban ott a helyük.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#13) petymeg


petymeg
addikt

A hibrid gyakorlatiasabb hozzáállás, mint a teljesen elektromos. Városban elektromos, pályán benzines. Szegény villanyautósokat úgy szoktam sajnálni, hogy a külső sávban kell poroszkálniuk a kamionok között...

[ Szerkesztve ]

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#14) dabadab válasza buherton (#1) üzenetére


dabadab
titán

Akkor már csak azt kellene elmondani, hogy ha az erőforrásokkal baj van, akkor az akkus megoldás helyett miért olyat nyomnak, aminek kb. háromszoros energiaigénye van :)

Egyébként nekem úgy tűnik, hogy a Toyotánál elaludták a BEV dolgot, aztán most valahogy próbálják megmagyarázni, hogy ők így szállnak le a bicikliről.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#15) Shadowbull válasza dabadab (#14) üzenetére


Shadowbull
addikt

"akkus megoldás helyett miért olyat nyomnak, aminek kb. háromszoros energiaigénye van"

Hibridekre tetszik gondolni?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#16) Kinder válasza Hi!King (#8) üzenetére


Kinder
senior tag

Tesla Model 3 Performance 2020-am van.
Az áradások előtti héten voltam Olaszországban vele, 4 nap-3 éjszaka, 2700 km-t mentünk, Bp-Velence-Rimini-SanMarino-Firenze-Bologna( Lambo-Ferrari-Pagani)-Bolzano-Kuffstein, (a német limitless autobahn visszafelé 260kmh)--Bécs-Budapest útvonalon.
398 kW kellett, 90k HUF, 10 megállás a töltésre, egyenként 15 perc volt, ÉS EBBŐL 8 alkalommal az autó várt ránk, mert kávé/hamburger/pisi szünet volt. Azaz 2x15 perccel volt több, mint egy 1000+ km-t tudó szuperdízel, mert bármivel mész, 4 főnek akkor is kell kaja/pia/ürítés.
Végig a megengedett legnagyobb sebességel, az olaszoknál meg a faluk között nem 50 km/h, hanem mentem a helyiek után 90-100-al. Végig légknodi, nulla spórolás.
Légyszíves meséld el nekem, melyik szuperdízel, vagy szuperhibrid hozná ezt ki 90.000 Ft-nál messze jobb áron, mert ez kb 4,5 literes fogysztásnak felel meg úgy, hogy ha esetleg a kis falukban tudsz tankolni 600 Ft-ért literjét, de mivel én autópályák mellett "tankoltam", ott a laza 2 euró / liter feletti árat számold.

[ Szerkesztve ]

(#17) Kinder válasza petymeg (#13) üzenetére


Kinder
senior tag

A régiek.
Az újabbakkal (2020 utániak ) nem kell ezzel foglalozni, mehetsz nyugodtan 130-150kmh-val, ahogy én.

(#18) dabadab válasza Shadowbull (#15) üzenetére


dabadab
titán

Hibridekre tetszik gondolni?

Nem, a hidrogénre.

DRM is theft

(#19) Hi!King válasza Kinder (#16) üzenetére


Hi!King
őstag

Aztán ha tipikus nyaralási időszakban indulsz el, akkor várakozhatsz a töltőre már induláskor, és az összes helyen ilyenbe fogsz futni, illetve ha kelet felé mész, szívsz a sokkal ritkább töltőhálózat miatt, ha pedig olyan 1 vagy 2 napos túrákat csinálnál Ausztriában vagy Szlovákiában mint mi, akkor a plusz megállások miatt sötétedne rád a hegyekben, főleg télen amikor amúgy is rövidebbek a nappalok és még rövidebb is a hatótáv. És mindezt egy 20 milliós autóval. De persze spóroltál 20 ezer Ft-ot egy ilyen úton...

[ Szerkesztve ]

(#20) hokuszla válasza dabadab (#14) üzenetére


hokuszla
senior tag

"A Toyota Mirai az első sorozatgyártásba és kereskedelmi forgalomba került hidrogén alapú üzemanyagcellával meghajtott autó, amit a Toyota fejlesztett ki és hozott forgalomba 2014 végén Japánban."

be aluttak :))

10400 16GB 1660s 4.5TB

(#21) Tapsi válasza buherton (#1) üzenetére


Tapsi
veterán

Sajnos a hidrogén töltőoszlopok költségét nem lehet kitermelni. Talán árufuvarozásban, de inkább repcsi-hajóknál. Az teljesen esélytelen, hogy olyan sűrűséggel rentábilis legyen egy kúthálózat, mint akár EV, akár benzin esetén.

#13petymeg

Szerintem ez ilyen önkorlátozó fanatizmus lehet. Múltkor M1-en egy Model X szenvedett a kamion mögött a külsőben (mondtam is az asszonynak, hogy a körbála mögött nyomiskodik az 50 millás verda :D ). Mindannyian tudjuk, hogy ez baromság, nyugodtan jöhetett volna 130-140-nel, van benne elég akku.

Számomra az optimális a 100+Kwh akkus modellek lennének, de a többségnek bőven elég a 64- is. Egyértelműen ez a jövő, ezt sajnos be kell látni. Az árakat pedig majd meglátjuk.

#19Hi!King

Mi is sokat járunk a hegyekbe, de most nem tudom, hogy mire gondoltál. Egy Bp-Chopok 1-napos tripnél is van SC út közben (ha jól emlékszem). Negyed órára rászúrod, és le van a gond (ha van töltő amúgy a parkolóban, ahol egész nap állsz, akkor még ez sincs). Ha meg nem ilyen kifeszített dologban gondolkodsz, akkor miért gond egy 20 perces megálló 400 km-enként? Az új verdák a 10-70-et tudják már 15 perc alatt.

...ha tipikus nyaralási időszakban indulsz el, akkor várakozhatsz a töltőre már induláskor

Ez amúgy nyilván fel fog skálázódni. Pont a töltőt lehet elég jól upgradelni, ha már ki van építve a középfesz csatlakozás. Maga a töltőfej egy rém buta berendezés, egyszerűbb, mint egy benzines.

Múltkor csináltunk egy meló utáni közép-Ausztriát (650 kili 1 irányba), de még akkor is megálltunk egy pisire-üccsire. Dízelünk van, de egy elektromos ennyi megállással már bőven-bőven elég lett volna (nyilván nem Dacia Spring, hanem valami 64 Kwh-s).

[ Szerkesztve ]

(#22) Hi!King válasza Tapsi (#21) üzenetére


Hi!King
őstag

Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni. Illetve Ausztriában is akadt eset, hogy egészen távolra mentünk egy napost, talán Lugauer volt a legmesszebbi, de 2 naposnál is ha első nap túra, nem fér bele egy vagy két töltés is, ráadásul mivel társasházban lakunk, előre is gondoskodni kellene valahol a töltésről.
Chopoknál egyébként hétvégén nem fogsz tölteni míg állsz, mert örülsz ha egyáltalán találsz parkolóhelyet, az út szélén állnak olyankor végig sorban a kocsik, kivéve talán a síszezon után nem sokkal tavasszal, de nyár, ősz és tél ilyen ott.

A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.

Egyébként a Tesla a 600+ km-ével már kezd vállalható lenni, csak a Tesla-nál más dolgok kevésbé vállalhatóak (pl. cuccolás, túl alacsony hasmagasság). Még a Model 3 18 milliós ára is kezd vállalható lenni. Ha kombi lenne, elgondolkodnék rajta, mint következő autó.

Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek. De amúgy nem annyi, hogy a meglévő töltőállomásokat upgrade-eled, hanem több fog kelleni, csak abba gondolj bele, hogy nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.

(#23) Shadowbull válasza dabadab (#18) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nade nem hidrogén hajtású autót gyárt a Toyota milliószámra, hanem hibridet.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#24) dabadab válasza hokuszla (#20) üzenetére


dabadab
titán

A BEV az "battery electric vehicle", nem üzemanyagcellás.

DRM is theft

(#25) Cassi válasza hokuszla (#20) üzenetére


Cassi
senior tag

Ha rossz irányban kutattak, akkor az rosszabb, mint semmit sem csináltak volna.

A világ nem egyenlő Norvégiával, de Európa közelebb van Norvégiához, mint Bangladeshez. A BEV-re átállás ütemesen folyik mindegyik fontos európai országban, és semmi jele a Toyota által vízionált erőforrás-problémának. Egyáltalán mit értenek ezalatt?

(#26) Shadowbull válasza Cassi (#25) üzenetére


Shadowbull
addikt

Azt értik alatta hogy az akkugyártási kapacitás korlátos.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#27) dabadab válasza Shadowbull (#23) üzenetére


dabadab
titán

Nade nézd meg, hogy mire válaszoltam.

DRM is theft

(#28) petymeg válasza Hi!King (#22) üzenetére


petymeg
addikt

Meg fog oldódni ez a zsúfoltság: ilyen árú autókat nemigen fog magának megengedni sok ember. (8.8 milla egy kis Dacia, azzal nemigen vágsz neki külföldnek) A felső 10 % majd autózgat, a plebs meg ül a seggén otthon. Majd utazgatnak a Metaverzumban.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#29) dabadab válasza petymeg (#28) üzenetére


dabadab
titán

Egyébként ez egy kifejezetten zöld lépés lenne.

DRM is theft

(#30) Tapsi válasza Hi!King (#22) üzenetére


Tapsi
veterán

Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni.

Tényleg negyed óráról beszélünk, meg arról, hogy akár addig is tölthet az autó, amíg a parkolóban áll, ti meg túráztok. Ugye az EV-nek ez is előnye. Rátolod a betápra, aztán elvan magának. Persze nem most, 2023-ban, de 10 év múlva tuti minden parkolóban lesz erre bőven lehetőség. Most meg ott az SC a tátra mellett is. Chopok nyilván most még nagyon gané, olyan szlovákos, de felfejlődnek majd, ha lesz rá igény. Schladmingban a hotelek parkolójában tucatszám van már EV töltő.

Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek.

Azt hiszem, hogy perpill a töltőhálózat idomul az aktuális igényekhez. Ha ennél jóval nagyobb lesz az EV darabszám, akkor épül még. Erre utaltam azzal, hogy könnyen skálázható (nem csak teljesítményben, darabszámban is).

...nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.

Fordítsuk meg: most gyakran hosszú sorok állnak a kutak előtt, mivel a kútfej önmagában hatalmas beruházást igényel, szóval kevés van belőle. EV töltőből meg rakhatsz annyit, amennyit akarsz, némi elektronika, meg réz. Persze feltételezve azt, hogy a betápot már kiépítetted, de azt tekintsük fix költségnek.

A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.

Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete. :U

#28petymeg

Nyugaton a Tesla valami 40 ezer EUR (most megnéztem, LR 50k)? Egy közepes család fél évi fizetése talán.

[ Szerkesztve ]

(#31) petymeg válasza dabadab (#29) üzenetére


petymeg
addikt

Nem is fenntartható ami most van, pedig csak vagy 1,5 milliárd ember űzi ezt a nagy lábon élést. Mi lesz ha a maradék 6 milliárd is ugyanolyan magas színvonalon akar majd élni?

Tapsi
Magyarországon mennyibe kerül a Tesla meg mennyi a család bevétele?

[ Szerkesztve ]

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#32) Tapsi válasza petymeg (#31) üzenetére


Tapsi
veterán

Ugyanaz lesz, mint eddig. Hozzánk a lepukkant használt autók jönnek, meg lesz néhány új céges. De hát nem is Magyarország drive-olja a világ autóiparát. :) Azért kezdenek gyűlni az EV-k itthon is. Nyilván nem a gyári melósoknál, de felső-középosztály már veszi a Teslákat.

[ Szerkesztve ]

(#33) Shadowbull válasza Tapsi (#30) üzenetére


Shadowbull
addikt

Németországban 2021ben egy átlagos családnak 3.800 euró nettó jövedelme volt. Egy 50e eurós Teslára ott is sokat kell spórolni, ott sem az átlag családok veszik. Pláne ha azt nézzük hogy ettől jóval olcsóbban lehet teljesen használható autókat venni.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#34) Tapsi válasza Shadowbull (#33) üzenetére


Tapsi
veterán

Uhh, tudtam, hogy valaki ebbe fog belekötni. :) Nyilván nem kp-ra veszi ott sem a többség, de ez mittomén, egy Passat ára. Abban azért megegyezhetünk, hogy a német középosztálynak egy Passat nem jelent különösebb megterhelést.

(#35) Hi!King válasza Tapsi (#30) üzenetére


Hi!King
őstag

Nem hinném, hogy minden parkolóban lesz töltő, nem csak nagy és frekventált parkolók vannak*. De nyilván több helyen lesz. Plusz ha etikett, akkor necces lehet ha felmegyünk 1 vagy több napra, addig a töltőn a kocsi és foglalja a helyet.

Nem a kútfejekről beszéltem, hanem a parkolóhelyekről és a forgalomról a pihenőkben, ha csak 2-szer annyian állnak majd meg, egyenként kétszer annyi ideig, akkor csak parkolóhelyből 4-szer annyi kell a pihenőknél, és a ki-be járás is problémás lehet.

"Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete. :U"

Csak jelenleg kevesebb elektromos töltőhely van, nyilván ez idővel alakul.

* Elképzelem pl. a legutóbbi helyen, ahol Ausztriában parkoltunk, magánföldön kijelölt 6-8 autós parkoló, ahol volt egy becsületkassza parkolási díjnak, egy fadoboz, közelben nem volt elektromosság. És ehhez képest vannak sokkal kevésbé frekventált parkolók is.

[ Szerkesztve ]

(#36) Shadowbull válasza Tapsi (#34) üzenetére


Shadowbull
addikt

A Passatok saccra 90%-a cégautó.
Maradjunk annyiban hogy a német átlagember nem vesz 50e euróért autót. Passat Kombi amúgy 40e alatt indul.

2022ben az átlagos új autó eladási ár valami 43e euró volt, és abban minden benne van.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#37) Hi!King válasza petymeg (#28) üzenetére


Hi!King
őstag

Ja, 8.8 milla a Dacia Spring, de egy Sandero is 6 millió, tudom nem ugyanaz a kategória, mert utóbbi nagyobb, de a Tesla Model 3 18 millió, hasonló méretű benzines úgy átlagban 10 millió, szóvql kezd alakulni.

[ Szerkesztve ]

(#38) Cassi válasza Shadowbull (#33) üzenetére


Cassi
senior tag

Azt senki sem állította, hogy a mostani Tesla modellekkel le lehet fedni a piacot, de már Musk is ígéri a 25000 dolláros modellt, ebben az árkategóriában nagy választék lesz rövidesen.

(#39) btprg


btprg
senior tag

Ez a lítiumakkus EV dolog szerintem is zsákutca. Emlegetitek a hidrogént, hát abban se vagyok biztos, hogy annyira tuti befutó lesz, a nehézkes tárolás, új kúthálózat szükségessége miatt. Én inkább a műbenzinre szavaznék, amit megújuló dolgokból állítanak elő. Azt hallottam, hogy elég ígéretesek az ilyen irányú kutatások is. A régi autókat is lehetne üzemeltetni ilyen módon, új kúthálózat se kéne.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#40) Tapsi válasza Hi!King (#35) üzenetére


Tapsi
veterán

Plusz ha etikett, akkor necces lehet ha felmegyünk 1 vagy több napra, addig a töltőn a kocsi és foglalja a helyet.

Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon.

Nem a kútfejekről beszéltem, hanem a parkolóhelyekről és a forgalomról a pihenőkben, ha csak 2-szer annyian állnak majd meg, egyenként kétszer annyi ideig, akkor csak parkolóhelyből 4-szer annyi kell a pihenőknél, és a ki-be járás is problémás lehet.

Persze, értettem, erre írtam, hogy ehhez skálázódik majd a rendszer (és könnyebben, mint egy benzinkút). Meg hát, eddig se csak tölteni álltak meg a népek, hanem pihit tartani, akkor már rá is szúrhatják kicsit a gépet. Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal.

...ahol Ausztriában parkoltunk, magánföldön kijelölt 6-8 autós parkoló, ahol volt egy becsületkassza parkolási díjnak, egy fadoboz, közelben nem volt elektromosság.

Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén. :)

Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem. De ahogy számolgattam, már én is elég jól tudnék élni egy Model Y-nal, pedig tényleg gyakran megyünk hosszúkat.

[ Szerkesztve ]

(#41) sirály12 válasza vndlczndr (#4) üzenetére


sirály12
őstag

Az elektrmomoshoz képest nagyon is nevetséges, mert elvileg ugye zöld hidrogént kellene tankolni az ilyen autókba, ami előállítása árammal történne! Ha a hatásfok ennyivel rosszabb, akkor ennyivel minimum többe is fog kerülni egy ilyen autó fenntartása!

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#42) sirály12 válasza hokuszla (#9) üzenetére


sirály12
őstag

Tudom, hogy működik, de mint írtam a fenntartása a többszöröse lesz egy tisztán elektromosnak és infrastruktúra pedig mint olyan nem létezik hozzá! Tehát például magyarországon egy helyen tudnál hidrogént tankolni, persze ha kapsz is ott! Ez így használhatatlan! És nem hiszem, hogy az elkövetkező években annyira megszórnák ilyen kutakkal például kishazánkat, hogy az használható is legyen. Tehát kijelethető, hogy jelenleg ez használhatatlan bármire is egy halandó embernek!

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#43) sirály12 válasza tibaimp (#7) üzenetére


sirály12
őstag

Igen, ezt gondolom én is, személyautóknál halott ötlet, de hajóknál és repülőgépeknél el tudnám képzelni. A kaionokban már nem vagyok biztos.

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#44) sirály12 válasza btprg (#39) üzenetére


sirály12
őstag

Ha 10x annyit akarsz fizetni 100km megtételéért mint eddig, akkor jó ötlet, ha nem akkor fejeltős.

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#45) Shadowbull válasza sirály12 (#43) üzenetére


Shadowbull
addikt

Teherszállításba és nehéz munkagépekbe szinte biztos hogy jönni fog, személyautó valóban kérdéses. De olyan óriási pénzeket tolnak a következő évtizedekben a hidrogén infrastruktúra kiépítésére, hogy az is elképzelhető.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#46) Shadowbull válasza sirály12 (#41) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Ha a hatásfok ennyivel rosszabb, akkor ennyivel minimum többe is fog kerülni egy ilyen autó fenntartása!"

Rossz a logika. A hidrogént fogd fel energiatároló közegként, ami segítségével el tudjuk tárolni a felesleges energiát.

Úgy mindjárt más a helyzet.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#47) sirály12 válasza Shadowbull (#45) üzenetére


sirály12
őstag

Igen olvastam, hogy tetemes pénzeket kap az előállítása, de hogy hidrogénkutak is lesznek az más kérdés. Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab! Ha le akarnák fedni európa negy részét, akkor mennyi ilyen kút kellene? Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni? Szerintem itt el is dőlt a dolog.

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#48) Shadowbull válasza sirály12 (#47) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab!"

Ez egy teljesen légből kapott összeg.

"Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni?"

Lényegtelen, mert ez két külön technológia. Teljesen hibás a vagy-vagy felfogás.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#49) sirály12 válasza Shadowbull (#46) üzenetére


sirály12
őstag

Rosz a gondolatmeneted. A lényeg, hogy egységnyi energia elhasználásával mennyi utat tudsz megtenni! Mivel a hidrogént elvileg vízbontással akarják előállítani, legalábbis ekkor lenne zöld. Tehát itt az számít, hogy 100km megtételéhez mennyi áram kell. Az elektromosnak elég kb.10-15kWh a hidrogénesnek pedig minimum 30-40kWh. És ne hidd, hogy az áram ára nem a fogyasztót fogja terhelni. Ezen felül a szállítás ára(mert ehhez ugye tartálykocsi kell, nem is akármilyen), a kút ára(aminek darabja kb 1 milliárd Ft.), stb. Drágább lesz az, nem is kicsivel.

Én szárnyalnék, de nem hagyják.

(#50) Tapsi válasza Shadowbull (#48) üzenetére


Tapsi
veterán

Ez egy teljesen légből kapott összeg.

Hja, ez nekem is elég extrémen hangzik, de a speedzone-ból nekem is 700 milla rémlett. Na de akkor mennyibe kerül?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.